Συνολικά 1.300 νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας θα τεθούν σε κυκλοφορία μέχρι το τέλος της τρέχουσας κυβερνητικής θητείας, τόνισε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου σε συζήτηση που συμμετείχε, στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, προσθέτοντας ότι «η Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα είναι αλληλένδετη με την ηλεκτροκίνηση τόσο, στα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα, αλλά και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς».

Ανακοίνωσε ακόμη ότι σήμερα, 11 Απριλίου 2024, καταβάλλονται επιδοτήσεις για ηλεκτρικά ταξί, «καθένας από τους 22 δικαιούχους θα λάβουν για τα νέα τους επαγγελματικά ηλεκτρικά ταξί το ποσό 22.500 ευρώ. Πρόκειται για μία γενναία επιδότηση και προτρέπω όλους τους επαγγελματίες να επωφεληθούν από την ευκαιρία που τους δίνει το κράτος για να αποκτήσουν ένα νέο ασφαλές οικολογικό όχημα. Έχουμε εξασφαλίσει συνολικά, το ποσό των 40 εκατ. ευρώ για επιδότηση ηλεκτρικών ταξί» υπογράμμισε η κυρία Αλεξοπούλου.

«Στο κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν ήδη 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία (140 και 110 αντίστοιχα). Πραγματοποιούμε δοκιμές προσομοίωσης επιβατικού κοινού, οι οποίες θα φτάσουν τα 5.000 χλμ ανά όχημα. Πολλά από τα λεωφορεία έχουν ξεπεράσει ήδη τα 2.000 χλμ δοκιμών και οι πρώτες ενδείξεις για την αυτονομία τους είναι ενθαρρυντικές. Έχουμε υπογράψει σύμβαση για 300 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου, από τα οποία τα 200 λεωφορεία θα είναι 12 μέτρων και τα 100 θα είναι 18 μέτρων. Έτσι στο σύνολο μαζί με τα 250 ηλεκτρικά, έχουμε 550 νέα λεωφορεία, που θα τεθούν το επόμενο χρονικό διάστημα σε κυκλοφορία αντικαθιστώντας παλιά με προτεραιοποίηση στην αντικατάσταση λεωφορείων που δεν έχουν προσβασιμότητα» υπογράμμισε η κυρία Αλεξοπούλου.

«Για μας είναι πολύ σημαντικό να προσφέρουν πλήρη προσβασιμότητα όλα τα λεωφορεία. Το κυκλοφοριακό σήμερα επιτείνεται γιατί σε κάθε αυτοκίνητο επιβαίνουν κατά μέσο όρο 1,1 άνθρωποι, ουσιαστικά δηλαδή μόνο ο οδηγός. Στόχος μας είναι να επιλέξουν οι πολίτες τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, αφήνοντας το Ι.Χ. Για να γίνει αυτό πρέπει να τους πείσουμε. Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία δεν ρυπαίνουν εκεί που κινούνται, δεν κάνουν θόρυβο και προσφέρουν μια αναβαθμισμένη υπηρεσία» σημείωσε η Υφυπουργός Μεταφορών.

Το σύστημα Τap n’ Pay

Ερωτηθείσα για το σύστημα «Tap n’ Pay», η κυρία Αλεξοπούλου, διευκρίνισε ότι ήδη σε κάποιες πόλεις όπως η Κέρκυρα και η Λάρισα η υπηρεσία αυτή προσφέρεται. «Πολύ σύντομα», δήλωσε, «θα τεθεί σε εφαρμογή και στην Αθήνα πρώτα απ’ όλα στις γραμμές express που εξυπηρετούν το αεροδρόμιο. Ως το τέλος του 2024 αυτή η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη σε όλα τα λεωφορεία».

Όσον αφορά στην οδική ασφάλεια η Υφυπουργός δήλωσε χαρακτηριστικά ότι αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα γιατί τα στοιχεία είναι ανησυχητικά. «Με το δίκτυο των σύγχρονων αυτοκινητόδρομων το πρόβλημα, στις Εθνικές Οδούς, έχει αντιμετωπιστεί σε μεγάλο βαθμό. Μέσα στις πόλεις όμως είναι αισθητό», υπογράμμισε η κυρία Αλεξοπούλου. «Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, δέχτηκε την τελευταία σημαντική αλλαγή το 2007. Από τότε έχουν αλλάξει τα δεδομένα εντός πόλης. Ο νέος ΚΟΚ που βασίζεται στα νέα δεδομένα είναι έτοιμος και το επόμενο χρονικό διάστημα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, πριν πάρει τον δρόμο για τη Βουλή. Εντός της πόλης, είναι πάρα πολύ σημαντική, η συνύπαρξη των οχημάτων, που μπορεί να επιτευχθεί με την μείωση των ορίων ταχύτητας» διευκρινίζει η Υφυπουργός.

«Στόχος μας είναι να μηδενίσουμε νεκρούς και τραυματίες. Χτες βρισκόμασταν στο συνέδριο ‘‘Sustainable Ride’’ όπου συζητούσαμε για τις μοτοσυκλέτες. Τα δεδομένα δεν είναι καλά. Το 40% των τροχαίων αφορά στα δίκυκλα και ένα στα δυο τροχαία πραγματοποιείται εντός πόλης από τους ευάλωτους χρήστες της οδού. Αυτό πρέπει ν’ αλλάξει και προς αυτή την κατεύθυνση έχει σχεδιαστεί ο νέος ΚΟΚ» τόνισε η κυρία Αλεξοπούλου κλείνοντας τη συζήτηση.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα