
Οι αστραπιαίες ταχύτητες με τις οποίες διαμορφώνονται τα νέα δεδομένα στο λιανικό εμπόριο, την ώρα που η ψηφιοποίηση έχει «εισβάλλει» για τα καλά στην καθημερινότητά μας απασχόλησαν το συνέδριο της ΕΣΕΕ «Future of Retail 2024».
«Future of Retail 2024»: Ένας στους 3 καταναλωτές ψωνίζει online τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα
Με τις διαφορές ανάμεσα σε φυσικά και ψηφιακά καταστήματα να καθίστανται όλο και πιο δυσδιάκριτες, χωρίς βέβαια ποτέ να «εξαφανιστεί» η ανθρώπινη παρουσία, το κατάστημα του αύριο (ψηφιακό και φυσικό) θα είναι, ολοένα και περισσότερο, κομμένο και ραμμένο, στις ανάγκες του κάθε καταναλωτή ξεχωριστά με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να καλούνται να αλλάξουν νοοτροπία για να συμβαδίσουν με την εποχή.
Έρχεται το actionbot με το… βλέμμα στον GenAI Agent
«Το chatbot που έχει μπει στην καθημερινότητα των πολιτών στις συναλλαγές τους με το δημόσιο ήταν μία αυτονόητη κίνηση που έπρεπε να κάνουμε, επιλέξαμε να υιοθετήσουμε στο chatbot την GenAI (Γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη). Στους λίγους μήνες λειτουργίας του έχει πάνω από 700.000 διαλόγους, γίνεται όλο και καλύτερο απαντώντας σε όλο και περισσότερες ερωτήσεις. Θέλουμε στο μέλλον ένας GenAI agent να απαντά σε όλες τις ερωτήσεις πολιτών, επενδυτών, τουριστών, την επόμενη εβδομάδα θα παρουσιάσουμε το actionbot (ένα bot που δεν θα αναζητά μόνο την εντολή που θα λαμβάνει από τον πολίτη, αλλά θα την πραγματοποιεί), εφόσον έχει την συναίνεση του χρήστη το οποίο θα βοηθά τον πολίτη στη έκδοση όποιου πιστοποιητικού του ζητηθεί χωρίς να παρεμβάλλεται κανένα ανθρώπινο χέρι», επεσήμανε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
«Από αυτούς που έφυγαν από την Ελλάδα τα χρόνια της κρίσης, περίπου 350.000 άτομα έχουν επιστρέψει, οι νέοι σήμερα χρειάζεται να είναι ευέλικτοι και να προσαρμόζονται διαρκώς στις αλλαγές που συντελούνται με ταχύτατους ρυθμούς», σημείωσε.
«Tα φυσικά καταστήματα δεν είναι ανταγωνιστικά στις τιμές καθώς το κόστος λειτουργίας τους είναι μεγαλύτερο, η κλιματική αλλαγή επιβεβαιώνει αυτή την διαπίστωση (το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των καταστημάτων επιδρά στην τελική τιμή), πρέπει να είμαστε πρωτοπόροι για το πώς θα καταγράψουμε τα δεδομένα που διαμορφώνονται. Η πανδημία ήταν μία σοκαριστική αλλαγή που έφερε πολλές ανατροπές», ανέφερε ο Κωνσταντίνος Λοίζου, CEO στην Embiodiagnostics.
Εξατομικευμένες επιλογές
«Μετά την πανδημία συνηθίσαμε στις online αγορές, ο καταναλωτής εξακολουθεί όμως να θέλει να δοκιμάσει το προϊόν πριν το αγοράσει από το φυσικό κατάστημα. Στο μέλλον και στο φυσικό κατάστημα θα συνυπάρχουν οι ψηφιακές εμπειρίες με τις φυσικές, πλέον η τεχνολογία θα παρέχει στον καταναλωτή επιλογές ανάλογα με το προφίλ του χωρίς ποτέ να υποκατασταθεί πλήρως η φυσική παρουσία στο κατάστημα», επεσήμανε ο Δάνος Γκούσκος, διευθυντής πωλήσεων στην Free Futuresoft.
Προσωπική επαφή
«Oι μικρομεσαίες επιχειρήσεις πρέπει να επιλέξουν να επενδύσουν στους πιστούς τους πελάτες, το ασύγκριτο πλεονέκτημα της μικρομεσαίας επιχείρησης είναι η προσωπική επαφή με τον πελάτη», συμπλήρωσε.
Να προσφέρουν οι ΜμΕ το κάτι διαφορετικό
«Το θέμα είναι πλέον πόσο γρήγορα οι επιχειρήσεις θα κάνουν τα βήματα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, φεύγουμε από τον άνθρωπο πλέον, χωρίς ποτέ να υποκατασταθεί και πάμε στις εμπειρίες που πρέπει να προσφέρουν οι επιχειρήσεις στους πελάτες τους, όχι μόνο οι μεγάλες αλλά και οι μικρές. Οι μικροί πρέπει να προσφέρουν το κάτι διαφορετικό (καινοτόμο) στους πελάτες τους για να διαφοροποιηθούν και να μεγαλώσουν, καλούνται να κερδίσουν το στοίχημα», υποστήριξε ο Γιώργος Παπαδημητρίου, συνιδρυτής και CEO στην Keyvoto.
Νοοτροπία, συνεχής εκπαίδευση, να κρατήσουμε τα ταλέντα
«Το πιο σημαντικό για περάσουν οι επιχειρήσεις στην επόμενη ψηφιακή μέρα είναι η αλλαγή νοοτροπίας στις ελληνικές ΜμΕ, σημαντική πρόκληση είναι ο ανταγωνισμός από τους μεγάλους αλλά και η δυσκολία στην χρηματοδότηση της ψηφιακής μετάβασης. Η διαρκής επιμόρφωση (upskilling) και κατάρτιση είναι αναγκαία, η Ελλάδα πρέπει να εστιάσει στο να κρατήσει το εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό και τα ταλέντα που αναμφίβολα διαθέτει στην χώρα», τόνισε ο Μάριος Παπαγεωργίου, ανώτερο διοικητικό στέλεχος στην Sales force.


Latest News

Άνοιξαν οι αιτήσεις για τον 1ο κύκλο επιτάχυνσης του Inno4CFIs Acceleration Program
Το πρόγραμμα αφορά startups και μικρομεσαίες επιχειρήσεις στον τομέα GreenTech και Γεωργίας Άνθρακα (Carbon Farming)

Η μάχη του δορυφορικού ίντερνετ και η «σφήνα» του Μασκ με την Starlink
«Το δορυφορικό ίντερνετ, και αν θέλουμε να μιλήσουμε ξεκάθαρα με ονόματα, η Starlink, ήρθε για να καλύψει ένα κενό», έχει παραδεχθεί ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής

Η κίνηση ματ της Ελλάδας στην παγκόσμια σκακιέρα για το γάλλιο - Τα μεγέθη και οι παίκτες
Η στρατηγική σημασία του κρίσιμου μετάλλου - Οι ιδιότητες, οι τιμές και η σχέση με τον γαλλικό... «κόκορα»

Νέες μπίζνες σε ακίνητα και τεχνολογία για τον Μιχάλη Τσαούτο μετά την ΕΨΑ
Τα επόμενα επιχειρηματικά του βήματα ετοιμάζει ο Μιχάλης Τσαούτος, πρώην βασικός μέτοχος της βιομηχανίας αναψυκτικών ΕΨΑ

Στο μικροσκόπιο των αναλυτών οι τράπεζες - Τα ψιλά γράμματα των business plan
Στους ρυθμούς των αποτελεσμάτων που θα ανακοινώσουν οι τράπεζες θα κινηθεί το Χρηματιστήριο Αθηνών την ερχόμενη εβδομάδα - Τι περιμένουν οι αναλυτές

Στον Large Cap του FTSE Russell η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από 10 Μαρτίου
Η αλλαγή έγινε στο πλαίσιο της τριμηνιαίας αναθεώρησης των δεικτών του οίκου

Τράπεζα Πειραιώς: Ξεκινά η συγχώνευση με την Πειραιώς Financial Holdings
Με την ολοκλήρωση της Συγχώνευσης, η Τράπεζα θα διατηρήσει την άδεια που κατέχει ως πιστωτικό ίδρυμα

Νέο μέλος εκλέχθηκε στο ΔΣ της Τράπεζας Πειραιώς
O Jeremy John Masding αντικαθιστά τον παραιτηθέντα Σολομώντα Μπεράχα

Aegean: Ακυρώσεις και αλλαγές πτήσεων στις 28 Φεβρουαρίου λόγω της απεργίας
Επαναπρογραμματισμός των πτήσεων της Aegean λόγω απεργίας - Αναλυτικά οι πίνακες των πτήσεων

Μικρή αύξηση στα κέρδη του δ' 3μηνου του ΟΤΕ περιμένει η ΑΧΙΑ
Για το τρίμηνο, η ΑΧΙΑ αναμένει ότι ο όμιλος θα παρουσιάσει έσοδα 919,1 εκατ. ευρώ, χαμηλότερα κατά 1,2% σε ετήσια βάση