
Χωρίς καμία υπερβολή, τα μισά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους θα μπορούσαν να ακινητοποιηθούν αν η Τροχαία τηρούσε κατά γράμμα τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).
Για παράδειγμα, αν δεν έχετε πυροσβεστήρα και γίνει έλεγχος, μπορεί να καταλήξετε χωρίς αυτοκίνητο. Σύμφωνα με τον ΚΟΚ η έλλειψη πυροσβεστήρα δίνει τη δυνατότητα στην Τροχαία να ακινητοποιήσει τον παραβάτη μέχρι να αποκατασταθεί το πρόβλημα.
Σημειωτέον, το συντριπτικό ποσοστό οχημάτων δεν εφοδιάζεται καν με πυροσβεστήρα ενώ πολλοί εξ αυτών που διαθέτουν, πρέπει αναγράφουν ημερομηνία που έχει λήξει.
Η εν λόγω παράβαση συνοδεύεται και με χρηματικό πρόστιμο 40 ευρώ το οποίο δεν επιβαρύνει μόνο τον οδηγό αλλά και τον ιδιοκτήτη του οχήματος.
Οι αλλαγές που φέρνει ο νέος ΚΟΚ
Μείωση των ορίων ταχύτητας στους δρόμους των πόλεων, ποινές ανάλογες με τη σοβαρότητα των τροχαίων παραβάσεων και 24ωρη επιτήρηση κεντρικών οδών με drones προβλέπει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που αναμένεται να τεθεί σύντομα σε δημόσια διαβούλευση. Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά την κίνηση των οχημάτων μέσα στις πόλεις, ο νέος ΚΟΚ προβλέπει τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα (στα 20 χλμ./ώρα έξω από τα σχολεία) από 50 χλμ./ώρα σήμερα.
Οι συντάκτες του νέου ΚΟΚ φιλοδοξούν να καθιερώσουν μια ολοκληρωμένη πολιτική δίκαιων ποινών για τις τροχαίες παραβάσεις, ανάλογα με τη σοβαρότητα και την επικινδυνότητά τους. Παράλληλα, σχεδιάζουν την επέκταση της χρήσης των τεχνολογικών μέσων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας αλλά και την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης και άλλων «ευφυών» συστημάτων για την ενίσχυση της επιτήρησης των οδών και της επιβολής του νόμου. Επίσης, προωθείται η ενοποίηση των αντίστοιχων μητρώων καταγραφής των ποινών του ΚΟΚ που διαθέτουν τα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη, κάτι που θα διευκολύνει το έργο της Αστυνομίας και των οδηγών.
Κλήση με SMS
Μεταξύ άλλων, καταργείται το λεγόμενο «σβήσιμο» των κλήσεων, καθώς οι παραβάσεις θα καταχωρίζονται από τα αρμόδια όργανα απευθείας σε νέα διαδικτυακή ψηφιακή πλατφόρμα. Ο παραβάτης οδηγός θα λαμβάνει αμέσως την κλήση στο κινητό του τηλέφωνο με SMS, χωρίς να προλαβαίνει κάποιος να μεσολαβήσει για το «σβήσιμό» της.
Συγκεκριμένα, οι αστυνομικοί της Τροχαίας θα εφοδιαστούν με ειδικές συσκευές (tablets ή ειδικά κινητά τηλέφωνα), ώστε να αναρτούν online στο σύστημα τις παραβάσεις αλλά και τους αντίστοιχους πόντους ποινής που τις συνοδεύουν στο point system. Ενας οδηγός θα «χάνει» το δίπλωμα οδήγησης αμέσως με τη συμπλήρωση 25 πόντων ποινής.
Οι παραβάτες οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους ένα χρονικό διάστημα (7 έως 10 ημέρες) ώστε να καταθέτουν τις ενστάσεις τους και, εφόσον αυτές κρίνονται βάσιμες, θα διαγράφονται οι παραβάσεις και τα πρόστιμα ή οι πόντοι που τις συνοδεύουν.
Σε διαφορετική περίπτωση, το πρόστιμο θα αναρτάται απευθείας στον λογαριασμό Taxisnet του παραβάτη οδηγού και εάν αυτός δεν το εξοφλεί εμπρόθεσμα, τότε θα αποτελεί βεβαιωμένη οφειλή προς το Δημόσιο. Μια επιπλέον καινοτομία του νέου ΚΟΚ είναι η πρόβλεψη σύμφωνα με την οποία θα τιμωρείται πλέον ο οδηγός και όχι το όχημα, καθώς καταργείται το μέτρο της αφαίρεσης των πινακίδων κυκλοφορίας. Με τον τρόπο αυτό δεν θα στερούνται το όχημα τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας.
Ο «γόρδιος δεσμός»
Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές αφορά, ωστόσο, τα νέα όρια ταχύτητας μέσα στις πόλεις, καθώς όλο και περισσότερα θανατηφόρα τροχαία καταγράφονται εντός του αστικού ιστού.
Εντούτοις, στελέχη της Τροχαίας και συγκοινωνιολόγοι αντιμετωπίζουν ως «αγκάθι» το νέο άνω όριο ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα που θέλει να εφαρμόσει στις πόλεις το υπουργείο Μεταφορών. Μάλιστα, σε δρόμους έξω από σχολεία κ.λπ. εξετάζεται το όριο αυτό να τεθεί στα 20 χλμ./ώρα.
Με την εφαρμογή του νέου ορίου ταχύτητας στις αστικές περιοχές και την 24ωρη αυτόματη επιτήρησή του με κάμερες ή drones εκτιμάται ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα εκατοντάδες χιλιάδες οδηγοί θα κινδυνέψουν να «χάσουν» την άδεια οδήγησης για τουλάχιστον δύο μήνες.
Σήμερα, αυτό συμβαίνει όταν κάποιος οδηγός κινείται με ταχύτητα μεγαλύτερη των 60 χλμ./ώρα, όπου καλείται να πληρώσει και διοικητικό πρόστιμο 175 ευρώ.
Αλλο ένα πρόβλημα που θα προκύψει με την προωθούμενη μείωση του άνω ορίου ταχύτητας μέσα στις πόλεις είναι αυτό που σχετίζεται με την ελάχιστη ταχύτητα κίνησης. Σήμερα, η μικρότερη ταχύτητα με την οποία μπορεί να κινείται ένα όχημα στις κεντρικές αρτηρίες μιας πόλης είναι τα 30 χλμ./ώρα.
Ομως, εφόσον το άνω όριο ταχύτητας μειωθεί στα 30 χλμ./ώρα, τότε θα πρέπει και το όριο της ελάχιστης ταχύτητας κίνησης να μειωθεί, αντίστοιχα, στα 10 ή 20 χλμ./ώρα. Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς την επιβάρυνση του κυκλοφοριακού, όταν κάποια οχήματα θα κινούνται με τόσο χαμηλές ταχύτητες σε δρόμους με μία λωρίδα κυκλοφορίας.


