Η επιβράδυνση των πωλήσεων αυτοκινήτων και τα υλικοτεχνικά προβλήματα, μεταξύ των οποίων και η έλλειψη οδηγών φορτηγών, έχουν μετατρέψει τα ευρωπαϊκά λιμάνια σε… πάρκινγκ.

Στελέχη λιμενικών και αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως γράφουν οι FT, έχουν επισημάνει τη συσσώρευση κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως μία από τις κύριες αιτίες του προβλήματος, με ορισμένες εταιρείες να κάνουν κράτηση για θέσεις χωρίς να προγραμματίζουν το επόμενο στάδιο μεταφοράς.

Σε άλλες περιπτώσεις, πάλι, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εξεύρεση φορτηγών λόγω της έλλειψης οδηγών και εξοπλισμού.

EV: Απέναντι στην κινεζική επέλαση, η Renault έχει τις δικές της προτάσεις για την Ευρώπη

«Οι διανομείς αυτοκινήτων χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τους χώρους στάθμευσης του λιμανιού ως αποθήκη. Αντί να αποθηκεύονται τα αυτοκίνητα στους αντιπροσώπους, συλλέγονται στον τερματικό σταθμό αυτοκινήτων», ανακοίνωσε το λιμάνι της Αμβέρσας-Μπριζ, του οποίου το λιμάνι στο Zeebrugge είναι το πιο πολυσύχναστο λιμάνι της Ευρώπης για εισαγωγές αυτοκινήτων. «Όλα τα μεγάλα λιμάνια αυτοκινήτων» αντιμετωπίζουν συμφόρηση, προστίθεται στην ανακοίνωση,  χωρίς να διευκρινίζεται η προέλευση των οχημάτων.

Οι εξαγωγές από Κίνα

Ορισμένα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας αποδίδουν το πρόβλημα και στο γεγονός ότι, όπως λένε, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν πούλησαν τα οχήματά τους στην Ευρώπη τόσο γρήγορα όσο περίμεναν, κάτι το οποίο συνέβαλε σημαντικά στην υπερβολή στα λιμάνια της περιοχής.

«Οι κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων χρησιμοποιούν λιμάνια σαν χώρους στάθμευσης», είπε ένας διευθυντής της αλυσίδας εφοδιασμού αυτοκινήτων.

Ορισμένες μάρκες ηλεκτρικών οχημάτων βρίσκονται σε ευρωπαϊκά λιμάνια για έως και 18 μήνες, ενώ ορισμένα λιμάνια έχουν ζητήσει από τους εισαγωγείς να παράσχουν αποδείξεις για το επόμενο στάδιο της διαδικασίας της μεταφοράς τους, με γνώστες της κατάστασης να κάνουν λόγο για «χάος».

Ο Cui Dongshu, γενικός γραμματέας της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας, δήλωσε ότι «η εσωτερική ναυτιλία στις ευρωπαϊκές αγορές είναι δύσκολη [για τις κινεζικές μάρκες EV]».

Η BLG Logistics, η εταιρεία που διαχειρίζεται τον τερματικό σταθμό εξυπηρέτησης αυτοκινήτων στο γερμανικό λιμάνι του Bremerhaven, το δεύτερο πιο πολυσύχναστο λιμάνι της Ευρώπης για οχήματα, ανακοίνωσε ότι είχε μεγαλύτερους χρόνους παραμονής στις εγκαταστάσεις της αφού η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας σταμάτησε να επιδοτεί τις αγορές ηλεκτρικών οχημάτων τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους.

Η συμφόρηση στους τερματικούς σταθμούς αυτοκινήτων είναι αποτέλεσμα έρχεται καθώς πολλές από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η BYD, η Great Wall, η Chery και η SAIC, επιδιώκουν να ενισχύσουν την παρουσία τους στην ευρωπαϊκή αγορά.

Οι εξαγωγές αυτοκινήτων της Κίνας το 2023 ήταν 58% περισσότερες από το προηγούμενο έτος, επιφέροντας μια σημαντική αναμόρφωση της αγοράς οχημάτων.

Τους πρώτους δύο μήνες του τρέχοντος έτους, οι κορυφαίοι εξαγωγικοί προορισμοί κινεζικών αυτοκινήτων με μπαταρία, plug-in υβριδικών και υδρογονοκίνητων οχημάτων, περιελάμβαναν το Βέλγιο, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και την Ολλανδία.

Από την πλευρά του, ο Wang Wentao, υπουργός Εμπορίου της Κίνας, δήλωσε σε συνάντηση με κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες στο Παρίσι την προηγούμενη Κυριακή ότι οι κατηγορίες για «πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα» ήταν «αβάσιμες».

Ωστόσο, πολλοί από τους κινεζικούς ομίλους οργανώνουν από το μηδέν δίκτυο διακίνησης στην Ευρώπη από το μηδέν και αντιμετωπίζουν πραγματικές δυσκολίες όσον αφορά την υλικοτεχνική υποστήριξη, ανέφεραν στους FT στελέχη του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ως νεοεισερχόμενοι στην αγορά, οι Κινέζοι έχουν δυσκολευτεί να βρουν εταιρείες μεταφορών για να δώσουν προτεραιότητα στις παραγγελίες τους.

«Η έλλειψη φορτηγών» είναι ένα «πολύ κοινό πρόβλημα», είπε πηγή που γνωρίζει την κατάσταση, προσθέτοντας ότι πολλές κρατήσεις έχει κάνει η Tesla.

Και στον Πειραιά

Όλα αυτά έχουν αρνητικές επιπτώσεις και στα πλοία που ξεφορτώνουν τα αυτοκίνητά τους. Η United European Car Carriers με έδρα το Όσλο ανακοίνωσε ότι έχει αντιμετωπίσει «πολλές απογοητευτικές εμπειρίες», με τα πλοία της να καθυστερούν στο ιταλικό λιμάνι του Λιβόρνο και στο  λιμάνι του Πειραιά λόγω συμφόρησης στους τερματικούς σταθμούς.

Η συμφόρηση στα λιμάνια είναι ένα ακόμη πρόβλημα σε μια αλληλουχία που έχει αντιμετωπίσει το παγκόσμιο σύστημα μεταφοράς αυτοκινήτων στο τελευταίο στάδιο της διακίνησής τους. Ο κλάδος παλεύει εδώ και μήνες με έλλειψη χωρητικότητας στα πλοία, αφού το άλμα στις εξαγωγές οχημάτων της Κίνας προκάλεσε αύξηση 17% στις μεταφορές οχημάτων από το προηγούμενο έτος.

Τα προβλήματα επιδεινώθηκαν περαιτέρω από τις αναγκαστικές εκτροπές λόγω των συγκρούσεων στην Ερυθρά Θάλασσα, οι οποίες έχουν επιμηκύνει σημαντικά τους χρόνους ταξιδιού των πλοίων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Λιμάνια