![Σούπερ μάρκετ: Γιατί ο Σκλαβενίτης παραμένει το love brand της αγοράς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/super.jpg)
«Και στο τέλος κερδίζει ο Σκλαβενίτης…». Αν αλλάξουμε προς το εμπορικότερο την περίφημη φράση του Γκάρι Λίνεκερ «ποδόσφαιρο είναι άθλημα όπου 22 τύποι κυνηγούν μια μπάλα και στο τέλος κερδίζουν οι Γερμανοί», η οικογενειακή αλυσίδα σούπερ μάρκετ φαίνεται ότι έχει στο μυαλό των καταναλωτών την αξία που είχε κάποτε η γερμανική ποδοσφαιρική μηχανή στο μυαλό των φιλάθλων ανά τον κόσμο.
Με βάση την αναλυτική χαρτογράφηση της εγχώριας αγοράς των μεγαλύτερων σούπερ μάρκετ από την εταιρεία Long Lust η Σκλαβενίτης, χωρίς διαφήμιση, influencers και «υψηλού επιπέδου» στρατηγική επικοινωνίας είναι το σούπερ μάρκετ που σπάει τα στερεότυπα του marketing πατώντας κορυφή σε επίπεδο επισκεψιμότητας.
Πιο αναλυτικά, και σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η οποία παρουσιάστηκε από τον ιδρυτή της Long Lust, Βαγγέλη Σκούρα, στο 14ο Food Retail Conference, το μερίδιο του footprint (επισκέψεις) της Σκλαβενίτης φθάνει στο 70%, ενώ ακολουθεί η ΑΒ Βασιλόπουλος με 45% και πολύ κοντά η Lidl με 42%.
Ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι το σκορ της Σκλαβενίτης στην ερώτηση: «αν μπορούσατε να είχατε οποιοδήποτε σούπερ μάρκετ δίπλα σας ποιο θα θέλατε να είναι αυτό;». Σχεδόν ένας στους δύο από τους 1.200 καταναλωτές που απάντησαν πανελλαδικά στην έρευνα δήλωσαν ότι θα ήθελαν να έχουν ένα κατάστημα Σκλαβενίτης (ποσοστό 48%). Στη δεύτερη θέση έρχεται η Lidl με 17%, ενώ ακολουθεί η ΑΒ Βασιλόπουλος με 10%.
Σύμφωνα με τον κ. Σκούρα αυτό είναι μια ξεκάθαρη εικόνα που δείχνει ότι ο ηγέτης της αγοράς έχει και ένα πολύ θετικό συναισθηματικό πρόσημο. Είναι όντως ένα love brand της αγοράς.
Κάτι που αποτυπώνεται και από τις απαντήσεις στο ερώτημα «αν έπρεπε να δουλέψετε σε ένα σούπερ μάρκετ, ποιο θα επιλέγατε». Εδώ οι διαφορές στις απαντήσεις είναι ακόμη μεγαλύτερες καθώς το 67% διαλέγει Σκλαβενίτη, το 8% την ΑΒ Βασιλόπουλος, το 8% τη Lidl, το 5% τη Μασούτης και το 2% το Μy Market.
Πώς επιλέγουν οι καταναλωτές τις αλυσίδες
Σε ερώτηση γιατί επιλέγουν τις αλυσίδες που ψωνίζουν, η Σκλαβενίτης έρχεται πρώτη για την «ποικιλία προϊόντων» με 63%, ακολουθεί το «βρίσκω εύκολα αυτό που θέλω» με 56%, ενώ πολύ κοντά με 54% βρίσκεται «έχει καλή σχέση τιμής ποιότητας». Γενικότερα, από τις 13 μεταβλητές η Σκλαβενίτης σκοράρει πρώτη στις 7.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, οι καταναλωτές επιμερίζονται σε τρεις «φυλές» αγοραστών: Τους price driven που κυνηγούν τις χαμηλές τιμές (ποσοστό 38%), οι οποίοι επιλέγουν κυρίως τη Lidl, τους efficiency and variety, ήτοι όσους θέλουν αποτελεσματικότητα και ποικιλία (ποσοστό 37%) και θεωρούν ότι πιο οργανωμένες και με πολλές υπηρεσίες είναι οι αλυσίδες ΑΒ Βασιλόπουλος και My Market και τους service driven, δηλαδή αυτούς που έχουν ως προτεραιότητα τις υπηρεσίες (ποσοστό 27%) με τις αλυσίδες Μασούτης και Κρητικός να σκοράρουν υψηλά.
