Ζαλίζουν οι τιμές ενοικίασης αλλά και αγοράς θέσεων στάθμευσης σε Αττική, Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας.
Η αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων σε συνδυασμό με τους ελάχιστους χώρους στάθμευσης ειδικά στα κέντρα των πόλεων έχουν εκτοξεύσει τις τιμές, με το κόστος αγοράς για μια κλειστή θέση πάρκινγκ σε πολλές περιοχές να ξεπερνά ακόμα και τα 1.000 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο, ενώ για ενοικίαση ξεπερνά και τα 200 ευρώ τον μήνα.
Ηλεκτρικά οχήματα: Σε 3 χρόνια θα είναι φθηνότερα από τα αντίστοιχα συμβατικά
Σε περιοχές όπως το Κολωνάκι, η Κυψέλη, το Παγκράτι, τα Εξάρχεια, η Καλλιθέα αλλά και περιοχές των Νοτίων ή των Βορείων Προαστίων οι τιμές έχουν ξεφύγει, καθώς οι διαθέσιμες θέσεις είναι ελάχιστες.
Από τα επίσημα στοιχεία και από αγγελίες προκύπτουν και ακραίες τιμές. Όπως αυτή που είχε ανακοινώσει πέρυσι το φθινόπωρο το υπουργείο Οικονομικών από το Μητρώο Αξιών Μεταβιβάσεων Ακινήτων.
Πρόκειται για μια θέση στάθμευσης 10,32 τ.μ. στο Μαρούσι σε περιοχή με τιμή ζώνης 2.250 ευρώ/τ.μ., η οποία πωλήθηκε σχεδόν 1 εκατ. ευρώ!
Όπως λένε οι άνθρωποι της αγοράς, στην αξιολόγηση μιας περιοχής από αγοραστές, η δυνατότητα στάθμευσης είναι πλεονέκτημα, ενώ η ύπαρξη θέσης πάρκινγκ όταν πρόκειται για αγορά κατοικίας είναι από τους περισσότερους ενδιαφερομένους αδιαπραγμάτευτη.
Μάλιστα σύμφωνα με στοιχεία από το Μητρώο Αξιών Μεταβιβάσεων Ακινήτων του υπουργείου Οικονομικών υπήρξαν περιπτώσεις αγοραπωλησιών από την αρχή του χρόνου που έφτασαν να κοστίζουν ακόμα και 35.000 ευρώ μόλις για 12,15 τετραγωνικά μέτρα.
Δηλαδή όσο ένα ακριβό αυτοκίνητο ή παλαιότερα μια γκαρσονιέρα. Για παράδειγμα, τον περασμένο Ιανουάριο στο Παλαιό Φάληρο πουλήθηκε θέση στάθμευσης 11 τ.μ. για 25.000 ευρώ, ενώ στο 6ο Διαμέρισμα της Αθήνας τον περασμένο Φεβρουάριο 10,13 τ.μ. πουλήθηκαν αντί 17.500 ευρώ.
Λίγες και ακριβές για πώληση
Μία θέση στάθμευσης στον Λυκαβηττό 18 τ.μ. πωλείται, σύμφωνα με αγγελία σε πλατφόρμα ακινήτων, στην τιμή των 57.000 ευρώ, ενώ 19 τ.μ. στη Νέα Κυψέλη 26.000 ευρώ, 12 τ.μ. στου Γκύζη 18.000 ευρώ, ενώ στις 15.000 ευρώ κλειστή θέση πάρκινγκ 11 τ.μ. στο Κουκάκι.
Ανάλογη η εικόνα και στη Θεσσαλονίκη, με θέση στάθμευσης 16 τ.μ. στο κέντρο της πόλης να πωλείται προς 35.000 ευρώ, 23 τ.μ. στη Νέα Παραλία προς 22.000 ευρώ και 26 τ.μ. στην περιοχή Ιπποκράτειο προς 22.000 ευρώ.
Σε άλλες πόλεις, όπως η Λάρισα, στην πλατεία Εβραίων, πάρκινγκ 12 τ.μ. κοστίζει 15.000 ευρώ, στους Αμπελόκηπους τα 15 τ.μ. 11.500 ευρώ, στην Πάτρα, στην Αγία Σοφία, πάρκινγκ 16 τ.μ. πωλείται 20.000 ευρώ, ενώ στα Ιωάννινα πάρκινγκ 22 τ.μ. στο κέντρο της πόλης πωλείται 18.000 ευρώ και στο κέντρο του Ηρακλείου στην Κρήτη πάρκινγκ 16 τ.μ. 30.000 ευρώ.
Οι άνθρωποι της αγοράς ακινήτων περιμένουν ότι η άνοδος στις τιμές θα συνεχιστεί. Οπως λένε, οι τιμές στις θέσεις στάθμευσης ακολουθούν την πορεία των τιμών των ακινήτων, ειδικά όπου δεν υπάρχουν ελεύθεροι χώροι. Την τάση αυτή ενισχύει και ο περιορισμένος αριθμός νέων οικοδομών που θα πρόσθεταν νέες θέσεις στάθμευσης, αλλά και η ανάγκη για θέσεις που θα καλύψουν τις ανάγκες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Κόστος μίσθωσης
Και ενώ οι τιμές πώλησης θέσεων στάθμευσης έχουν εκτιναχθεί, και οι τιμές για ενοικίαση επίσης είναι ιδιαίτερα υψηλές, με το μέσο κόστος ενοικίασης να φτάνει τα 1.200 ευρώ τον χρόνο και να αυξάνεται ανάλογα με την περιοχή.
