![Δημήτρης Φαφαλιός: Νέα υψηλά πρότυπα λειτουργίας για τα πλοία ξηρού φορτίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/dimitris-fafalios.jpg)
Υψηλά ποιοτικά πρότυπα στη λειτουργία των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου εισάγει η δημιουργία του Κέντρου Αριστείας Ξηρού Φορτίου (Dry Bulk Centre of Excellence – DBCE), που εγκαινίασαν από κοινού η RightShip, η κορυφαία παγκόσμια ψηφιακή ναυτιλιακή πλατφόρμα με επίκεντρο την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ESG), και η Διεθνής Ένωση Εφοπλιστών Ξηρού Φορτίου (INTERCARGO).
Intercargo: Προτείνει έναν απλό μηχανισμό για την τιμολόγηση των εκπομπών άνθρακα στη ναυτιλία
Η εξέλιξη αυτή δικαιώνει τις πολύχρονες προσπάθειες του προέδρου της Intercargo κ. Δημητρίου Φαφαλιού, που στοχεύουν στη βελτιστοποίηση των όρων λειτουργίας των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου στην ενίσχυση της ασφάλειας πληρωμάτων και πλοίων, με όρους υγιούς ανταγωνισμού, πρός όφελος όλου του κλάδου.
Οπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση το Κέντρο θα είναι αφιερωμένο στη διαχείριση του πλαισίου Dry Bulk Management Standard (DryBMS). Το DryBMS αναπτύχθηκε από την INTERCARGO και την RightShip, με τη συμβολή εμπειρογνωμόνων και ενδιαφερομένων σε ολόκληρο τον τομέα, ως ένα εργαλείο του κλάδου για την αύξηση των προτύπων και των βέλτιστων πρακτικών σε θέματα ασφάλειας, προστασίας, περιβαλλοντικών επιδόσεων και κοινωνικής ευημερίας στον τομέα της ναυτιλίας ξηρού φορτίου. Η INTERCARGO και η RightShip συνεργάστηκαν στενά για τη δημιουργία της DBCE και για την περαιτέρω εξέλιξη και διάδοση του πλαισίου DryBMS.
Ως ανεξάρτητος, μη κερδοσκοπικός οργανισμός, πλήρως διαχωρισμένος από τους ιδρυτικούς του οργανισμούς, η DBCE θα διοικείται από μια ανεξάρτητη ομάδα διαχείρισης και θα υιοθετήσει ένα μοντέλο διακυβέρνησης που θα συμμετέχουν πλοιοκτήτες, διαχειριστές και ναυλωτές. Αυτό θα ενισχύσει τη μεγαλύτερη συνεργασία και συνεννόηση των βασικών ενδιαφερομένων μερών και θα επιτύχει τον κοινό σκοπό της βελτίωσης των προτύπων και της προώθησης της επιχειρησιακής αριστείας μέσω της ενεργού συμμετοχής του κλάδου.
Το διοικητικό συμβούλιο της DBCE θα προεδρεύεται εναλλάξ από εκπροσώπους της κοινότητας των πλοιοκτητών/διαχειριστών πλοίων και των ναυλωτών και θα έχει εκπροσώπηση από την RightShip, την INTERCARGO και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς του κλάδου, δημιουργώντας μια πραγματικά κλαδική συνεργατική πρωτοβουλία.
Το πλαίσιο DryBMS θα συνεχίσει να είναι προσβάσιμο στον κλάδο και, από τον Μάιο του 2024, η DBCE θα διατηρεί μια ασφαλή πύλη όπου οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές πλοίων θα μπορούν να ολοκληρώνουν την ψηφιακή αυτοαξιολόγηση βάσει του πλαισίου DryBMS. Οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές θα έχουν στη συνέχεια την προαιρετική δυνατότητα να μοιράζονται τα αποτελέσματα των αυτοαξιολογήσεών τους με τους πελάτες τους ναυλωτές. Επιπλέον, η DBCE θα καθιερώσει μια ανεξάρτητη διαδικασία ελέγχου επαλήθευσης της αυτοαξιολόγησης. Η DBCE θα διαπιστεύσει ανεξάρτητους ελεγκτές σύμφωνα με τα καθορισμένα πρότυπα, τους οποίους οι εταιρείες θα μπορούν να προσλάβουν για να διενεργούν ελέγχους των αυτοαξιολογήσεών τους στα αντίστοιχα γραφεία διαχείρισης πλοίων τους.
![](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/Steen-Lund.png)
Ο Steen Lund, CEO της RightShip
Επικεφαλής της DBCE ως διευθύνων σύμβουλος θα είναι ο Ian McLeod, ο οποίος δήλωσε: “Είμαι ευτυχής που θα ηγηθώ αυτής της νέας πρωτοβουλίας. Η έναρξη της DBCE είναι το επόμενο βήμα για τον κλάδο, ώστε να επιτύχει την αριστεία, με την υποστήριξη του πλαισίου DryBMS. Η ευημερία του πληρώματος, η προστασία του περιβάλλοντος και η βιώσιμη λειτουργία των περιουσιακών στοιχείων αποτελούν το θεμέλιο αυτής της πρωτοβουλίας, τα οποία ενθαρρύνουν τις εταιρείες προς καλύτερες επιχειρησιακές πρακτικές. Αυτό δεν ωφελεί μόνο τους πλοιοκτήτες, αλλά όλους στον κλάδο. Προτρέπουμε τους πλοιοκτήτες, τους διαχειριστές και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς σε ολόκληρο τον κλάδο, να χρησιμοποιήσουν αυτό το εργαλείο και να συμμετάσχουν μαζί μας σε αυτό το μετασχηματιστικό ταξίδι για να καταστήσουμε τη ναυτιλία ξηρού χύδην φορτίου ισχυρότερη, ασφαλέστερη και πιο βιώσιμη”.
Ο Steen Lund, Διευθύνων Σύμβουλος της RightShip, δήλωσε: “Είναι συναρπαστικό να συμμετέχουμε σε ένα τόσο σημαντικό εγχείρημα για την βελτίωση των προτύπων στη ναυτιλία ξηρού φορτίου. Η DBCE είναι κάτι περισσότερο από ένας απλός διαχειριστής του προτύπου DryBMS- είναι ένας καταλύτης για συνεργασία και προληπτική δέσμευση σε ολόκληρο τον τομέα. Αυτή η δραστηριότητα ήρθε την κατάλληλη στιγμή καθώς οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές πρέπει να έχουν τους πόρους που χρειάζονται για να επιτύχουν την αριστεία και να προσπαθήσουν για μηδενικές βλάβες”.
Ο Δημήτρης Φαφαλιός, πρόεδρος της INTERCARGO, δήλωσε: “Συνεργαζόμαστε σε ένα σύστημα που αναπτύσσεται από τον κλάδο και για τον κλάδο, το οποίο θα διαχειρίζεται ένα πραγματικά ισχυρό πρότυπο με τη βοήθεια και την εμπειρογνωμοσύνη εκείνων στους οποίους ο κλάδος βασίζεται για την εφαρμογή και την υποστήριξή του. Η ανεξαρτησία της DBCE είναι ζωτικής σημασίας, διασφαλίζοντας ότι ο οργανισμός λειτουργεί πάντα προς όφελος του κλάδου χύδην ξηρού φορτίου στο σύνολό του”.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023