Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, τα αεροδρόμια και οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας έχουν κάνει σαρωτικές αλλαγές στις δραστηριότητές τους καθώς η αεροπορική βιομηχανία προσπαθεί να αποφύγει άλλο ένα καλοκαίρι αναστάτωσης για τους επιβάτες.

Οι αλλαγές στα προγράμματα πτήσεων και οι προσπάθειες για μείωση του κινδύνου απεργιών από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας έχουν αφήσει τα αφεντικά του κλάδου αισιόδοξα ότι δεν θα επαναληφθούν τα προβλήματα του περασμένου καλοκαιριού.

«Γενικά ολόκληρος ο κλάδος είναι καλύτερα προετοιμασμένος. . . αλλά δεν μπορείς ποτέ να είσαι εφησυχασμένος και χαλαρός», δήλωσε ο Johan Lundgren, διευθύνων σύμβουλος της easyJet.

Η British Airways δέχεται ιδιαίτερη πίεση να βελτιώσει τις επιχειρησιακές της επιδόσεις, αφού μόλις το 60% των πτήσεων της στο αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου ήταν στην ώρα τους πέρυσι.

Ο αερομεταφορέας είπε ότι είχε κάνει σημαντικές αλλαγές στις επίγειες επιχειρήσεις του στο Χίθροου ως απάντηση, συμπεριλαμβανομένης της πρόσληψης 350 επιπλέον προσωπικού, της αναβάθμισης εξοπλισμού όπως μηχανημάτων φόρτωσης αποσκευών και λεωφορείων και της ενημέρωσης των διαβόητων αναξιόπιστων συστημάτων πληροφορικής.

Συνεργασίες

Όπως γράφουν οι Financial Times, οι αεροπορικές εταιρείες πέρασαν τον χειμώνα συνεργαζόμενες με το Eurocontrol, το οποίο διαχειρίζεται τον εναέριο χώρο της Ευρώπης και τους εθνικούς παρόχους αεροναυτιλίας, για να βελτιώσουν την ανθεκτικότητα του δικτύου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας της περιοχής, συμπεριλαμβανομένης της διάθεσης πόρων για τη διασφάλιση της έγκαιρης αποφυγής του πρώτου κύματος πρωινών πτήσεων.

«Εάν καταφέρετε να απομακρύνετε το πρώτο κύμα καλά, η υπόλοιπη ημέρα θα κυλήσει αρκετά καλά», δήλωσε ο Michael O’Leary, διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους που πέρυσι πραγματοποίησε τις περισσότερες πτήσεις στην Ευρώπη.

Ένα κύμα απεργιών των Γάλλων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και η αύξηση των καλοκαιρινών καταιγίδων συνδυάστηκαν για να προκαλέσουν όλεθρο στα δρομολόγια πτήσεων το περασμένο καλοκαίρι, κάτι που είναι κρίσιμο για τα κέρδη των αεροπορικών εταιρειών καθώς οι χειμερινοί μήνες είναι συχνά ζημιογόνοι.

Μόλις το 71% των πτήσεων στην Ευρώπη προσγειώθηκαν μέσα σε 15 λεπτά από την προγραμματισμένη ώρα άφιξής τους πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία του Eurocontrol.

Αυτό ήταν περίπου στο ίδιο επίπεδο με το 2022, μια χρονιά που ορίστηκε από τις συνέπειες της πανδημίας καθώς οι χώρες άνοιξαν ξανά τα σύνορα και οι αεροπορικές εταιρείες κατακλύζονταν από τη ζήτηση από τους επιβάτες.

Ωστόσο, οι επιδόσεις του περασμένου έτους ήταν 7 ποσοστιαίες μονάδες κάτω από το 2019, το τελευταίο έτος πριν η Covid-19 εξαναγκάσει το κλείσιμο μεγάλου μέρους του εναέριου χώρου του κόσμου.

Συμφωνίες

Δύο από τα κύρια γαλλικά συνδικάτα ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας συμφώνησαν στα τέλη του περασμένου έτους με τις αρχές της αεροπορίας να αποφύγουν τις απεργίες κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων και να σταματήσουν από εργατικές ενέργειες που συνδέονται με ζητήματα αμοιβών για αρκετούς μήνες με αντάλλαγμα υψηλότερα μπόνους. Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας της Γαλλίας καλούνται επίσης να ειδοποιήσουν 48 ώρες πριν, για να προχωρήσουν σε απεργία σύμφωνα με τους νέους κανόνες.

Η Eurocontrol είπε ότι είχε επίσης συνεργαστεί με αεροπορικές εταιρείες για να εισαγάγει «ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα» για να διασφαλίσει ότι οι καθυστερήσεις δεν θα συσσωρευτούν.

Η Nats, η οποία διαχειρίζεται τον εναέριο χώρο του Ηνωμένου Βασιλείου, είπε ότι είχε πραγματοποιήσει καθημερινές κλήσεις με αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν για τελευταία φορά πριν από την πανδημία, για να συντονίσουν τις απαντήσεις σε επιχειρησιακά προβλήματα, συμπεριλαμβανομένης της κακοκαιρίας.

Η Kathryn Leahy, επικεφαλής επιχειρήσεων στο Nats, είπε. «Έχουμε μια εξαιρετική επισκόπηση ολόκληρου του δικτύου, οπότε ελπίζουμε οι καθημερινές κλήσεις να είναι χρήσιμες. Πάνω από όλα, οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια χρειάζονται σταθερότητα στο σύστημα και να γνωρίζουν αν κάτι είναι πιθανό να το διαταράξει αυτό».

Η απειλή

Ωστόσο, οι καθυστερήσεις στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας παραμένουν η μεγαλύτερη απειλή για την περίοδο αιχμής των ταξιδιών του κλάδου, με τον εναέριο χώρο να εξακολουθεί να είναι γεμάτος μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία που έκλεισε το ένα πέμπτο των ουρανών της Ευρώπης. Ως αποτέλεσμα, δεκάδες χιλιάδες πτήσεις την ημέρα έχουν συμπιεστεί σε ένα μικρότερο κομμάτι εναέριου χώρου στη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Τα μικρότερα συνδικάτα στη Γαλλία αντιστάθηκαν επίσης στην υπογραφή της περσινής συμφωνίας, και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της χώρας βρίσκεται στη μέση της παρουσίασης ενός νέου σχεδίου για τη βελτίωση της παραγωγικότητας στον κλάδο, το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει στο κλείσιμο ορισμένων πύργων ελέγχου σε πολύ μικρά αεροδρόμια.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή