Οι αστραπιαίες ταχύτητες με τις οποίες διαμορφώνονται τα νέα δεδομένα στο λιανικό εμπόριο, την ώρα που η ψηφιοποίηση έχει «εισβάλλει» για τα καλά στην καθημερινότητά μας απασχόλησαν το συνέδριο της ΕΣΕΕ «Future of Retail 2024».
«Future of Retail 2024»: Ένας στους 3 καταναλωτές ψωνίζει online τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα
Με τις διαφορές ανάμεσα σε φυσικά και ψηφιακά καταστήματα να καθίστανται όλο και πιο δυσδιάκριτες, χωρίς βέβαια ποτέ να «εξαφανιστεί» η ανθρώπινη παρουσία, το κατάστημα του αύριο (ψηφιακό και φυσικό) θα είναι, ολοένα και περισσότερο, κομμένο και ραμμένο, στις ανάγκες του κάθε καταναλωτή ξεχωριστά με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να καλούνται να αλλάξουν νοοτροπία για να συμβαδίσουν με την εποχή.
Έρχεται το actionbot με το… βλέμμα στον GenAI Agent
«Το chatbot που έχει μπει στην καθημερινότητα των πολιτών στις συναλλαγές τους με το δημόσιο ήταν μία αυτονόητη κίνηση που έπρεπε να κάνουμε, επιλέξαμε να υιοθετήσουμε στο chatbot την GenAI (Γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη). Στους λίγους μήνες λειτουργίας του έχει πάνω από 700.000 διαλόγους, γίνεται όλο και καλύτερο απαντώντας σε όλο και περισσότερες ερωτήσεις. Θέλουμε στο μέλλον ένας GenAI agent να απαντά σε όλες τις ερωτήσεις πολιτών, επενδυτών, τουριστών, την επόμενη εβδομάδα θα παρουσιάσουμε το actionbot (ένα bot που δεν θα αναζητά μόνο την εντολή που θα λαμβάνει από τον πολίτη, αλλά θα την πραγματοποιεί), εφόσον έχει την συναίνεση του χρήστη το οποίο θα βοηθά τον πολίτη στη έκδοση όποιου πιστοποιητικού του ζητηθεί χωρίς να παρεμβάλλεται κανένα ανθρώπινο χέρι», επεσήμανε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
«Από αυτούς που έφυγαν από την Ελλάδα τα χρόνια της κρίσης, περίπου 350.000 άτομα έχουν επιστρέψει, οι νέοι σήμερα χρειάζεται να είναι ευέλικτοι και να προσαρμόζονται διαρκώς στις αλλαγές που συντελούνται με ταχύτατους ρυθμούς», σημείωσε.
«Tα φυσικά καταστήματα δεν είναι ανταγωνιστικά στις τιμές καθώς το κόστος λειτουργίας τους είναι μεγαλύτερο, η κλιματική αλλαγή επιβεβαιώνει αυτή την διαπίστωση (το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των καταστημάτων επιδρά στην τελική τιμή), πρέπει να είμαστε πρωτοπόροι για το πώς θα καταγράψουμε τα δεδομένα που διαμορφώνονται. Η πανδημία ήταν μία σοκαριστική αλλαγή που έφερε πολλές ανατροπές», ανέφερε ο Κωνσταντίνος Λοίζου, CEO στην Embiodiagnostics.
Εξατομικευμένες επιλογές
«Μετά την πανδημία συνηθίσαμε στις online αγορές, ο καταναλωτής εξακολουθεί όμως να θέλει να δοκιμάσει το προϊόν πριν το αγοράσει από το φυσικό κατάστημα. Στο μέλλον και στο φυσικό κατάστημα θα συνυπάρχουν οι ψηφιακές εμπειρίες με τις φυσικές, πλέον η τεχνολογία θα παρέχει στον καταναλωτή επιλογές ανάλογα με το προφίλ του χωρίς ποτέ να υποκατασταθεί πλήρως η φυσική παρουσία στο κατάστημα», επεσήμανε ο Δάνος Γκούσκος, διευθυντής πωλήσεων στην Free Futuresoft.
Προσωπική επαφή
«Oι μικρομεσαίες επιχειρήσεις πρέπει να επιλέξουν να επενδύσουν στους πιστούς τους πελάτες, το ασύγκριτο πλεονέκτημα της μικρομεσαίας επιχείρησης είναι η προσωπική επαφή με τον πελάτη», συμπλήρωσε.
Να προσφέρουν οι ΜμΕ το κάτι διαφορετικό
«Το θέμα είναι πλέον πόσο γρήγορα οι επιχειρήσεις θα κάνουν τα βήματα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, φεύγουμε από τον άνθρωπο πλέον, χωρίς ποτέ να υποκατασταθεί και πάμε στις εμπειρίες που πρέπει να προσφέρουν οι επιχειρήσεις στους πελάτες τους, όχι μόνο οι μεγάλες αλλά και οι μικρές. Οι μικροί πρέπει να προσφέρουν το κάτι διαφορετικό (καινοτόμο) στους πελάτες τους για να διαφοροποιηθούν και να μεγαλώσουν, καλούνται να κερδίσουν το στοίχημα», υποστήριξε ο Γιώργος Παπαδημητρίου, συνιδρυτής και CEO στην Keyvoto.
Νοοτροπία, συνεχής εκπαίδευση, να κρατήσουμε τα ταλέντα
«Το πιο σημαντικό για περάσουν οι επιχειρήσεις στην επόμενη ψηφιακή μέρα είναι η αλλαγή νοοτροπίας στις ελληνικές ΜμΕ, σημαντική πρόκληση είναι ο ανταγωνισμός από τους μεγάλους αλλά και η δυσκολία στην χρηματοδότηση της ψηφιακής μετάβασης. Η διαρκής επιμόρφωση (upskilling) και κατάρτιση είναι αναγκαία, η Ελλάδα πρέπει να εστιάσει στο να κρατήσει το εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό και τα ταλέντα που αναμφίβολα διαθέτει στην χώρα», τόνισε ο Μάριος Παπαγεωργίου, ανώτερο διοικητικό στέλεχος στην Sales force.
Latest News
«Συναγερμός» στις τράπεζες για τα επιτόκια – Τρέχουν να μαζέψουν κόστη
Ποια στρατηγική ακολουθούν οι τράπεζες ενόψει μείωσης των επιτοκίων από την ΕΚΤ – Τι δείχνουν τα στοιχεία εννεαμήνου
ΔΕΗ: Πρόσω ολοταχώς για EBITDA 2 δισ. το 2025 – Τι σηματοδοτεί ο διπλασιασμός των επενδύσεων
Η ΔΕΗ σύμφωνα με τον πρόεδρο και CEO Γιώργο Στάσση θα κλείσει το 2024 με EBITDA 1,8 δισ. ευρώ – Ο νέος πήχης για την τριετία 2025 -2027
Αναταράξεις ενόψει… - Πώς θωρακίζονται οι επιχειρήσεις για την επιστροφή Τραμπ
Προβληματισμός και ανησυχία στις επιχειρήσεις – Τι μέτρα λαμβάνουν, πώς αλλάζουν τα business plan
Όλα τα λεφτά στην Black Friday - Μέχρι τότε η αγορά μπαίνει στον... πάγο
Τι έχει διαπιστώσει η αγορά για το διάστημα προ Black Friday - Οι στόχοι του εμπορικού κόσμου - Τι λέει ο Σταύρος Καφούνης του ΕΣΑ στον ΟΤ
Πόσα κερδίζει το σύστημα e-food στην Ελλάδα – Οι χιλιάδες αιτήσεις από διανομείς
Άλμα εσόδων για τη Go Delivery στα 59,54 εκατ. – Σχεδόν 26 εκατ. ο τζίρος της DMart Greece - Στα 163,8 εκατ. οι πωλήσεις της e-food
Ελληνικά φάρμακα στη Μέση Ανατολή - Η Elpen ιδρύει θυγατρική στo Ντουμπάι
Η ELPEN, διευρύνει τη δραστηριότητά της στο εξωτερικό σε μια από τις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές υγειονομικής περίθαλψης
Cenergy: Νέα γραμμή παραγωγής στη Σωληνουργεία Κορίνθου
Η επένδυση της Σωληνουργεία Κορίνθου αυξάνει την ευελιξία στον σχεδιασμό και μειώνει τους χρόνους παράδοσης για σωλήνες χάλυβα υψηλής ποιότητας
ΔΕΗ: Έκρηξη στα 1,35 δισ. τα EBITDA και εκτόξευση επενδύσεων στα 1,6 δισ. το εννεάμηνο 2024
«Επιβεβαιώσουμε τον στόχο για EBITDA €1,8 δισ και καθαρά κέρδη €0,35 δισ για το 2024», δήλωσε ο CEO της ΔΕΗ, Γεώργιος Στάσσης
Η Revoil συμμετείχε στο ΑTHEX Small Cap Conference 2024
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης τα στελέχη της Revoil είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν πολλές συναντήσεις
Lamda: Αύξηση 155% στα EBITDA – 1 δισ. οι εισπράξεις από πωλήσεις ακινήτων στο Ελληνικό
Νέο ιστορικό ρεκόρ κερδών EBITDA για τη Lamda στα τέσσερα Εμπορικά Κέντρα σε λειτουργία, αυξημένα 7% έναντι του 2023