
Άνοδος στις αξίες των πλοίων από «δεύτερο χέρι» καταγράφεται από την αρχή του έτους μέχρι το τέλος Μαρτίου, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipbroking. Ειδικότερα, στα πλοία ηλικίας πέντε ετών του κλάδου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου η άνοδος κυμαίνεται από 2% μέχρι και 17%, ανάλογα με το μέγεθος του πλοίου, ενώ στα δεξαμενόπλοια της ίδιας ηλικίας η αύξηση είναι επίσης από 2% μέχρι και 6%.
Ναυτιλία: Παγκόσμια «πρωτιά» Ελλάδας στον στόλο δεξαμενόπλοιων με αξία 69,5 δισ. δολ.
Τη μεγαλύτερη άνοδο κατέγραψαν οι αξίες των πλοίων τύπου capesize, των μεγαλύτερων πλοίων του κλάδου χύδην ξηρού φορτίου, που έχουν μεταφορική ικανότητα 170.000 dwt και χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά κυρίως σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα.
Τα πλοία ηλικίας πέντε ετών
Η αξία ενός πλοίου αυτής της κατηγορίας ηλικίας πέντε ετών αυξήθηκε από την αρχή του έτους κατά 17%, στα 61,5 εκατ. δολ., από 52,5 εκατ. δολ. στις αρχές Ιανουαρίου. Ανοδο 10% στην αξία τους, στα 37 εκατ. δολ., κατέγραψαν και τα supramax της ίδιας ηλικίας, ενώ χαμηλότερα (7%) κινήθηκαν τα Panamax, στα 37 εκατ. δολ., και μικρή, μόλις 2% ήταν η άνοδος της μικρότερης κατηγορίας των Handysize (24.000 ~ 35.000 DWT), στα 27,5 εκατ. δολ.
Στα δεξαμενόπλοια, τη μεγαλύτερη άνοδο κατέγραψε η αξία των πολύ μεγάλης μεταφορικής ικανότητας πλοίων, των Very Large Crude Carrier (VLCC, 300.000 dwt), η οποία έφτασε τα 112,5 εκατ. δολ. (+6%).
Χαμηλότερες ήταν οι αυξήσεις των αξιών για τα μικρότερης μεταφορικής ικανότητας δεξαμενόπλοια, και συγκεκριμένα των Suezmax (82 εκατ. δολ., +5%), aframax (72,5 εκατ. δολ., +2%) και MR (45 εκατ. δολ., +3%).
Η πορεία των αξιών
Η βελτίωση των συνθηκών της αγοράς εμπορευματικών μεταφορών συνήθως τονώνει τη δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων και οδηγεί ανοδικά και τις αξίες των περιουσιακών στοιχείων, και αυτή είναι μια τέτοια περίοδος τώρα.
Εχουν καταγραφεί όμως και περίοδοι που αυτή η στενή σχέση διακόπτεται και σημειώνονται πολλές αγοραπωλησίες και υψηλές αξίες των πλοίων, ενώ τα δεδομένα για τις εμπορευματικές μεταφορές, όπως ο ρυθμός ανάπτυξης του θαλασσίου εμπορίου, δεν είναι τόσο ενθαρρυντικά, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied, ο οποίος επιδιώκει να διερευνήσει πώς θα κινηθούν οι αξίες των πλοίων το επόμενο διάστημα.
Η σύνδεση αιτίας και αποτελέσματος είναι πιο ασαφής στη ναυτιλιακή αγορά, επισημαίνει, καθώς το ενδιαφέρον για αγοραπωλησίες δεν είναι πάντα αντανάκλαση των υγιών συνθηκών ναύλων εκείνης της στιγμής. Στην παρούσα φάση πάντως ο ναυλομεσιτικός οίκος εξετάζοντας την πορεία των αξιών των πλοίων σε συνάρτηση με το ενδιαφέρον για αγορές εκτιμά ότι τα θεμελιώδη μεγέθη μπορούν να στηρίξουν τις αξίες, με τον καθοδικό κίνδυνο να είναι πολύ μικρός.


Latest News

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της

ΗΠΑ: Ρωσία και Ουκρανία συμφωνούν για εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα
Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.

Μελίνα Τραυλού: «Η ναυτιλία θεμέλιο της οικονομικής και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης»
Ηγετική παρουσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης στις Βρυξέλλες για τη Ναυτιλία «European Shipping Summit 2025»

ECSA: Καμπανάκι για την πρόταση Τραμπ για τέλη στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Επιστολή έστειλε η ECSA που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό στόλο στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης στις ΗΠΑ