Ως την καλύτερη επένδυση στην οποία θα μπορούσαν να προβούν, αξιολόγησαν οι Αμερικανοί το χρυσό. Η ζήτηση είναι υψηλή εν μέσω οικονομικής αβεβαιότητας και μεγάλοι λιανοπωλητές, όπως η Costco, δεν θα μπορούσε παρά να τους δώσει την ευκαιρία να ικανοποιήσουν τη «χρυσή δίψα» τους.
Η εταιρεία η οποία άρχισε πέρυσι να προσφέρει ράβδους χρυσού στο διαδίκτυο και σε μερικά φυσικά καταστήματά της, ξεπούλησε ήδη από τις πρώτες ημέρες. Και όχι άδικα: οι καταναλωτές αξιολόγησαν τον χρυσό ως καλύτερη επένδυση από τις μετοχές και τα αμοιβαία κεφάλαια το 2023 για πρώτη φορά εδώ και μια δεκαετία, σύμφωνα με δημοσκόπηση της Gallup.
Costco: Ξεπουλάει σαν… κέικ μπάρες χρυσού 1 ουγγιάς
Σύμφωνα με την Wall Street Journal, oι αγοραστές χρυσού, ιδίως οι νεότεροι, ισχυρίζονται πως με την κίνησή τους αυτή πετυχαίνουν ένα αντιστάθμισμα κατά της… καταστροφής. Τι σημαίνει αυτό; Ακόμη και οι άνθρωποι που δεν χτίζουν καταφύγια και δεν προβλέπουν την καταστροφή, προετοιμάζονται όλο και περισσότερο για τα χειρότερα σενάρια. Οι φυσικές καταστροφές, οι πόλεμοι στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή και η πανδημία της Covid-19 είναι εξάλλου νωπές στο μυαλό όλων. Κυρίως όμως υπάρχει ο φόβος της οικονομικής καταστροφής.
Η εναλλακτική των millennials
Σε σύγκριση με τις παλαιότερες γενιές, οι millennials έχουν μια πιο αισιόδοξη άποψη για τα οφέλη του χρυσού, καθώς και για την ευκολία αγοράς και πώλησής του, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας χρηματοοικονομικών υπηρεσιών State Street.
Ο μέσος millennial διαθέτει το 17% των επενδύσεών του σε χρυσό, συμπεριλαμβανομένων των διαπραγματεύσιμων αμοιβαίων κεφαλαίων, ενώ η Gen X και οι baby boomers επενδύουν το 10% του χαρτοφυλακίου τους σε πολύτιμα μέταλλα.
Ορισμένοι επενδυτές millennials επισήμαναν πως δεν εμπιστεύονται το χρηματοπιστωτικό σύστημα, ιδίως μετά από μια σειρά τραπεζικών χρεοκοπιών πέρυσι. Αναζητώντας μια επιπλέον ασφάλεια, κάποιοι στράφηκαν στον χρυσό – και βρήκαν στο δρόμο τους την Costco.
Άλμα 76%
Ο χρυσός ιστορικά τα πηγαίνει καλύτερα όταν η οικονομία πηγαίνει χειρότερα. Αλλά τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης για τον χρυσό αυξήθηκαν κατά 13% το 2023, ακόμη και όταν η οικονομία συνέχισε να αναπτύσσεται και ο πληθωρισμός πάγωσε. Οι τραπεζικές μετοχές, εν τω μεταξύ, υποχώρησαν σχεδόν 5%.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να επενδύσει κανείς σε χρυσό ή σε futures που συνδέονται µε το µέταλλο, όπως τα αµοιβαία κεφάλαια funds. Παρόλα αυτά, οι χρηµατοοικονοµικοί σύµβουλοι συχνά αποθαρρύνουν τους πελάτες τους από το να τοποθετούν πολλά από τα χρήµατά τους σε µέταλλα. Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης χρυσού αυξήθηκαν κατά 76% τα τελευταία 10 χρόνια, ενώ ο S&P 500 αυξήθηκε κατά 176%.
Η περίπτωση της Costco
Ο τρίτος μεγαλύτερος retailer του κόσμου αποφάσισε να ανταποκριθεί στη ζήτηση αυτή και να διευκολύνει τα μέλη της να ξοδεύουν χιλιάδες δολάρια σε ράβδους χρυσού, όπως ακριβώς επιθυμούν δηλαδή, ενώ παράλληλα αγοράζουν ένα χοτ ντογκ αξίας 1,50 δολαρίων.
Παρά το όριο ανά πελάτη, ορισμένοι δήλωσαν ότι οι τιμές της Costco ήταν χαμηλότερες από ό,τι είχαν δει σε άλλα καταστήματα λιανικής πώλησης. Η εταιρεία που δημιούργησαν οι Τζέφρι Χ. Μπρότμαν και Τζέιμς Σάινεγκαλ το 1983, δήλωσε ότι πούλησε 100 εκατομμύρια δολάρια σε ράβδους χρυσού το 2023. Αργότερα πρόσθεσε ασημένια, όπως και χρυσά αναμνηστικού ύφους νομίσματα στο χαρτοφυλάκιό της.
Και με τον τρόπο αυτό, οι πωλήσεις ευγενών μετάλλων συνέβαλαν στην αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου κατά 18% σε ετήσια βάση κατά τη διάρκεια του πιο πρόσφατου τριμήνου της, το οποίο έληξε τον Φεβρουάριο, όπως ανέφερε και η ίδια η Costco.
Οι ράβδοι που έχουν μήκος μικρότερο από 2 ίντσες, πωλούνται κυρίως διαδικτυακά από την MKS PAMP στην Ελβετία ή την Rand της Νότιας Αφρικής. Η Costco αποστέλλει τον χρυσό που παραγγέλθηκε online μέσω ασφαλισμένων πακέτων UPS. Λίγα επιλεγμένα καταστήματα στην αμερικανική επικράτεια, τα έχουν επίσης αποθηκεύσει στο τμήμα κοσμημάτων τους, όπου εξαντλούνται γρήγορα.
Το αποτύπωμα της κίνησης της Costco που άρχισε να πωλεί ράβδους χρυσού 1 ουγγιάς 24 καρατίων, σε τιμή περίπου 2.000 δολαρίων τον Οκτώβριο του 2023 κρίθηκε απόλυτα πετυχημένη. Το γεγονός ότι τα μέλη της μπορούν να αγοράσουν το πολύ δύο ράβδους, οδήγησε από νωρίς σε εξάντληση αποθεμάτων, δημιούργησε υψηλή ζήτηση και προσμονή για τη διάθεση τους.
Ως αποτέλεσμα, έχουν ήδη δημιουργηθεί διαδικτυακά φόρουμ των μελών της Costco που δημοσιεύουν τακτικά πότε είναι διαθέσιμες οι ράβδοι χρυσού σε κάποιο από τα σημεία της στις ΗΠΑ ή στο eshop της. Η Costco αυτή την στιγμή διαθέτει 871 καταστήματα παγκοσμίως: στην Αυστραλία, 14 στην Ταϊβάν, έξι στην Κίνα, τέσσερις στην Ισπανία, δύο στη Γαλλία και από μία στην Ισλανδία, τη Νέα Ζηλανδία και τη Σουηδία.
Latest News
Οι Τζεφ Μπέζος και OpenAI επενδύουν στην startup Physical Intelligence
Η αποτίμηση της startup Physical Intelligence που δραστηριοποιείται στο χώρο της ρομποτικής και στηρίχθηκε από τον Τζεφ Μπέζος φτάνει στα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια
Ανάσα στην Boeing - Τέλος στην απεργία μετά από επτά εβδομάδες
Οι εργαζόμενοι στην Boeing συμφώνησαν σε μισθολογικές αυξήσεις που θα φτάσουν το 38% σε ορίζοντα τεσσάρων ετών
Σε αναζήτηση «σωτήρα» η TGI Friday's - Οι συνομιλίες με πιθανούς αγοραστές
Η TGI Friday's είναι η πιο πρόσφατη περίπτωση casual εστιατορίων που αναζητά δικαστική προστασία από τους πιστωτές
Γιατί οι νέοι εγκαταλείπουν Nike και Lululemon
Οι νέοι είναι ευμετάβλητοι καταναλωτές, αλλά η μεταστροφή προτιμήσεων μπορεί να είναι καταστροφική για τους λιανοπωλητές
Η «ντροπή της πολυτέλειας» στην Κίνα και το άδειο megastore της Louis Vuitton στο Πεκίνο
Εταιρείες όπως η Louis Vuitton και η Kering διοχέτευσαν δισ. δολ. στην Κίνα για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας