Τους τελευταίους μήνες, η δύναμη των αστέρων μιας καλαθοσφαιρίστριας έχει κάνει τα γήπεδα σε όλες τις ΗΠΑ να ξεπουλήσουν, να σημειώσουν ρεκόρ τηλεθέασης και να πυροδοτήσουν αμέτρητες συζητήσεις για μια νέα εποχή του οπαδισμού.

Η επίδοση-ρεκόρ της Κέιτλιν Κλαρκ, μιας 22χρονης τελειόφοιτης και γκαρντ του Πανεπιστημίου της Αϊόβα, είχε προκαλέσει ένα κύμα ενδιαφέροντος για το γυναικείο κολεγιακό μπάσκετ, το οποίο οδηγεί σε συμφωνίες με τα μέσα ενημέρωσης και χορηγούς που ξεπερνούν ορισμένα ανδρικά αθλήματα.

Τηλεθέαση

Νωρίτερα αυτό το μήνα, περισσότεροι από 3 εκατομμύρια άνθρωποι παρακολούθησαν την Κλαρκ να σπάει το ρεκόρ σκοραρίσματος όλων των εποχών στο κολεγιακό μπάσκετ – για άνδρες και γυναίκες. Η τηλεθέαση ήταν καλύτερη από τη μέση τηλεθέαση του δικτύου για τους αγώνες της επαγγελματικής National Basketball Association των ανδρών αυτή τη σεζόν. Ο περσινός αγώνας για το εθνικό πρωτάθλημα μεταξύ της Αϊόβα και του Πανεπιστημίου της Λουιζιάνα συγκέντρωσε περισσότερους θεατές από το World Series του μπέιζμπολ.

Καθώς η Κλαρκ οδηγεί τις Hawkeyes προς μια πιθανή ρεβάνς με το LSU αυτό το Σαββατοκύριακο στο τουρνουά της National Collegiate Athletic Association, τα μέσα ενημέρωσης και οι χορηγίες γύρω από το παιχνίδι αναθερμαίνονται και υπογραμμίζουν πώς ο γυναικείος αθλητισμός, από το ποδόσφαιρο μέχρι το επαγγελματικό μπάσκετ και τώρα το κολεγιακό μπάσκετ, είναι ένας σημαντικός τομέας ανάπτυξης για την ευρύτερη βιομηχανία.

Η αξία των δικαιωμάτων

Ο Νταν Γκάβιτ, αντιπρόεδρος του τμήματος μπάσκετ του NCAA, δήλωσε ότι η αξία των δικαιωμάτων τηλεοπτικής μετάδοσης του γυναικείου κολεγιακού μπάσκετ έχει δεκαπλασιαστεί μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια, από περίπου 6 εκατ. δολάρια μέση ετήσια αξία σε 65 εκατ. δολάρια φέτος. Τον Ιανουάριο, ο οργανισμός κολεγιακού αθλητισμού συμφώνησε σε νέα οκταετή σύμβαση δικαιωμάτων μετάδοσης ύψους 920 εκατ. δολαρίων με το ESPN της Disney για την προβολή 40 πρωταθλημάτων από βόλεϊ έως υδατοσφαίριση, με άξονα το τουρνουά μπάσκετ γυναικών.

Η αυξανόμενη αξία του αθλήματος έχει βοηθηθεί τα τελευταία χρόνια από τα υψηλότερα σκορ και τους πιο αμφίρροπους αγώνες, δήλωσε η Λιν Χόλζμαν, αντιπρόεδρος του NCAA για το γυναικείο μπάσκετ. «Τα τελευταία πέντε χρόνια έχουμε δει μια πολύ σημαντική αλλαγή στην ανταγωνιστική ισορροπία … τέσσερις ομάδες αυτή τη σεζόν έχουν κατά μέσο όρο πάνω από 90 πόντους ανά αγώνα, ενώ την περασμένη σεζόν καμία ομάδα δεν είχε κατά μέσο όρο πάνω από 90 πόντους ανά αγώνα» είπε, για να προσθέσει πως «Αν σας αρέσει να παρακολουθείτε αθλητισμό, αυτό είναι κάτι σπουδαίο».

Η επόμενη μέρα

Η Κλαρκ ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες συναγωνίστριές της με ρεκόρ όλων των εποχών σε συνολικούς πόντους και πόντους σε μία σεζόν, ενώ ηγείται των κολεγιακών γυναικών φέτος σε ασίστ. Σχεδόν όλα τα παιχνίδια της με την Αϊόβα έχουν γίνει sold out αυτή τη σεζόν και έχει δημιουργήσει ένα χαρτοφυλάκιο χορηγιών αξίας 3,1 εκατ. δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων των blue-chip brands Nike, Gatorade, Buick και State Farm insurance, σύμφωνα με την On3, μια εταιρεία παρακολούθησης του κλάδου.

Η απήχηση της Κλαρκ είναι τόσο ισχυρή που ο ράπερ Ice Cube της προσέφερε 5 εκατομμύρια δολάρια για να συμμετάσχει στο νεοσύστατο πρωτάθλημα μπάσκετ Big 3, αυτή τη σεζόν, αποκαλώντας την Κλαρκ “μια μεγάλη αθλήτρια της γενιάς της”. Και τα στελέχη του ραδιοτηλεοπτικού οργανισμού Fox Sports συζήτησαν το ενδεχόμενο να της προσφέρουν αποζημίωση για διαφημίσεις, προκειμένου να την δελεάσουν να παραμείνει στην Αϊόβα για πέμπτη χρονιά του χρόνου, όπως αναφέρει το Puck. Μια εκπρόσωπος της δεν έκανε κανένα σχόλιο.

Η Κλαρκ έχει δηλώσει ότι η σεζόν 2024 θα είναι η τελευταία της με τη στολή των Χόκις, καθώς σκοπεύει να δηλώσει συμμετοχή στο ντραφτ του WNBA αργότερα φέτος.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Business of Sport |

Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης

Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης