Η Γερμανία συνεχίζει τις προσπάθειες για να παραταθεί σημαντικά η χρήση παραδοσιακών κινητήρων εσωτερικής καύσης στα καινούργια οχήματα και μετά το 2035, προβάλλοντας αντίσταση στα σχέδια των Βρυξελλών για την κατάργησή τους στα νέα αυτοκίνητα από τη χρονιά αυτή και μετά.
Με κλάδο αυτοκινητοβιομηχανίας που πραγματοποιεί εξαγωγές αξίας άνω των 350 δις ευρώ και συνολικό τζίρο που ξεπερνά τα 500 δις ευρώ το χρόνο, ο βιομηχανικός γίγαντας της Ευρώπης επιδιώκει να διασφαλίσει με κάθε τρόπο τα συμφέροντα των εγχώριων εταιρειών. Αυτό συμβαίνει την ώρα που ο κλάδος αναζητά τρόπους να γίνει πιο πράσινος με ηλεκτρικά και άλλα οχήματα, την ώρα που κινεζικές εταιρείες όπως η BYD και αμερικανικές όπως η Tesla απειλούν με «εισβολή» ολόκληρη την ΕΕ.
Υπέρ της συνέχισης χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης σε καινούργια οχήματα και μετά το 2035 τάσσεται ευρύ πολιτικό φάσμα στη χώρα, από τους πιο συντηρητικούς μέχρι τους πιο φιλελεύθερους. Το θέμα έχει λάβει μάλιστα μεγαλύτερες διαστάσεις καθώς πλησιάζουν οι Ευρωεκλογές του Ιουνίου. Πιο συντηρητικοί πολιτικοί της Γερμανίας θα προτιμούσαν όπως όλα δείχνουν να ακυρώσουν πλήρως τη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από την ΕΕ.
RWE: Δύσκολα θα ανακάμψει η γερμανική βιομηχανία από την ενεργειακή κρίση
Τώρα ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας και αρχηγός του Ελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος (FDP) της χώρας, Κρίστιαν Λίντνερ ζητά ουσιαστικά να αποφασίσει η ίδια οι αγορά για το τι είναι βιώσιμο και ποια λύση θέλουν οι καταναλωτές, όχι οι πολιτικοί.
Ο Οικονομικός Ταχυδρόμος παρουσιάζει σήμερα τη μεγάλη έκταση σε μονάδες παραγωγής, Έρευνας & Ανάπτυξης, σχεδιασμού, προμηθειών και συναρμολόγησης οχημάτων μεγάλων εγχώριων εταιρειών σε όλη Γερμανία, με βάση στοιχεία από το φορέα εμπορίου και επενδύσεων της χώρας, τον Germany Trade and Invest (GTAI).
Η νομοθεσία της ΕΕ
Το 2023 η ΕΕ ενέκρινε νομοθεσία που θα απαγορεύει την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, όπως πρότεινε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. Το κόμμα των Χριστιανοδημοκρατών στη Γερμανία έχουν ζητήσει να καταργηθεί η πρόβλεψη αυτή. Όπως είχε αναφέρει το κόμμα σε προσχέδιο του προεκλογικού του προγράμματος, στόχος είναι να καταργηθεί η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης ώστε να διατηρηθεί η τεχνολογία αιχμής των κινητήρων εσωτερικής καύσης της Γερμανίας και αυτή να αναπτυχθεί με τεχνολογικά και κλιματικά ουδέτερο τρόπο. Τα συνθετικά καύσιμα παίζουν κεντρικό ρόλο στο πλάνο αυτό, είχε αποκαλύψει πριν από λίγες μόνο ημέρες το Politico.
Σημειώνεται ότι το πλάνο της ΕΕ για κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης σε νέα οχήματα από το 2035 είχε κινδυνεύσει να μην περάσει μετά από βέτο που είχε ασκήσει η ίδια η Γερμανία. Το Βερολίνο είχε αποσύρει την κάθετη αντίθεσή του όταν επιτεύχθηκε συμβιβασμός. Αυτός αφορούσε την πρόβλεψη ότι οι πωλήσεις και η κυκλοφορία νέων αυτοκινήτων που θα κινούνται αποκλειστικά με συνθετικά καύσιμα θα υπολογίζεται για την επίτευξη των κλιματικών στόχων του μπλοκ για μηδενικούς καθαρούς ρύπους.
Ως συνθετικά καύσιμα («e-fuels») ορίζονται όσα παράγονται αποκλειστικά με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και αφορούν σε όλους τους τύπους καυσίμου -αμόλυβδη, πετρέλαιο κίνησης, φυσικό αέριο κίνησης και κηροζίνη.
Νέα παρέμβαση από Βερολίνο
Τώρα για τα καλά στο θέμα επανέρχεται ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Κρίστιαν Λίντνερ. Ο ένας από τους τρεις εταίρους του κυβερνητικού συνασπισμού της χώρας, μαζί με τους Σοσιαλδημοκράτες και τους Πράσινους, ξεκινά ξανά τη συζήτηση για την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035. Ο Λίντνερ και το κόμμα του, που παραδοσιακά τάσσονται υπέρ των επιχειρήσεων, επιδιώκουν περισσότερες εξαιρέσεις για τα συνθετικά καύσιμα που θα μπορούν να χρησιμοποιούνται.
«Θα πρέπει να προχωρήσουμε περισσότερο και γενικά να είμαστε ανοικτοί στην τεχνολογία», δήλωσε ο ίδιος μιλώντας στην εφημερίδα Augsburger Allgemeine. «Τα συνθετικά υγρά καύσιμα και τα βιοκαύσιμα είναι ένας τρόπος να είμαστε φιλικοί προς το κλίμα», προσέθεσε. Ο Λίντνερ υποσχέθηκε ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα εφαρμόσει τέτοια φορολογική πολιτική ώστε να υποστηρίξει τα βιοκαύσιμα καθώς και τα συνθετικά καύσιμα.
Latest News
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Επιλέγοντας κλιματιστικά Fujitsu επιλέγετε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διευρυμένο εύρος λειτουργίας
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»