Η ταχύτατη διείσδυση των ψηφιακών συναλλαγών στην καθημερινότητα επιχειρήσεων και νοικοκυριών, με το σύστημα άμεσων πληρωμών IRIS να αποκτά πιστό κοινό, η ευκολία πρόσβασης των ΜμΕ σε τραπεζική χρηματοδότηση και ο αναγκαίος τεχνολογικός μετασχηματισμός του λιανεμπορίου βρέθηκαν στο επίκεντρο του συνεδρίου της ΕΣΕΕ «Future of Retail 2024».

«Γίνονται βήματα στην ψηφιοποίηση, έχουμε δρόμο»

«To IRIS έχει 11 εκατ. συναλλαγές αξίας 1,2 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του έτους, ωστόσο για εμάς αποτελεί το 10% των συναλλαγών μας οπότε υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης. Στο ΙRIS εγγράφονται 100.000 άτομα κάθε μήνα, η νεολαία το έχει αγκαλιάσει, το 70% των χρηστών ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 17-34, στο IRIS για επαγγελματίες έχουν εγγραφεί 270.000 άτομα, πλέον είναι υποχρεωτικό για όλους. Στο ΙRIS commerce έχουν εγγραφεί πάνω από 5.000 e-shops», επεσήμανε η Σταυρούλα Καμπουρίδου, Διευθύνουσα Σύμβουλος των Διατραπεζικών  Συστημάτων ΔΙΑΣ Α.Ε.

«Βέβαια στην Ελλάδα είμαστε ακόμα αρκετά πίσω στο κομμάτι των ψηφιακών συναλλαγών, γίνονται βήματα αλλά ακόμα έχουμε δρόμο, μετά την πανδημία οι Έλληνες απέδειξαν ότι είναι πολύ προσαρμοστικός λαός. Οι επαγγελματίες πρέπει να δίνουν στους πελάτες τους την δυνατότητα των ηλεκτρονικών πληρωμών, είναι μονόδρομος η ψηφιοποίηση για όλους», σημείωσε.

«Το λογικό επενδυτικό πλάνο χρηματοδοτείται»

«Οι τράπεζες θέλουν να δίνουν δάνεια, οι επιχειρήσεις, ιδίως οι μικρομεσαίες, έχουν στην διάθεσή τους χρηματοδοτικά εργαλεία αλλά οι προκλήσεις είναι μεγάλες (όπως και οι ευκαιρίες), κυρίως αυτές που αφορούν πράσινο και ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων», σημείωσε ο Βασίλης Koυτεντάκης, Ανώτερος Γενικός Διευθυντής, Εκτελεστικό μέλος ΔΣ στην Τράπεζα Πειραιώς.

«Ένα χρηματοδοτικό πλάνο που είναι λογικό και βγαίνει, χρηματοδοτείται, παρέχουμε χρηματοδότηση σε περίπου 7 στις 10 αιτήσεις που δεχόμαστε, μας νοιάζει κυρίως η επιχείρηση να είναι υγιής για να πάρει δάνειο. Τα κόκκινα δάνεια κράτησαν πίσω την ελληνική οικονομία», υποστήριξε.

«Να αυξηθεί η πίτα, το λιανεμπόριο πρέπει να μετασχηματιστεί γρήγορα»

«Οι προσδοκίες των ελληνικών επιχειρήσεων είναι υψηλότερες από την υπόλοιπη Ευρώπη, την ίδια στιγμή η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα είναι χαμηλότερη. Αυτά τα δύο κάπου δεν κολλάνε», ανέφερε ο Νίκος Βέττας, Γενικός Διευθυντής στο Ίδρυμα Οικονομικών και  Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ).

«Τα επόμενα χρόνια η κατανάλωση δεν μπορεί να αυξάνεται εκθετικά, αν συνυπολογίσουμε πως το κόστος ζωής αυξάνεται, το μερίδιο για το λιανεμπόριο θα είναι μικρότερο. Πρέπει να δημιουργηθεί νέα αξία, χρειάζεται να επεκτείνει το λιανεμπόριο το αγοραστικό του κοινό, να αυξηθεί η πίτα. Αυτό μπορεί να συμβεί αν το λιανεμπόριο προσελκύσει νέο καταναλωτικό κοινό, για παράδειγμα αύξηση online  πωλήσεων σε κατοίκους του εξωτερικού. Η ανησυχία μου είναι, αν και το λιανικό εμπόριο μετασχηματίζεται, κατά πόσο θα είναι σε θέση να προλάβει τις αλλαγές τον ανταγωνισμό και τις αλλαγές που συντελούνται, αν περάσουν 2 χρόνια και δεν το καταφέρουν αυτό μετά ίσως είναι αργά», κατέληξε.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tax
ΑΑΔΕ: Στην Αθήνα οι επικεφαλής των φορολογικών διοικήσεων των χωρών – μελών του ΟΟΣΑ
Tax |

Στην Αθήνα οι επικεφαλής των φορολογικών διοικήσεων των χωρών - μελών του ΟΟΣΑ

Πρόκειται για διεθνές συνέδριο, που πραγματοποιείται κάθε χρόνο, σε διαφορετική χώρα, και για πρώτη φορά - μετά από πρωτοβουλία του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή - διεξάγεται στην Ελλάδα, από τις 13 έως και τις 15 Νοεμβρίου