
Η Ινδία θέλει να γίνει ο κορυφαίος παραγωγός προϊόντων στην Ασία, με τις περισσότερες πολυεθνικές πλέον να απομακρύνονται από την Κίνα. Ωστόσο, όπως συμφωνούν οι περισσότεροι αναλυτές πρέπει να μειώσει τους φόρους και να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας εάν θέλει να εκθρονίσει τους πρωτοπόρους, την Κίνα και το Βιετνάμ.
Οι ΗΠΑ έχουν ακολουθήσει μια ατζέντα «φιλικής υποστήριξης» καθώς ο ανταγωνισμός με την Κίνα αυξάνεται. Η κυβέρνηση Biden ενθάρρυνε τις αμερικανικές εταιρείες να μεταφέρουν τις επιχειρήσεις παραγωγής ηλεκτρονικών και τεχνολογίας από την Κίνα και σε πιο φιλικές χώρες, ιδιαίτερα στο Βιετνάμ και την Ινδία στην Ασία.
Ινδία: Gamechanger στην παγκόσμια αγορά ομολόγων
«Τόσο οι Δημοκρατικοί όσο και οι Ρεπουμπλικάνοι βλέπουν την Κίνα ως πρόκληση. Και κάθε αίθουσα συνεδριάσεων στις ΗΠΑ ρωτά έναν Διευθύνοντα Σύμβουλο ποια είναι η στρατηγική τους για την Κίνα», δήλωσε ο Mukesh Aghi, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Φόρουμ Στρατηγικής Συνεργασίας ΗΠΑ-Ινδίας.
Ο ρόλος του Βιετνάμ
Η Ινδία και το Βιετνάμ είναι ελκυστικές εναλλακτικές λύσεις παραγωγής για ξένους επενδυτές και εταιρείες, εν μέρει λόγω του χαμηλού κόστους εργασίας, σύμφωνα με ανάλυση του CNBC. Μεταξύ των δύο, ωστόσο, το Βιετνάμ εξακολουθεί να είναι πολύ μπροστά με τις εξαγωγές του 2023 να ανέρχονται συνολικά σε 96,99 δισεκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με τα 75,65 δισεκατομμύρια δολάρια της Ινδίας.
«Το Βιετνάμ είναι γνωστό για την ικανότητά του να κατασκευάζει ηλεκτρονικά. Η Ινδία μόλις μπαίνει σε αυτό το παιχνίδι, αλλά το Βιετνάμ εξακολουθεί να έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», δήλωσε ο Samir Kapadia, Διευθύνων Σύμβουλος της India Index και του Vogel Group.
Ενώ η σχέση της Ινδίας με τις ΗΠΑ έχει θερμανθεί, ειδικά μετά την κρατική επίσκεψη του πρωθυπουργού Narendra Modi στον Λευκό Οίκο τον Ιούνιο, το Βιετνάμ έχει μια εμπορική και επενδυτική συμφωνία με την Ουάσιγκτον από το 2007.
Ένα άλλο βασικό πλεονέκτημα για το Βιετνάμ είναι μια πιο απλή πρόταση σε σύγκριση με την Ινδία, η οποία σημείωσε ο Aghi ότι έχει «29 κρατίδια που το καθένα έχει μια πολιτική που μπορεί να είναι διαφορετική».

«Το Βιετνάμ έχει το πάνω χέρι όσον αφορά τις οικονομίες κλίμακας της παραγωγής, όπου είναι κυρίως χειρωνακτική εργασία», είπε ο Nari Viswanathan, ανώτερος διευθυντής στρατηγικής αλυσίδας εφοδιασμού στην εταιρεία λογισμικού Coupa.
Τομείς που απαιτούν εντατική χειρωνακτική εργασία και έχουν χαμηλά περιθώρια κέρδους, όπως η κατασκευή ενδυμάτων, «δεν πρόκειται να κινήσουν προς την Ινδία», σημείωσε ο Viswanathan.
Οι εισαγωγικοί φόροι παραμένουν υψηλοί
Ένα εμπόδιο για τις φιλοδοξίες του κόμβου παραγωγής της Ινδίας είναι ο εισαγωγικός δασμός 10% της χώρας για τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών. Αυτός είναι υψηλότερος από τους μέσους εισαγωγικούς δασμούς του Βιετνάμ, που είναι περίπου 5%, σύμφωνα με τον Andy Ho, επικεφαλής επενδύσεων στη VinaCapital.
Οι εισαγωγικοί φόροι της Ινδίας είχαν σκοπό να προστατεύσουν τους εγχώριους κατασκευαστές, αλλά η μείωση αυτών των δασμών θα είναι μέρος των προσπαθειών της κυβέρνησης να προσελκύσει ξένες εταιρείες να κατασκευάζουν προϊόντα εντός της χώρας.
«Το 2024 θα είναι μια χρονιά όπου ο πρωθυπουργός Modi θα καταργήσει πολλούς από αυτούς τους δασμούς, αλλά θα το κάνει εστιασμένος σε κάθε κλάδο και όχι από χώρα σε χώρα», πρόσθεσε ο Kapadia.
Για παράδειγμα, η Ινδία τον Ιανουάριο μείωσε τους φόρους εισαγωγής για ορισμένα μεταλλικά και πλαστικά εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή κινητών τηλεφώνων από 15% σε 10%. Αυτό ωφελεί εταιρείες όπως η Apple και η Dixon Technologies, η οποία κατασκευάζει τηλέφωνα για τη Xiaomi, τη Samsung και τη Motorola.
«Δεδομένου του προπύργιου του Βιετνάμ στην κατασκευή και τις εξαγωγές ηλεκτρονικών ειδών στις Ηνωμένες Πολιτείες, εκεί θα δούμε τη μεγαλύτερη έλξη από νωρίς, καθώς η Ινδία προσπαθεί να πάρει μερίδιο αγοράς. Αυτό περιλαμβάνει όλα τα είδη πλαστικών, μεταλλικών εξαρτημάτων και μηχανικών ειδών», είπε ο Kapadia.
Ωστόσο, ο Ho της VinaCapital προειδοποίησε ότι η μείωση των εισαγωγικών δασμών «δεν αποτελεί πηγή βιώσιμου πλεονεκτήματος για την προσέλκυση επενδύσεων ΑΞΕ μακροπρόθεσμα».
«Αυτό για το οποίο τείνουν να ανησυχούν περισσότερο οι ξένοι επενδυτές είναι τα ζητήματα ευκολίας επιχειρηματικής δραστηριότητας – ειδικά η ευελιξία στην πρόσληψη και απόλυση εργαζομένων – παρά οι φόροι και οι δασμοί. Αυτή είναι η κύρια πηγή μακροπρόθεσμου πλεονεκτήματος του Βιετνάμ έναντι της Ινδίας», είπε ο Χο στο CNBC.
Η αποτελεσματικότητα είναι το κλειδί
Παρόλο που η Ινδία θέλει να είναι μια ανεπτυγμένη οικονομία μέχρι το 2047, η υποδομή της εξακολουθεί να έχει ελλείψεις, με αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλοι χρόνοι αποστολής και οδικής παράδοσης.
«Ένα πλοίο στη Σιγκαπούρη μπορεί να ξεφορτωθεί σε οκτώ ώρες και να πάει σε ένα φορτηγό για πιθανά εργοστάσια, αλλά το ίδιο πλοίο στην Ινδία θα κολλήσει σε μια τελωνειακή αποθήκη για μέρες», είπε ο Aghi, προειδοποιώντας ότι αυτές οι καθυστερήσεις μειώνουν την απήχηση του έθνους της Νότιας Ασίας σε ξένες εταιρείες.
«Η Κίνα είναι πιθανώς 10 χρόνια μπροστά από την Ινδία όσον αφορά τις υποδομές της, επομένως η χώρα πρέπει να εργαστεί σκληρότερα για να διασφαλίσει ότι οι υποδομές θα συνεχίσουν να δημιουργούνται», πρόσθεσε.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι ο προϋπολογισμός της Ινδίας εκτιμά ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση πρόκειται να δαπανήσει 2,55 τρισεκατομμύρια ρουπίες (30,7 δισεκατομμύρια δολάρια) για τη βελτίωση του σιδηροδρομικού συστήματος της Ινδίας.
«Η Ινδία βρίσκεται σε καλό δρόμο για τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων logistics για τη βελτίωση των μοντέλων της εφοδιαστικής αλυσίδας κατά παραγγελία για εισαγωγείς και εξαγωγείς και αυτό επηρεάζει κάθε είδους νέους δρόμους και λιμάνια. Νομίζω ότι αυτό θα είναι προτεραιότητα πριν από την αυτοματοποίηση», είπε ο Kapadia.


