Τουλάχιστον 444 θέσεις και με ταχύτητα έως 265 χιλιόμετρα την ώρα: Το ICE 4 θεωρείται η «ραχοκοκαλιά των μεταφορών μεγάλων αποστάσεων» από την Deutsche Bahn. Λειτουργεί από το 2017. Πριν από λίγες εβδομάδες, η κατασκευάστρια εταιρεία Siemens Mobility παρέδωσε το τελευταίο από τα 137 τραίνα που παραγγέλθηκαν στην ομοσπονδιακή εταιρεία. Ο πρόεδρος των Γερμανικών Σιδηροδρόμων Ρίχαρντ Λουτς και ο ομοσπονδιακός υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ (FDP) το βάφτισαν «Spree» την Τρίτη 19 Μαρτίου, στο Βερολίνο. «Σηματοδοτεί την ολοκλήρωση του μεγαλύτερου προγράμματος μέχρι σήμερα για τον εκσυγχρονισμό του στόλου οχημάτων της Deutsche Bahn», δήλωσε ο υπουργός στην εκδήλωση στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Βερολίνου.
Οι ειδικοί επιβεβαιώνουν ότι ο όμιλος σημειώνει ικανοποιητική πρόοδο στην επέκταση του στόλου μεγάλων αποστάσεων. Με την παράδοση του τελευταίου ICE 4 που παραγγέλθηκε, ο αριθμός των τραίνων ICE της Deutsche Bahn αυξήθηκε από περίπου 270 σε περισσότερα από 400. Μέχρι το 2030, ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί σε περισσότερα από 450 οχήματα. Η μέση ηλικία των τραίνων μεγάλων αποστάσεων αναμένεται να μειωθεί την ίδια περίοδο, από τα σημερινά 18 στα 12 έτη. Εκτός από το ICE 4, η παράδοση του ICE 3 Neo, μιας νέας έκδοσης του ICE 3, έχει ξεκινήσει εδώ και περισσότερο από έναν χρόνο. 90 από αυτά τα τραίνα αναμένεται να λειτουργήσουν μέχρι το 2028.
Γερμανία: Μετωπική διοίκησης – εργαζομένων στους σιδηροδρόμου – Νέα 6ήμερη απεργία
Καθυστερήσεις λόγω οχημάτων
Αυτό σημαίνει ότι οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι βρίσκονται στον σωστό δρόμο όσον αφορά την ανανέωση του στόλου, λέει ο Ντέτλεφ Νόις, πρόεδρος της Ένωσης Επιβατών Pro Bahn. «Το αν είναι αρκετά, θα φανεί αργότερα». Η μεγαλύτερη αξιοπιστία στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων εξαρτάται επίσης από το πόσο επιρρεπή είναι τα οχήματα που προστέθηκαν πρόσφατα.
Ο σιδηρόδρομος φαίνεται να έχει θέσει πλέον τα προβλήματα με τα τραίνα υπό έλεγχο. «Οι δυσλειτουργίες των οχημάτων που επηρεάζουν την ακρίβεια έχουν μειωθεί άνω του 40 τοις εκατό σε σύγκριση με το 2017», δήλωσε η εταιρεία. Όπως και οι προκάτοχοί του, το ICE 4 υπέφερε από προβλήματα τα πρώτα χρόνια: άβολα καθίσματα, προβλήματα με το WiFi, και το 2019 ο σιδηρόδρομος σταμάτησε τις παραδόσεις για μήνες λόγω ελαττωματικών συγκολλήσεων. Τα τραίνα που υποτίθεται ότι έκαναν την κυκλοφορία πιο αξιόπιστη, προκαλούσαν πλέον καθυστερήσεις.
Αλλά το τραίνο είναι τώρα μια «άγκυρα σταθερότητας στην καθημερινή σιδηροδρομική κυκλοφορία στη Γερμανία», δήλωσε ο διευθυντής μεταφορών μεγάλων αποστάσεων Μίχαελ Πέτερσεν την Τρίτη 19 Μαρτίου στο Βερολίνο. «Τα σχόλια των επιβατών για το ICE 4 είναι τα καλύτερα από όλες τις σειρές που έχουμε στην Deutsche Bahn.»
Όμως η αύξηση των οχημάτων δεν άλλαξε το βασικό πρόβλημα των Γερμανικών Σιδηροδρόμων, δηλαδή το υψηλό επίπεδο ασυνέπειας. Αντίθετα: από τότε που τέθηκε σε λειτουργία το ICE 4 το 2017, η συνέπεια στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων έχει επιδεινωθεί σημαντικά. Ωστόσο, αυτό δεν οφείλεται στα τραίνα. «Το 80 τοις εκατό των καθυστερήσεων πέρυσι οφείλονταν σε διακοπές στην υποδομή», λέει ο πρόεδρος της Ένωσης Επιβατών, Νόις. «Οι σιδηροδρομικές γραμμές, τα σήματα που δεν λειτουργούν, αυτός είναι στην πραγματικότητα ο κύριος λόγος για τις καθυστερήσεις στην DB AG».
Γενική ανανέωση των υποδομών
Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι θέλουν να αντιμετωπίσουν το θέμα τα επόμενα χρόνια με μια γενική ανανέωση των υποδομών. 40 πολυσύχναστα δρομολόγια πρόκειται να εκσυγχρονιστούν ριζικά και να αναβαθμιστούν έως το 2030. Αυτό σημαίνει αρχικά πρόσθετους περιορισμούς για τους επιβάτες, καθώς τα δρομολόγια δεν θα εκτελούνται για αρκετούς μήνες κατά τη διάρκεια των εργασιών.
Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι εκτιμούν ότι οι οικονομικές απαιτήσεις για το δίκτυο θα είναι 45 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2027. Ο ομοσπονδιακός υπουργός Μεταφορών Βίσινγκ είχε υποσχεθεί περίπου 40 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά με τον περιορισμό του προϋπολογισμού πέρυσι, αυτά τα σχέδια δεν θεωρούνται πλέον ασφαλή.
Εάν υπάρξουν λιγότερα χρήματα, η Deutsche Bahn θα πρέπει να κάνει σημαντικές περικοπές στην ανανέωση των υποδομών. Οι καθυστερήσεις θα παρέμεναν υψηλές. «Βρισκόμαστε σε συνεχείς συζητήσεις με τον ιδιοκτήτη μας, την ομοσπονδιακή κυβέρνηση, η οποία έχει σαφώς δεσμευτεί για τους σιδηροδρόμους», ανακοίνωσε πρόσφατα η εταιρεία. Παρά την οικονομική αβεβαιότητα όμως, η συνεχιζόμενη αύξηση του στόλου δεν αμφισβητείται.
Deutsche Welle
Ματίας Άρνολντ, dpa
Επιμέλεια: Ευθύμης Αγγελούδης
Latest News
Με αργά βήματα η επιστροφή των επενδυτών στα ακίνητα - Τι συμβαίνει στη γερμανική αγορά
Η αγορά γραφείων στη Γερμανία συνεχίζει να βρίσκεται σε μια μεταπανδημική ύφεση εν μέσω αβεβαιότητας για τη μελλοντική ζήτηση χώρων εργασίας
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Ο Γκαουτάμ Αντάνι αρνείται τις κατηγορίες για δωροδοκία και απάτη
Ο όμιλος του Γκαουτάμ Αντάνι δήλωσε ότι θα επιδιώξει κάθε δυνατή νομική προσφυγή για να υπερασπιστεί τον εαυτό του
Πρωτοφανής καταδίκη για έγκλημα... λευκού κολάρου - 18ετής φυλάκιση στο αφεντικό του Archegos
Σκληρή καταδίκη για τον πρώην επενδυτής της Wall Street και αφεντικό του hedge fund, Archegos, Σουνγκ Κουκ «Μπιλ» Χουάνγκ
Προβληματίζει η κινεζική αγορά - Η Starbucks σκέφτεται την αποχώρησή της;
Η Starbucks διερευνά τις δυνατότητες πώλησης του κινεζικού βραχίονά της - Πώς διαμορφώνεται το ενδιαφέρον εγχώριων εταιρειών ιδιωτικών κεφαλαίων
Η κυβέρνηση Μπάιντεν επιδιώκει την διαγραφή χρέους της Ουκρανίας ύψους 4,6 δισ. δολαρίων
Οι ΗΠΑ θα ακυρώσουν το ήμισυ ενός δανείου ύψους 9 δισ. δολαρίων - Το σχέδιο προκάλεσε αντιρρήσεις από τους Ρεπουμπλικάνου
Συνελήφθη άνδρας που σχεδίαζε βομβιστική επίθεση στη Wall Street
Οι αρχές ισχυρίζονται ότι ο στόχος του δράστη από τη Φλόριντα ήταν η καρδιά της Wall Street - Ποιος είναι ο 30χρονος που συνελήφθη
Σε ελεύθερη πτώση οι μετοχές του Αντάνι μετά τις εναντίον του κατηγορίες
Ο 62χρονος Αντάνι και άλλοι επτά κατηγορήθηκαν ότι δωροδόκησαν Ινδούς κυβερνητικούς αξιωματούχους με πάνω από 250 εκατομμύρια δολάρια
Ο Ινδός μεγιστάνας Γκαουτάμ Αντάμι κατηγορείται για απάτη στις ΗΠΑ
Ο Γκαουτάμ Αντάνι κατηγορήθηκε με άλλους κατηγορούμενους στη Νέα Υόρκη για φερόμενη απάτη πολλών δισ. δολαρίων