
Πρόκειται αδιαμφισβήτητα για μια σημαντική πρωτοβουλία. Στο άκουσμα και μόνο η ιδέα να καταστεί η Ρόδος ο πρώτος βιώσιμος τουριστικός προορισμός παγκοσμίως δεν μπορείς παρά να την επικροτήσεις.
Η «ναυαρχίδα» του ελληνικού τουρισμού άλλωστε ήταν -και επεδίωκε να είναι- πάντοτε στην πρωτοπορία.
Εξού και η τεράστια φήμη που απέκτησε και συνεχίζει να απολαμβάνει σε παγκόσμια κλίμακα.
Ωστόσο, για όσους γνωρίζουν καλά το νησί και τις αδυναμίες του, -γιατί υπάρχουν και μάλιστα πολλές- το όλο εγχείρημα φέρνει ένα ελαφρό μειδίαμα στα χείλη.
Και εξηγούμαστε, για να μην παρεξηγηθούμε.
Οι προθέσεις -και δεν έχουμε λόγο να τις αμφισβητήσουμε- μπορεί να είναι καλές. Η όλη προσπάθεια μοιάζει με ένα… άλμα στο μέλλον. Γιατί εκεί οδεύουμε με μαθηματική ακρίβεια, ας μην γελιόμαστε.
Ωστόσο, κάπου εδώ μπαίνει ένα μεγάλο αλλά.
Και αυτό γιατί επιχειρείται ένα φιλόδοξο project, τη στιγμή που δεν έχουν λυθεί βασικά ζητήματα που σχετίζονται με τις δημόσιες υποδομές.
Από το οδικό δίκτυο μέχρι την διαχείριση των απορριμμάτων η εικόνα που παρουσιάζουν δεν είναι κολακευτική. Και σίγουρα δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των κατοίκων αλλά και των εκατομμυρίων επισκεπτών που φιλοξενούνται κάθε χρόνο στο Σμαραγδένιο νησί.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της υστέρησης των δημόσιων υποδομών είναι το γεγονός πως οι δημοτικές ενότητες Αφάντου και Αρχαγγέλου στο βορειοανατολικό άκρο του νησιού δεν έχουν ακόμη… βιολογικό καθαρισμό! Πρόκειται για δυο πόλεις με πανω από 5.000 μόνιμους κατοίκους, έκαστη και χιλιάδες επισκέπτες τους καλοκαιρινούς μήνες.
Τα λύματα εν έτει 2024 μεταφέρονται με βυτιοφόρα σε κοντινό προορισμό, όπου και εναποτίθενται προκειμένου να υποστούν την κατάλληλη επεξεργασία προτού καταλήξουν στην θάλασσα.
Πολλές φορές μάλιστα, αυτό γίνεται μπροστά στα μάτια των έκπληκτων τουριστών που απορούν με το όλο θέαμα.
Καλοδεχούμενα τα μεγάλα οράματα, και μάλιστα με πράσινο «πρόσημο» έστω και εάν συνοδεύονται από πομπώδεις εξαγγελίες (έχουμε χορτάσει από αυτές).
Καλύτερη όμως η επίλυση προβλημάτων που αφορούν στα στοιχειώδη.
Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να μιλήσουμε για ένα ικανοποιητικό βιοτικό επίπεδο και φυσικά για ανάπτυξη που στηρίζεται σε στέρεες βάσεις…


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων