Υπεγράφη η σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία για την Μελέτη των Αρδευτικών Έργων Φράγματος Ασωπού Ν. Κορινθία παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Υποδομές, Νίκου Ταχιάου, του υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νίκου Ταγαρά, του υφυπουργού Πολιτισμού, αρμόδιου για θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού, Χρήστου Δήμα και του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Δημήτρη Πτωχού.
Η σύμβαση, με προϋπολογισμό περίπου 5,6 εκατ. ευρώ, έχει ως αντικείμενο τη σύνταξη μελετών υδραυλικών έργων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που αφορούν στην ασφάλεια του φράγματος, καθώς επίσης και ηλετρομηχανικών, γεωργικών, περιβαλλοντικών, τοπογραφικών, εδαφολογικών, γεωλογικών, γεωφυσικών, γεωτεχνικών, στατικών και οικονομικών μελετών.
Στόχος της μελέτης είναι η κατασκευή ενός σύγχρονου, αρδευτικού υπό πίεση δικτύου στην παραλιακή βόρεια πεδινή Κορινθία μέχρι το Κιάτο. Παράλληλα, στοχεύει στον τεχνητό εμπλουτισμό των υδροφορέων της παραλιακής Βόρειας Κορινθίας.
Παράλληλα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μετά και την ανάληψη της σχετικής αρμοδιότητας, προωθεί εντατικά την ολοκλήρωση των διαδικασιών που απαιτούνται, ώστε μετά την εξασφάλιση των πρόσθετων πιστώσεων από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, η ολοκλήρωση του φράγματος να γίνει περίπου στον ίδιο χρόνο με την ολοκλήρωση της εν λόγω μελέτης.
Με τη λειτουργία του φράγματος, του οποίου ο ταμιευτήρας θα έχει χωρητικότητα περίπου 30,2 εκατ. κυβικών μέτρων νερού και των συνοδών δικτύων, εκτιμάται ότι θα αρδεύονται περίπου 50.000 στρέμματα καλλιεργήσιμων εκτάσεων στην περιοχή από την Κόρινθο μέχρι το Κιάτο.
Η κατασκευή του έργου εκτιμάται ότι θα συμβάλει:
· Στη σημαντική εξοικονόμηση υδάτινων πόρων που χρησιμοποιούνται για την άρδευση, που σήμερα πραγματοποιείται πλημμελώς με επιφανειακές κυρίως μεθόδους, στην παραλιακή περιοχή.
· Στη διευκόλυνση της εφαρμογής και αυτοματοποίησης των αρδεύσεων, εξοικονομώντας ταυτόχρονα σημαντική ποσότητα ανθρωποωρών εργασίας και οικονομικών πόρων.
· Στη μείωση του κόστους παραγωγής των αγροτικών προϊόντων της περιοχής, ιδιαίτερα αυτών που εξάγονται (π.χ. σταφύλια Στιμάγκας)
· Στη βελτίωση της παροχής και της ποιότητας νερού, με το οποίο υδρεύονται οι παραλιακοί οικισμοί του Δήμου Βέλου-Βόχας.
Latest News
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαίες αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτές 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα