Σύμβαση προϋπολογισμού άνω των 24 εκατ. ευρώ για την υλοποίηση κρίσιμων έργων λιμενικής υποδομής σταο λιμάνι της Σούδας και της Στυλίδας και τη διενέργεια μελέτης για τον εκσυγχρονισμό του επιβατηγού στόλου της ελληνικής ακτοπλοΐας και τη μείωση του ανθρακικού της αποτυπώματος υπέγραψαν ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης και ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Παναγιώτης Σταμπουλίδης.
Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ αναλαμβάνει την ωρίμανση και τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας, με Δικαιούχο το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ως Υπουργείο Ευθύνης. Τα έργα συγχρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και είναι τα εξής:
(α) «Ανέγερση νέου σταθμού επιβατών στον λιμένα της Σούδας – Ενδιάμεση φάση»
Το έργο αφορά στην ανέγερση νέου σταθμού επιβατών στον λιμένα Σούδας Χανίων Κρήτης, σύμφωνα με το Master Plan που έχει εκπονηθεί και έρχεται σε συνέχεια σχετικού πανελλήνιου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, που περιλαμβάνει χώρους εξυπηρέτησης των επιβατών ακτοπλοΐας και κρουαζιεροπλοίων, καθώς και κτίρια διοίκησης και χώρους ελέγχων Schengen.
Το σύνολο του προϋπολογισμού ανέρχεται στο ποσό των 12.915.840,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και σύμφωνα με τον ορίζοντα υλοποίησης, αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέταρτο τρίμηνο του 2025.
(β) «Εκβάθυνση διαύλου και λιμενολεκάνης στον λιμένα της Στυλίδας»
Το έργο αφορά στην αποκατάσταση βαθών (εκβάθυνση) στη λιμενολεκάνη και στον δίαυλο ναυσιπλοΐας του λιμένα της Στυλίδας Φθιώτιδας. Το σύνολο του προϋπολογισμού ανέρχεται στο ποσό των 10.000.000,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και σύμφωνα με τον ορίζοντα υλοποίησης, αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέταρτο τρίμηνο του 2025.
(γ) «Σχέδιο για την αντικατάσταση του στόλου επιβατηγού ναυτιλίας και μείωση του αποτυπώματος CO2»
Το έργο περιλαμβάνει την κατάρτιση αναλυτικής μελέτης, στρατηγικής και ανάπτυξης μηχανισμού χρηματοδότησης για τη σταδιακή ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της χώρας με στόχο τη μείωση εκπομπών CΟ2 και την επιτάχυνση και εξομάλυνση της πράσινης μετάβασης στον κρίσιμο αυτό κλάδο.
Το σύνολο του προϋπολογισμού ανέρχεται στο ποσό των 1.233.180,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και σύμφωνα με τον ορίζοντα υλοποίησης, αναμένεται να παραδοθεί έως το δεύτερο τρίμηνο του 2025.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, δήλωσε: «Με την αναβάθμιση των λιμένων της Σούδας και της Στυλίδας ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο για την ελληνική ναυτιλία. Ενισχύοντας τους λιμένες μας, ενισχύουμε τη θέση της Ελλάδας ως κεντρικού ναυτιλιακού κόμβου στη Μεσόγειο και πέραν αυτής. Η συμφωνία αυτή αναμένεται να ενισχύσει την οικονομική μας ανάπτυξη, να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και να προσφέρει προηγμένες υπηρεσίες στη ναυτιλιακή μας κοινότητα. Το λιμάνι της Σούδας, αποτελεί έναν κρίσιμο κόμβο στη Μεσόγειο και είναι στρατηγικό για τη ναυτιλία. Με την αναβάθμισή του, θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο ως κέντρο λογιστικών και υποδομών και θα μπορεί να χειριστεί μεγάλης κλίμακας στρατιωτικές και εμπορικές λειτουργίες. Το λιμάνι της Στυλίδας παίζει, μεν, έναν πιο περιφερειακό αλλά είναι εξίσου σημαντικός ο ρόλος του στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και της συνδεσιμότητας. Οι επερχόμενες αναβαθμίσεις θα ενισχύσουν το λιμάνι ως κόμβο για την αλιεία, την τοπική ναυσιπλοΐα και τις μικρότερες εμπορικές δραστηριότητες».
O Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, δήλωσε: «Το ΤΑΙΠΕΔ και η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας εγκαινιάζει σήμερα μια νέα περίοδο παραγωγικής συνεργασίας με το Υπουργείο Ναυτιλίας, με κοινό στόχο την ποιοτική και λειτουργική αναβάθμιση δύο σημαντικών λιμένων της χώρας μας αλλά και την επιτάχυνση του πράσινου μετασχηματισμού της ελληνικής ναυτιλίας. Πρόκειται για έργα που διαμορφώνουν λιμενικές υποδομές υψηλών προδιαγραφών, θέτοντας στο επίκεντρο την Περιφέρεια και ενισχύοντας τις προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης. Παράλληλα, λαμβάνοντας υπόψιν μας τις ολοένα εντονότερες επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης, συμβάλλουμε με συντονισμένο σχέδιο στην εφαρμογή βιώσιμων πρακτικών στον τομέα της γαλάζιας οικονομίας. Το ΤΑΙΠΕΔ, με την τεχνογνωσία και την εμπειρία που διαθέτει, συνδράμει καταλυτικά στο σχέδιο της Πολιτείας, ώστε τα επόμενα χρόνια τα ελληνικά λιμάνια να αποτελέσουν έναν ακόμη ισχυρό μοχλό βιώσιμης ανάπτυξης για τη χώρα, με οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα».
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού