Η συνταξιοδότηση δεν είναι ποτέ εύκολη, ειδικά όταν πρόκειται για αθλητές – θρύλους στον τομέα τους. Από την τενίστρια Σερένα Γουίλιαμς μέχρι τον μπασκετμπολίστα Μάικλ Τζόρνταν και τον οδηγό της F1, Λιούις Χάμιλτον, τα παραδείγματα είναι πολλά από απθλητές που δυσκολεύονται να βγάλουν τον εαυτό τους από τον αιώνιο ρόλο του αθλητή.
Αυτό τουλάχιστον φαίνεται πως υποστήριξε ο μέχρι πρότινος οδηγός της Mercedes και αστέρι της McLaren, ο οποίος εμφανίζεται αποφασισμένος να προετοιμαστεί για τη ζωή μετά το κόκπιτ. Σε συνέντευξή του στο περιοδικό GQ που δημοσιεύτηκε αυτή την εβδομάδα, ο 39χρονος δήλωσε ότι έχει μιλήσει με αθλητές από τη Σερένα Γουίλιαμς μέχρι τον Μάικλ Τζόρνταν για το πώς προσέγγισαν εκείνοι το τέλος της καριέρας τους.
Formula 1: Ανάπτυξη και νέες προκλήσεις
«Πάντα υπάρχει το δίλημμα: σταμάτησα πολύ νωρίς ή μήπως έμεινα πολύ καιρό;» αναρωτήθηκε ο Χάμιλτον, ο οποίος παραδέχτηκε πως όταν αποσύρθηκε από την ενεργό δράση, δεν είχε προετοιμαστεί κατάλληλα. «Όλος μου ο κόσμος κατέρρευσε, γιατί όλη μου η ζωή ήταν γύρω από αυτό το άθλημα», είπε στο περιοδικό.
Ο Χάμιλτον είπε ότι έμαθε ότι η προετοιμασία ή η έλλειψή της είναι σημαντικός παράγοντας για το πώς θα πάει η συνταξιοδότηση ενός αθλητή. «Απλά έβαλα το μυαλό μου να σκεφτεί: Εντάξει, όταν σταματήσω, πώς μπορώ να το αποφύγω αυτό; Και έτσι άρχισα να ασχολούμαι σοβαρά με το να βρω άλλα πράγματα που με παθιάζουν».
Έχοντας κατακτήσει 7 τίτλους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών της Φόρμουλα Ένα (ισοβαθμεί με τον Μίκαελ Σουμάχερ), κατέχει τα ρεκόρ για τον μεγαλύτερο αριθμό νικών (103), pole positions (104) και θέσεων στο βάθρο (197), μεταξύ άλλων ρεκόρ.
Ποιος είναι ο Χάμιλτον
Γεννημένος και μεγαλωμένος στο Stevenage του Hertfordshire, ξεκίνησε το καρτ το 1993 σε ηλικία οκτώ ετών και σημείωσε επιτυχίες σε τοπικά, εθνικά και διεθνή πρωταθλήματα. Ήταν μονόδρομος να ενταχθεί στο πρόγραμμα νέων οδηγών της McLaren-Mercedes το 1998, από το οποίο και προχώρησε μέχρι να κερδίσει το βρετανικό πρωτάθλημα Formula Renault το 2003, το 2005 το Formula 3 Euro Series και το 2006 το GP2 Series.
Αυτό τον οδήγησε στην Formula 1 με τη McLaren-Mercedes από το 2007 έως το 2012, καθιστώντας τον τον πρώτο μαύρο οδηγό που αγωνίστηκε στη σειρά. Στην πρώτη του σεζόν, ο Χάμιλτον σημείωσε πολλά ρεκόρ, καθώς τερμάτισε δεύτερος πίσω από τον Κίμι Ραϊκόνεν με διαφορά ενός βαθμού.
Το 2008, κατέκτησε τον παρθενικό του τίτλο με δραματικό τρόπο κάνοντας ένα κρίσιμο προσπέρασμα στον τελευταίο γύρο του Γκραν Πρι της Βραζιλίας το 2008, τον τελευταίο αγώνα της σεζόν, για να γίνει ο νεότερος τότε Παγκόσμιος Πρωταθλητής της F1. Μετά από έξι σεζόν με τη McLaren, ο Χάμιλτον υπέγραψε συμβόλαιο με τη Mercedes το 2013.
Πριν από την έναρξη της σεζόν του 2024, ο Χάμιλτον ενεργοποίησε μια ρήτρα αποχώρησης στο συμβόλαιό του με τη Mercedes, επιτρέποντάς του να αποχωρήσει από την ομάδα στο τέλος της σεζόν, ένα χρόνο πριν από τη λήξη του συμβολαίου του. Ο Χάμιλτον ισχυρίστηκε ότι η απόφαση ήταν από τις πιο δύσκολες που πήρε, αλλά πάρθηκε λόγω της ανάγκης για μια νέα πρόκληση και ένα διαφορετικό εργασιακό περιβάλλον.
Ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff επέμεινε ότι η αποτυχία της ομάδας να παράσχει στον Χάμιλτον ένα μακροπρόθεσμο συμβόλαιο μπορεί να ήταν ένα σημαντικό στοιχείο στην απόφασή του να φύγει από την ομάδα.
Η Ferrari
Μετά από πολλές φήμες και εικασίες κατά τη διάρκεια της σεζόν 2023, ανακοινώθηκε πριν από την έναρξη της σεζόν 2024 της F1, ότι η Ferrari κατέληξε σε συμφωνία για τον Χάμιλτον να ενταχθεί στην ομάδα το 2025 με πολυετές συμβόλαιο, αντικαθιστώντας τον απερχόμενο Κάρλος Σάινζ Τζούνιορ.
Η Athletic περιέγραψε την κίνηση ως «ένα από τα μεγαλύτερα σοκ μεταγραφής οδηγού που έχει γνωρίσει ποτέ το άθλημα», θυμίζοντας επίσης την παρόμοια μετακίνηση-σοκ από τη McLaren στη Mercedes το 2013. Ο Χάμιλτον ισχυρίστηκε ότι το να οδηγεί για τη Ferrari ήταν ένα από τα παιδικά του όνειρα. Αυτή η μετάβαση σηματοδοτεί την πρώτη φορά στην καριέρα του στη F1 που ο Χάμιλτον δεν θα οδηγεί για μια ομάδα με κινητήρα Mercedes.
Οι άλλες μπίζνες
Ήταν στα τέλη του περασμένου έτους, όταν ο Χάμιλτον δήλωσε στο CNBC ότι είναι σημαντικό γι’ αυτόν να μπορεί να έχει επιχειρηματικές δραστηριότητες εκτός αγώνων, ακόμη και ενώ προετοιμάζεται να ενταχθεί στην ομάδα της Scuderia του χρόνου.
Με εκτιμώμενη καθαρή αξία περίπου 300 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το Celebrity Net Worth, ο 39χρονος οδηγός αγώνων ήταν από τους πιο ακριβοπληρωμένους αθλητές στον κόσμο το 2023 και κέρδισε 55 εκατομμύρια δολάρια σε μισθό για το έτος, σύμφωνα με το Forbes.
Ο Χάμιλτον είναι ένας μανιώδης επενδυτής που έχει ασχοληθεί με τα πάντα, από το ποδόσφαιρο NFL μέχρι την vegan fast food, τη μόδα και τον κινηματογράφο.«Δεν μπορώ να τρέχω για πάντα, και είναι καλό να έχεις άλλα πράγματα που μπορείς να είσαι δημιουργικός και να αξιοποιείς», δήλωσε τότε. «Δεν μπορείς να σκέφτεσαι τους αγώνες 24 ώρες το 24ωρο, γιατί θα χάσεις το μυαλό σου».
Ίσως γι’ αυτό να έχει επιδοθεί σε μια σειρά από τις πιο απρόβλεπτες επιχειρήσεις. Είναι συνιδιοκτήτης των Denver Broncos, από το 2022. Η ομάδα του NFL αποτιμάται στα 5,1 δισεκατομμύρια δολάρια τον Αύγουστο του 2023, σύμφωνα με το Forbes.
Επίσης, έχει επενδύσει στην αλυσίδα vegan burger, Neat Burger, η οποία έχει τοποθεσίες στη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, το Μιλάνο και το Ντουμπάι. Η αλυσίδα υποστηρίζεται επίσης από τον ηθοποιό Λεονάρντο Ντι Κάπριο.
Αφού το 2018, ο Χάμιλτον λάνσαρε τη δική του σειρά ρούχων με την Tommy Hilfiger, αποφάσισε να δημιουργήσει και τη δική του μάρκα μη αλκοολούχου τεκίλας, της Almave. Ο Χάμιλτον λάνσαρε τη μάρκα τον Οκτώβριο του 2023, η οποία είναι η πρώτη του είδους της από το Jalisco του Μεξικού και χρησιμοποιεί το φυτό μπλε αγαύη για την παρασκευή μη αλκοολούχου τεκίλας. Η τεκίλα πωλείται προς 40 δολάρια ανά φιάλη.
Ο Χάμιλτον είναι παραγωγός στο επερχόμενο αγωνιστικό δράμα του Μπραντ Πιτ για την F1 του σκηνοθέτη Joseph Kosinski, όπου θα υποδυθεί τον εαυτό του. Η ταινία πρόκειται να κυκλοφορήσει το 2025 και θα διανεμηθεί από τα Apple Studios, τα οποία θα κυκλοφορήσουν την ταινία πρώτα στους κινηματογράφους πριν τη μεταφέρουν στο AppleTV+.
Latest News
Ο Τζέικ νίκησε τον Μάικ Τάισον στο event της χρονιάς και πήρε 40 εκατομμύρια [εικόνες]
Οι τρεις κριτές βαθμολόγησαν τον αγώνα υπέρ του Πολ με σκορ 80-72, 79-73 και 79-73.
«Χρυσό» συμβόλαιο υπέγραψε η Nike με την Barcelona FC
Ο καταλανικός ποδοσφαιρικός όμιλος ανανέωσε για μια δεκαετία τη συνεργασία με την αμερικανική εταιρεία αθλητικών ειδών
Extreme makeover στα αγγλικά γήπεδα - Το σχέδιο της Premier League για να αυξήσει τα έσοδα
Οι κορυφαίοι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι της Premier League προσπαθούν να αυξήσουν τη χωρητικότητα κατά τουλάχιστον 14% την επόμενη δεκαετία
Τα μυστικά του βιοχάκινγκ που κρατάνε τον ΛεΜπρόν Τζέιμς βασιλιά του ΝΒΑ
Ο ΛεΜπρόν Τζέιμς ακολουθεί μια συγκεκριμμένη ρουτίνα για να διατηρεί το σώμα στην αρμονία που απαιτείται
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης
Έρευνα της γαλλικής αστυνομίας στα γραφεία της LFP και του CVC Capital Partners
Οι αρχές στη Γαλλία ερευνούν καταγγελίες για υπεξαίρεση δημόσιου χρήματος, δωροδοκία δημόσιου λειτουργού και σύγκρουση συμφερόντων
O Όμιλος AKTOR επεκτείνει την συνεργασία του με την ΚΑΕ Παναθηναϊκός
O Όμιλος AKTOR συντόνισε τις μελέτες και την ανακατασκευή του γηπέδου
Τρέλα για την Εθνική: Sold out ο αγώνας με την Αγγλία
Ο κόσμος αγκαλιάζει όσο ποτέ την προσπάθεια της Εθνικής Ελλάδας, αφού εξαντλήθηκαν μέσα σε ένα 24ωρο τα 60.000 εισιτήρια για το μεγάλο ματς με την Αγγλία στο ΟΑΚΑ (14/11)!
Πώς η κρίση της VW επηρεάζει και την... «Μπουντεσλίγκα»
Η Volkswagen δεν είναι μόνο η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, αλλά και ιδιοκτήτρια της ποδοσφαιρικής ομάδας Βόλφσμπουργκ
Daily Mail: Ο Βαγγέλης Μαρινάκης είναι ο άνθρωπος που χρειαζόταν η Νότιγχαμ Φόρεστ
H βρετανική εφημερίδα «Daily Mail» υποκλίθηκε στον Βαγγέλη Μαρινάκη για όσα έχει καταφέρει με τον αγγλικό σύλλογο