![](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/λον5.png)
Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος
Σε ότι αφορά τη ΑΒ Βασιλόπουλος οι καταναλωτές απάντησαν πως έχει πολύ καλό πρόγραμμα ανταπόδοσης.
Ας σημειωθεί ότι σε αυτή την παράμετρο η ελληνική θυγατρική του βελγο-ολλανδικού ομίλου Ahold Delhaize έχει το υψηλότερο σκορ (ποσοστό 55%) αλλά έχει υποχωρήσει σε σχέση με το 2021.
Επιπλέον έχει ποιότητα στα προϊόντα του (41%) αλλά υστερεί σημαντικά στη σχέση ποιότητας (18%) κάτι που σύμφωνα με τον κο Σκούρα είναι red alert για την αλυσίδα, τη στιγμή που πλασάρεται ως premium.
Τα κέρδη του Lidl στα υψηλά εισοδήματα
Άκρως ενδιαφέροντα είναι τα ευρήματα και ως προς τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ που επιλέγουν διαχρονικά οι καταναλωτές με βάση τα εισοδήματά τους.
Σε σχέση με το 2021, που η εταιρεία είχε κάνει την ίδια έρευνα, φαίνεται ξεκάθαρα η ενίσχυση της δυναμική της Lidl.
Παίρνοντας πελάτες από Σκλαβενίτη και ΑΒ Βασιλόπουλο η γερμανική εκπτωτική αλυσίδα αυξάνει τα ερείσματά της και στους καταναλωτές με υψηλά εισοδήματα, ενώ ταυτόχρονα σκοράρει υψηλότερα σε επίπεδο προσφορών (74%). Όχι όμως και σε επίπεδο προσωπικού, καθώς σύμφωνα με τις απαντήσεις μόλις 8% των καταναλωτών απάντησαν ότι έχει φιλικό προσωπικό.
Ποιος ευθύνεται για την ακρίβεια
Με βάση τις απαντήσεις των καταναλωτών ευθύνη για την ακρίβεια κατά 52% έχει η Πολιτεία, κατά 39% οι προμηθευτές, κατά 38% τα σούπερ μάρκετ και κατά 37% το γενικότερο κλίμα. Όσο πέφτουν τα εισοδήματα τόσο περισσότερο οι καταναλωτές πιστεύουν ότι υπαίτιοι της ακρίβειας είναι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Ποια σούπερ μάρκετ αισχροκερδούν
Η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών συμφωνούν απόλυτα (44%) και συμφωνούν (30%) ότι τα σούπερ μάρκετ αισχροκερδούν.
Την πρώτη θέση με βάση τις απαντήσεις των καταναλωτών καταλαμβάνει η ΑΒ Βασιλόπουλος με ποσοστό 65%, ακολουθεί η Μασούτης με 27% και η Lidl με 20%. Στην 4η θέση βρίσκεται η Σκλαβενίτης με 11% και στην τελευταία η My Market με 10%.
Στη Θεσσαλονίκη ο Μασούτης είναι πρώτος με 63% κάτι που σύμφωνα με τον κο Σκούρα είναι λογικό καθώς είναι η πιο μεγάλη αλυσίδα στην περιοχή και απορροφά τη δυσαρέσκεια.
Τι θα μπορούσαν να κάνουν τα σούπερ μάρκετ για να ανατρέψουν αυτή την εικόνα; Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις, να εξηγήσουν πώς συνδέεται η τιμή πώλησης με το κόστος των προϊόντων και να δεσμευτούν ότι θα κρατήσουν τις τιμές σταθερές για ένα διάστημα.
Κοινωνικό έργο
Σε ό,τι αφορά το κοινωνικό έργο, το οποίο οι καταναλωτές τοποθετούν πολύ ψηλά, πρώτος και με διαφορά είναι ο Σκλαβενίτης (ποσοστό 74%) και αρκετά χαμηλότερα ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl, Μασούτης και My Market.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 9% στα online – Τι προτιμούν οι καταναλωτές [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/online-supermarket-768x402-1-600x314.jpg)
«Άλμα» 9% στις πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ - Η δημοφιλής ημέρας [γραφήματα]
Ποιες κατηγορίες προϊόντων πρωταγωνιστούν στα online σούπερ μάρετ
![Goldman Sachs: Ανεβάζει τις τιμές στόχους των ελληνικών τραπεζών – Αναβαθμίζει την Alpha [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/golman-sachs-600x400.jpg)
Ανεβάζει τις τιμές στόχους των ελληνικών τραπεζών η Goldman Sachs - Αναβαθμίζει την Alpha [πίνακες]
Η Goldman Sachs, υποβαθμίζει την Eurobank – «Αγορά» συστήνει για ΕΤΕ, Πειραιώς
![Motor Oil: Στην ΝRG το 35% της Κόρινθος Power – Στα 56 εκατ. ευρώ το τίμημα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/MOTOROIL_Refineries_yerolymbos-29-600x399.jpg)
Motor Oil: Στην ΝRG το 35% της Κόρινθος Power – Στα 56 εκατ. ευρώ το τίμημα
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση η Motor Oil
![Τράπεζες: Δωρεά 100.000 ευρώ στο πρόγραμμα Ανακαίνισης Σχολικών Κτιρίων «Μαριέτα Γιαννάκου»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/private-schools-600x423.png)
Δωρεά 100.000 ευρώ στο πρόγραμμα Ανακαίνισης Σχολικών Κτιρίων «Μαριέτα Γιαννάκου»
Εκατοντάδες σχολικές μονάδες ανά την επικράτεια θα ανακαινιστούν ριζικά βελτιώνοντας τις συνθήκες για την περαιτέρω αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης
![Τράπεζα Πειραιώς: Ανάληψη καθηκόντων Συμβούλου Διοίκησης από την κυρία Αναστασία Σακελλαρίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/sakellariou.png)
Πειραιώς: Ανάληψη καθηκόντων Συμβούλου Διοίκησης από την κυρία Αναστασία Σακελλαρίου
Η κυρία Σακελλαρίου διαθέτει μακρά εργασιακή εμπειρία στον χρηματοπιστωτικό τομέα στην Ελλάδα
![Eurobank: Με 93,47% στην Ελληνική Τράπεζα – Υποχρεωτική δημόσια πρόταση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/eurobank-600x400.jpg)
Στο 93,47% το ποσοστό της Eurobank στην Ελληνική Τράπεζα Κύπρου
H Eurobank απέκτησε το 37,5% της κυπριακής τράπεζας έναντι 750 εκατ. ευρώ προχωρά σε δημόσια πρόταση στα €4,843 ανά μετοχή
![Nexi Ελλάδος: Αναβαθμίζεται η e-Commerce πλατφόρμα online πληρωμών Nexi XPay](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/nexi-about-us.jpg)
Αναβαθμίζεται η e-Commerce πλατφόρμα online πληρωμών της Nexi Ελλάδος
Στην πλατφόρμα online πληρωμών Nexi XPay προστίθενται Apple Pay και Google Pay
![Τράπεζες: Πώς θωρακίζουν την κερδοφορία τους από τη μείωση του κόστους χρήματος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_banking_euros22-768x450-1-1-1-1-600x352.jpg)
Πώς οι τράπεζες θωρακίζουν την κερδοφορία τους - Το ανάχωμα στη μείωση του κόστους χρήματος
Ποιες κινήσεις δρομολογούν οι τράπεζες για να διατηρήσουν υψηλά την κερδοφορία τους - Ο ρόλος των επιτοκίων
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Limnos Resort: Η επένδυση των 171 εκατ. ευρώ που θα αλλάξει την εικόνα της Λήμνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_boubouras-3-600x438.jpg)
Βίλες, 2 πεντάστερα και μαρίνα - Η μέγα επένδυση της οικογένειας Μπούμπουρα στη Λήμνο
Σε διαβούλευση η επένδυση Limnos Resort - Τι περιλαμβάνει - Ποια είναι η οικογένεια Μπούμπουρα