Το κυκλοφοριακό που ταλαιπωρεί την Αθήνα, η συμβολή του λιανικού εμπορίου σε αυτό αλλά και οι συνέργειες που απαιτούνται για να ανακουφιστεί, στο μέτρο του δυνατού, η πόλη από την κυκλοφοριακή συμφόρηση, τέθηκαν επί τάπητος στο πλαίσιο του συνεδρίου της ΕΣΕΕ «Future of Retail 2024» με τους εμπλεκόμενους να δηλώνουν έτοιμοι για γενναίες αποφάσεις.
Ομάδα εργασίας μέχρι το καλοκαίρι και στοχευμένες λύσεις από το 2025
«O πράσινος και ο ψηφιακός μετασχηματισμός επηρεάζουν και την πόλη και το λιανεμπόριο, το 15% της κίνησης στον αστικό ιστό οφείλεται στις μεταφορές που σχετίζονται με το λιανεμπόριο όπως και το 50% των μικροσωματιδίων που εκπέμπεται οφείλεται στις μεταφορές του λιανεμπορίου. Το χάος στους δρόμους έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό στις φορτοεκφορτώσεις, το πρόβλημα προφανώς δεν είναι ελληνικό», επεσήμανε ο Χάρης Δούκας, Δήμαρχος Αθηναίων.
Οι παθογένειες του λιανεμπορίου και το στοίχημα της ανταγωνιστικότητας
«Οι αλλαγές που χρειάζονται πρέπει να γίνουν σε συνεργασία με τους επαγγελματίες, αστικά κέντρα ενοποιημένων μεταφορών, διαδρομές μηδενικών ρύπων, ενίσχυση ηλεκτρικών μέσων αποτελούν μερικές ενδεικτικές παρεμβάσεις. Θα δημιουργήσουμε ομάδα εργασίας μέχρι το καλοκαίρι με τους επαγγελματίες για να αναζητήσουμε στοχευμένες λύσεις τα επόμενα δύο χρόνια. Θέλουμε από τις αρχές του 2025 να αρχίσουν να εφαρμόζονται οι όποιες αλλαγές αποφασιστούν, ιδίως όσον αφορά τις φορτοεκφορτώσεις, για παράδειγμα μπορούν να γίνονται κυρίως το βράδυ;», αναρωτήθηκε διαβεβαιώνοντας πως αν η αγορά συμφωνήσει για νυχτερινές φορτοεκφορτώσεις «είμαι έτοιμος να πάρω το βάρος της απόφασης, να εφαρμοστεί όμως αυτή και στην πράξη».
Η Αθήνα, το Σαν Φρανσίσκο και οι ανισότητες
Ο κ. Δούκας παράλληλα εξέφρασε τον προβληματισμό του για το κατά πόσο διαχέεται στο κοινωνικό σύνολο ο πλούτος που φέρνει η διαρκής τουριστική άνοιξη. «Σε πολλές περιοχές υπάρχουν ανισότητες, πρέπει και οι επιχειρηματίες να συμβάλλουν στην διάχυση της ανάπτυξης, δεν πρέπει να γίνουμε Σαν Φρανσίσκο. Οι πόροι του δήμου είναι περιορισμένοι για τον πληθυσμό που καλείται να διαχειριστεί», τόνισε εστιάζοντας στην διατήρηση της τοπικότητας και της αυθεντικότητας της Αθήνας για να μην «πνιγεί» από το τουριστικό κύμα. «Η πόλη δεν πρέπει να γίνει απρόσωπο πρέπει να είναι μία πόλη βιώσιμη, με αυτόν τον τρόπο θα βοηθηθούν και οι επαγγελματίες του τουρισμού», κατέληξε.
«Να παρθούν γενναίες αποφάσεις, με επιτροπές δεν λύνονται προβλήματα»
«Πρέπει να διαχωρίσουμε το κομμάτι της τροφοδοσίας των καταστημάτων από το κομμάτι της διανομής προϊόντων στο σπίτι, αν οι διανομές προϊόντων αποφασιστεί να γίνονται το βράδυ θα προσαρμοστεί η αγορά, κάποιοι δε θα είναι ευχαριστημένοι, ούτε εγώ θα είμαι, αλλά θα λυθεί το πρόβλημα», ανέφερε ο Γιάννης Βασιλάκος, Αντιπρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Κωτσόβολου
«Κάθε πρόβλημα είναι διαφορετικό, χρειάζεται να πάρουμε θαρραλέες αποφάσεις για να λυθούν τα ζητήματα, δεν θα είναι όλοι χαρούμενοι αλλά πρέπει να προχωρήσουμε σε αμοιβαίους συμβιβασμούς. Με επιτροπές δεν λύνονται πολλές φορές προβλήματα, κάποιος πρέπει να πάρει πάνω του την τελική απόφαση και το κόστος και να μείνει στην ιστορία», σημείωσε.
Ο κ. Βασιλάκος εστίασε και στα προβλήματα που δημιουργεί στα καταστήματα η αυξανόμενη εγκληματικότητα στην Αθήνα. «Η λιανική αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να λύσουμε το ζήτημα της εγκληματικότητας, είναι πολύ δύσκολο θέμα».
«Τα ΕΛΤΑ εφόσον δημιουργηθούν σημεία φόρτισης που να καλύπτουν τις ανάγκες του στόλου είναι έτοιμα να προχωρήσουν σε εξηλεκτρισμό του στόλου των φορτηγών τους. Τα ελληνικά ταχυδρομεία μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη του λιανικού εμπορίου», υποστήριξε ο Μπεναρδούτ Δανιήλ, Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου ΕΛΤΑ.
Latest News
Κινηματογραφική σύλληψη του προέδρου της Νότιας Κορέας - Τι θα ακολουθήσει
Ο Γιουν είπε ότι ότι συμφώνησε να πάει για ανάκριση προκειμένου να αποφευχθεί η «αιματοχυσία» στη Νότια Κορέα
Βαλτική Θάλασσα: Φρεγάτες και περιπολίες του ΝΑΤΟ
To NATO ξεκινά μια νέα αποστολή για την προστασία των υποθαλάσσιων καλωδίων στην περιοχή
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
ΠΑΣΟΚ: Κατέθεσε τροπολογία για αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας – Τι προβλέπει
Η τροπολογία, που φέρει πρώτη την υπογραφή του προέδρου του κόμματος, Νίκου Ανδρουλάκη κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού
Φωτιά στο εργοστάσιο της Καραμολέγκος: Τι λένε πηγές της εταιρείας στον ΟΤ
Η φωτιά έχει πάρει διαστάσεις και στο σημείο επιχειρούν ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις
Χαλάρωση σε ρυθμίσεις για την πράσινη μετάβαση ζητά ο Μητσοτάκης – Επιστολή σε φον ντερ Λάιεν
Για τις τιμές ρεύματος και αερίου που είναι αυξημένες 78% στην Ευρώπη σε σχέση με το 2019 έστειλε επιστολή ο πρωθυπουργός στην πρόεδρο της Κομισιόν
Κακοκαιρία: Δεμένα τα πλοία σε πολλά λιμάνια λόγω των θυελλωδών ανέμων
Κλειστή είναι η γραμμή Αρκίτσα-Αιδηψός, Καβάλα-Πρίνου Θάσου ενώ στη γραμμή Κεραμωτή-Λιμένας Θάσου τα δρομολόγια εκτελούνται μόνο από το πλοίο «Άναξ»
Κάτω από το μηδέν η θερμοκρασία – Χιόνια και σε χαμηλό υψόμετρο
Επιμένει η κακοκαιρία με κατά τόπους ισχυρές βροχές και καταιγίδες, χαμηλές θερμοκρασίες, χιόνια ακόμα και σε χαμηλά υψόμετρα και θυελλώδεις άνεμους
«Είμαστε έτοιμη για συνεργασία με τον Τραμπ», διαμηνύει η Γροιλανδία
Ο πρωθυπουργός στη Γροιλανδία έχει υποστηρίξει τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος για ανεξαρτησία του νησιού από τη Δανία
Έτος διαχείρισης κρίσεων το 2025 για την Ευρώπη - Τι προβλέπει ο Economist
Η ήπειρος βρίσκεται στο πιο ευαίσθητο σημείο της εδώ και δεκαετίες - Υπάρχει ο κίνδυνος διαιρέσεων εντός του ευρωπαϊκού μπλοκ