Επανέρχεται στο θέμα της μείωσης του ΦΠΑ ο πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ), μετά την συζήτηση που είχε με τον υπουργό Ανάπτυξης στο πλαίσιο του 14oυ Food Retail Conference.
Ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης με ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο LinkedIn αφού επισημαίνει πως η αποκλιμάκωση του πληθωρισμού που διαμορφώνεται από συνθήκες σαν την «τέλεια καταιγίδα» αποτελεί κοινό στόχο με τον κ. Κώστα Σκρέκα υπογραμμίζει πως «λύσεις που παρεμβαίνουν στη λειτουργία της αγοράς και του υγιούς ανταγωνισμού των επιχειρήσεων δεν μπορούν να είναι αποδοτικές».
Κώστας Σκρέκας: «Λάθος δρόμος το μέτρο μείωσης του ΦΠΑ» – Τι είπε ο Παντελιάδης της ΕΣΕ
Πόσο μάλλον, όπως λέει, «όταν απειλούν τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και προσθέτουν πολλά διοικητικά βάρη που δυσκολεύουν σημαντικά την καθημερινότητα».
Ο επικεφαλής της ΕΣΕ σημειώνει πως έθεσε το ζήτημα της μείωσης του ΦΠΑ, «με τη βεβαιότητα ότι μία τέτοια μείωση θα περνούσε την άλλη μέρα στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, με άμεσο όφελος στην τσέπη του καταναλωτή». Και σπεύδει να προσθέσει να προσθέσει πως αναγνώρισε ότι «το δημοσιονομικό κόστος είναι υψηλό και αποτελεί ευθύνη και αρμοδιότητα της κυβέρνησης να ζυγίσει τα υπέρ τα κατά».
Ο κ. Παντελιάδης ως εκπρόσωπος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας και οπαδός του υγιούς ανταγωνισμού δηλώνει πως παραμένει επιφυλακτικός «για την αποτελεσματικότητα των συνεχών και έντονων νομοθετικών παρεμβάσεων», οι οποίες όπως λέει πως δεν λύνει «τα προβλήματα και δεν οδηγούν στην αποκλιμάκωση του πληθωρισμού».
Κλείνοντας μάλιστα εκφράζει την ελπίδα πως «όσο ο πληθωρισμός εξομαλύνεται, θα αρχίσουν να αποσύρονται τα μέτρα ώστε να επιστρέψουμε σε μία κανονικότητα για την αγορά».
«Τσιμπάνε» οι τιμές παρά τα μέτρα
Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο του συνεδρίου ο κ. Σκρέκας υπερασπιζόμενος την κυβερνητική στάση ανέφερε ότι το παράδειγμα της Ισπανίας, όπου υπήρξε μείωση σε ορισμένα προϊόντα, όπως τα δημητριακά ενώ όσον αφορά στο πότε θα τελειώσουν τα έκτακτα μέτρα είπε ότι θα «σβήσουν» σταδιακά όταν αποκλιμακωθεί ο πληθωρισμός.
Στο μεταξύ, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν σήμερα ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Μάρτιο –τον πρώτο μήνα εφαρμογής των νέων μέτρων κατά της ακριβείας- σημείωσε νέα άνοδο στο 3,2% από 2,9% τον αντίστοιχο μήνα του 2023, ενώ και ο πληθωρισμός στα τρόφιμα έτρεξε με ρυθμό 5,3%.
Τη μεγαλύτερη άνοδο κατέγραψε το ελαιόλαδο (67,2%) που συνεχίζει να «καλπάζει» στα ράφια και ακολουθούν τα φρούτα με 12,7%. Ακριβότερα κοστίζουν, τα κρέατα (κατά 3%), τα ψάρια (5,7), το ψωμί και τα δημητριακά (1%). Στον αντίποδα, υποχώρηση παρουσιάζουν οι τιμές στα γαλακτοκομικά και αυγά (-1,2%).
Η πορεία της κατανάλωσης
Την ίδια στιγμή, παράγοντες του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων μιλώντας στον ΟΤ επισημαίνουν πως μετά το πρώτο δίμηνο του έτους, όπου η κατανάλωση κινήθηκε ικανοποιητικά αρχίζουν και παρατηρείται κόπωση στη ζήτηση. «Ο Μάρτιος κινήθηκε κατώτερα των προσδοκιών από πλευράς όγκου ενώ και ο Απρίλιος δεν ξεκίνησε καλά για την κατανάλωση», αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Latest News
Η «Έξυπνη Μεταποίηση» χρηματοδοτεί 151 επενδυτικά σχέδια με 102,5 εκατ. ευρώ
Η «Έξυπνη Μεταποίηση» είναι εστιασμένη στην προσαρμογή των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο παραγωγικό μοντέλο «Βιομηχανία 4.0»
Επέκταση της Foot Locker στη Βουλγαρία με τρία νέα καταστήματα από τον όμιλο Fourlis
Τα τρία καταστήματα, που θα ανοίξουν σε καίριες εμπορικές τοποθεσίες, είναι τα πρώτα που ανοίγει ο όμιλος Fourlis στη Βουλγαρία
Η υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την JPMorgan Asset Management
Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι η διεύρυνση των επενδυτικών επιλογών που προσφέρει η Eurobank στους πελάτες της
Έκρηξη εσόδων για τη Γαλακτοβιομηχανία «Ομηρος» - Σχέδια επέκτασης σε νέες αγορές
H Γαλακτοβιομηχανία Όμηρος προχώρησε στην έναρξη λειτουργίας του νέου, υπερσύγχρονου εργοστασίου καθώς και την κυκλοφορία καινοτόμων προϊόντων
ΑΧΙΑ: Ισχυρά τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ - Στα 16,40 ευρώ η τιμή στόχος
Κατά την ΑΧΙΑ, η τριμηνιαία απόδοση οφείλεται στις συνεχιζόμενες θετικές τάσεις για τα αθλητικά στοιχήματα τόσο στα διαδικτυακά όσο και στα κανάλια λιανικής
Άλμα 661% στα καθαρά κέρδη της Ideal - Ο ρόλος των Attica και της πληροφορικής
Στα 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα της IDEAL Holdings με άνοδο 208% - Εξετάζουμε επενδυτικές ευκαιρίες, τονίζει ο πρόεδρος
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες