
Στους παράγοντες που οδηγούν την αναπτυξιακή πορεία της αγοράς ακινήτων στην χώρα μας και στο έργο της αστικής ανάπλασης του Ελληνικού που είναι σε πλήρη εξέλιξη, αναφέρεται ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development Οδυσσέας Αθανασίου, σε συνέντευξή του που περιλαμβάνεται σε ειδική έκδοση του Business Focus για διανομή με την «USA Today» και το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.
Μια σειρά παραγόντων οδηγεί την ανάπτυξη της αγοράς ακινήτων. Ο τουρισμός είναι ένας παράγοντας. Ολοένα και περισσότεροι όχι μόνο θέλουν να επισκεφτούν την Ελλάδα για διακοπές, όπως συνέβαινε στο παρελθόν, αλλά επιπλέον επιθυμούν να προχωρήσουν στην αγορά ενός σπιτιού στην χώρα μας και να περάσουν πολύ χρόνο στα νησιά μας. Την ίδια στιγμή στην Ελλάδα υπάρχει περισσότερο διαθέσιμο εισόδημα και περισσότερη αισιοδοξία, οπότε οι Έλληνες έχουν αρχίσει να αγοράζουν σπίτια για πρώτη φορά εδώ και καιρό. Πολλοί ξένοι επιθυμούν να αποκτήσουν ακίνητο στην Ελλάδα, μεταξύ των οποίων πολίτες από τη Μέση Ανατολή: Λιβανέζοι, Ισραηλινοί και Αιγύπτιοι αγοράζουν σπίτια για πολλούς διαφορετικούς λόγους, καθώς και Σαουδάραβες και Σύριοι. Επίσης και από την ελληνική διασπορά, όπως Έλληνες δεύτερης ή τρίτης γενιάς που ζουν στις ΗΠΑ, ή Ευρωπαίοι. Αυτό έχει ωθήσει την αγορά και οι τιμές έχουν ανέβει. Επιπλέον, το Ελληνικό έχει συνεισφέρει προς την κατεύθυνση αυτή, καθώς ο κόσμος αρχίζει να ενημερώνεται ότι υπάρχει ένα έργο στην Ελλάδα που πρόκειται να αλλάξει ολόκληρη την Αθηναϊκή Ριβιέρα. Άρα, είναι ένας συνδυασμός παραγόντων που οδηγεί την αγορά ακινήτων σε ανάπτυξη, επισημαίνει ο κ. Αθανασίου.
Lamda: Έπεσαν οι υπογραφές με την Brook Lane για τον πύργο γραφείων
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, δίνει έμφαση και στον ουσιαστικό ρόλο που έχουν παίξει στην αγορά ακινήτων οι επενδύσεις σε υποδομές στην χώρα μας, επισημαίνοντας ότι εάν κάποιος θέλει να μετακομίσει και να ζήσει εδώ, «θέλει να βεβαιωθεί ότι η υποδομή είναι εδώ».
Ανάπλαση Ελληνικό
Μιλώντας για την αστική ανάπλαση στο Ελληνικό, που σήμερα είναι σε πλήρη εξέλιξη από την Lamda Development, ο κ. Αθανασίου αναφέρει μεταξύ άλλων ότι δημιουργείται μια από τις πρώτες έξυπνες πόλεις στον κόσμο από την αρχή και δίνει έμφαση στο γεγονός ότι θα αποτελέσει μια πόλη-πρότυπο «15 λεπτών». Γεγονός που σημαίνει ότι κάτοικοι, εργαζόμενοι και επισκέπτες θα μπορούν να φτάσουν οπουδήποτε στο Ελληνικό μέσα σε 15 λεπτά, είτε περπατώντας, είτε κάνοντας ποδήλατο. Επίσης στέκεται στο γεγονός της δημιουργίας ενός πάρκου στο μέγεθος του Hyde Park του Λονδίνου.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τον «πράσινο» χαρακτήρα του έργου και εάν θα αποτελέσει πηγή έμπνευσης, ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «θέλουμε να είμαστε ο Έλληνας πρεσβευτής για την κλιματική αλλαγή. Αυτά είναι ωραία λόγια, αλλά τι κάνουμε στην πράξη για αυτό; Πρώτον, όλα τα μεγάλα κτίρια στο Ελληνικό πρόκειται να πιστοποιηθούν με LEED Platinum και Gold Rating. Το δεύτερο είναι ότι προσπαθούμε να κάνουμε όλο αυτό το έργο των έξι εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων να τροφοδοτείται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Κάναμε μια επένδυση σε πάρκα ανεμόμυλων για να διασφαλίσουμε ότι όλη η ενέργεια θα παράγεται από αυτούς. Εκτός από αυτό, δημιουργούμε ένα από τα μεγαλύτερα πάρκα στην Ευρώπη. Όσον αφορά τα απόβλητα, την ενέργεια και την διαχείριση των υδάτων, φροντίζουμε να είμαστε ουδέτεροι ως προς την παραγωγή CO2. Αυτό είναι εφικτό γιατί σχεδιάζουμε τα πάντα από την αρχή. Η “έξυπνη πόλη” που δημιουργείται θα παίξει ρόλο στην διαχείριση του νερού και της ενέργειας. Είναι πιο εύκολο να δημιουργηθεί αυτό το βιώσιμο και έξυπνο περιβάλλον όταν χτίζεται από την αρχή».
Ερωτηθείς για το πόσο σημαντική είναι η αγορά των ΗΠΑ για το έργο του Ελληνικού, εκτιμά μεταξύ άλλων ότι πολίτες τόσο από την Ομογένεια όσο και γενικότερα από την Αμερική θα προχωρήσουν σε αγορά κατοικιών στο Ελληνικό. Στέκεται επίσης στην σχέση μεταξύ των ΗΠΑ και της Ελλάδας που είναι πιθανώς στο καλύτερο επίπεδο που ήταν ποτέ, καθώς και στην συμβολή προς την κατεύθυνση αυτή του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης.
Το όραμά μας δεν είναι να είμαστε απλώς μια εταιρεία ακινήτων, αλλά να δημιουργούμε χώρους και εμπειρίες που κάνουν τη ζωή των Ελλήνων και των επισκεπτών καλύτερη. Μέχρι το 2026, θέλουμε να ολοκληρώσουμε ολόκληρη την ακτογραμμή της Αθηναϊκής Ριβιέρας μήκους 3,5 χιλιομέτρων του Ελληνικού. «Δημιουργούμε έναν παραδειγματικό τρόπο ζωής και προσκαλούμε όλους να ζήσουν μέρος του. Το 2024, μπορούν να το επισκεφθούν για να δουν με τα μάτια τους τι δημιουργούμε», αναφέρει ο κ. Αθανασίου, κληθείς να δώσει ένα μήνυμα στους αναγνώστες της USA Today.


