
Στο project της «χειρουργικής» κατεδάφισης των τελευταίων ορόφων του ξενοδοχείου Cocomat στην Ακρόπολη (Οδός Φαλήρου 5) αναμένεται όπως όλα δείχνουν να συμβάλει ως τεχνικός σύμβουλος το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας.
Μάλιστα, πηγές της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής μιλώντας στον «ΟΤ» αναφέρουν πως οι δύο πλευρές μετά από μια περίοδο διαπραγματεύσεων «έδωσαν τα χέρια» και είναι θέμα χρόνου να μπουν οι υπογραφές στην προγραμματική συμφωνία.
Ζητείται η συμβολή του ΤΕΕ στη «χειρουργική κατεδάφιση» του Cocomat στην Ακρόπολη
Η προγραμματική συμφωνία όπου θα περιγράφονται οι αρμοδιότητες και το πεδίο ευθύνης του τεχνικού συμβούλου είχε τεθεί ως προϋπόθεση από ΤΕΕ για να συμπράξει στο project.
Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση επιδιώκει τη συμμετοχή του ΤΕΕ καθώς πρόκειται για ένα ιδιαίτερα απαιτητικό project που δεν έχει προηγούμενο στην ελληνική πραγματικότητα.
Η εμπειρία και η τεχνογνωσία του Τεχνικού Επιμελητηρίου εκτιμάται πως θα παίξουν καταλυτικό ρόλο στην άρτια ολοκλήρωση του έργου.
«Είναι άλλο πράγμα να κατεδαφίζεις ένα αυθαίρετο στον αιγιαλό, και άλλο να επιχειρήσεις να κοντύνεις κατά δυόμιση ορόφους ένα ενεργό κτήριο 33 μέτρων, εξασφαλίζοντας παράλληλα ότι το κτήριο δεν θα υποστεί άλλες ζημιές ή φθορές και μάλιστα σε μια πυκνοδομημένη και κατοικημένη περιοχή», δήλωναν πρόσφατα στον ΟΤ πηγές της Αποκεντρωμένης. Γιατί σε περίπτωση αστοχίας ο ιδιοκτήτης του ακινήτου θα δύναται να ζητήσει αποζημίωση.
Η μελέτη κατεδάφισης
Το αμέσως επόμενο διάστημα, αναμένεται η Αποκεντρωμένη να προχωρήσει στην κήρυξη του διαγωνισμού για την εξεύρεση του κατάλληλου συμβούλου που θα εκπονήσει τη μελέτη κατεδάφισης, για να ακολουθήσει στη συνέχεια ο διαγωνισμός για την ανάδειξη της εταιρείας που θα αναλάβει την κατεδάφιση.
Όσον αφορά στα χρονικά περιθώρια για την εκτέλεση του έργου, πηγές της Αποκεντρωμένης αναφέρουν πως υπάρχει κατανόηση απ’ όλες τις πλευρές καθώς διαπιστώσουν πως σημειώνεται πρόοδος.
Υπενθυμίζεται πως το ΣτΕ το περασμένο φθινόπωρο αποφάσισε να αναθέσει στις κρατικές υπηρεσίες την ευθύνη κατεδάφισης των δυο τελευταίων ορόφων του 10όροφου ξενοδοχείου Cocomat στην οδό Φαλήρου 5 που κρίθηκαν αυθαίρετοι, δίνοντάς τες μάλιστα περιθώριο έξι μηνών για να προετοιμάσουν την όλη διαδικασία.
Οι προσφυγές στη Δικαιοσύνη
Είχε προηγηθεί η άρνηση της ιδιοκτήτριας εταιρείας (Μπλε Κέδρος) των αδελφών Ευμορφίδη να αναλάβει την κατεδάφιση επικαλούμενη τις δυσχέρειες του έργου. Δεν αποκλείεται πάντως όλα τα παραπάνω να ανατραπούν σε περίπτωση που η Μπλε Κέδρος πετύχει μια θετική για αυτήν δικαστική απόφαση.
Η διοίκηση της έχει καταθέσει μια σειρά από προσφυγές σε σειρά δικαστηρίων, υποστηρίζοντας πως το ξενοδοχείο μαζί με τους δυο επίμαχους ορόφους κατασκευάστηκε με νόμιμη άδεια και συνολικό κόστος που ξεπέρασε τα 11 εκατ. ευρώ.


Latest News

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα κατά 15,6% το Δεκέμβριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/DSC9655-2-1024x569-1-600x333.jpg)
Πόσο αυξήθηκαν οι οικοδομικές άδειες - Οι top περιοχές [πίνακες]
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Δυτική Μακεδονία, στη Κρήτη και την Ανατολική Μακεδονία

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024

Στο μισό τα αποθέματα νερού στην Αττική – Οι μεγάλες απώλειες και τα έργα για την υδροδότηση
Εντείνεται το πρόβλημα με την λειψυδρία στην Αττική – Τα αποθέματα υδάτων σε Μόρνο, Εύηνο, Μαραθώνα και Υλίκη

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,