
Την δικιά της μάχη απέναντι στα αυξημένα ενεργειακά κόστη και τις συνθήκες αστάθειας που επικρατούν στις διεθνείς αγορές δίνει η «Ικτίνος» μέσω της οποίας το ελληνικό μάρμαρο έχει κάνει διεθνή καριέρα, πρωταγωνιστώντας σε διάφορα έργα και κτίρια παγκοσμίως.
Η εταιρεία μέσω των δέκα λατομείων της τροφοδοτεί τους κατασκευαστές ανά τον κόσμο με μοναδικής ομορφιάς μάρμαρα.
Παρίσι, Λας Βέγκας, Μέκκα
Το μάρμαρο από το λατομείο του Βώλακα κυριαρχεί ως υλικό στο JW Marriot Hotel στην Ινδία, αλλά και στο κτίριο της γαλλικής τηλεόρασης στο Παρίσι. Το Μάρμαρο Χρυσή Αράχνη από το λατομείο της εταιρείας στην Καβάλα έχει τοποθετηθεί στα ξενοδοχεία και καζίνο WYNN στο Λας Βέγκας των ΗΠΑ, όπως και στο ξενοδοχείο WYNN PALACE στο Μακάο, ενώ μάρμαρο λευκό, Θάσου, έχει χρησιμοποιηθεί για το Μεγάλο Τζαμί της Μέκκας στη Σαουδική Αραβία.
Την ίδια στιγμή, η εταιρεία επιμένει σταθερά και αταλάντευτα στην επενδυτική της στρατηγική με αιχμή του δόρατος την υιοθέτηση καινοτόμων πρακτικών.
«Και το 2024 θα συνεχίσουμε την ενίσχυση της εξωστρέφειας μας και την επέκταση της παρουσίας μας στις διεθνείς αγορές. Άλλωστε το ελληνικό μάρμαρο αποτελεί ένα από τα πιο ευπώλητα ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό, λόγω των εξαιρετικών του ποιοτικών χαρακτηριστικών. Θα επενδύσουμε περαιτέρω στην τεχνολογία και στην καινοτομία για τη βελτίωση της ποιότητας και τη μείωση του κόστους παραγωγής» επισημαίνει στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» η Αναπληρώτρια Διευθύνουσα Σύμβουλος της Ικτίνος, Ιουλία Χαϊδά.

Tέσσερα νέα λατομεία
Οι κυριότεροι άξονες του επενδυτικού πλάνου περιλαμβάνουν τη λειτουργία τεσσάρων νέων λατομείων στην Ελλάδα, δύο λατομείων λευκού μαρμάρου στο Ν. Δράμας και δύο νέων λατομείων στην περιοχή της Λειβαδιάς, ένα λατομείο μπεζ μαρμάρου και ένα λατομείου γκρι μαρμάρου. Η ζήτηση κυρίως για τα λευκά μάρμαρα είναι πολύ υψηλή καθώς και για διάφορα χρωματιστά που πάντα αποτελούν εναλλακτικές προτάσεις σε διακοσμητικές επιλογές.
«Ως εταιρεία δίνουμε μεγάλη βάση στην πρώτη ύλη, αλλά και στην αναβάθμιση των εγκαταστάσεών μας, την ανάπτυξη νέων προϊόντων και τεχνολογιών, καθώς και την εκσυγχρονισμένη παραγωγική διαδικασία», αναφέρει ενώ επιλέγει «συγκρατημένη» στρατηγική αναφορικά με την επέκταση της εταιρείας σε νέες αγορές.
Προσεκτική ανάλυση για επέκταση σε νέες αγορές
«Για εμάς, στην Ικτίνος η επέκταση των πωλήσεων μας σε νέες αγορές είναι μια διαχρονική επιλογή και αποτελούσε πάντα σημαντικό πυλώνα της στρατηγικής μας. Σαφώς, η επέκτασή μας σε νέες αγορές απαιτεί προσεκτική ανάλυση και σχεδιασμό, ώστε να διασφαλίσουμε την βιώσιμη παρουσία μας σε αυτές. Στην παρούσα φάση ενισχύουμε τη δραστηριότητα μας στην Ινδία, αλλά και στις ΗΠΑ, στις χώρες της Β. Αφρικής, στις χώρες του Αραβικού Κόλπου και σε χώρες της Νοτιανατολικής Ασίας», υποστηρίζει.
Internet of Things και Τεχνητή Νοημοσύνη
«Το μέλλον των λατομείων μας είναι συνυφασμένο με το μέλλον των τοπικών κοινωνιών που τα φιλοξενούν, για αυτό και υιοθετούμε και εφαρμόζουμε με επιτυχία την υπόγεια εξόρυξη μαρμάρων σε μερικά λατομεία μας, η οποία αποτελεί την πιο σύγχρονη και πλέον φιλική μέθοδο εξόρυξης, αφού δεν προκαλεί κάποια επέμβαση στο έδαφος και αφήνει μηδενικό αποτύπωμα στο περιβάλλον.
Παράλληλα, πρόσφατα εφαρμόσαμε και μια νέα τεχνολογία, το INSPIRER, το οποίο αναπτύχθηκε σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και αποτελεί ένα εξελιγμένο σύστημα επιτήρησης λατομείων μαρμάρου. Χρησιμοποιεί Internet of Things (IoT) για τη συλλογή δεδομένων από το λατομείο, τα οποία μεταφέρονται σε μια πλατφόρμα Επιχειρηματικής Νοημοσύνης, η οποία επεξεργάζεται τις πληροφορίες με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης. Μέσω του INSPIRER, αυτά τα δεδομένα μετατρέπονται σε χρήσιμη γνώση και διατίθενται στους εργαζομένους μέσω κινητών εφαρμογών», επισημαίνει η κ. Χαϊδά.
«Συνολικά, το INSPIRER συνεισφέρει στη βελτίωση της απόδοσης, τη μείωση των κινδύνων και την αύξηση της ασφάλειας στον εργασιακό χώρο, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην αύξηση της αποτελεσματικότητας και της ανταγωνιστικότητας της εταιρείας», προσθέτει.
Κόστη εργασίας, ενέργειας, ανταγωνιστικότητα, αβεβαιότητα
Ποια ζητήματα ταλανίζουν τον κλάδο του μαρμάρου; «Τα τρία μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις σήμερα είναι η αύξηση του κόστους εργασίας, η πίεση από την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα και οι γεωπολιτικές και οικονομικές εξελίξεις. Επίσης υπάρχει μια μεγάλη αβεβαιότητα
σχετικά με τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές. Όσον αφορά στις τιμές της ενέργειας, αυτές έχουν επηρεαστεί αρνητικά από γεωπολιτικούς και οικονομικούς παράγοντες, ενώ η αύξηση του κόστους ενέργειας αποτελεί σημαντικό πρόβλημα για τον κλάδο του μαρμάρου καθώς αυξάνει τα λειτουργικά κόστη», υποστηρίζει η κ. Χαϊδά.
«Ο κλάδος του μαρμάρου είναι εξαιρετικά ενεργοβόρος λόγω της υψηλής τεχνολογίας που απαιτείται για την εξόρυξη, τη μεταφορά και την επεξεργασία των μαρμάρων. Οι επιχειρήσεις συχνά χρησιμοποιούν ειδικά μηχανήματα και διαδικασίες που απαιτούν σημαντική ποσότητα ενέργειας. Στην πραγματικότητα, οι τιμές της ενέργειας έχουν αυξηθεί δραματικά σε παγκόσμιο επίπεδο τα τελευταία χρόνια. Αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο στο κόστος παραγωγής για τις επιχειρήσεις του κλάδου του μαρμάρου. Από το φόρτο λειτουργικών εξόδων έως το κόστος μεταφοράς και επεξεργασίας, η αύξηση των τιμών της ενέργειας μπορεί να επηρεάσει την κερδοφορία και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων», εξηγεί.
Ο κλάδος προσπαθεί να ανταπεξέλθει στις εντεινόμενες ενεργειακές προκλήσεις «χτίζοντας» την κατάλληλη στρατηγική.
Επένδυση στην πράσινη ενέργεια
«Για να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά αυτό το ζήτημα, οι επιχειρήσεις εξετάζουν κι εναλλακτικές πηγές ενέργειας, όπως η φωτοβολταϊκή ενέργεια ή η αιολική ενέργεια, και επενδύουν σε πράσινες τεχνολογίες που μπορούν να μειώσουν την εξάρτησή τους από τις παραδοσιακές πηγές ενέργειας. Η ανάπτυξη αιολικών πάρκων αποτελεί έναν από τους τρόπους με τους οποίους η επιχειρηματική κοινότητα του κλάδου του μαρμάρου αντιμετωπίζει τα αυξημένα κόστη ενέργειας. Με την αύξηση των τιμών της ενέργειας και την αβεβαιότητα που προκύπτει από γεωπολιτικούς και οικονομικούς παράγοντες, η χρήση εναλλακτικών πηγών ενέργειας όπως η αιολική ενέργεια αποτελεί στρατηγική επιλογή για τη μείωση των λειτουργικών εξόδων των επιχειρήσεων», τονίζει.
«Τα αιολικά πάρκα της Ικτίνος αποτελούν ένα παράδειγμα αυτής της προσέγγισης, καθώς προσφέρουν μια σταθερή και προβλέψιμη πηγή ενέργειας με μειωμένο κόστος συγκριτικά με τις παραδοσιακές πηγές ενέργειας», επισημαίνει.
Αυξημένη ζήτηση, βιωσιμότητα, ανταγωνισμός, τεχνολογία
Ποιες είναι οι προοπτικές για τον κλάδο του μαρμάρου διεθνώς;
Η κ. Χαϊδά στέκεται σε 4 σημεία:
- Αυξανόμενη ζήτηση σε αναδυόμενες αγορές.
- Ανάγκη για βιώσιμες πρακτικές.
- Ανταγωνισμός και τεχνολογική ανάπτυξη.
- Ανάπτυξη νέων εφαρμογών.


Latest News

ΔΥΠΑ: Έναρξη υποβολής προτάσεων για νέα δράση κατάρτισης σε κλάδους αιχμής
H υποβολή προτάσεων ξεκινά σήμερα και η προθεσμία υποβολής θα λήξει την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025, σύμφωνα με την πρόσκληση της ΔΥΠΑ

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς