Με απεργιακές κινητοποιήσεις κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων απειλούν οι εργαζόμενοι στο δημόσιο τομέα της Γαλλίας που στελεχώνουν νοσοκομεία, μέσα μαζικής μεταφοράς και μουσεία, ανεβάζοντας τους τόνους στην αναμέτρηση με την κυβέρνηση του Εμανουέλ Μακρόν.
Η Sophie Binet, η επικεφαλής του σκληροπυρηνικού συνδικάτου CGT υποστήριξε ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να πληρώσει αν θέλει οι αγώνες να κυλήσουν ομαλά. Η φιλοξενία των Ολυμπιακών Αγώνων «είναι μια επένδυση που . . . υποτίθεται ότι θα ενισχύσει την εικόνα της Γαλλίας, επομένως πρέπει να ξεκλειδωθούν χρήματα για να αποζημιωθούν οι εργαζόμενοι του δημόσιου τομέα», είπε νωρίτερα αυτό το μήνα.
Όπως επισημαίνουν οι Financial Times, περίπου 16 εκατομμύρια άνθρωποι αναμένονται στο Παρίσι για τους αγώνες.
Γαλλία: Δρακόντεια μέτρα ασφαλείας στους Ολυμπιακούς Αγώνες
Η περίοδος επιλέχθηκε από τους διοργανωτές καθώς οι ντόπιοι κάτοικοι φεύγουν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, μειώνοντας την πίεση στα μέσα μαζικής μεταφοράς και τις υποδομές, αφήνοντας χώρο στους οπαδούς των Ολυμπιακών Αγώνων. Ωστόσο, ένα ευρύ φάσμα εργαζομένων του δημόσιου τομέα εκφράζουν δυσαρέσκεια που θα αναγκαστούν να εργαστούν κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών. Και ζητούν σε αντάλλαγμα μπόνους, υπερωρίες και υποστήριξη όπως η φροντίδα των παιδιών τους.
Εξάντληση και πληθωρισμός
Τα συνδικάτα υποστηρίζουν επίσης ότι οι νοσηλευτές, οι αστυνομικοί και οι οδηγοί τρένων είναι ήδη εξαντλημένοι λόγω της χειροτέρευσης των συνθηκών εργασίας και είναι θυμωμένοι για την υποβάθμιση του βιοτικού τους επιπέδου από τους μισθούς που δεν συμβαδίζουν με τον πληθωρισμό.
«Οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο δεν είναι πλέον διατεθειμένοι να κάνουν θυσίες για αυτό που η κυβέρνηση λέει ότι είναι το μεγαλύτερο καλό», δήλωσε ο François-Xavier Arouls, ηγέτης του συνδικάτου Solidaires στο RATP, τον όμιλο δημόσιων μεταφορών της περιοχής του Παρισιού. «Αν μας πληρώσουν σωστά, θα είμαστε εκεί και θα βοηθήσουμε να κάνουμε τη χώρα περήφανη κατά τη διάρκεια των αγώνων. Αν όχι . . . »
Οι διοργανωτές των θερινών αγώνων επέλεξαν μια φιλόδοξη αλλά και υλικοτεχνική προκλητική μορφή στην οποία πολλές εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν σε προσωρινούς χώρους χτισμένους σε εμβληματικούς ιστορικούς χώρους όπως το Grand Palais και η Place de la Concorde.
Οι ανησυχίες σχετικά με το αν το concept θα αποσυρθεί έχουν αυξηθεί τον τελευταίο καιρό, ειδικά για την τελετή έναρξης που έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί σε βάρκες στον ποταμό Σηκουάνα. Έρχεται καθώς η Γαλλία έχει περάσει πρόσφατα στο υψηλότερο επίπεδο συναγερμού για τρομοκρατικές επιθέσεις.
Η CGT έχει ήδη υποβάλει επίσημες ειδοποιήσεις στην κυβέρνηση ότι τρία παρακλάδια της — τελωνειακοί υπάλληλοι, δημοτική αστυνομία και εργαζόμενοι στον πολιτιστικό τομέα — θα μπορούσαν ενδεχομένως να απεργήσουν και προειδοποίησε ότι θα μπορούσαν να ακολουθήσουν και άλλα. Ένα άλλο σωματείο δημιούργησε έναν ιστότοπο με ζωντανό μετρητή του αριθμού των εργαζομένων των σιδηροδρόμων που έχουν εγγραφεί ως έτοιμοι να απεργήσουν.
Συμφωνίες
Ορισμένοι ειδικοί του εργατικού κινήματος έχουν υποβαθμίσει τις απειλές ως απλές διαπραγματευτικές τακτικές για να προσπαθήσουν να λάβουν μεγαλύτερα μπόνους και προνόμια. Ο υπουργός Μεταφορών Patrice Vergriete, πρώην δήμαρχος της βόρειας βιομηχανικής πόλης της Δουνκέρκης, δήλωσε με τόλμη τον Φεβρουάριο: «Δεν θα υπάρξουν απεργίες».
Τα υπουργεία αγωνίζονται να διαπραγματευτούν συμφωνίες. Ο υπουργός Εσωτερικών Gérald Darmanin ανακοίνωσε τον Ιανουάριο μπόνους έως και 1.900 ευρώ για τους αστυνομικούς για να προτρέψουν μια εξέγερση.
Ο Stanislas Guerini, υπουργός Μετασχηματισμού και Δημόσιας Υπηρεσίας, έχει προσφέρει έως και 350 ευρώ σε επιδοτήσεις για τη φροντίδα των παιδιών και 1.000 δεσμευμένες θέσεις για τα παιδιά να πάνε στην κατασκήνωση. Αλλά δεν έχει οριστικοποιήσει μια συμφωνία με τα συνδικάτα πριν από μια κρίσιμη συνάντηση στα μέσα Απριλίου. «Θα βοηθήσουμε τις οικογένειες», είπε, προσθέτοντας ότι τα μπόνους θα μπορούσαν να φτάσουν από 500 ευρώ σε 1.500 ευρώ.
Latest News
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Πώς επηρεάζεται η ευρωπαϊκή οικονομία από το δημογραφικό - Οι αναγκαίες προσαρμογές
Η Alpha Bank εξετάζει το δημογραφικό πρόβλημα και τις επιπτώσεις του στην ευρωπαϊκή οικονομία
«Πόλεμο» κατά της… πολυνομίας αρχίζει ο Ντίμον της JP Morgan
Ο Ντίμον επέκρινε αυτό που αποκάλεσε αλληλεπικαλυπτόμενους ή κακοσχεδιασμένους κανόνες σχετικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις
Πώς το ψηφιακό ευρώ πυροδότησε μια υπόγεια διαμαχή κυριαρχίας μεταξύ ΕΚΤ και ευρωπαϊκών κρατών
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Politico πολιτικοί και ΕΚΤ προσπαθούν να καθορίσουν τα όρια στο επερχόμενο ψηφιακό ευρώ
Ο περίεργος λόγος που η ΕΥ απολύει δεκάδες υπαλλήλους
Τα μέλη του προσωπικού κατηγορήθηκαν ότι είχαν ανοιχτές πολλαπλές συνεδρίες Zoom σε διαφορετικές οθόνες, κάτι που η Ernst & Young έκρινε ηθική «παραβίαση»
Τα τέσσερα σενάρια της S&P για την παγκόσμια οικονομία
Ακόμη και στα δύο χειρότερα σενάρια ο οίκος S&P εκτιμά πως οι τράπεζες φαίνονται ικανές να χειριστούν πιθανές εκροές κεφαλαίων
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
Χαμηλό 5ετίας στις τιμές των εμπορευμάτων προβλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα - Ο ρόλος του πετρελαίου
Από το 2024 έως το 2026, οι παγκόσμιες τιμές των βασικών εμπορευμάτων προβλέπεται να υποχωρήσουν σχεδόν κατά 10%, επισημαίνει σε έκθεσή της η Παγκόσμια Τράπεζα
H Ιταλία θα διαθέσει 8,2 δισ. δολ. για αγορά αρμάτων μάχης
Η κοινοπραξία των Leonardo (ιταλική) και Rheinmetall (γερμανική) αναμένεται να είναι ο βασικός βιομηχανικός εταίρος του έργου
Morgan Stanley: Οι μέρες του εύκολου χρήματος και των μηδενικών επιτοκίων ανήκουν στο παρελθόν
Το τέλος της οικονομικής καταστολής, των μηδενικών επιτοκίων και του μηδενικού πληθωρισμού, είναι μια εποχή που έχει τελειώσει, δήλωσε ο CEO της Morgan Stanley