![Γερμανία: Ποντάρει και μετά το 2035 στους κινητήρες εσωτερικής καύσης για καινούργια αυτοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/10_04_ot_germanCars_EXO-1.png)
Η Γερμανία συνεχίζει τις προσπάθειες για να παραταθεί σημαντικά η χρήση παραδοσιακών κινητήρων εσωτερικής καύσης στα καινούργια οχήματα και μετά το 2035, προβάλλοντας αντίσταση στα σχέδια των Βρυξελλών για την κατάργησή τους στα νέα αυτοκίνητα από τη χρονιά αυτή και μετά.
Με κλάδο αυτοκινητοβιομηχανίας που πραγματοποιεί εξαγωγές αξίας άνω των 350 δις ευρώ και συνολικό τζίρο που ξεπερνά τα 500 δις ευρώ το χρόνο, ο βιομηχανικός γίγαντας της Ευρώπης επιδιώκει να διασφαλίσει με κάθε τρόπο τα συμφέροντα των εγχώριων εταιρειών. Αυτό συμβαίνει την ώρα που ο κλάδος αναζητά τρόπους να γίνει πιο πράσινος με ηλεκτρικά και άλλα οχήματα, την ώρα που κινεζικές εταιρείες όπως η BYD και αμερικανικές όπως η Tesla απειλούν με «εισβολή» ολόκληρη την ΕΕ.
Υπέρ της συνέχισης χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης σε καινούργια οχήματα και μετά το 2035 τάσσεται ευρύ πολιτικό φάσμα στη χώρα, από τους πιο συντηρητικούς μέχρι τους πιο φιλελεύθερους. Το θέμα έχει λάβει μάλιστα μεγαλύτερες διαστάσεις καθώς πλησιάζουν οι Ευρωεκλογές του Ιουνίου. Πιο συντηρητικοί πολιτικοί της Γερμανίας θα προτιμούσαν όπως όλα δείχνουν να ακυρώσουν πλήρως τη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από την ΕΕ.
RWE: Δύσκολα θα ανακάμψει η γερμανική βιομηχανία από την ενεργειακή κρίση
Τώρα ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας και αρχηγός του Ελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος (FDP) της χώρας, Κρίστιαν Λίντνερ ζητά ουσιαστικά να αποφασίσει η ίδια οι αγορά για το τι είναι βιώσιμο και ποια λύση θέλουν οι καταναλωτές, όχι οι πολιτικοί.
Ο Οικονομικός Ταχυδρόμος παρουσιάζει σήμερα τη μεγάλη έκταση σε μονάδες παραγωγής, Έρευνας & Ανάπτυξης, σχεδιασμού, προμηθειών και συναρμολόγησης οχημάτων μεγάλων εγχώριων εταιρειών σε όλη Γερμανία, με βάση στοιχεία από το φορέα εμπορίου και επενδύσεων της χώρας, τον Germany Trade and Invest (GTAI).
Η νομοθεσία της ΕΕ
Το 2023 η ΕΕ ενέκρινε νομοθεσία που θα απαγορεύει την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, όπως πρότεινε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. Το κόμμα των Χριστιανοδημοκρατών στη Γερμανία έχουν ζητήσει να καταργηθεί η πρόβλεψη αυτή. Όπως είχε αναφέρει το κόμμα σε προσχέδιο του προεκλογικού του προγράμματος, στόχος είναι να καταργηθεί η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης ώστε να διατηρηθεί η τεχνολογία αιχμής των κινητήρων εσωτερικής καύσης της Γερμανίας και αυτή να αναπτυχθεί με τεχνολογικά και κλιματικά ουδέτερο τρόπο. Τα συνθετικά καύσιμα παίζουν κεντρικό ρόλο στο πλάνο αυτό, είχε αποκαλύψει πριν από λίγες μόνο ημέρες το Politico.
Σημειώνεται ότι το πλάνο της ΕΕ για κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης σε νέα οχήματα από το 2035 είχε κινδυνεύσει να μην περάσει μετά από βέτο που είχε ασκήσει η ίδια η Γερμανία. Το Βερολίνο είχε αποσύρει την κάθετη αντίθεσή του όταν επιτεύχθηκε συμβιβασμός. Αυτός αφορούσε την πρόβλεψη ότι οι πωλήσεις και η κυκλοφορία νέων αυτοκινήτων που θα κινούνται αποκλειστικά με συνθετικά καύσιμα θα υπολογίζεται για την επίτευξη των κλιματικών στόχων του μπλοκ για μηδενικούς καθαρούς ρύπους.
Ως συνθετικά καύσιμα («e-fuels») ορίζονται όσα παράγονται αποκλειστικά με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και αφορούν σε όλους τους τύπους καυσίμου -αμόλυβδη, πετρέλαιο κίνησης, φυσικό αέριο κίνησης και κηροζίνη.
Νέα παρέμβαση από Βερολίνο
Τώρα για τα καλά στο θέμα επανέρχεται ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Κρίστιαν Λίντνερ. Ο ένας από τους τρεις εταίρους του κυβερνητικού συνασπισμού της χώρας, μαζί με τους Σοσιαλδημοκράτες και τους Πράσινους, ξεκινά ξανά τη συζήτηση για την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035. Ο Λίντνερ και το κόμμα του, που παραδοσιακά τάσσονται υπέρ των επιχειρήσεων, επιδιώκουν περισσότερες εξαιρέσεις για τα συνθετικά καύσιμα που θα μπορούν να χρησιμοποιούνται.
«Θα πρέπει να προχωρήσουμε περισσότερο και γενικά να είμαστε ανοικτοί στην τεχνολογία», δήλωσε ο ίδιος μιλώντας στην εφημερίδα Augsburger Allgemeine. «Τα συνθετικά υγρά καύσιμα και τα βιοκαύσιμα είναι ένας τρόπος να είμαστε φιλικοί προς το κλίμα», προσέθεσε. Ο Λίντνερ υποσχέθηκε ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα εφαρμόσει τέτοια φορολογική πολιτική ώστε να υποστηρίξει τα βιοκαύσιμα καθώς και τα συνθετικά καύσιμα.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
![Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/dimitriadis-600x400.jpg)
Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία
H Ελλάδα το 2024 χάρη στις επιδόσεις του Υπερταμείου ανέβηκε στη 12η θέση (16 θέσεις συγκριτικά με το 2022) στην κατάταξη του Global Sovereign Wealth Funds Scoreboard