
Το κυκλοφοριακό που ταλαιπωρεί την Αθήνα, η συμβολή του λιανικού εμπορίου σε αυτό αλλά και οι συνέργειες που απαιτούνται για να ανακουφιστεί, στο μέτρο του δυνατού, η πόλη από την κυκλοφοριακή συμφόρηση, τέθηκαν επί τάπητος στο πλαίσιο του συνεδρίου της ΕΣΕΕ «Future of Retail 2024» με τους εμπλεκόμενους να δηλώνουν έτοιμοι για γενναίες αποφάσεις.
Ομάδα εργασίας μέχρι το καλοκαίρι και στοχευμένες λύσεις από το 2025
«O πράσινος και ο ψηφιακός μετασχηματισμός επηρεάζουν και την πόλη και το λιανεμπόριο, το 15% της κίνησης στον αστικό ιστό οφείλεται στις μεταφορές που σχετίζονται με το λιανεμπόριο όπως και το 50% των μικροσωματιδίων που εκπέμπεται οφείλεται στις μεταφορές του λιανεμπορίου. Το χάος στους δρόμους έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό στις φορτοεκφορτώσεις, το πρόβλημα προφανώς δεν είναι ελληνικό», επεσήμανε ο Χάρης Δούκας, Δήμαρχος Αθηναίων.
Οι παθογένειες του λιανεμπορίου και το στοίχημα της ανταγωνιστικότητας
«Οι αλλαγές που χρειάζονται πρέπει να γίνουν σε συνεργασία με τους επαγγελματίες, αστικά κέντρα ενοποιημένων μεταφορών, διαδρομές μηδενικών ρύπων, ενίσχυση ηλεκτρικών μέσων αποτελούν μερικές ενδεικτικές παρεμβάσεις. Θα δημιουργήσουμε ομάδα εργασίας μέχρι το καλοκαίρι με τους επαγγελματίες για να αναζητήσουμε στοχευμένες λύσεις τα επόμενα δύο χρόνια. Θέλουμε από τις αρχές του 2025 να αρχίσουν να εφαρμόζονται οι όποιες αλλαγές αποφασιστούν, ιδίως όσον αφορά τις φορτοεκφορτώσεις, για παράδειγμα μπορούν να γίνονται κυρίως το βράδυ;», αναρωτήθηκε διαβεβαιώνοντας πως αν η αγορά συμφωνήσει για νυχτερινές φορτοεκφορτώσεις «είμαι έτοιμος να πάρω το βάρος της απόφασης, να εφαρμοστεί όμως αυτή και στην πράξη».
Η Αθήνα, το Σαν Φρανσίσκο και οι ανισότητες
Ο κ. Δούκας παράλληλα εξέφρασε τον προβληματισμό του για το κατά πόσο διαχέεται στο κοινωνικό σύνολο ο πλούτος που φέρνει η διαρκής τουριστική άνοιξη. «Σε πολλές περιοχές υπάρχουν ανισότητες, πρέπει και οι επιχειρηματίες να συμβάλλουν στην διάχυση της ανάπτυξης, δεν πρέπει να γίνουμε Σαν Φρανσίσκο. Οι πόροι του δήμου είναι περιορισμένοι για τον πληθυσμό που καλείται να διαχειριστεί», τόνισε εστιάζοντας στην διατήρηση της τοπικότητας και της αυθεντικότητας της Αθήνας για να μην «πνιγεί» από το τουριστικό κύμα. «Η πόλη δεν πρέπει να γίνει απρόσωπο πρέπει να είναι μία πόλη βιώσιμη, με αυτόν τον τρόπο θα βοηθηθούν και οι επαγγελματίες του τουρισμού», κατέληξε.
«Να παρθούν γενναίες αποφάσεις, με επιτροπές δεν λύνονται προβλήματα»
«Πρέπει να διαχωρίσουμε το κομμάτι της τροφοδοσίας των καταστημάτων από το κομμάτι της διανομής προϊόντων στο σπίτι, αν οι διανομές προϊόντων αποφασιστεί να γίνονται το βράδυ θα προσαρμοστεί η αγορά, κάποιοι δε θα είναι ευχαριστημένοι, ούτε εγώ θα είμαι, αλλά θα λυθεί το πρόβλημα», ανέφερε ο Γιάννης Βασιλάκος, Αντιπρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Κωτσόβολου
«Κάθε πρόβλημα είναι διαφορετικό, χρειάζεται να πάρουμε θαρραλέες αποφάσεις για να λυθούν τα ζητήματα, δεν θα είναι όλοι χαρούμενοι αλλά πρέπει να προχωρήσουμε σε αμοιβαίους συμβιβασμούς. Με επιτροπές δεν λύνονται πολλές φορές προβλήματα, κάποιος πρέπει να πάρει πάνω του την τελική απόφαση και το κόστος και να μείνει στην ιστορία», σημείωσε.
Ο κ. Βασιλάκος εστίασε και στα προβλήματα που δημιουργεί στα καταστήματα η αυξανόμενη εγκληματικότητα στην Αθήνα. «Η λιανική αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να λύσουμε το ζήτημα της εγκληματικότητας, είναι πολύ δύσκολο θέμα».
«Τα ΕΛΤΑ εφόσον δημιουργηθούν σημεία φόρτισης που να καλύπτουν τις ανάγκες του στόλου είναι έτοιμα να προχωρήσουν σε εξηλεκτρισμό του στόλου των φορτηγών τους. Τα ελληνικά ταχυδρομεία μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη του λιανικού εμπορίου», υποστήριξε ο Μπεναρδούτ Δανιήλ, Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου ΕΛΤΑ.


Latest News

Οργιάζουν τα σενάρια για την τύχη του Ζελένσκι
Εν μέσω ασφυκτικής πίεσης βρίσκεται ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι που καλείται να λάβει κρίσιμες αποφάσεις για τη χώρα του.

ΒΗΜΑ της Κυριακής: Έρχεται στις 27 Απριλίου με συναρπαστικές προσφορές
Το ΒΗΜΑ κυκλοφορεί την Κυριακή 27 Απριλίου μαζί με το ΒΗΜΑ στην Ιστορία «1939-1945 Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος», το περιοδικό Vita, τη μαθητική εφημερίδα της Νάξου και φυσικά, το ΒΗΜΑGAZINO

Το ReArm της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας – Το παρασκήνιο της σύσκεψης στο Μαξίμου
Οι εκπρόσωποι της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας που συμμετείχαν στη σύσκεψη στο Μαξίμου και οι στόχοι που τέθηκαν

Τι αλλάζει στις συναλλαγές με το Δημόσιο – Ποια «δημοφιλή» πιστοποιητικά καταργούνται
Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Μητσοτάκης: Συνάντηση με εκπροσώπους εταιρειών της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας
Συζητήθηκαν οι δυνατότητες συνεργειών και οι προοπτικές συμμετοχής των ελληνικών εταιρειών αμυντικής τεχνολογίας σε εγχώρια και ευρωπαϊκά αμυντικά προγράμματα

Συναντήσεις Τζιτζικώστα με Airbus και Boeing
Αντικείμενο των συναντήσεων ήταν η νέα πολιτική της ΕΕ για τις αερομεταφορές και τη νέα Στρατηγική για τις Αερομεταφορές

Παράταση μέχρι 15 Ιουνίου για τα ακαθάριστα οικόπεδα - Πώς θα κάνετε τη δήλωση
Την παράταση ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος τόνισε ότι ο καθαρισμός των οικοπέδων προστάτεψε πέρυσι περιουσίες και βοήθησε την Πυροσβεστική.

Πρέπει να ανησυχεί η Ελλάδα μετά τον σεισμό στην Κωνσταντινούπολη; - Τι απαντούν σεισμολόγοι
Ο σεισμός στην Κωνσταντινούπολη προκάλεσε πανικό, ενώ ξύπνησε άσχημες αναμνήσεις – Σεισμολόγοι απαντούν για το εάν θα επηρεαστεί η Ελλάδα

Τραμπ: Νομίζω έχουμε συμφωνία με τη Ρωσία – Πρέπει να καταλήξουμε σε συμφωνία με τον Ζελένσκι
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε το βράδυ χθες Τετάρτη (τοπική ώρα) στον Λευκό Οίκο πως θεωρεί ότι έχει κλείσει «συμφωνία με τη Ρωσία»

Απλώνοντας μέχρι εκεί που αντέχει η τσέπη
Η μεγάλη υπόθεση ωστόσο για τη χώρα, το σημαντικό εάν πηγαίνουμε στη σωστή ή τη λάθος κατεύθυνση είναι ξανά το παλιό αυτό που παρακολουθούσαμε στα «μαύρα» χρόνια