Με το ποσοστό της τουριστικής δαπάνης που κατευθύνεται στο λιανικό εμπόριο να προσεγγίζει το 15% η σχέση αλληλεξάρτησης που μοιραία αναπτύσσεται μεταξύ εμπορίου και τουρισμού και οι παρεμβάσεις που επιβάλλεται να προχωρήσουν για να «εκσυγχρονιστεί» το τουριστικό προϊόν της χώρας, τέθηκαν επί τάπητος κατά την διάρκεια του συνεδρίου της ΕΣΕΕ, «Future of Retail 2024».

Οι θετικοί οιωνοί για το 2024, οι προκλήσεις και το στοίχημα

«Οι επιδόσεις του 2023 θέτουν τις βάσεις και για φέτος, ακόμα είναι νωρίς για προβλέψεις αλλά αυτό που βλέπουμε στο πρώτο τρίμηνο μας κάνει να αισιοδοξούμε πως θα έχουμε μία πολύ δυνατή σεζόν, εκτιμώ πως θα κινηθούμε στα επίπεδα του 2023, ίσως και λίγο καλύτερα», ανέφερε ο Ιωάννης Παράσχης, Πρόεδρος του ΣΕΤΕ και Διευθύνων Σύμβουλος στο Ελ.Βενιζέλος.

Ταυτόχρονα αναφέρθηκε και στις αυξημένες τιμές των τουριστικών υπηρεσιών οι οποίες όμως δεν φαίνεται να ανακόπτουν τις τάσεις που διαμορφώνονται.

«Future of Retail 2024»: Πάνω από 56 δισ. ο τζίρος του εμπορίου το 2023

Ο κ. Παράσχης σκιαγράφησε δύο προκλήσεις ενόψει και της σεζόν που ξεκινά. Την αύξηση ιδιωτικών και δημόσιων επενδύσεων, ιδίως των δεύτερων, για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς και την δυσκολία εύρεσης εργατικού δυναμικού από τις τουριστικές επιχειρήσεις, ζήτημα που αφορά το σύνολο των οικονομίας και όχι μόνο τον τουρισμό, όπως ανέφερε.

Για τις υποδομές, φέρνοντας σαν παράδειγμα την Σαντορίνη, υποστήριξε πως χρειάζονται συγκεκριμένες παρεμβάσεις, κυρίως στις αιχμές της σεζόν ενώ ήταν κατηγορηματικός πως η Ελλάδα δεν αντιμετωπίζει ζήτημα υπερτουρισμού.

Η βελτίωση των υποδομών συνδέεται άμεσα και με το κρίσιμο στοίχημα της επέκτασης της τουριστικής σεζόν, η οποία, εφόσον επιτευχθεί, θα ενισχύσει την διάχυση των ωφελειών από τον τουρισμό στο σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας.

«Στο αεροδρόμιο προσπαθούμε να ενισχύσουμε την αίσθηση του επισκέπτη πως βρίσκεται στην Ελλάδα με την πρωτοβουλία Sense of Greece στην οποία συμμετέχουν πολλά καταστήματα. Συνολικά από το 2019 μέχρι το 2023 τα εμπορικά έσοδα του αεροδρομίου αυξήθηκαν 19%, στα προϊόντα που συμμετέχουν στο Sense of Greece είχαμε αύξηση κατά 40%.

Πώς θα ωφεληθεί η αγορά από το τουριστικό ρεύμα

«Η ταξιδιωτική δαπάνη των τουριστών που αφορά το εμπόριο αγγίζει το 15%, υπάρχει περιθώριο αύξησης σε αυτό το ποσοστό, τουρισμός, εστίαση, εμπόριο λειτουργούν σαν αλυσίδα», σημείωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Γιώργος Καρανίκας.

Συνέργειες

«Θεωρώ πως οι καμπάνιες του ΕΟΤ θα μπορούσαν να συμπεριλάβουν και τα ψώνια για να αυξηθεί η δαπάνη των τουριστών για αγορές προϊόντων, οι τουρίστες όταν επισκέπτονται εμπορικά καταστήματα αγοράζουν σουβενίρ, αγροδιατροφή και τοπικά προϊόντα. Πρέπει να επεκταθεί η τουριστική σεζόν και να μεγαλώσει το διάστημα που μένουν οι τουρίστες στην Ελλάδα για να αφήνουν και περισσότερα χρήματα στην αγορά» επεσήμανε, δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη συνεργειών μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων στην τουριστική βιομηχανία και στην αναβάθμιση των υποδομών για να ανεβεί επίπεδο το τουριστικό προϊόν.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Θεοδωρικάκος: Συνάντηση Σταύρου Καφούνη και εκπροσώπων του κλάδου της γουνοποιίας – Τι συζήτησαν
Επιχειρήσεις |

Συνάντηση Θεοδωρικάκου - Καφούνη με εκπροσώπους του κλάδου της γουνοποιίας - Τι συζητήθηκε

Ο υπουργός κατέγραψε όλα τα αιτήματα της επιτροπής και των πολιτικών εκπροσώπων της Δυτικής Μακεδονίας και δήλωσε της πρόθεση της κυβέρνησης να βοηθήσει τον κλάδο