
Ζαλίζουν οι τιμές ενοικίασης αλλά και αγοράς θέσεων στάθμευσης σε Αττική, Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας.
Η αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων σε συνδυασμό με τους ελάχιστους χώρους στάθμευσης ειδικά στα κέντρα των πόλεων έχουν εκτοξεύσει τις τιμές, με το κόστος αγοράς για μια κλειστή θέση πάρκινγκ σε πολλές περιοχές να ξεπερνά ακόμα και τα 1.000 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο, ενώ για ενοικίαση ξεπερνά και τα 200 ευρώ τον μήνα.
Ηλεκτρικά οχήματα: Σε 3 χρόνια θα είναι φθηνότερα από τα αντίστοιχα συμβατικά
Σε περιοχές όπως το Κολωνάκι, η Κυψέλη, το Παγκράτι, τα Εξάρχεια, η Καλλιθέα αλλά και περιοχές των Νοτίων ή των Βορείων Προαστίων οι τιμές έχουν ξεφύγει, καθώς οι διαθέσιμες θέσεις είναι ελάχιστες.
Από τα επίσημα στοιχεία και από αγγελίες προκύπτουν και ακραίες τιμές. Όπως αυτή που είχε ανακοινώσει πέρυσι το φθινόπωρο το υπουργείο Οικονομικών από το Μητρώο Αξιών Μεταβιβάσεων Ακινήτων.
Πρόκειται για μια θέση στάθμευσης 10,32 τ.μ. στο Μαρούσι σε περιοχή με τιμή ζώνης 2.250 ευρώ/τ.μ., η οποία πωλήθηκε σχεδόν 1 εκατ. ευρώ!
Όπως λένε οι άνθρωποι της αγοράς, στην αξιολόγηση μιας περιοχής από αγοραστές, η δυνατότητα στάθμευσης είναι πλεονέκτημα, ενώ η ύπαρξη θέσης πάρκινγκ όταν πρόκειται για αγορά κατοικίας είναι από τους περισσότερους ενδιαφερομένους αδιαπραγμάτευτη.
Μάλιστα σύμφωνα με στοιχεία από το Μητρώο Αξιών Μεταβιβάσεων Ακινήτων του υπουργείου Οικονομικών υπήρξαν περιπτώσεις αγοραπωλησιών από την αρχή του χρόνου που έφτασαν να κοστίζουν ακόμα και 35.000 ευρώ μόλις για 12,15 τετραγωνικά μέτρα.
Δηλαδή όσο ένα ακριβό αυτοκίνητο ή παλαιότερα μια γκαρσονιέρα. Για παράδειγμα, τον περασμένο Ιανουάριο στο Παλαιό Φάληρο πουλήθηκε θέση στάθμευσης 11 τ.μ. για 25.000 ευρώ, ενώ στο 6ο Διαμέρισμα της Αθήνας τον περασμένο Φεβρουάριο 10,13 τ.μ. πουλήθηκαν αντί 17.500 ευρώ.
Λίγες και ακριβές για πώληση
Μία θέση στάθμευσης στον Λυκαβηττό 18 τ.μ. πωλείται, σύμφωνα με αγγελία σε πλατφόρμα ακινήτων, στην τιμή των 57.000 ευρώ, ενώ 19 τ.μ. στη Νέα Κυψέλη 26.000 ευρώ, 12 τ.μ. στου Γκύζη 18.000 ευρώ, ενώ στις 15.000 ευρώ κλειστή θέση πάρκινγκ 11 τ.μ. στο Κουκάκι.
Ανάλογη η εικόνα και στη Θεσσαλονίκη, με θέση στάθμευσης 16 τ.μ. στο κέντρο της πόλης να πωλείται προς 35.000 ευρώ, 23 τ.μ. στη Νέα Παραλία προς 22.000 ευρώ και 26 τ.μ. στην περιοχή Ιπποκράτειο προς 22.000 ευρώ.
Σε άλλες πόλεις, όπως η Λάρισα, στην πλατεία Εβραίων, πάρκινγκ 12 τ.μ. κοστίζει 15.000 ευρώ, στους Αμπελόκηπους τα 15 τ.μ. 11.500 ευρώ, στην Πάτρα, στην Αγία Σοφία, πάρκινγκ 16 τ.μ. πωλείται 20.000 ευρώ, ενώ στα Ιωάννινα πάρκινγκ 22 τ.μ. στο κέντρο της πόλης πωλείται 18.000 ευρώ και στο κέντρο του Ηρακλείου στην Κρήτη πάρκινγκ 16 τ.μ. 30.000 ευρώ.
Οι άνθρωποι της αγοράς ακινήτων περιμένουν ότι η άνοδος στις τιμές θα συνεχιστεί. Οπως λένε, οι τιμές στις θέσεις στάθμευσης ακολουθούν την πορεία των τιμών των ακινήτων, ειδικά όπου δεν υπάρχουν ελεύθεροι χώροι. Την τάση αυτή ενισχύει και ο περιορισμένος αριθμός νέων οικοδομών που θα πρόσθεταν νέες θέσεις στάθμευσης, αλλά και η ανάγκη για θέσεις που θα καλύψουν τις ανάγκες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Κόστος μίσθωσης
Και ενώ οι τιμές πώλησης θέσεων στάθμευσης έχουν εκτιναχθεί, και οι τιμές για ενοικίαση επίσης είναι ιδιαίτερα υψηλές, με το μέσο κόστος ενοικίασης να φτάνει τα 1.200 ευρώ τον χρόνο και να αυξάνεται ανάλογα με την περιοχή.
Σύμφωνα με έρευνα αγοράς το κόστος μίσθωσης μιας θέσης στάθμευσης κυμαίνεται στην Αττική ανάλογα με την περιοχή από 80 έως και 250 ευρώ, ενώ από 35 έως 50 ευρώ τον μήνα είναι οι τιμές για ενοικίαση θέσης στάθμευσης μηχανής.
Ενδεικτικά στην περιοχή του Λυκαβηττού το μηναίο κόστος για θέση 8 τ.μ. που διατίθεται είναι στα 150 ευρώ τον μήνα, στο Γκάζι 20 τ.μ. 160 ευρώ, στα Εξάρχεια 10 τ.μ. 150 ευρώ, στον Αγιο Αρτέμιο 11 τ.μ. 135 ευρώ, στο Χαλάνδρι 16 τ.μ. χώρος στάθμευσης 200 ευρώ, ενώ στην Καλλιθέα το κόστος κυμαίνεται από 100 έως 150 ευρώ για 12-14 τ.μ.
Παρόμοια εικόνα καταγράφεται και στη Θεσσαλονίκη, όπου σε περιοχές όπως η Ροτόντα το κόστος φτάνει τα 220 ευρώ. Στην Πάτρα οι τιμές κυμαίνονται από 80 έως και 120 ευρώ, ενώ στα Ιωάννινα από 60 έως και 100 ευρώ τον μήνα.
Φυσικά, είτε πρόκειται για ενοικίαση είτε για αγορά, το κόστος της θέσης στάθμευσης διαφοροποιείται ανάλογα με τα τετραγωνικά μέτρα, τις δυνατότητες που παρέχει, π.χ. ηλεκτροδοτούμενη, αν είναι θέση πιλοτής, υπόγεια ή κλειστή και ανεξάρτητη.
Πηγή: Premium έκδοση «Τα ΝΕΑ»


Latest News

Οι «αστερίσκοι» στον δρόμο για το δημόσιο χρέος μέχρι το 2032
Ακόμη και αν αυτή η κυβερνητική πρόβλεψη για δημόσιο χρέος στο 140% του ΑΕΠ το 2027 καταστεί γεγονός, το ελληνικό χρέος θα παραμένει το υψηλότερο στην ευρωζώνη

Κίνητρα για επενδύσεις σε παραμεθόριες περιοχές - Τι περιλαμβάνεται
Παρεμβάσεις για τον παραγωγικό μετασχηματισμό σε τμήματα της χώρας που αντιμετωπίζουν οικονομικά και δημογραφικά προβλήματα

Πιερρακάκης στην εαρινή σύνοδο του ΔΝΤ: Δεν σκοπεύουμε να μεταφέρουμε το βάρος στις επόμενες γενιές
Ιδιαίτερη μνεία στην εξυγίανση του τραπεζικού τομέα έκανε ο Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στο πλαίσιο της εαρινής συνόδου του ΔΝΤ

Σκέρτσος: Οι 10 πολιτικές της κυβέρνησης για προσιτή στέγη
Ανάρτηση του υπουργού Επικρατείας Ακη Σκέρτσου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Το δημογραφικό υπονομεύει την ανάπτυξη - Καμπανάκι από το ΚΕΠΕ
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα η ελληνική αγορά εργασίας –και συνολικά η χώρα– είναι το δημογραφικό, τονίζει ο πρόεδρος του ΚΕΠΕ, Παναγιώτης Λιαργκόβας
![ΔΝΤ: Καμπανάκι για δημόσιο χρέος από δασμούς και αμυντικές δαπάνες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/30859482_Sharone-perlstein-microfinanace-debt-800x500_c-600x375-1-1.jpg)
Καμπανάκι ΔΝΤ για δημόσιο χρέος από δασμούς και αμυντικές δαπάνες - Τι λέει για την Ελλάδα [γράφημα]
Το ΔΝΤ προβλέπει πλέον ότι το παγκόσμιο δημόσιο χρέος θα αυξηθεί κατά 2,8 ποσοστιαίες μονάδες φέτος

Τα 2+1 ατού για την προσέλκυση νέων επενδύσεων – Το στοίχημα της Ελλάδας
Τι λένε παράγοντες της αγοράς για την ικανότητα της Ελλάδας να διατηρήσει τους ανοδικούς ρυθμούς ανάπτυξης – Το αγκάθι της αβεβαιότητας

Πιερρακάκης: Δεν δίνουμε υποσχέσεις – Δίνουμε λύσεις
Τι αναφέρει ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης για τα μέτρα ενίσχυσης που ανακοίνωσε η κυβέρνηση

Σε δημόσια διαβούλευση ο νέος αναπτυξιακός - Τα 12 καθεστώτα κρατικής ενίσχυσης
Σκοπός του σχετικού σχεδίου νόμου είναι η προσαρμογή στις νέες ανάγκες της ελληνικής οικονομίας

Στην Ουάσιγκτον ο Πιερρακάκης για τη Σύνοδο του ΔΝΤ - Ποιους θα συναντήσει
Την Πέμπτη 24 Απριλίου, ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών θα έχει κατ’ ιδίαν συνάντηση με τη Γενική Διευθύντρια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα