![«Future of Retail 2024»: Η συνύπαρξη φυσικών και ψηφιακών καταστημάτων και η αλλαγή νοοτροπίας των μικρών επιχειρήσεων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/asin-shoppers-scaled.jpeg)
Οι αστραπιαίες ταχύτητες με τις οποίες διαμορφώνονται τα νέα δεδομένα στο λιανικό εμπόριο, την ώρα που η ψηφιοποίηση έχει «εισβάλλει» για τα καλά στην καθημερινότητά μας απασχόλησαν το συνέδριο της ΕΣΕΕ «Future of Retail 2024».
«Future of Retail 2024»: Ένας στους 3 καταναλωτές ψωνίζει online τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα
Με τις διαφορές ανάμεσα σε φυσικά και ψηφιακά καταστήματα να καθίστανται όλο και πιο δυσδιάκριτες, χωρίς βέβαια ποτέ να «εξαφανιστεί» η ανθρώπινη παρουσία, το κατάστημα του αύριο (ψηφιακό και φυσικό) θα είναι, ολοένα και περισσότερο, κομμένο και ραμμένο, στις ανάγκες του κάθε καταναλωτή ξεχωριστά με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να καλούνται να αλλάξουν νοοτροπία για να συμβαδίσουν με την εποχή.
Έρχεται το actionbot με το… βλέμμα στον GenAI Agent
«Το chatbot που έχει μπει στην καθημερινότητα των πολιτών στις συναλλαγές τους με το δημόσιο ήταν μία αυτονόητη κίνηση που έπρεπε να κάνουμε, επιλέξαμε να υιοθετήσουμε στο chatbot την GenAI (Γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη). Στους λίγους μήνες λειτουργίας του έχει πάνω από 700.000 διαλόγους, γίνεται όλο και καλύτερο απαντώντας σε όλο και περισσότερες ερωτήσεις. Θέλουμε στο μέλλον ένας GenAI agent να απαντά σε όλες τις ερωτήσεις πολιτών, επενδυτών, τουριστών, την επόμενη εβδομάδα θα παρουσιάσουμε το actionbot (ένα bot που δεν θα αναζητά μόνο την εντολή που θα λαμβάνει από τον πολίτη, αλλά θα την πραγματοποιεί), εφόσον έχει την συναίνεση του χρήστη το οποίο θα βοηθά τον πολίτη στη έκδοση όποιου πιστοποιητικού του ζητηθεί χωρίς να παρεμβάλλεται κανένα ανθρώπινο χέρι», επεσήμανε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
«Από αυτούς που έφυγαν από την Ελλάδα τα χρόνια της κρίσης, περίπου 350.000 άτομα έχουν επιστρέψει, οι νέοι σήμερα χρειάζεται να είναι ευέλικτοι και να προσαρμόζονται διαρκώς στις αλλαγές που συντελούνται με ταχύτατους ρυθμούς», σημείωσε.
«Tα φυσικά καταστήματα δεν είναι ανταγωνιστικά στις τιμές καθώς το κόστος λειτουργίας τους είναι μεγαλύτερο, η κλιματική αλλαγή επιβεβαιώνει αυτή την διαπίστωση (το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των καταστημάτων επιδρά στην τελική τιμή), πρέπει να είμαστε πρωτοπόροι για το πώς θα καταγράψουμε τα δεδομένα που διαμορφώνονται. Η πανδημία ήταν μία σοκαριστική αλλαγή που έφερε πολλές ανατροπές», ανέφερε ο Κωνσταντίνος Λοίζου, CEO στην Embiodiagnostics.
Εξατομικευμένες επιλογές
«Μετά την πανδημία συνηθίσαμε στις online αγορές, ο καταναλωτής εξακολουθεί όμως να θέλει να δοκιμάσει το προϊόν πριν το αγοράσει από το φυσικό κατάστημα. Στο μέλλον και στο φυσικό κατάστημα θα συνυπάρχουν οι ψηφιακές εμπειρίες με τις φυσικές, πλέον η τεχνολογία θα παρέχει στον καταναλωτή επιλογές ανάλογα με το προφίλ του χωρίς ποτέ να υποκατασταθεί πλήρως η φυσική παρουσία στο κατάστημα», επεσήμανε ο Δάνος Γκούσκος, διευθυντής πωλήσεων στην Free Futuresoft.
Προσωπική επαφή
«Oι μικρομεσαίες επιχειρήσεις πρέπει να επιλέξουν να επενδύσουν στους πιστούς τους πελάτες, το ασύγκριτο πλεονέκτημα της μικρομεσαίας επιχείρησης είναι η προσωπική επαφή με τον πελάτη», συμπλήρωσε.
Να προσφέρουν οι ΜμΕ το κάτι διαφορετικό
«Το θέμα είναι πλέον πόσο γρήγορα οι επιχειρήσεις θα κάνουν τα βήματα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, φεύγουμε από τον άνθρωπο πλέον, χωρίς ποτέ να υποκατασταθεί και πάμε στις εμπειρίες που πρέπει να προσφέρουν οι επιχειρήσεις στους πελάτες τους, όχι μόνο οι μεγάλες αλλά και οι μικρές. Οι μικροί πρέπει να προσφέρουν το κάτι διαφορετικό (καινοτόμο) στους πελάτες τους για να διαφοροποιηθούν και να μεγαλώσουν, καλούνται να κερδίσουν το στοίχημα», υποστήριξε ο Γιώργος Παπαδημητρίου, συνιδρυτής και CEO στην Keyvoto.
Νοοτροπία, συνεχής εκπαίδευση, να κρατήσουμε τα ταλέντα
«Το πιο σημαντικό για περάσουν οι επιχειρήσεις στην επόμενη ψηφιακή μέρα είναι η αλλαγή νοοτροπίας στις ελληνικές ΜμΕ, σημαντική πρόκληση είναι ο ανταγωνισμός από τους μεγάλους αλλά και η δυσκολία στην χρηματοδότηση της ψηφιακής μετάβασης. Η διαρκής επιμόρφωση (upskilling) και κατάρτιση είναι αναγκαία, η Ελλάδα πρέπει να εστιάσει στο να κρατήσει το εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό και τα ταλέντα που αναμφίβολα διαθέτει στην χώρα», τόνισε ο Μάριος Παπαγεωργίου, ανώτερο διοικητικό στέλεχος στην Sales force.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Linea Piu: Τριπλάσια κέρδη για τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο της Chanel στην Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/chanel-flap-bag-600x420.jpg)
«Τα σπάει» η Chanel στην Ελλάδα
Ώθηση από τις νέες μπουτίκ Chanel σε Βουκουρεστίου και Nammos Vilage στη Μύκονο
![Flora: Λίγο πιο «θαμπά» το 2023 τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/flora1-600x398.png)
Γιατί «θάμπωσαν» τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ Flora
Πόσο επηρέασε η πτώση του τουρισμού στη Μύκονο την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Flora
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Τράπεζα Χανίων: Προχωρούν οι διαδικασίες για τον μετασχηματισμό σε ΑΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/synaiteristiki_xanion-768x384-1-600x300.jpg)
Τράπεζα Χανίων: Προχωρούν οι διαδικασίες για τον μετασχηματισμό σε ΑΕ
Ενδιαφέρον από τσεχικό επενδυτικό fund
![Space Hellas: Διανέμει καθαρό μέρισμα 0,152 ευρώ ανά μετοχή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/space-hellas-600x380.jpg)
Space Hellas: Διανέμει καθαρό μέρισμα 0,152 ευρώ ανά μετοχή
Από τη Δευτέρα 22 Ιουλίου 2024 οι μετοχές της εταιρείας θα είναι διαπραγματεύσιμες στο Χρηματιστήριο Αθηνών
![CNL Capital: Έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου έως 850.000 ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/CNL-600x308.png)
CNL Capital: Έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου έως 850.000 ευρώ
Τι αναφέρει η εταιρεία
![Betshop.gr: Τι αναφέρει η ανακοίνωση της ΕΕΕΠ για το κλείσιμο της πλατφόρμας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_betshop-600x352.png)
ΕΕΕΠ για Betshop.gr: Κινούμαστε με γνώμονα την προστασία των πελατών
Συνεργάζεται και με άλλες αρμόδιες αρχές για κάθε απαραίτητη ενέργεια για την διαφύλαξη των νόμιμων συμφερόντων τους
![Προμήθειες σε τράπεζες: Ερχεται μπαράζ μειώσεων και δωρεάν συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ot_banking_euros22-1024x600-1-600x352.jpg)
Κύμα μειώσεων στις χρεώσεις των τραπεζών
Πρώτη η Eurobank από τις τράπεζες ανακοίνωσε νέα τιμολογιακή πολιτική στις προμήθειες - Το μυστικό ραντεβού Χατζηδάκη - τραπεζιτών
![Μπρατάκος: Συναντήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου με τον Κυριάκο Μητσοτάκη – Τι συζήτησαν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/photo_2024-07-15_14-23-06-600x399.jpg)
«Τετ α τετ» Μητσοτάκη με Μπρατάκο - Τι συζήτησαν οι δύο άνδρες
Ο υποψήφιος πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών ΕΒΕΑ κ. Μπρατάκος παρουσίασε τις προτάσεις του για το μεγαλύτερο επιμελητήριο της χώρας
![Παπαδόγλου (Nexi Ελλάδος): Μεταρρυθμίσεις και κίνητρα για την προσέλκυση επενδύσεων και ταλέντων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_papadoglou-1-600x352.png)
Παπαδόγλου (Nexi Ελλάδος): Μεταρρυθμίσεις και κίνητρα για την προσέλκυση επενδύσεων και ταλέντων
«Οι μεταρρυθμίσεις πρέπει να δίνουν στην αγορά την ευκαιρία να "αναπνέει" προκειμένου να αναπτύσσεται σταθερά», ανέφερε ο Νίκος Παπαδόγλου στο 28th Annual Economist Government Roundtable