
Η ελληνική ναυτιλία το παγκόσμιο success story θα είναι συνοδοιπόρος για το κοινό καλό της ανθρωπότητας τόνισε η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού μιλώντας στο ένατο οικονομικό φόρουμ των Δελφών μέσω του οποίου απεύθυνε δημόσια πρόσκληση στους ηγέτες όλων των χωρών και την παγκόσμια κοινότητα να προχωρήσουν στη μετάβαση της κοινωνίας που είναι και το θέμα του φόρουμ, με ενσυναίσθηση, με συμπράξεις και με σεβασμό «στην ιστορία που καλούμαστε να συν-δημιουργήσουμε για τις επόμενες γενιές».
Η ναυτιλία θα είναι πάντα εδώ, συνοδοιπόρος για το κοινό καλό, υπογράμμισε η κα Τραυλού σε μία εμπνευσμένη ομιλία ενώπιον της Προέδρου τη Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελαροπούλου, διεθνών ηγετών, επιχειρηματιών και άλλων προσκεκλημένων/
Η κα. Τραυλού, ως εκπρόσωπος μιας ηγέτιδας δύναμης του πλανήτη, μίλησε για τα παγκόσμια διακυβεύματα, την ανάγκη «αλλαγής νοοτροπίας» την συνεργασία, την διαμόρφωση ενός «κοινού σχεδίου πλεύσης» για το αύριο και ανέδειξε τον στρατηγικό ρόλο της ελληνικής και παγκόσμιας ναυτιλίας στη διαμόρφωση της σύγχρονης ιστορία και του ανθρώπινου πολιτισμού και ζήτησε από τους παγκόσμιους νομοθέτες να θωρακίσουν σε αυτή τη φάση μετάβασης, «τη σταθερά που ενώνει τον πλανήτη τη ναυτιλία».
ΕΕΕ – Μελίνα Τραυλού: Το μαζί, η συλλογική δυναμική είναι το κλειδί της επιτυχίας μας
Αιχμή του δόρατος
Η ποντοπόρος ναυτιλία των Ελλήνων, είναι διαχρονικά η αιχμή του δόρατος της παγκόσμιας ναυτιλίας, είπε η κα. Τραυλού αναφερομένη στην ελληνική ναυτιλία, προσθέτοντας ότι ήταν και είναι πάντα πρωτοπόρος και το όραμα της είναι να εστιάζει όχι μόνο στην ποσότητα αλλά και την ποιότητα. «Έτσι, δημιουργήσαμε και εξελίσσουμε το παγκόσμιο επιχειρηματικό success story με ελληνική ταυτότητα και ψυχή. Τη Ναυτιλία των Ελλήνων», είπε χαρακτηριστικά. Πρόσθεσε ότι η ελληνική ναυτιλία, κατέχοντας πάνω από το 60% της ευρωπαϊκής, είναι η ραχοκοκαλιά της. Οι Έλληνες, συνέχισε «συμβάλαμε και συμβάλλουμε ουσιαστικά, ώστε η ευρωπαϊκή ναυτιλία που αποτελεί το 40% της παγκόσμιας, να διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία του διεθνούς οικοσυστήματος».
Για την πρόεδρο της ΕΕΕ είναι ύψιστης προτεραιότητας, σε αυτή τη μετάβαση, «οι σταθερές που λειτουργούν για το καλό της ανθρωπότητας να θωρακιστούν. Ιδιαίτερα για την Ευρώπη, οι θεσμοί είναι ουσιαστικό να προνοήσουν, ώστε να προστατευτεί η ισχύς και η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας».
Ζήτησε τη συνεργασία όλων σημειώνοντας ότι «η μεγάλη μετάβαση μάς καλεί σε κοινό σχέδιο πλεύσης».
Χαρακτήρισε τη μετάβαση ως κυρίως «μετάβαση νοοτροπίας» Μας καλεί στο «μαζί» είπε και απεύθυνε «από το ιστορικό τοπόσημο της ανθρώπινης νόησης, τους Δελφούς» μία δημόσια πρόσκληση προς όλους τους ηγέτες κρατών, κυβερνήσεων, οργανισμών, ιδρυμάτων, εταιριών: «Να προχωρήσουμε με ενσυναίσθηση. Να συμπράξουμε με σεβασμό στην ιστορία που καλούμαστε να συν-δημιουργήσουμε για τις επόμενες γενιές. Η ναυτιλία θα είναι πάντα εδώ, συνοδοιπόρος για το κοινό καλό.»
Ολόκληρη η ομιλία της κας. Τραυλού έχει ως εξής
«Το 9ο Φόρουμ των Δελφών μάς θέτει, πράγματι, μπροστά σε μία ζωτική πρόκληση. Μια πρόκληση πρωτόγνωρα καθολική. Πανανθρώπινη. Βιώνουμε μία εποχή, όπου συνεχώς γεννιούνται παράλληλοι, πολυεπίπεδοι μετασχηματισμοί, που δοκιμάζουν τον πυρήνα μας. Όσα γνωρίζουμε, αποδεχόμαστε, ακολουθούμε, με όσα νιώθουμε ασφαλείς, ανατρέπονται. Το αποτέλεσμα; Νέα πρότυπα, άγνωστα και, κυρίως ρευστά, αναδύονται παγκόσμια. Είναι σαφές ότι πλέουμε στα αχαρτογράφητα νερά μιας μεγάλης μετάβασης, που τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της συνθέτουν παράλληλα και μια μεγάλη ευκαιρία: την αξιοποίηση της καθολικότητάς της, προς όφελος της ανθρωπότητας. Είναι καθοριστικής σημασίας, λοιπόν, να προχωρήσουμε στο μέλλον, αφού πρώτα αναγνωρίσουμε το που βρισκόμαστε και το πως φτάσαμε εδώ. Το επιτακτικό «τώρα», που ορθώνεται μπροστά μας, μας καλεί να διαμορφώσουμε σχέδιο πλεύσης για να οδηγήσουμε τον πλανήτη σε ένα βιώσιμο αύριο. Απαιτείται ταχύτητα, αλλά με ανάλυση, σύνδεση και σύνεση και πάνω από όλα σεβασμό στην πανανθρώπινη κλίμακα της μετάβασης αυτής.
Κυρίες και κύριοι,
σε αυτήν την οικουμενική πρόκληση, η ιστορία μπορεί να λειτουργήσει ως ο σοφός μέντορας. Και η ιστορία συνδέεται άρρηκτα με τα ταξίδια του ανθρώπου στις θάλασσες του κόσμου. Δια μέσου της θάλασσας, ανακαλύφθηκε ο πλανήτης μας. Τα πλοία συνέβαλαν στη χάραξη της ρότας της ιστορίας του παγκόσμιου πολιτισμού. Η ναυτιλία είναι συνδιαμορφωτής της Ιστορίας μας.
Ακλόνητη σταθερά η ναυτιλία
Ό,τι και αν συμβαίνει στον πλανήτη, είναι η ακλόνητη σταθερά, που συνεχίζει την αποστολή της να ενώνει, εδώ και χιλιετίες, τους λαούς. Να μας ενώνει. Η ποντοπόρος ναυτιλία των Ελλήνων, είναι διαχρονικά η αιχμή του δόρατος της παγκόσμιας ναυτιλίας. Πάντα σε εγρήγορση, σε αέναη κίνηση και ανοιχτούς ορίζοντες. Πάντα πρωτοπόρος!
Είναι η ναυτιλία που ανέδειξε και αναδεικνύει τη δύναμη της ανθρωποκεντρικής δημιουργίας και ηγεσίας. Ο φάρος της ελληνικής ναυτιλίας είναι ο άνθρωπος, ο οποίος είναι πάντα στο επίκεντρο των αποφάσεων. Αυτός κρατά σταθερά, το πηδάλιο της ανάπτυξης σε κάθε μετάβαση.
Έτσι πορευθήκαμε στο πέρασμα των χρόνων και έτσι πορευόμαστε στις θάλασσες του κόσμου, ως η ηγέτιδα ναυτιλία. Εργαζόμαστε μεθοδικά, ώστε να προλαβαίνουμε τις εξελίξεις της κάθε εποχής. Πάντα, με οδηγό τη συλλογική δυναμική, την μακρόχρονη τεχνογνωσία μας και τον σεβασμό στη ναυτοσύνη μας. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες επενδύουμε, συνεχώς, σε νεότευκτα πλοία και εξοπλισμό υψηλής περιβαλλοντικής απόδοσης, κατέχοντας έναν υπερσύγχρονο στόλο. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ελληνικός στόλος, που αποτελεί το 20% της παγκόσμιας ναυτιλίας, πρωτοστατεί και στην πράσινη μετάβαση του κλάδου. Το όραμά μας ήταν και είναι, η ηγεσία μας να μην είναι απλά ποσοτική, αλλά και ποιοτική. Ωφέλιμη για την κοινωνία. Έτσι, δημιουργήσαμε και εξελίσσουμε το παγκόσμιο επιχειρηματικό success story με ελληνική ταυτότητα και ψυχή. Τη Ναυτιλία των Ελλήνων.
Η ναυτιλία γεωπολιτικό πλεονέκτημα
Ένα διαχρονικό, ισχυρό, γεωπολιτικό μας πλεονέκτημα, που η συμβολή του υπήρξε καταλυτική σε πολλές εμβληματικές στιγμές της ιστορίας μας. Από την έκβαση της ελληνικής Επανάστασης, μέχρι την ένταξη της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Όταν η χώρα μας γινόταν το 10ο μέλος της τότε ΕΟΚ, διέθετε ένα υπερόπλο. Την ελληνική εμπορική ναυτιλία, η οποία – 43 χρόνια πριν – ενίσχυσε πολιτικά, οικονομικά και εμπορικά την Κοινότητα διεθνώς.
Σήμερα, η ελληνική ναυτιλία, κατέχοντας πάνω από το 60% της ευρωπαϊκής, είναι η ραχοκοκαλιά της. Οι Έλληνες, συμβάλαμε και συμβάλλουμε ουσιαστικά, ώστε η ευρωπαϊκή ναυτιλία που αποτελεί το 40% της παγκόσμιας, να διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία του διεθνούς οικοσυστήματος.
Ο μεγάλος ευρωπαϊστής, ηγέτης, Κωνσταντίνος Καραμανλής, τόνιζε ως Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας: «Πρέπει να είμαστε υπερήφανοι για τη ναυτιλία και τους ανθρώπους της. Γιατί δεν αποτελούν μόνο οικονομική αλλά και ηθική δύναμη για την πατρίδα μας.»
Τότε, ένα μήνυμα εθνικό. Σήμερα, ένα μήνυμα ευρωπαϊκό, διεθνές, που καλούμαστε να λάβουμε υπόψη μας. Είναι ύψιστης προτεραιότητας, σε αυτή τη μετάβαση, οι σταθερές που λειτουργούν για το καλό της ανθρωπότητας να θωρακιστούν. Ιδιαίτερα για την Ευρώπη, οι θεσμοί είναι ουσιαστικό να προνοήσουν, ώστε να προστατευτεί η ισχύς και η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.
Πρότυπο το DNA της ναυτιλίας
Κυρίες και κύριοι,
το DNA και η πορεία της ναυτιλίας, αποτελεί ένα πρότυπο, άξιο προς παρατήρηση, μελέτη και έμπνευση. Και αυτό γιατί, στην ιστορία της έχει μεταβεί μέσα από πολλές και διαφορετικές εποχές, με πίστη στο καθήκον, ψυχραιμία, με αποτελεσματικότητα στη διαχείριση των προκλήσεων. Εξασφαλίζοντας την επιβίωση, τη διαβίωση και την ευημερία των ανθρώπινων κοινωνιών. Συνδέοντας πολιτισμούς, λαούς, γλώσσες, ζωές. Μεταφέροντας, όχι απλά προϊόντα, αλλά και νέα δεδομένα και ιδέες, που εξέλιξαν τον κόσμο. Και όλα αυτά τα κατάφερε και τα καταφέρνει επικεντρωμένη στη συνεργασία.
Η μεγάλη μετάβαση μάς καλεί σε κοινό… σχέδιο πλεύσης. Μας καλεί σε μετάβαση νοοτροπίας. Μας καλεί στο «μαζί».
Από το ιστορικό τοπόσημο της ανθρώπινης νόησης, τους Δελφούς, απευθύνω μία δημόσια πρόσκληση προς όλους τους ηγέτες κρατών, κυβερνήσεων, οργανισμών, ιδρυμάτων, εταιριών:
Να προχωρήσουμε με ενσυναίσθηση.
Να συμπράξουμε με σεβασμό στην ιστορία που καλούμαστε να συν-δημιουργήσουμε για τις επόμενες γενιές.
Η ναυτιλία θα είναι πάντα εδώ, συνοδοιπόρος για το κοινό καλό».


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