Βιώσιμη ναυτιλία, αναβάθμιση λιμενικών υποδομών και “γαλάζια οικονομία”, βρέθηκαν στο επίκεντρο των συνομιλιών του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη, στο Όσλο Νορβηγίας . Η επίσημη επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστου Στυλιανίδη στο Όσλο της Νορβηγίας, από τις 9 έως τις 11 Απριλίου, βασίστηκε στο γεγονός ότι πρόκειται για δύο χώρες με μακρά παράδοση στα θέματα της ναυτιλίας και με πολύ καλή συνεργασία στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
Βασικός στόχος της επίσκεψης ήταν η ενίσχυση της συνεργασίας Ελλάδας – Νορβηγίας σε διμερές επίπεδο και σε διεθνείς οργανισμούς, με σκοπό να ενεργήσουν από κοινού ως καταλύτες στις επικείμενες διαπραγματεύσεις τόσο με τρίτες χώρες όσο και μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΙΜΟ.
Στο επίκεντρο των συναντήσεων που είχε ο Υπουργός με κυβερνητικούς αξιωματούχους και ναυτιλιακούς φορείς της Νορβηγίας, ήταν οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες που σχετίζονται με την απανθρακοποίηση και την “πράσινη μετάβαση” της ναυτιλίας καθώς και η ανάγκη υιοθέτησης ολοκληρωμένης προσέγγισης στην προώθηση μιας βιώσιμης “Γαλάζιας Οικονομίας” ως ουσιώδη παράγοντα της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας.
Συγκεκριμένα, ο Υπουργός συναντήθηκε με τον Υπουργό Εξωτερικών της Νορβηγίας Espen Barth Eide και την Υπουργό Αλιείας και Ωκεάνιας Πολιτικής Cecilie Myrseth. Επισκέφθηκε, επίσης, τα κεντρικά γραφεία του Νορβηγικού Νηογνώμονα (DNV) και συμμετείχε σε συζήτηση στρογγυλής τράπεζας με τον Πρόεδρο και μέλη της Ένωσης Νορβηγών Πλοιοκτητών καθώς και του τοπικού ναυτιλιακού “cluster”. Πραγματοποίησε, τέλος, επίσκεψη στο λιμάνι του Όσλο όπου ενημερώθηκε και αντάλλαξε απόψεις με μέλη του τοπικού φορέα διαχείρισης.
Παγκόσμιο αγορακεντρικό μέτρο για παραδοσιακά καύσιμα
Στις συναντήσεις που έγιναν σε πολύ καλό κλίμα, συζητήθηκαν επίσης η ανάγκη υιοθέτησης ενός παγκόσμιου αγορακεντρικού μέτρου για τα παραδοσιακά καύσιμα που αποτελεί κοινή ευρωπαϊκή θέση. Παράλληλα, συζητήθηκαν οι τρόποι προώθησης των “πράσινων λιμενικών υποδομών” και του ενεργειακού μετασχηματισμού των λιμανιών καθώς και προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα και αναβάθμισης των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού. Εξετάστηκαν τέλος τρόποι προσαρμογής στα νέα δεδομένα που προκύπτουν από την τεχνολογική πρόοδο και η αξιοποίηση χρηματοδοτικών προγραμμάτων.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη