Η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται σε πολύ καλύτερη θέση από ποτέ, η Silicon Valley της ναυτιλίας, βρίσκεται στην Αθήνα, τόνισε, ο κ. Αντώνης Λαιμός, Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (Ε.Ε.Ε) και Πρόεδρος της ENESEL S.A μιλωντας στο 9ο Οικονομικο Φόρουμ των Δελφων.
Σύμφωνα με τον κ. Λαιμό, «η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται σε πολύ καλύτερη θέση από ποτέ, καθώς οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν το 20% του παγκόσμιου στόλου και 60% του ευρωπαϊκού. Το θέμα είναι σε ποιά κατάσταση είναι ο στόλος και πως χρηματοδοτείται».
Αναλύοντας την σημερινή εικόνα του κλάδου της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, ο κ. Λαιμός σημείωσε ότι υπάρχει ποικιλία εφοπλιστών στο κάδρο, τόσο μικροί, όσο και μεγάλοι ιδιοκτήτες, άλλοι με παραδοσιακούς πόρους χρηματοδότησης, άλλοι που βασίζονται σε ομόλογα, άλλοι εισηγμένοι στο χρηματιστήριο. Οι περισσότεροι Έλληνες εφοπλιστές, κατά τον Αντιπρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, έχουν σύγχρονο στόλο, με παραγγελίες που καταγράφουν αύξηση πάνω από 50% και μεγάλες πιθανότητες επιβίωσης στο μέλλον.
Ο ίδιος έκανε, επίσης, ιδιαίτερη μνεία στην πολυπολισμικότητα των εργαζομένων στις ναυτιλιακές εταιρείες, από την Αγγλία, την Ουκρανία, την Κορέα, διατυπώνοντας, ωστόσο, την ελπίδα ότι στο μέλλον πολλοί Έλληνες θα παίξουν σημαντικό ρόλο στον ναυτιλιακό τομέα και ότι οι εταιρείες είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της σημερινής εποχής.
Όπως σημείωσε, χαρακτηριστικό της επιτυχίας της ελληνικής ναυτιλίας είναι πως όλο αυτό που συμβαίνει είναι ένα κατόρθωμα που έχει γίνει χωρίς εξωτερικές επιδοτήσεις και χωρίς κυβερνητική υποστήριξη.
Ο κ. Λαιμός μίλησε και για τις προοπτικές της ναυτιλίας το επόμενο χρονικό διάστημα, σημειώνοντας ότι τα πράγματα θα αλλάξουν, καθώς υπάρχει ένα υψηλά ρυθμιζόμενο περιβάλλον και μάλιστα αυτό γίνεται πιο έντονο μετά από καταστροφές όπως πχ την πρόσφατη της Βαλτιμόρης, αφού συμβάλλει στην αύξηση του κόστους.
Ωστόσο, όπως εξήγησε, «οι Έλληνες έχουν το πλεονέκτημα και είναι καλό να το διατηρήσουν. Η τεχνολογία προχώρα και τα πλοία γίνονται πλέον παλιά πολύ γρήγορα. Αυτές τις αλλαγές οι Έλληνες τις υιοθετούν άμεσα. Θα επιβιώσουν τα επόμενα 25 χρόνια, όμως θα υπάρξουν λιγότερες καινούριες εταιρείες. Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουμε υπομονή, είμαστε ενεργοί, ανταγωνιζόμαστε στην Ελλάδα, στο Λονδίνο, στη Νέα Υόρκη», συμπληρώνοντας χαρακτηριστικά ότι «η Silicon Valley της ναυτιλίας είναι η Αθήνα, εκεί παίζεται το παιχνίδι».
Μεγάλη ευκαιρία, δε, κατά τον κ. Λαιμό είναι και η πράσινη μετάβαση, «μια ευκαιρία κυρίως να αλλάξουμε τον κόσμο που θα ζήσουν τα παιδιά μας»
Latest News
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023