Latest News

Sunlight: Με μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης ενισχύει την τεχνολογία μπαταριών
Ανάπτυξη καινοτόμων μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης σε συνεργασία με την ακαδημαϊκή κοινότητα - Τι αναφέρει η Sunlight

Performance Technologies: Άνοδος 30,3% στα EBITDA - Mέρισμα 1,51 εκατ.
Οι εκτιμήσεις της Performance Technologies για το 2025

Στα 376,4 εκατ. τα έσοδα της Intralot το 2024 - Τι δήλωσε ο Σ. Κόκκαλης
Τα καθαρά κέρδη μετά από Φόρους και Δικαιώματα Μειοψηφίας διαμορφώθηκαν για την Intralot στα 4,9 εκατ. ευρώ έναντι 5,8 εκατ. το 2023

Ενισχύει το τμήμα προσέλκυσης ταλέντων η ManpowerGroup
Οι ομάδες αυτές εστιάζουν στην προσέλκυση κορυφαίων ταλέντων για εξειδικευμένες και διοικητικές θέσεις, παρέχοντας στοχευμένες λύσεις

Deal Metlen - Iveco στην αμυντική βιομηχανία - Η συμφωνία Μυτιληναίου με οικογένεια Ανιέλλι
Στρατηγική Συνεργασία μεταξύ IVECO DEFENCE VEHICLES και Metlen για τον Εκσυγχρονισμό του Στόλου Στρατιωτικών Οχημάτων των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων

Mega deal Alpha Bank με AXIA Ventures - Τι περιλαμβάνει η συμφωνία
Ανακοινώθηκε και επίσημα η εξαγορά της AXIA Ventures από την Alpha Bank - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal

Νέα κουλτούρα από τους δανειολήπτες – Τι άλλαξε από την εποχή των μνημονίων έως σήμερα
Τι δείχνουν τα στοιχεία για τα δάνεια από τις τράπεζες – Το πάθημα του ανεξέλεγκτου δανεισμού και των στρατηγικών κακοπληρωτών

Το επόμενο στοίχημα του «Γρηγόρη» - Τα deals με τοπικά brands και… οι καντίνες
Η αλυσίδα Γρηγόρης του επιχειρηματία Βλάσση Γεωργάτου βάζει στο επίκεντρο την περιοχή της Βόρειας Ελλάδας – Σχέδια επέκτασης και σε Κύπρο, Γερμανία και Ρουμανία

Η επέλαση των brands στους εμπορικούς δρόμους - Οι νέες επενδύσεις και τα ενοίκια
Το 2024 έκλεισε με σημαντικές επενδύσεις μεγάλων αλυσίδων και brands στην Ερμού και στο κέντρο της πρωτεύουσας - Οι «χρυσές» μισθώσεις

Poste: Γίνεται ο μεγαλύτερος επενδυτής παρόχου τηλεφωνίας
H Poste Italiane παίρνει τα ηνία της Telecom Italia, μέσω της εξαγοράς του 15% της Vivendi