Με γοργούς ρυθμούς ανατέλλει η νέα, ψηφιακή μέρα, του λιανικού εμπορίου με τους Έλληνες καταναλωτές να σερφάρουν ακατάπαυστα καθώς πλέον οι διαδικτυακές αγορές έχουν «στεριώσει» για τα καλά στη συνείδησή τους.
Αγορές από το διαδίκτυο αλλά… τα λεφτά στο χέρι
«Το ψηφιακό εμπόριο ήρθε για να μείνει, αυτό πρέπει να το καταλάβουν όλοι, επιχειρήσεις και καταναλωτές. Το 29% των Ελλήνων κάνει τουλάχιστον μία αγορά online την εβδομάδα, σε μικρότερες ηλικίες το ποσοστό μπορεί να ξεπερνά και το 50%, 97% των καταναλωτών πριν αγοράσει ένα προϊόν κάνει διαδικτυακή έρευνα ενώ οι καταναλωτές αναζητούν την καινοτομία σε ένα προϊόν. Θεωρώ πως η αγορά σε γενικές γραμμές ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καταναλωτών, ειδικά οι μεγάλοι παίκτες. Οι μικρότεροι χρειάζεται να το ψάξουν περισσότερο για να κρατήσουν μερίδια αγοράς, τα περισσότερα δεδομένα είναι διαθέσιμα online», ανέφερε, στο πλαίσιο του συνεδρίου της ΕΣΕΕ, «Future of Retail 2024», η Μαρία Ηλιάδου, διευθύντρια marketing στην Klarna.
Σύμφωνα με την ίδια, οι Έλληνες καταναλωτές «αγαπούν την αγορά προϊόντων με αντικαταβολή».
«Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι απαραίτητο να επιλέξουν τις υπηρεσίες που τους ταιριάζουν με βάση τις ανάγκες τους, δεν χρειάζεται όλοι να τα κάνουν όλα, για παράδειγμα πρέπει να εξετάσουν εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής. Είναι απαραίτητο οι ΜμΕ να μένουν συνεχώς ενημερωμένες για τις τάσεις της αγοράς και να επιλέγουν εύκολες λύσεις για να διευκολύνουν τους πελάτες τους», πρόσθεσε.
Νέα εποχή
«Το λιανικό εμπόριο έχει ήδη αλλάξει σελίδα, οι επιχειρήσεις ήδη μετασχηματίζονται ψηφιακά, ο καταναλωτής αναζητά πλέον τις εύκολες πληρωμές και οι επιχειρήσεις προσπαθούν να ανταποκριθούν σε αυτή την ανάγκη, είναι ένας διαρκής αγώνας», σημείωσε ο Πέτρος Κοραλής, Διευθυντής Πωλήσεων του Ομίλου Epsilon Net.
Ψηφιοποίηση μέσω 4 σταδίων
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων προϋποθέτει χρηματοδότηση (κονδύλια από Ταμείο Ανάκαμψης και ΕΣΠΑ), κίνητρα, εκπαίδευση των ίδιων των επιχειρηματιών και χρόνος.
Εμπιστοσύνη
«Μετά την πανδημία το διαδικτυακό εμπόριο παρουσίασε εκρηκτική αύξηση με τους καταναλωτές να στρέφονται ολοένα και περισσότερο στο ίντερνετ για αγορές, κρίσιμο ζήτημα είναι η διασφάλιση της εμπιστοσύνης στις διαδικτυακές αγορές για να συνεχίσουν οι καταναλωτές να τις προτιμούν», τόνισε ο Αριστοτέλης Σταμούλας, Διευθυντής Συνηγόρου Καταναλωτή στο Ευρωπαϊκό Γραφείο Καταναλωτή.
Μετά την πώληση…
«Ο έμπορος και στο διαδίκτυο πρέπει να διαμορφώσει ένα επιχειρηματικό προφίλ που θα σέβεται τον καταναλωτή όχι μόνο την στιγμή που εισπράττει χρήματα όταν πουλά ένα προϊόν αλλά και μετά, εφόσον το προϊόν που αγόρασε ο καταναλωτής παρουσιάσει πρόβλημα. Επίσης είναι κρίσιμο να παρέχει όλες τις αναγκαίες πληροφορίες για το προϊόν σε σημεία που να είναι ευκρινή στο e-shop του. Παράλληλα, ο έμπορος δεν πρέπει να φοβάται τον συνήγορο του καταναλωτή όταν ανακύπτει μία διαφορά με έναν καταναλωτή, πολλές φορές στις υποθέσεις που διαχειριζόμαστε ο έμπορος έχει δίκιο»
Διοίκηση με ενσυναίθηση
«Κρίσιμο ζήτημα για την ψηφιακή μετάβαση είναι οι υποδομές, σήμερα είναι αναγκαίο να αλλάξει και ο τρόπος διοίκησης των επιχειρήσεων, είναι απαραίτητο να διοικούμε με ενσυναίσθηση στην ψηφιακή εποχή», σημείωσε η Ιωάννα Ιωαννίδου, Πρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος, Allweb και μέλος ΔΣ ΣΕΚΕΕ.
Latest News
Η υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την JPMorgan Asset Management
Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι η διεύρυνση των επενδυτικών επιλογών που προσφέρει η Eurobank στους πελάτες της
Έκρηξη εσόδων για τη Γαλακτοβιομηχανία «Ομηρος» - Σχέδια επέκτασης σε νέες αγορές
H Γαλακτοβιομηχανία Όμηρος προχώρησε στην έναρξη λειτουργίας του νέου, υπερσύγχρονου εργοστασίου καθώς και την κυκλοφορία καινοτόμων προϊόντων
ΑΧΙΑ: Ισχυρά τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ - Στα 16,40 ευρώ η τιμή στόχος
Κατά την ΑΧΙΑ, η τριμηνιαία απόδοση οφείλεται στις συνεχιζόμενες θετικές τάσεις για τα αθλητικά στοιχήματα τόσο στα διαδικτυακά όσο και στα κανάλια λιανικής
Άλμα 661% στα καθαρά κέρδη της Ideal - Ο ρόλος των Attica και της πληροφορικής
Στα 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα της IDEAL Holdings με άνοδο 208% - Εξετάζουμε επενδυτικές ευκαιρίες, τονίζει ο πρόεδρος
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση