Με γοργούς ρυθμούς ανατέλλει η νέα, ψηφιακή μέρα, του λιανικού εμπορίου με τους Έλληνες καταναλωτές να σερφάρουν ακατάπαυστα καθώς πλέον οι διαδικτυακές αγορές έχουν «στεριώσει» για τα καλά στη συνείδησή τους.
Αγορές από το διαδίκτυο αλλά… τα λεφτά στο χέρι
«Το ψηφιακό εμπόριο ήρθε για να μείνει, αυτό πρέπει να το καταλάβουν όλοι, επιχειρήσεις και καταναλωτές. Το 29% των Ελλήνων κάνει τουλάχιστον μία αγορά online την εβδομάδα, σε μικρότερες ηλικίες το ποσοστό μπορεί να ξεπερνά και το 50%, 97% των καταναλωτών πριν αγοράσει ένα προϊόν κάνει διαδικτυακή έρευνα ενώ οι καταναλωτές αναζητούν την καινοτομία σε ένα προϊόν. Θεωρώ πως η αγορά σε γενικές γραμμές ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καταναλωτών, ειδικά οι μεγάλοι παίκτες. Οι μικρότεροι χρειάζεται να το ψάξουν περισσότερο για να κρατήσουν μερίδια αγοράς, τα περισσότερα δεδομένα είναι διαθέσιμα online», ανέφερε, στο πλαίσιο του συνεδρίου της ΕΣΕΕ, «Future of Retail 2024», η Μαρία Ηλιάδου, διευθύντρια marketing στην Klarna.
Σύμφωνα με την ίδια, οι Έλληνες καταναλωτές «αγαπούν την αγορά προϊόντων με αντικαταβολή».
«Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι απαραίτητο να επιλέξουν τις υπηρεσίες που τους ταιριάζουν με βάση τις ανάγκες τους, δεν χρειάζεται όλοι να τα κάνουν όλα, για παράδειγμα πρέπει να εξετάσουν εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής. Είναι απαραίτητο οι ΜμΕ να μένουν συνεχώς ενημερωμένες για τις τάσεις της αγοράς και να επιλέγουν εύκολες λύσεις για να διευκολύνουν τους πελάτες τους», πρόσθεσε.
Νέα εποχή
«Το λιανικό εμπόριο έχει ήδη αλλάξει σελίδα, οι επιχειρήσεις ήδη μετασχηματίζονται ψηφιακά, ο καταναλωτής αναζητά πλέον τις εύκολες πληρωμές και οι επιχειρήσεις προσπαθούν να ανταποκριθούν σε αυτή την ανάγκη, είναι ένας διαρκής αγώνας», σημείωσε ο Πέτρος Κοραλής, Διευθυντής Πωλήσεων του Ομίλου Epsilon Net.
Ψηφιοποίηση μέσω 4 σταδίων
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων προϋποθέτει χρηματοδότηση (κονδύλια από Ταμείο Ανάκαμψης και ΕΣΠΑ), κίνητρα, εκπαίδευση των ίδιων των επιχειρηματιών και χρόνος.
Εμπιστοσύνη
«Μετά την πανδημία το διαδικτυακό εμπόριο παρουσίασε εκρηκτική αύξηση με τους καταναλωτές να στρέφονται ολοένα και περισσότερο στο ίντερνετ για αγορές, κρίσιμο ζήτημα είναι η διασφάλιση της εμπιστοσύνης στις διαδικτυακές αγορές για να συνεχίσουν οι καταναλωτές να τις προτιμούν», τόνισε ο Αριστοτέλης Σταμούλας, Διευθυντής Συνηγόρου Καταναλωτή στο Ευρωπαϊκό Γραφείο Καταναλωτή.
Μετά την πώληση…
«Ο έμπορος και στο διαδίκτυο πρέπει να διαμορφώσει ένα επιχειρηματικό προφίλ που θα σέβεται τον καταναλωτή όχι μόνο την στιγμή που εισπράττει χρήματα όταν πουλά ένα προϊόν αλλά και μετά, εφόσον το προϊόν που αγόρασε ο καταναλωτής παρουσιάσει πρόβλημα. Επίσης είναι κρίσιμο να παρέχει όλες τις αναγκαίες πληροφορίες για το προϊόν σε σημεία που να είναι ευκρινή στο e-shop του. Παράλληλα, ο έμπορος δεν πρέπει να φοβάται τον συνήγορο του καταναλωτή όταν ανακύπτει μία διαφορά με έναν καταναλωτή, πολλές φορές στις υποθέσεις που διαχειριζόμαστε ο έμπορος έχει δίκιο»
Διοίκηση με ενσυναίθηση
«Κρίσιμο ζήτημα για την ψηφιακή μετάβαση είναι οι υποδομές, σήμερα είναι αναγκαίο να αλλάξει και ο τρόπος διοίκησης των επιχειρήσεων, είναι απαραίτητο να διοικούμε με ενσυναίσθηση στην ψηφιακή εποχή», σημείωσε η Ιωάννα Ιωαννίδου, Πρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος, Allweb και μέλος ΔΣ ΣΕΚΕΕ.
Latest News
Margarita Louis-Dreyfus: Η δισεκατομμυριούχος που θέλει το 21% του λιμανιού Θεσσαλονίκης
Η επένδυση στον ΟΛΘ θα αποτελέσει την πρώτη τοποθέτηση της οικογένειας Louis-Dreyfus μέσω της LeonidsPort B.V. και παράλληλα την πρώτη σημαντική επένδυσή της στην Ελλάδα
Η ΕΕ ακυρώνει το εμπορικό σήμα «Turkaegean» - Όλη η απόφαση στον ΟΤ
Το 2021 ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Τουρκίας κατέθεσε προς κατοχύρωση στο EUIPO το εμπορικό σήμα «Turkaegean»
ΕΛΤΟΝ: Ομολογιακό δάνειο 5,5 εκατ. ευρώ με κάλυψη από την Alpha Bank
Το προϊόν του εν λόγω μη εμπραγμάτως ασφαλισμένου Κοινού Ομολογιακού Δανείου της ΕΛΤΟΝ συνδέεται με την εξαγορά της Λέκος
ΕΚΤ: Στα «σκαριά» μοντέλο αυστηρότερης εποπτείας των τραπεζών
Πώς θα επηρεάσουν τις ελληνικές τράπεζες τα σχέδια της ΕΚΤ για συμπερίληψη προηγούμενων περιόδων στα μοντέλα πιστωτικού κινδύνου
Οι πιστωτές υπέρ της αίτησης πτώχευσης της Τσάνταλης - Στο σφυρί τα «ασημικά»
Υπέρ της πτώχευσης της Τσάνταλης οι πιστωτές της ιστορικής οινοποιίας - Τα επόμενα βήματα
Όμιλος Τιτάν: Τον Φεβρουάριο η IPO της Titan America – Το 25% σε Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης
Ο Όμιλος Εταιρειών Τιτάν θα πραγματοποιήσει τη δημόσια εγγραφή, σύμφωνα με πληροφορίες, εντός του Φεβρουαρίου με σκοπό την άντληση 600 εκατ. δολ.
Alter Ego Media - City Hub Events: Διοργανώνουν 3 σημαντικά συνέδρια
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε Ανοιχτό Διάλογο - «Βιώσιμη Ανάπτυξη και Κοινωνική Συνοχή»
Να μπει «φρένο» στις αυξήσεις των ασφαλίστρων υγείας - Τι εκτιμά ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου
Ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου αναφέρθηκε στην ανάγκη για πρωτόκολλα μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και ιδιωτικών νοσοκομείων
ΔΕΗ και Open Farm προωθούν τη βιώσιμη γεωργία στους μαθητές μέσω του “Carbon Farming Schools”
Στο πλαίσιο του προγράμματος, μαθητές και εκπαιδευτικοί από την Κοζάνη, τη Φλώρινα, τη Μεγαλόπολη, την Ελευσίνα και την Αττική συμμετείχαν σε ενημερωτικές δράσεις
Τι έδειξε το ταμείο των εμπόρων τα Χριστούγεννα - Η έρευνα της ΕΣΕΕ [γραφήματα]
Τι έδειξε πανελλαδική έρευνα της ΕΣΕΕ στους εμπόρους για το ταμείο της χριστουγεννιάτικης και πρωτοχρονιάτικης αγοράς