Παρά το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν σήμερα την τρίτη πιο δημοφιλή κατηγορία στο κομμάτι των πωλήσεων με μερίδιο αγοράς σχεδόν 15%, αντιπροσωπεύουν μόνο το 1,2% του συνόλου των οχημάτων στους δρόμους της ΕΕ.
Η ανάλυση των δεδομένων δείχνει ότι μπορεί να χρειαστούν αρκετά χρόνια, ακόμη και δεκαετίες, για να αντικατασταθούν παλαιότερα οχήματα από νεότερα τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με καθαρότερες και πιο πράσινες τεχνολογίες. Αυτό αναφέρει η τελευταία έκθεση της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων με τίτλο «Οχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους» που δείχνει τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσεται ο στόλος των οχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης.
Spotawheel: Πατά γκάζι στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα χαράσσοντας ρότα για νέες αγορές
Τα παλαιότερα οχήματα διαθέτουν συνήθως λιγότερο αποδοτικές τεχνολογίες, οι οποίες επιβαρύνουν περισσότερο το περιβάλλον σε περίπτωση που δεν αντικατασταθούν. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι υπάρχουν τώρα περίπου 290 εκατομμύρια οχήματα στους δρόμους της ΕΕ και ότι η μέση ηλικία όλων των τύπων οχημάτων συνεχίζει να αυξάνεται.
Μέσος όρος τα 12,3 έτη
Ο μέσος όρος των αυτοκινήτων στην ΕΕ είναι 12,3 έτη, ενώ σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, τα αυτοκίνητα μπορούν να φτάσουν μέχρι και τα 17 χρόνια, όπως συμβαίνει στην χώρα μας και στην Εσθονία. Στα φορτηγά ο μέσος όρος της ΕΕ ανέρχεται στα 13,9 έτη, ενώ ο μέσος όρος τόσο για λεωφορεία όσο και για φορτηγά είναι 12,5 χρόνια. Από το 2018, η μέση ηλικία όλων των τύπων οχημάτων έχει αυξηθεί κατά περίπου ένα χρόνο, δείχνοντας την τάση ότι στην Ευρώπη πλέον κυκλοφορούν πολλά γερασμένα οχήματα.
Ο αυξανόμενος αριθμός γερασμένων οχημάτων στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενισχύει τη σημασία της επιτάχυνσης της ηλεκτροκίνησης και άλλων μορφών ενέργειας με χαμηλές εκπομπές ρύπων. Οι επιδοτήσεις που δίνουν οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να συνεχιστούν, ώστε να τονωθεί ακόμη περισσότερο η ηλεκτροκίνηση, ενώ παράλληλα με μια σειρά άλλων κινήτρων θα υπάρξει ακόμη μεγαλύτερη επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης, στο δρόμο για μια πιο βιώσιμη κινητικότητα στην Γηραιά Ήπειρο.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Ο Ινδός μεγιστάνας Γκαουτάμ Αντάμι κατηγορείται για απάτη στις ΗΠΑ
Ο Γκαουτάμ Αντάνι κατηγορήθηκε με άλλους κατηγορούμενους στη Νέα Υόρκη για φερόμενη απάτη πολλών δισ. δολαρίων
Στην αντεπίθεση οι Βρυξέλλες κατά του Πεκίνου - Προαπαιτούμενα για τις κινεζικές επενδύσεις στην Ε.Ε.
Σκληραίνουν τη στάση τους οι Βρυξέλλες απέναντι στο Πεκίνο - Τα κριτήρια που βάζει τώρα η Ευρώπη στις κινεζικές εταιρείες
Η McDonald's θέλει να συνεχίσει τις προσφορές και το 2025
Η McDonald's επεξεργάζεται μια προσφορά «αγόρασε ένα πάρε ένα ακόμη» η οποία θα ξεκινήσει στις ΗΠΑ
«Μυρίζει» συμβιβασμός για τους αντιπροέδρους της Κομισιόν
Κορυφώνονται σήμερα στο Ευρωκοινοβούλιο οι διαπραγματεύσεις των ευρωομάδων για τη συμφωνία έγκρισης των έξι εκτελεστικών αντιπροέδρων της Κομισιόν
«Διαζύγιο» του CNBC από τον αμερικανικό γίγαντα των ΜΜΕ Comcast - Η νέα εταιρεία
Η Comcast είναι η πρώτη εταιρεία ΜΜΕ στις ΗΠΑ που προχωρά σε διαχωρισμό της καλωδιακής της τηλεόρασης
Σε τεντωμένο σκοινί οι σιδηρόδρομοι στη Γερμανία
Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι θα ήθελαν πολύ να είναι και πάλι στην ώρα τους. Η διάλυση της συγκυβέρνησης δεν βοηθάει
H Ford κόβει 4.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη
Η αμερικανική Ford κατηγορεί την ΕΕ για απουσία ενός σαφούς προγράμματος πολιτικής για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης,
Πώς θα αντιδράσει η Fed στη «δεύτερη φορά» Τραμπ - Τι δείχνει δημοσκόπηση του Reuters
Οι οικονομικές πολιτικές του Τραμπ εκτιμάται ότι θα αναζωπυρώσουν τις πληθωριστικές πιέσεις - Τι βλέπουν οικονομολόγοι για την στρατηγική της Fed
Volkswagen: Πόσους μισθούς θυσιάζουν οι εργαζόμενοι για να γλιτώσουν απολύσεις
Το συνδικάτο IG Metall και το εργατικό συμβούλιο της Volkswagen υπέβαλαν την Τετάρτη την πρόταση για μείωση του κόστους εργασίας
Πάνω από τον στόχο του 2% επέστρεψε ο πληθωρισμός στη Βρετανία
Η εκτίναξη των τιμών στη Βρετανία περιορίζει τις προσδοκίες της αγορές για νέα μείωση των επιτοκίων τον Δεκέμβριο