Latest News

Lazard: Προσλαμβάνει πρώην πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών Υπηρεσιών της Αμερικανικής Βουλής
Το νέο απόκτημα της Lazard, Πάτρικ ΜακΧένρι, ήταν γνωστός ως σύμμαχος της βιομηχανίας κρυπτονομισμάτων στο Κογκρέσο

«Παζάρια» της Uber για την απόκτηση της τουρκικής πλατφόρμας delivery Trendyol Go
Η Uber Eats δραστηριοποιείται επί του παρόντος σε περίπου 45 χώρες και σε περισσότερες από 6.000 πόλεις, δημιουργώντας έσοδα 13,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024.

Το Plan B των πλούσιων Αμερικανών - Γιατί ανοίγουν μαζικά λογαριασμούς στην Ελβετία
Η ουδέτερη πολιτική της Ελβετίας, η σταθερή οικονομία, το ισχυρό νόμισμα και το αξιόπιστο νομικό σύστημα προσελκύουν πελάτες

Οι τουρίστες αποφεύγουν τις ΗΠΑ και... στριμώχνουν την αγορά πετρελαίου
Μια πτώση του τουρισμού προς τις ΗΠΑ φαίνεται στα στοιχεία για τη ζήτηση πετρελαίου

Μπορούν 1,6 τρισ. δολάρια να λύσουν το πρόβλημα του κρυφού χρέους της Κίνας;
Το πακέτο μέτρο που ανακοίνωσε η Κίνα τον Νοέμβριο για να στηρίξει τις υπερχρεωμένες τοπικές κυβερνήσεις είναι σε εξέλιξη

Θα μπορούσε ο Τραμπ να απολύσει τον πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Τράπεζας;
Στο προσκήνιο μετά από 90 χρόνια η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που έμεινε στην ιστορία ως «Εκτελεστής του Χάμφρεϊ εναντίον ΗΠΑ»

H δυναμική επιστροφή της Puma με αθλητικά τρεξίματος
Με το λανσάρισμα αυτό, στον Μαραθώνιο της Βοστώνης, η Puma προσπαθεί να αναβιώσει το brand, σε ένα άθλημα που βοήθησε να διαδοθεί

Ελ Εριάν: Η οικονομία σε ένα επικίνδυνο ταξίδι σε αχαρτογράφητα νερά
Ο κορυφαίος οικονομολόγος Μοχάμεντ Ελ Εριάν βλέπει τις ρωγμές στην οικονομική πολιτική των ΗΠΑ και

Η Coca Cola επαναλανσάρει το BodyArmor με στόχο την αναζωογόνηση των πωλήσεων
To προϊόν BodyArmor της Coca Cola θα αρχίζει να εμφανίζεται στα ράφια με τη νέα εφμάνιση αυτό τον μήνα

Προσεχώς και... Αudi θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ - Το σχέδιο της VW
Η παραγωγή αυτοκινήτων Audi στις ΗΠΑ θα αποτελέσει ένα βήμα ανάπτυξης στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου VW