Σε έναν αξιόπιστο επενδυτή για το δημόσιο συμφέρον αλλά και σημαντικό «αιμοδότη» των κρατικών ταμείων έχει καταστεί τα τελευταία χρόνια ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Η υπογραφή χθες 28 Μαρτίου της σύμβασης παραχώρησης για την Εγνατία Οδό ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και την κοινοπραξία των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (75%) – Egis (25%), που κέρδισε τον διαγωνισμό έναντι ανταγωνιστών τους με προσφορά 1,496 δισ. ευρώ, έρχεται να επιβεβαιώσει για μία ακόμη φορά την εμπειρία και την τεχνογνωσία που έχει ο ελληνικός επιχειρηματικός όμιλος στην ανάληψη αλλά και την υλοποίηση σύνθετων έργων.
Έπεσαν οι υπογραφές για την Εγνατία Οδό – Σε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS η παραχώρηση για 35 χρόνια
Όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, η νέα σύμβαση παραχώρησης για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έρχεται και σε συνέχεια της εμπιστοσύνης που αποπνέει ο όμιλος με όλους όσους συνεργάζεται. Αξίζει να τονιστεί, σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, πως στη διάρκεια της 35ετούς σύμβασης παραχώρησης, η κοινοπραξία μαζί με το προσφερόμενο τίμημα θα διαθέσει περί τα 4 δισ. ευρώ. Συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων το κόστος της βαριάς συντήρησης (δεν έχει γίνει ποτέ από τότε που πρωτο-λειτούργησε ο οδικός άξονας) του αυτοκινητοδρόμου περί τα 1,8 δισ. ευρώ, εντός των πέντε πρώτων ετών θα ολοκληρωθούν σημαντικές επενδύσεις άνω των 420 εκατ. ευρώ για την ανάταξη του οδικού άξονα και την αναβάθμιση των κάθετων αξόνων, μισθολογικά και άλλα κόστη.
Ο αυτοκινητόδρομος Εγνατία Οδός
Η Εγνατία Οδός πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο μήκους 658 χλμ., «που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του οδικού χάρτη της Βόρειας Ελλάδας, από τους Κήπους του Έβρου μέχρι το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Συνδέεται με την ΠΑΘΕ και την Ιόνια Οδό, ενώ προχωρά και η σύνδεσή της με τον Ε65», όπως άλλωστε σημείωσε και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας.
Στην παραχώρηση περιλαμβάνονται επίσης οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).
Τα μηνύματα Περιστέρη
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κ. Γιώργος Περιστέρης μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης έστειλε τα ακόλουθα δύο μηνύματα.
Το πρώτο απευθύνεται στην αγορά: «Η επικράτηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε έναν τόσο εμβληματικό διεθνή διαγωνισμό καταδεικνύει τη συνέπεια με την οποία υλοποιούμε εδώ και χρόνια την επιχειρηματική μας στρατηγική, συμβάλλοντας όχι μόνο στην ανάπτυξη του ομίλου μας, αλλά στη συνολική ευημερία της Ελλάδας».
Το δεύτερο μήνυμα απευθύνεται στους μετόχους αλλά και στους ανταγωνιστές του ομίλου: «Πραγματοποιώντας ιδιωτικές επενδύσεις με πολλαπλασιαστική αξία για την εγχώρια οικονομία αντί της απλής ανάληψης δημοσίων έργων, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μέσω σοβαρών κι ανταγωνιστικών προσφορών που διασφαλίζουν τόσο τα συμφέροντα των μετόχων της εταιρείας, όσο και ιδιαιτέρως ικανοποιητικούς όρους για το ελληνικό Δημόσιο, εισφέρει στα δημόσια ταμεία πάνω από 6 δισ. ευρώ σήμερα (Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, Εγνατία Οδός, Αττική Οδός κ.α.), κάνοντας πράξη ένα επενδυτικό πλάνο άνω 10 δισ. ευρώ που θα δημιουργήσει 20.000 νέες θέσεις εργασίας».
Τα οφέλη για τους μετόχους
Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού σηματοδοτεί μια εξαιρετικά θετική και πολλαπλά σημαντική εξέλιξη, με πλήθος οφέλη για τον όμιλο και τους μετόχους του. Ενισχύει το μέγεθος και την αξία του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καθώς και την παραγωγή σημαντικών, σταθερών και προβλέψιμων ταμειακών ροών σε μακροχρόνια βάση, επιτρέποντας τη βέλτιστη δυνατή αξιοποίηση του στο πλαίσιο της στρατηγικής του Ομίλου.
Υπενθυμίζεται πως ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής σε έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ, διαχειριζόμενος περισσότερα από 1.600 χλμ. κομβικής σημασίας αυτοκινητοδρόμων (με την προσθήκη της Εγνατίας Οδού και της Αττικής Οδού) και εμβληματικά έργα που αντιστοιχούν σε επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ, όπως ο νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, το οδικό τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), η Ολοκληρωμένη Διαχείριση Απορριμμάτων στις Περιφέρειες Ηπείρου και Πελοποννήσου κ.ά.
Latest News
Στις 12 Δεκεμβρίου η ΓΣ της Μπλε Κέδρος για την ακύρωση 700.000 ιδίων μετοχών
Ποια θέματα θα συζητηθούν
Γιαν Κάρας (ΟΠΑΠ): «Χτίζουμε» στην επιτυχία του Τζόκερ – Έφθασαν τις 12.000 τα VTLs
Ο ΟΠΑΠ παρουσίασε τα οικονομικά του αποτελέσματα για το γ' τρίμηνο και το εννεάμηνο του 2024 - Στα 352 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Νέα διετής συλλογική σύμβαση εργασίας στην Πειραιώς - Ποιες παροχές αυξάνονται
Ποιες θα είναι οι παροχές στην τράπεζα Πειραιώς - Διεύρυνση και ενίσχυση του ιατροφαρμακευτικού και νοσοκομειακού προγράμματος,
Αντιδρά η εστίαση στην αύξηση των δημοτικών τελών - Επιστολή ΠΟΕΣΕ στον Δούκα
Η ΠΟΕΣΕ τονίζει ότι πρόταση για αύξηση 10% των δημοτικών τελών γίνεται αιφνιδιαστικά χωρίς καμία ενημέρωση και διαβούλευση
Συνάντηση Θεοδωρικάκου - Καφούνη με εκπροσώπους του κλάδου της γουνοποιίας - Τι συζητήθηκε
Ο υπουργός κατέγραψε όλα τα αιτήματα της επιτροπής και των πολιτικών εκπροσώπων της Δυτικής Μακεδονίας και δήλωσε της πρόθεση της κυβέρνησης να βοηθήσει τον κλάδο
Άνοιγμα εννέα σημείων Goody’s - Everest σε Μ. Ανατολή και Ευρώπη - Οι στόχοι για το 2025
Μέχρι το τέλος του έτους ο όμιλος Goody’s - Everest αναμένεται να εγκαινιάσει συνολικά 9 νέα σημεία σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή
«Πράσινο φως» Παπαθανάση σε 682 επενδυτικά σχέδια στις περιοχές της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης
Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Παπαθανάσης ανέφερε πως η κυβέρνηση συνεχίζει να υλοποιεί τις δεσμεύσεις της
Παπακωνσταντίνου (ΤτΕ): Πέντε αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο των τραπεζών
Στις σημαντικές εξελίξεις στους κανονισμούς του χρηματοπιστωτικού τομέα αναφέρθηκε η Χριστίνα Παπακωνσταντίνου, υποδιοικήτρια της ΤτΕ
«Πράσινο φως» για την ανάπλαση στις εγκαταστάσεις της πρώην Ζυθοποιίας ΦΙΞ στη Θεσσαλονίκη
Εκδόθηκε του σχετικό Προεδρικό Διάταγα, καθώς ενεργαοποιείται πολεοδομικά η περιοχή και δίνεται η δυνατότητα αξιοποίησής της
Η «Έξυπνη Μεταποίηση» χρηματοδοτεί 151 επενδυτικά σχέδια με 102,5 εκατ. ευρώ
Η «Έξυπνη Μεταποίηση» είναι εστιασμένη στην προσαρμογή των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο παραγωγικό μοντέλο «Βιομηχανία 4.0»