Ξεκινώντας από τις 25 Απριλίου και για άλλες 29 ημέρες διάσπαρτες κυρίως γύρω από τις εθνικές αργίες και τα Σαββατοκύριακα μέχρι τα μέσα Ιουλίου, οι ημερήσιοι ταξιδιώτες στο ιστορικό τμήμα της Βενετίας θα πρέπει να πληρώσουν 5 ευρώ, περίπου 5,40 δολάρια, ένα μέτρο που οι αξιωματούχοι της πόλης ελπίζουν ότι θα ενθαρρύνει τους ανθρώπους να έρχονται σε λιγότερο πολυσύχναστες περιόδους, σύμφωνα με τους NYT.
Βενετία: Αντίστροφη μέτρηση για την επιβολή εισιτηρίου
Όλοι οι επισκέπτες της Βενετίας θα πρέπει επίσης να δηλώσουν την παρουσία τους στην πόλη τις καθορισμένες ημέρες, συμπληρώνοντας μια ηλεκτρονική φόρμα που θα βοηθήσει τους αξιωματούχους να μετρήσουν πόσους επισκέπτες να περιμένουν και να σχεδιάσουν στρατηγική για το πώς να τους χειριστούν.
«Δεν πρόκειται για το κέρδος – το κόστος της επιχείρησης είναι υψηλότερο από αυτό που πρόκειται να βγάλουμε», δήλωσε ο δήμαρχος Luigi Brugnaro στους δημοσιογράφους την Πέμπτη, καθώς οι Βενετοί αξιωματούχοι ξεκίνησαν μια παγκόσμια διαφημιστική εκστρατεία.
Αντ ‘αυτού, δήλωσε ο Michele Zuin, αξιωματούχος της πόλης υπεύθυνος για τον προϋπολογισμό και την οικονομία, ο στόχος είναι «να διαχειριστεί καλύτερα τον αριθμό των τουριστών και να αποθαρρύνει τον μαζικό τουρισμό, κάτι που δημιουργεί, ας πούμε, τη δυσκολία διαβίωσης σε αυτή την πόλη», αναφέρουν οι NYT.
Ποιοι εξαιρούνται
Οι επισκέπτες που διανυκτερεύουν στη Βενετία δεν θα χρειαστεί να πληρώσουν, ούτε όσοι ταξιδεύουν εκεί για να εργαστούν, να επισκεφθούν συγγενείς ή να σπουδάσουν. Όποιος γεννιέται στην πόλη εξαιρείται επίσης, όπως και οι ανήλικοι κάτω των 14 ετών. Και ο κ. Brugnaro είπε ότι δεν θα υπάρξει ανώτατο όριο στον αριθμό των επισκεπτών που επιτρέπονται.
Προσπαθεί να διαφυλάξει την ταυτότητά της
Ανεβαίνοντας απίθανα από τα νερά της βενετσιάνικης λιμνοθάλασσας, η πόλη είναι τόσο λεπτή όσο και όμορφη και τις τελευταίες δεκαετίες έχει αγωνιστεί να προστατεύσει μια μοναδικότητα που απειλείται από την κλιματική αλλαγή και την άνοδο της στάθμης της θάλασσας, καθώς και από τον μαζικό τουρισμό.
Για να αντιμετωπίσει αυτή τη μεταφορική και κυριολεκτική διάβρωση, η πόλη έχει εγκαταστήσει γιγάντιες πύλες σε τέσσερα στόμια της λιμνοθάλασσας για να κρατήσει το θαλασσινό νερό έξω και τα πεζοδρόμια στεγνά και απαγόρευσε τα κρουαζιερόπλοια από τα εσωτερικά κανάλια. Αυτές οι προσπάθειες βοήθησαν να κρατηθεί η Βενετία εκτός του καταλόγου της UNESCO με την «Παγκόσμια Κληρονομιά σε Κίνδυνο», ακόμη και όταν εμπειρογνώμονες της υπηρεσίας εξέφρασαν ανησυχίες πέρυσι ότι η Ιταλία δεν είχε κάνει αρκετά για να προστατεύσει την πόλη.
Από το 1976 μέχρι φέτος, η Ιταλία είχε διαθέσει κεφάλαια για να βοηθήσει στην προστασία της Βενετίας και την Πέμπτη, ο κ. Brugnaro επέκρινε την κεντρική κυβέρνηση της χώρας για τη μη ανανέωση αυτής της χρηματοδότησης. Είπε ότι ζήτησε από την κυβέρνηση 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ για τα επόμενα 10 χρόνια για να βοηθήσει στη διατήρηση μιας πόλης με μοναδική κληρονομιά που απαιτεί συνεχή συντήρηση.
«Χρειαζόμαστε αυτή τη χρηματοδότηση», είπε.
Περιστασιακά, οι μέρες ήταν τόσο απασχολημένες με τουρίστες που η πόλη έπρεπε να περιορίσει ορισμένους δρόμους σε μονόδρομη κυκλοφορία πεζών.
Η Simone Venturini, αξιωματούχος της πόλης υπεύθυνη για τον τουρισμό, δήλωσε σχετικά με τα νέα μέτρα: «Θα είμαστε η πρώτη πόλη στον κόσμο που θα γνωρίζει ακριβώς πόσοι τουρίστες θα έρθουν στη Βενετία εκείνη την ημέρα – είτε απαλλάσσονται είτε πληρώνουν, πρέπει να εγγραφούν».
Μετά την εγγραφή τους στον ιστότοπο, οι επισκέπτες θα λάβουν έναν κωδικό QR – που ισχύει από τις 8:30 π.μ. έως τις 4 μ.μ. – τον οποίο θα πρέπει να επιδείξουν κατά την είσοδό τους στην πόλη σε σημεία όπως ο σιδηροδρομικός σταθμός, η πλατεία Piazzale Roma, ο δημοτικός χώρος στάθμευσης, ορισμένες παραθαλάσσιες τοποθεσίες και η πλατεία του Αγίου Μάρκου. Θα υπάρχουν επίσης δειγματοληπτικοί έλεγχοι σε όλη την πόλη.
«Η πόλη πρέπει να προστατευθεί»
Η πρωτοβουλία εισάγεται σε δοκιμαστική βάση, έτσι ώστε οι αξιωματούχοι της πόλης να μπορούν να δουν εάν το σύστημα λειτουργεί και πώς μπορεί να βελτιωθεί, είπε. Στο μέλλον, το τέλος εισόδου θα μπορούσε να βαθμονομηθεί – “μια συρόμενη κλίμακα τιμών”, δήλωσε ο δήμαρχος Brugnaro – ανάλογα με την ημέρα.
«Ζητάμε συνεργασία», δήλωσε ο κ. Brugnaro, προσθέτοντας ότι τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια των 29 ημερών θα δημοσιοποιηθούν. Είπε ότι αξιωματούχοι από άλλες πόλεις σε όλο τον κόσμο είχαν επικοινωνήσει με τη διοίκησή του για να μάθουν περισσότερα για το σύστημα πρόσβασης.
Μέχρι στιγμής, περισσότεροι από 50.000 άνθρωποι έχουν εγγραφεί μέσω του ιστότοπου – περίπου το ένα τρίτο από αυτούς πληρώνουν για μονοήμερες επισκέψεις, δήλωσαν αξιωματούχοι.
«Όλος ο κόσμος θέλει να έρθει στη Βενετία», δήλωσε ο κ. Βεντουρίνι κατά την εισαγωγή της διαφημιστικής εκστρατείας, η οποία περιελάμβανε ένα βιντεοσκοπημένο μήνυμα του δημάρχου που μιλούσε σε διάφορες γλώσσες χρησιμοποιώντας μετάφραση ομιλίας που δημιουργήθηκε από τεχνητή νοημοσύνη.
Στο βίντεο, ο δήμαρχος Brugnaro ζητά συγγνώμη για τυχόν ταλαιπωρία που μπορεί να δημιουργήσει το νέο σύστημα. Αλλά, είπε, «η πόλη πρέπει να προστατευθεί».
Latest News
Ο Ινδός μεγιστάνας Γκαουτάμ Αντάμι κατηγορείται για απάτη στις ΗΠΑ
Ο Γκαουτάμ Αντάνι κατηγορήθηκε με άλλους κατηγορούμενους στη Νέα Υόρκη για φερόμενη απάτη πολλών δισ. δολαρίων
Στην αντεπίθεση οι Βρυξέλλες κατά του Πεκίνου - Προαπαιτούμενα για τις κινεζικές επενδύσεις στην Ε.Ε.
Σκληραίνουν τη στάση τους οι Βρυξέλλες απέναντι στο Πεκίνο - Τα κριτήρια που βάζει τώρα η Ευρώπη στις κινεζικές εταιρείες
Η McDonald's θέλει να συνεχίσει τις προσφορές και το 2025
Η McDonald's επεξεργάζεται μια προσφορά «αγόρασε ένα πάρε ένα ακόμη» η οποία θα ξεκινήσει στις ΗΠΑ
«Μυρίζει» συμβιβασμός για τους αντιπροέδρους της Κομισιόν
Κορυφώνονται σήμερα στο Ευρωκοινοβούλιο οι διαπραγματεύσεις των ευρωομάδων για τη συμφωνία έγκρισης των έξι εκτελεστικών αντιπροέδρων της Κομισιόν
«Διαζύγιο» του CNBC από τον αμερικανικό γίγαντα των ΜΜΕ Comcast - Η νέα εταιρεία
Η Comcast είναι η πρώτη εταιρεία ΜΜΕ στις ΗΠΑ που προχωρά σε διαχωρισμό της καλωδιακής της τηλεόρασης
Σε τεντωμένο σκοινί οι σιδηρόδρομοι στη Γερμανία
Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι θα ήθελαν πολύ να είναι και πάλι στην ώρα τους. Η διάλυση της συγκυβέρνησης δεν βοηθάει
H Ford κόβει 4.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη
Η αμερικανική Ford κατηγορεί την ΕΕ για απουσία ενός σαφούς προγράμματος πολιτικής για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης,
Πώς θα αντιδράσει η Fed στη «δεύτερη φορά» Τραμπ - Τι δείχνει δημοσκόπηση του Reuters
Οι οικονομικές πολιτικές του Τραμπ εκτιμάται ότι θα αναζωπυρώσουν τις πληθωριστικές πιέσεις - Τι βλέπουν οικονομολόγοι για την στρατηγική της Fed
Volkswagen: Πόσους μισθούς θυσιάζουν οι εργαζόμενοι για να γλιτώσουν απολύσεις
Το συνδικάτο IG Metall και το εργατικό συμβούλιο της Volkswagen υπέβαλαν την Τετάρτη την πρόταση για μείωση του κόστους εργασίας
Πάνω από τον στόχο του 2% επέστρεψε ο πληθωρισμός στη Βρετανία
Η εκτίναξη των τιμών στη Βρετανία περιορίζει τις προσδοκίες της αγορές για νέα μείωση των επιτοκίων τον Δεκέμβριο