Latest News

Τo golden boy των Big 4 που θέλει να γίνει καγκελάριος - Το who is who του Φρίντριχ Μερτς
Ποιος είναι ο επικεφαλής του CDU Φρίντριχ Μερτς που προαλείφεται για καγκελάριος της Γερμανίας

Πόσο πιθανός είναι ένας νέος εφιάλτης στα πυρηνικά εργοστάσια της Ουκρανίας;
Η νέα επίθεση στο Τσερνόμπιλ ενισχύει τους φόβους για νέα κρίση σε έναν από τους πυρηνικούς σταθμούς που διαθέτει η Ουκρανία

Συνεχίζεται το έντονο κύμα ψύχους – Ποιες περιοχές θα επηρεαστούν το Σάββατο
Η κακοκαιρία υποχωρεί σταδιακά από την Κυριακή και έπειτα, ενώ παράλληλα ο υδράργυρος ανεβαίνει ξανά από Δευτέρα.

Μικτά πρόσημα στο τέλος της αρνητικής εβδομάδας στις ευρωαγορές
Τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια, αν και προσπάθησαν για την άνοδο, δεν κατάφεραν να ανατρέψουν την αρνητική εικόνα της εβδομάδας

Κανονικά τα δρομολόγια στο μετρό Θεσσαλονίκης - Η ανακοίνωση της εταιρείας
Πρόβλημα στην ηλεκτροδότηση προκάλεσε διακοπή των δρομολογίων στο Μετρό Θεσσαλονίκης στις 11:30 το πρωί - Τα δρομολόγια διεξάγονται κανονικά σε όλο το μήκος της Γραμμής 1

Τεχνικά προβλήματα «έβγαλαν εκτός» όλη τη γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης
Τα δρομολόγια του μετρό Θεσσαλονίκης διακόπηκαν λόγω τεχνικού θέματος στις 11:30 - Μέχρι στιγμής δεν έχει διευκρινιστεί η φύση του προβλήματος

Μητσοτάκης σε αγρότες: Στη Βουλή την επόμενη εβδομάδα το ν/σ για τα κόκκινα δάνεια
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνάντηση με αγρότες σημείωσε πως βούληση της κυβέρνησης είναι να υποστηρίξει αγρότες και κτηνοτρόφους

Ο Μάσκ με αλυσοπρίονο έτοιμος να «κόψει» τις δημόσιες δαπάνες
Ο Ίλον Μασκ σε πολιτική συγκέντρωση με αλυσοπρίονο, δώρο από τον Χαβιέρ Μιλέι

Η συνάντηση Γεραπετρίτη – Ρούμπιο και τα επόμενα crash test στα ελληνοτουρκικά
Οι χάρτες θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού θα δοκιμάσουν τα ήρεμα νερά στα ελληνοτουρκικά – Την Πέμπτη η συνάντηση Γεραπετρίτη – Ρούμπιο

Θα αντέξει το Κέντρο στη Γερμανία; - Τι μπορεί να αποκρούσει την ακροδεξιά
Τελικά, μια Γερμανία που πονάει για σταθερότητα και μεταρρυθμίσεις δεν χρειάζεται να στραφεί σε νέα κόμματα, αλλά σε ένα οικείο και αξιόπιστο μοντέλο, υποστηρίζουν διεθνείς αναλυτές