Σύμφωνα με έρευνα αγοράς το κόστος μίσθωσης μιας θέσης στάθμευσης κυμαίνεται στην Αττική ανάλογα με την περιοχή από 80 έως και 250 ευρώ, ενώ από 35 έως 50 ευρώ τον μήνα είναι οι τιμές για ενοικίαση θέσης στάθμευσης μηχανής.
Ενδεικτικά στην περιοχή του Λυκαβηττού το μηναίο κόστος για θέση 8 τ.μ. που διατίθεται είναι στα 150 ευρώ τον μήνα, στο Γκάζι 20 τ.μ. 160 ευρώ, στα Εξάρχεια 10 τ.μ. 150 ευρώ, στον Αγιο Αρτέμιο 11 τ.μ. 135 ευρώ, στο Χαλάνδρι 16 τ.μ. χώρος στάθμευσης 200 ευρώ, ενώ στην Καλλιθέα το κόστος κυμαίνεται από 100 έως 150 ευρώ για 12-14 τ.μ.
Παρόμοια εικόνα καταγράφεται και στη Θεσσαλονίκη, όπου σε περιοχές όπως η Ροτόντα το κόστος φτάνει τα 220 ευρώ. Στην Πάτρα οι τιμές κυμαίνονται από 80 έως και 120 ευρώ, ενώ στα Ιωάννινα από 60 έως και 100 ευρώ τον μήνα.
Φυσικά, είτε πρόκειται για ενοικίαση είτε για αγορά, το κόστος της θέσης στάθμευσης διαφοροποιείται ανάλογα με τα τετραγωνικά μέτρα, τις δυνατότητες που παρέχει, π.χ. ηλεκτροδοτούμενη, αν είναι θέση πιλοτής, υπόγεια ή κλειστή και ανεξάρτητη.
Πηγή: Premium έκδοση «Τα ΝΕΑ»
Latest News
«Σπίτι μου ΙΙ»: 35 ερωταπαντήσεις για το πρόγραμμα – Αναλυτικός οδηγός
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την υποβολή των αιτήσεων, τα κριτήρια επιλεξιμότητας και τις ειδικές περιπτώσεις του «Σπίτι μου ΙΙ»
Άγγιξαν τα 2 δισ. οι επενδύσεις σε εμπορικά ακίνητα το 2024 - Τι αναμένεται το 2025
H φιλοξενία ενίσχυσε τη θέση της ως ο πιο ελκυστικός επενδυτικός κλάδος στα εμπορικά ακίνητα με αύξηση 100%
Τα 10 «κλειδιά» για τις ηλεκτρονικές μεταβιβάσεις ακινήτων
Ποιες δηλώσεις υποβάλλονται ψηφιακά στην πλατφόρμα myProperty και ποιες χειρόγραφα – Πότε πληρώνεται ο φόρος
Ποια ασφάλιστρα (δεν) μειώνουν οι ασφαλιστικές – Η τροπολογία ΠΑΣΟΚ και η πίεση Θεοδωρικάκου
Ποια ασφάλιστρα υγείας μειώνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες – Το μήνυμα Θεοδωρικάκου – Το ραντεβού με ΠΑΣΟΚ
Το «δώρο» των 2,2 δισ. του πληθωρισμού στα σούπερ μάρκετ
Πάνω από 2,2 δισ. οι επιπλέον εισπράξεις των σούπερ μάρκετ την τελευταία πληθωριστική τριετία – Προσφορές και ιδιωτική ετικέτα τροφοδοτούν την κατανάλωση
Ραγδαία αύξηση του κόστους στέγασης σε τρία χρόνια - Τι δείχνει έρευνα
Το κόστος στέγασης πρόκειται για μείζον κοινωνικό πρόβλημα, σημειώνει η έκθεση του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ
Βαμβακίδης (BofA): Οι 2 προϋποθέσεις για να έχει η Ελλάδα μια μακρά θετική πορεία
Ο κ. Βαμβακίδης επιβεβαίωσε ότι η Ελλάδα τα πάει πολύ καλύτερα από ότι περιμέναν οι αγορές μετά την πανδημία
ΟΔΔΗΧ: Πάνω από 40 δισ. οι προσφορές για το δεκαετές ομόλογο - Αντλήθηκαν 4 δισ.
Για το 2025 η Ελλάδα σχεδιάζει να αντλήσει από τις αγορές ένα ποσό της τάξης των 8 δισ. - Στο 3,6% το επιτόκιο του ομολόγου
Η αντεπίθεση των... PIIGS στην Ευρώπη - Γύρισμα της τύχης ή πραγματικότητα;
Με τη γερμανική οικονομία σε τέλμα, Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιταλία και Ισπανία αναδεικνύονται σε πυλώνες σταθερότητας στην ευρωζώνη
Έρχονται δάνεια έως 25.000 ευρώ σε μικρές επιχειρήσεις - Οι εταιρείες μικροπιστώσεων
Η Αναπτυξιακή Τράπεζα μέσα από το Ταμείο Μικροπιστώσεων θα χρηματοδοτεί άτοκα μικρές επιχειρήσεις μέσω των εταιρειών μικροπιστώσεων