Διψά για τουριστική ανάπτυξη η Θεσσαλονίκη, όπως προέκυψε από την ημερίδα που διοργάνωσε στην αίθουσα «Παύλος Ζάννας» του Ολύμπιον, η Marketing Greece με θέμα “Από το Χθες στο Αύριο. Μαζί διαμορφώνουμε το τουριστικό προϊόν της Θεσσαλονίκης”.
Σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάσθηκε από τον Πέτρο Ιωαννίδη, Διευθυντή aboutpeople το 60,1% των ερωτώμενων θεωρεί ότι ο τουρισμός θα αυξηθεί τα επόμενα πέντε χρόνια ενώ το 95,7% αξιολογεί θετική ή μάλλον θετική την επίδραση του τουρισμού στην πόλη. Ως τα τρία πιο σημαντικά χαρακτηριστικά της Θεσσαλονίκης που θα ενισχύσουν την προσέλκυση του τουρισμού είναι η γαστρονομία (74,5%), οι εκθέσεις και τα συνέδρια (50,3%) και η πολιτιστική κληρονομιά (42,6%), ενώ το 68,8% αναγνωρίζει τον πολυπολιτισμικό χαρακτήρα της πόλης
Στην έναρξη της ημερίδας η Ιωάννα Δρέττα, Πρόεδρος Marketing Greece υπογράμμισε πως «Η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη περιοχή είναι προικισμένη με στρώσεις πολιτισμού όλων των διαφορετικών περιόδων, με ιστορία, γαστρονομία, φυσική ομορφιά και ανθρώπους που κάνουν τη διαφορά. Έχει όλα τα εφόδια για την επόμενη μέρα, πρέπει όμως να διαμορφώσει την τουριστική εμπειρία με τρόπο ανταγωνιστικό. Αναντίρρητα, έχουν γίνει βήματα, όμως τώρα είναι η στιγμή της μεγάλης προσπάθειας που θα κάνει τη διαφορά».
Στον χαιρετισμό που απεύθυνε ο Γιάννης Παράσχης, Προέδρος ΣΕΤΕ, μεταξύ άλλων σημείωσε τον Κομβικό ρόλο για τις αναπτυξιακές προοπτικές που διαδραματίζουν οι υποδομές (δημόσιες και ιδιωτικές). Σημαντικό στοιχείο είναι, είπε ο κ. Παράσχης, ότι για πρώτη φορά το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης ξεπέρασε τα 7 εκατ. επιβατική κίνηση (αύξηση 18,7% έναντι του 2023) και αυτό δείχνει μια δυναμική που πρέπει να αξιοποιηθεί.
Ο ρόλος του λιμανιού
Το λιμάνι με χαρακτήρα home porting αυξάνει την κρουαζιέρα, ενώ παράλληλα σε αναφορικά με τα προβλήματα των αστικών μετακινήσεων, το μετρό, καθώς και το έργο του flyover, συνθέτουν τις υποδομές που έχει ανάγκη η πόλη. Στην ίδια κατεύθυνση πολλές είναι οι ξενοδοχειακές επενδύσεις, ενώ η ανάπλαση και ο εκσυγχρονισμός της ΔΕΘ-HELEXPO αναμένεται να αναβαθμίσει σημαντικά την εικόνα του MICE και συνδέεται με αρκετά παράπλευρα τουριστικά προϊόντα.
Παράλληλα αναφέρθηκε στην «ανάγκη τόσο για την περιφέρεια όσο και για την πόλη για την ύπαρξη οργανωμένων δομών διαχείρισης προορισμών, των σωστά δομημένων και λειτουργούντων DMOs. Οι οργανισμοί αυτοί πρέπει να αξιοποιηθούν καταλλήλως και να αποκτήσουν ακόμα περισσότερες αρμοδιότητες, με σοβαρή και ουσιαστική εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα στα πρότυπα των οργανισμών τουριστικής διαχείρισης πολλών άλλων Ευρωπαίων και διεθνών ανταγωνιστών. Στην κατεύθυνση αυτή οι ευρείες συμπράξεις της Marketing Greece αποτελούν ένα αρχικό αλλά ουσιαστικό πρώτο βήμα – ένα εκκολαπτήριο incubator – συνεργειών μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, όπου όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς που ασχολούνται με τον τουρισμό συναποφασίζουν/ συν-διαμορφώνουν στρατηγικές τουριστικής προβολής και ανάπτυξης των προορισμών της χώρας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα και μεγάλη αξία έχει και η σύμπραξη που έχει διαμορφωθεί στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας από το 2020, για πρώτη φορά και σε μια κρίσιμη συγκυρία, με ένα τόσο διευρυμένο σχήμα συνεργασίας.»
Συνεκτικό σχέδιο
Ο Ηλίας Τσαουσάκης, Σύμβουλος Επικοινωνίας και Στρατηγικής, παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα της ποιοτικής έρευνας σημείωσε πως προκύπτει η ανάγκη να υπάρξει ένα συνεκτικό σχέδιο για την πόλη με ένα κοινό όραμα επιτυχίας, δίνοντας ειδικό βάρος στη βιωσιμότητα, στο μέτρο, στον σεβασμό αυτού του πολύτιμου μωσαϊκού. Επιπλέον, υπογραμμίστηκε η σημασία συγκρότησης συμμαχιών, ενισχύοντας ταυτόχρονα τα ταυτοτικά χαρακτηριστικά που είναι λιγότερο προβεβλημένα. Τέλος, εστίασε στην ανάδειξη ειδών τουρισμού που είναι λιγότερο συνδεδεμένα με τη Θεσσαλονίκη και θα φωτίσουν ακόμα περισσότερες άγνωστες πτυχές και μνήμες αλλά και ιστορίες μοναδικές.
Επίσης συζήτηση έγινε για τον συνεδριακό τουρισμό, τη συνένωση δυνάμεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα καθώς στην περαιτέρω ενίσχυση και διεύρυνση της Σύμπραξης Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας με την ένταξη πέντε (5) νέων μελών: Electra Hotels & Resorts, Grand Hotel Palace, Tor Hotel Group, Hyatt Regency και Stanta Real Estate Management.
Τα ξενοδοχεία
Παράλληλα αναλύθηκε η συνεισφορά και ο ρόλος της φιλοξενίας στη διαμόρφωση του τουριστικού προϊόντος με τον Γιάννη Ρέτσο, πρ. Πρόεδρο ΣΕΤΕ, CEO & Co-Owner Electra Hotels & Resorts να συνομιλεί με τον δημοσιογράφο Σάκη Παπαδόπουλο και να δηλώνει ότι «Η ζήτηση που υπάρχει για το προϊόν της πόλης είναι δεδομένη και οφείλουμε όλοι να πάμε ένα βήμα μπροστά, συνθέτοντας και διαμορφώνοντας από κοινού ελκυστικά τουριστικά προϊόντα. Η πολυπολιτισμικότητα της πόλης είναι στην ουσία αυτή που μας καθοδηγεί στο να επαναπροσδιορίσουμε την αντίληψη μας για τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης και εφόσον είμαστε διατεθειμένοι να συνεργαστούμε, πρέπει να επενδύσουμε και να εξελίξουμε τον προορισμό».
Η Λίνα Μενδώνη, Υπουργός Πολιτισμού στη βιντεοσκοπημένη συνέντευξη της με την Ιωάννα Δρέττα, Πρόεδρο Marketing Greece δήλωσε πως « Οι δυο τομείς, πολιτισμός και τουρισμός, είναι πάρα πολύ κοντά ό ένας στον άλλον, θα έλεγα ότι σε έναν μεγάλο βαθμό θα έπρεπε να είναι συγκοινωνούντα δοχεία. Για την ώρα θα έλεγα ότι είναι συμπληρωματικά, αυτά λοιπόν τα συμπληρωματικά πρέπει να γίνουν συγκοινωνούντα».
Latest News
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts
Έκρηξη τουριστικών επενδύσεων στη Μήλο – Ποιοι επιχειρηματίες χτίζουν ξενοδοχεία
Η Μήλος συγκεντρώνει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον – Καταλύτης η αύξηση του τουριστικού ρεύματος
Σπάει το τουριστικό... άβατο η Σαντορίνη με τιμές για όλα τα βαλάντια
Πώς η Σαντορίνη προσπαθεί να ανακτήσει τη δυναμική στον τουρισμό και να επιστρέψει στην κορυφή - Το σχέδιο των φορέων
Τα δώδεκα χρόνια και τα έξι «χρυσά» brands που άλλαξαν τον ελληνικό τουρισμό [πίνακας]
Στο ραντάρ των ξενοδοχείων που κινούνται στο χώρο της πολυτελούς φιλοξενίας έχει μπει ο ελληνικός τουρισμός
Οι δέκα αεροπορικές και οι εθνικότητες που απογειώνουν την Fraport Greece
Aegean και Ryanair είναι οι δυο αεροπορικές που διεκδικούν την πρώτη θέση στα αεροδρόμια της Fraport Greece
Αυξάνει πτήσεις και χωρητικότητα στα... «άκρα» της τουριστικής σεζόν η Aegean
Oχι μόνο ανταποκριθήκαμε στις προκλήσεις της πανδημίας, αλλά αντεπεξήλθαμε και βγήκαμε περισσότερο ενισχυμένοι, τόνισε ο αναπληρωτής CEO της Aegean, Μιχάλης Κουβελιώτης
Συνεχίζει να χάνει «τουριστικό» έδαφος η Μύκονος - Οι προορισμοί πρωταθλητές
Ο τουρισμός οδεύει προς έτος ρεκόρ όσον αφορά την επιβατική κίνηση - Η εικόνα της Fraport Greece σε 14 αεροδρόμια
Μάχη για την τέλεια σέλφι στη Ρώμη - Βουλιάζει από τουρίστες
Το ένα ρεκόρ μετά το άλλο καταρρίπτει ο αριθμός τουριστών στην Ιταλία - Οι αρχές εξετάζουν μέτρα, όπως περιορισμούς πρόσβασης και εισιτήρια σε αξιοθέατα
Λίφτινγκ 20 εκατ. σε «Athens Crowne Plaza» και «Holiday Inn» - Και νέο ξενοδοχείο από την οικογένεια Μουσαμά
Στον ΟΤ μιλά ο Απόστολος Μουσαμάς για το Athens Crowne Plaza αλλά και για τα σχέδια για νέα μονάδα