Σε συνέχεια του από 15/3/24 σημειώματος με τίτλο «Βασικές Aνάγκες, Eισοδηματική Kατάσταση και Καταναλωτική Εμπιστοσύνη» στο παρόν σημείωμα μας αναζητούμε τις διαφορές στον πληθωρισμό που επισημαίνονται μεταξύ Ελλάδας και χωρών της Ευρωζώνης.

Από το συνολικό δείκτη τιμών καταναλωτή αλλά και τις τιμές σε διάφορους τομείς, φαίνεται ότι οι τάσεις στην Ελλάδα και την ευρωζώνη κινούνται με διαφορετικό ρυθμό και ένταση.

Συγκεκριμένα ενώ από το Νοέμβριο του 2021 ο πληθωρισμός στην Ελλάδα ήταν χαμηλότερος από την Ευρωζώνη η τάση αυτή αντιστρέφεται από το Νοέμβριο του 2023.

Μάλιστα η ίδια συμπεριφορά παρατηρείται στις υπόλοιπες χώρες του ευρωπαϊκού νότου, όπως η Ισπανία και η Πορτογαλία.

Η διαπίστωση αυτή μας έκανε να ελέγξουμε την τομεακή πρόκληση των πιέσεων στις τιμές του πληθωρισμού στην Ελλάδα (Διαγράμματα 2, 3 και 4) και διαπιστώσαμε τα εξής:

Οι πληθωριστικές πιέσεις συνεχίζονται στον τομέα των τροφίμων (Διάγραμμα 2) αλλά προσφάτως και με τη στέγαση και τελευταία ακόμα και με τις τιμές της ενέργειας που αναζωπυρώνονται (Διάγραμμα 3).

Να σημειωθεί ότι στο χώρο της διαμόρφωσης των διαφορών στην εξέλιξη του πληθωρισμού στην Ελλάδα σε σχέση με την Ευρωζώνη εισήλθε και ο τομέας των εστιατορίων και ξενοδοχείων (Διάγραμμα 4) ο οποίος προετοιμαζόμενος για την τουριστική περίοδο ετοιμάστηκε να την διαχειριστεί από μια τιμολογιακά πλεονεκτικότερη θέση. Εξάλλου αυτός είναι ο λόγος που παρόμοιο εύρημα υπάρχει και στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες του νότου.

Παναγιώτης Ε. Πετράκης, Ομότιμος Καθηγητής, Τμήμα Οικονομικών Επιστημών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Παντελής Χ. Κωστής, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Οικονομικών Επιστημών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Academia
PODCAST Economics & Business TALKS – Γιώργος Μπάλτας: Marketing και επιχειρείν | Τα Social επηρεάζουν τις τιμές στην αγορά
Economics & Business Talks |

Γιώργος Μπάλτας: Πώς το διαδίκτυο και τα social media επηρεάζουν τις τιμές στην αγορά

Ο Γιώργος Μπάλτας είναι καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Διδάκτωρ της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου του Warwick της Αγγλίας.