
Συνολικά 1.300 νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας θα τεθούν σε κυκλοφορία μέχρι το τέλος της τρέχουσας κυβερνητικής θητείας, τόνισε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου σε συζήτηση που συμμετείχε, στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, προσθέτοντας ότι «η Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα είναι αλληλένδετη με την ηλεκτροκίνηση τόσο, στα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα, αλλά και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς».
Ανακοίνωσε ακόμη ότι σήμερα, 11 Απριλίου 2024, καταβάλλονται επιδοτήσεις για ηλεκτρικά ταξί, «καθένας από τους 22 δικαιούχους θα λάβουν για τα νέα τους επαγγελματικά ηλεκτρικά ταξί το ποσό 22.500 ευρώ. Πρόκειται για μία γενναία επιδότηση και προτρέπω όλους τους επαγγελματίες να επωφεληθούν από την ευκαιρία που τους δίνει το κράτος για να αποκτήσουν ένα νέο ασφαλές οικολογικό όχημα. Έχουμε εξασφαλίσει συνολικά, το ποσό των 40 εκατ. ευρώ για επιδότηση ηλεκτρικών ταξί» υπογράμμισε η κυρία Αλεξοπούλου.
«Στο κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν ήδη 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία (140 και 110 αντίστοιχα). Πραγματοποιούμε δοκιμές προσομοίωσης επιβατικού κοινού, οι οποίες θα φτάσουν τα 5.000 χλμ ανά όχημα. Πολλά από τα λεωφορεία έχουν ξεπεράσει ήδη τα 2.000 χλμ δοκιμών και οι πρώτες ενδείξεις για την αυτονομία τους είναι ενθαρρυντικές. Έχουμε υπογράψει σύμβαση για 300 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου, από τα οποία τα 200 λεωφορεία θα είναι 12 μέτρων και τα 100 θα είναι 18 μέτρων. Έτσι στο σύνολο μαζί με τα 250 ηλεκτρικά, έχουμε 550 νέα λεωφορεία, που θα τεθούν το επόμενο χρονικό διάστημα σε κυκλοφορία αντικαθιστώντας παλιά με προτεραιοποίηση στην αντικατάσταση λεωφορείων που δεν έχουν προσβασιμότητα» υπογράμμισε η κυρία Αλεξοπούλου.
«Για μας είναι πολύ σημαντικό να προσφέρουν πλήρη προσβασιμότητα όλα τα λεωφορεία. Το κυκλοφοριακό σήμερα επιτείνεται γιατί σε κάθε αυτοκίνητο επιβαίνουν κατά μέσο όρο 1,1 άνθρωποι, ουσιαστικά δηλαδή μόνο ο οδηγός. Στόχος μας είναι να επιλέξουν οι πολίτες τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, αφήνοντας το Ι.Χ. Για να γίνει αυτό πρέπει να τους πείσουμε. Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία δεν ρυπαίνουν εκεί που κινούνται, δεν κάνουν θόρυβο και προσφέρουν μια αναβαθμισμένη υπηρεσία» σημείωσε η Υφυπουργός Μεταφορών.
Το σύστημα Τap n’ Pay
Ερωτηθείσα για το σύστημα «Tap n’ Pay», η κυρία Αλεξοπούλου, διευκρίνισε ότι ήδη σε κάποιες πόλεις όπως η Κέρκυρα και η Λάρισα η υπηρεσία αυτή προσφέρεται. «Πολύ σύντομα», δήλωσε, «θα τεθεί σε εφαρμογή και στην Αθήνα πρώτα απ’ όλα στις γραμμές express που εξυπηρετούν το αεροδρόμιο. Ως το τέλος του 2024 αυτή η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη σε όλα τα λεωφορεία».
Όσον αφορά στην οδική ασφάλεια η Υφυπουργός δήλωσε χαρακτηριστικά ότι αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα γιατί τα στοιχεία είναι ανησυχητικά. «Με το δίκτυο των σύγχρονων αυτοκινητόδρομων το πρόβλημα, στις Εθνικές Οδούς, έχει αντιμετωπιστεί σε μεγάλο βαθμό. Μέσα στις πόλεις όμως είναι αισθητό», υπογράμμισε η κυρία Αλεξοπούλου. «Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, δέχτηκε την τελευταία σημαντική αλλαγή το 2007. Από τότε έχουν αλλάξει τα δεδομένα εντός πόλης. Ο νέος ΚΟΚ που βασίζεται στα νέα δεδομένα είναι έτοιμος και το επόμενο χρονικό διάστημα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, πριν πάρει τον δρόμο για τη Βουλή. Εντός της πόλης, είναι πάρα πολύ σημαντική, η συνύπαρξη των οχημάτων, που μπορεί να επιτευχθεί με την μείωση των ορίων ταχύτητας» διευκρινίζει η Υφυπουργός.
«Στόχος μας είναι να μηδενίσουμε νεκρούς και τραυματίες. Χτες βρισκόμασταν στο συνέδριο ‘‘Sustainable Ride’’ όπου συζητούσαμε για τις μοτοσυκλέτες. Τα δεδομένα δεν είναι καλά. Το 40% των τροχαίων αφορά στα δίκυκλα και ένα στα δυο τροχαία πραγματοποιείται εντός πόλης από τους ευάλωτους χρήστες της οδού. Αυτό πρέπει ν’ αλλάξει και προς αυτή την κατεύθυνση έχει σχεδιαστεί ο νέος ΚΟΚ» τόνισε η κυρία Αλεξοπούλου κλείνοντας τη συζήτηση.


Latest News

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X