![Spotify: Με τεχνητή νοημοσύνη θα «μάθει» τι συμβαίνει στο μυαλό μας και θα μας προτείνει τραγούδια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/spotify-scaled.jpg)
Με περίπου 100 εκατομμύρια κομμάτια διαθέσιμα και πάνω από 600 εκατομμύρια συνδρομητές, η βοήθεια των ακροατών να βρουν τη μουσική που θα αγαπήσουν έχει γίνει μια πρόκληση στο πεδίο της πλοήγησης για το Spotify. Είναι η υπόσχεση της εξατομίκευσης και των ουσιαστικών προτάσεων που θα δώσουν στην τεράστια λίστα τραγουδιών περισσότερο νόημα, και αυτό είναι κεντρικό στην αποστολή του Spotify.
Spotify: Tρίτος γύρος απολύσεων – «Μαχαίρι» σε 1.500 θέσεις εργασίας
Η σουίτα εργαλείων προτάσεων του γίγαντα streaming ήχου έχει αυξηθεί με τα χρόνια: Spotify Home feed, Discover Weekly, Blend, Daylist και Made for You Mixes. Και τα τελευταία χρόνια, υπάρχουν ενδείξεις αυτά τα εργαλεία αποδίδουν. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε το Spotify στην Ημέρα Επενδυτών του 2022, οι ανακαλύψεις καλλιτεχνών κάθε μήνα στο Spotify έφτασαν τα 22 δισεκατομμύρια, από 10 δισεκατομμύρια το 2018, «και δεν έχουμε τελειώσει καθόλου», δήλωσε η εταιρεία εκείνη τη στιγμή.
Την τελευταία δεκαετία ή περισσότερο, το Spotify έχει επενδύσει στην τεχνητή νοημοσύνη και, ειδικότερα, στη μηχανική μάθηση. Ο DJ AI που κυκλοφόρησε πρόσφατα μπορεί να είναι το μεγαλύτερο στοίχημά του ότι η τεχνολογία θα επιτρέψει στους συνδρομητές να εξατομικεύουν καλύτερα τις συνεδρίες ακρόασης και να ανακαλύψουν νέες μουσικές και καλλιτέχνες.
Ο DJ με τεχνητή νοημοσύνη μιμείται την ατμόσφαιρα του ραδιοφώνου ανακοινώνοντας τα ονόματα των τραγουδιών και τα βασικά κομμάτια, κάτι που εν μέρει έχει ως στόχο να διευκολύνει τους ακροατές να επεκταθούν έξω από τις ζώνες άνεσής τους. Ένα υπάρχον σημείο πίεσης για τους αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης – που μπορεί να είναι εξαιρετικό στο να δίνει στους ακροατές αυτό που γνωρίζει ότι τους αρέσει ήδη – είναι να προβλέψει πότε αυτοί επιθυμούν να ξεφύγουν από αυτήν τη ζώνη άνεσης.
Ο AI DJ συνδυάζει την τεχνολογία εξατομίκευσης, τη δημιουργία τεχνητής νοημοσύνης και μια δυναμική φωνή AI και οι ακροατές μπορούν να πατήσουν το κουμπί DJ όταν θέλουν να ακούσουν κάτι νέο και κάτι λιγότερο άμεσα προερχόμενο από τις καθιερωμένες προτιμήσεις τους. Πίσω από τους απαλούς τόνους ενός DJ AI υπάρχουν άνθρωποι, ειδικοί στην τεχνολογία και ειδικοί στη μουσική, που στοχεύουν στη βελτίωση της ικανότητας συστάσεων των εργαλείων του Spotify. Η εταιρεία έχει εκατοντάδες μουσικούς συντάκτες και ειδικούς σε όλο τον κόσμο. Ένας εκπρόσωπος του Spotify είπε ότι το εργαλείο δημιουργίας τεχνητής νοημοσύνης επιτρέπει στους ειδικούς να «κλιμακώσουν τις έμφυτες γνώσεις τους με τρόπους που δεν ήταν ποτέ δυνατό πριν».
Τα δεδομένα ενός συγκεκριμένου τραγουδιού ή καλλιτέχνη καταγράφουν μερικά χαρακτηριστικά: συγκεκριμένα μουσικά χαρακτηριστικά και με ποιο τραγούδι ή καλλιτέχνη έχει συνήθως συνδυαστεί μεταξύ των εκατομμυρίων ακροάσεων στα δεδομένα των οποίων μπορεί να έχει πρόσβαση ο αλγόριθμος AI.
Η συλλογή των δεδομένων
Η συλλογή πληροφοριών για το τραγούδι είναι μια αρκετά εύκολη διαδικασία, συμπεριλαμβανομένου του έτους κυκλοφορίας, του είδους και της διάθεσης — από χαρούμενο σε χορευτικό ή μελαγχολικό. Εντοπίζονται επίσης διάφορα μουσικά χαρακτηριστικά, όπως το τέμπο και η ενορχήστρωση. Ο συνδυασμός αυτών των δεδομένων που σχετίζονται με εκατομμύρια συνεδρίες ακρόασης και τις προτιμήσεις άλλων χρηστών βοηθά στη δημιουργία νέων προτάσεων και καθιστά δυνατό το άλμα από τα συγκεντρωτικά δεδομένα σε μεμονωμένες υποθέσεις ακροατών.
Το μοτίβο είναι συνοπτικά το ακόλουθο: «Στους χρήστες που τους άρεσε το Y, τους άρεσε επίσης το Z. Ξέρουμε ότι σας αρέσει το Y, άρα μπορεί να σας αρέσει το Z», είναι ο τρόπος με τον οποίο μια τεχνητή νοημοσύνη βρίσκει αντιστοιχίες. Και το Spotify εκτιμά ότι λειτουργεί. «Από τότε που κυκλοφόρησε ο ΑΙ DJ, ανακαλύψαμε ότι όταν οι ακροατές του DJ ακούν σχόλια μαζί με προσωπικές μουσικές προτάσεις, είναι πιο πρόθυμοι να δοκιμάσουν κάτι νέο (ή να ακούσουν ένα τραγούδι που διαφορετικά μπορεί να είχαν παραλείψει),» είπε ο εκπρόσωπος.
Εάν είναι επιτυχές αυτό το εργαλείο, δεν είναι μόνο οι ακροατές που θα ανακουφιστούν. Θα πρόκειται για ένα εργαλείο εξίσου ωφέλιμο για τους καλλιτέχνες που επιδιώκουν να δημιουργήσουν συνδέσεις με νέους θαυμαστές.
Η Julie Knibbe, ιδρύτρια και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Music Tomorrow — η οποία στοχεύει να βοηθήσει τους καλλιτέχνες να συνδεθούν με περισσότερους ακροατές κατανοώντας πώς λειτουργούν οι αλγόριθμοι και πώς να συνεργαστούν καλύτερα μαζί τους — λέει ότι όλοι προσπαθούν να βρουν πώς να εξισορροπήσουν την οικειότητα και την καινοτομία με ουσιαστικό τρόπο. Και όλοι βασίζονται σε αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης για να βοηθήσουν να γίνει αυτό δυνατό. Όπως λέει, η ισορροπία μεταξύ της ανακάλυψης νέας μουσικής και της παραμονής σε καθιερωμένα μοτίβα είναι ένα κεντρικό άλυτο ζήτημα για όλους τους εμπλεκόμενους, από το Spotify μέχρι τους ακροατές και τους καλλιτέχνες.
«Οποιοδήποτε εργαλείο AI είναι καλό μόνο σε αυτό που του λέτε να κάνουν», είπε η Knibbe. «Αυτά τα συστήματα μουσικών προτάσεων υπάρχουν εδώ και πάνω από μια δεκαετία και έχουν γίνει πολύ καλά στο να προβλέψουν τι θα σας αρέσει. Αυτό που δεν μπορούν να κάνουν είναι να ξέρουν τι υπάρχει στο μυαλό σου, ειδικά όταν θέλεις να βγεις σε ένα νέο μουσικό έδαφος ή κατηγορία».
Το Daylist του Spotify είναι μια προσπάθεια χρήσης παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης για να ληφθούν υπόψη τα καθιερωμένα γούστα, αλλά και τα διαφορετικά περιβάλλοντα που μπορούν να διαμορφώσουν και να αναδιαμορφώσουν τις προτιμήσεις των ακροατών κατά τη διάρκεια της ημέρας και να κάνουν νέες προτάσεις που ταιριάζουν σε διάφορες διαθέσεις και δραστηριότητες. Η Knibbe εκτιμά ότι είναι πιθανό να συνεχιστούν τέτοιες βελτιώσεις και η τεχνητή νοημοσύνη να βελτιώνεται στο να βρίσκει τη φόρμουλα για το πόση καινοτομία θέλει ένας ακροατής, αλλά πρόσθεσε πως «η υπόθεση ότι οι άνθρωποι θέλουν να ανακαλύπτουν συνεχώς νέα μουσική δεν είναι αλήθεια».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Άλτμαν: Το κόστος χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης θα μειώνεται κατά 10 φορές κάθε χρόνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/Sam-Altman-1-600x400.jpg)
Άλτμαν: Το κόστος χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης θα μειώνεται κατά 10 φορές κάθε χρόνο
Ο Σαμ Άλτμαν, Διευθύνων Σύμβουλος της OpenAI, λέει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα χρησιμοποιείται συχνότερα καθώς το κόστος της θα συνεχίζει να πέφτει κατακόρυφα.
![Τεχνητή νοημοσύνη: Αντιδράσεις καλλιτεχνών για δημοπρασία έργων ΑΙ από τον Christie’s](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AI-art-600x338.jpg)
Αντιδράσεις καλλιτεχνών για δημοπρασία έργων ΑΙ από τον οίκο Christie's
Οι δημιουργικές βιομηχανίες ανησυχούν ότι η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να αντιγράψει ή ακόμα και να αντικαταστήσει τα πρωτότυπα έργα τους
![Τεχνητή νοημοσύνη: Ποιοί, πόσο και πως θα επενδύσουν στο όραμα Μακρόν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/12/macron-600x400.jpg)
Ποιοί, πόσο και πως θα επενδύσουν στο όραμα Μακρόν για AI
Ο Γάλλος πρόεδρος μιλά πριν από τη σύνοδο κορυφής AI στο Παρίσι για το 109 δισ. ευρώ όραμα του
![InvestAI: Ευρωπαϊκές επενδύσεις 200 δισ. ευρώ στην τεχνητή νοημοσύνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_ai2-600x352.png)
Ευρωπαϊκές επενδύσεις 200 δισ. ευρώ στην τεχνητή νοημοσύνη
Την πρωτοβουλία InvestAI για την κινητοποίηση 200 δισεκατομμυρίων ευρώ για επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη ανακοίνωσε σήμερα η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν
![ICEYE: Συνεργασία με την SATIM στην ανάλυση εικόνων SAR με χρήση AI](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/PR_Satim-x-ICEYE-600x422.png)
Συνεργασία ICEYE και SATIM στην ανάλυση εικόνων SAR με χρήση AI
Η ICEYE και η SATIM θα ενισχύσουν τη χρήση δεδομένων SAR συνδυάζοντας δορυφορικές εικόνες SAR και προηγμένες λύσεις ανάλυσης
![Παπαδόπουλος (Witside): Μας ενδιαφέρουν οι στρατηγικές συνεργασίες, όχι η εξαγορά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Xristos-Papadopoulos-WITSIDE_image-1-600x494.jpeg)
Παπαδόπουλος (Witside): Μας ενδιαφέρουν οι στρατηγικές συνεργασίες, όχι η εξαγορά
Οι εξαγορές στην ευρύτερη αγορά της Πληροφορικής θα συνεχιστούν, εκτίμησε ο Χρήστος Παπαδόπουλος, CEO και ιδιοκτήτης της Witside
![NXP: Με 307 εκατ. δολ. αποκτά την Kinara, που αναπτύσσει τεχνολογία νευρωνικών μονάδων επεξεργασίας (NPUs)](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Eindhoven-Netherlands-600x338.jpg)
Νέα εξαγορά απο την NXP - Αποκτά για 307 εκατ. δολ. εταιρεία που αναπτύσσει NPUs
Είναι η τρίτη εξαγορά για την ολλανδική εταιρεία NXP Semiconductors - Είχαν προηγηθεί η TTTech Auto (625 εκατ.δολ) και η Aviva Links για 242,5 εκατ.δολ.
![Μασκ: Προσφορά «μαμούθ» 97,4 δισ. δολάρια για την OpenAI](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/mask-1-600x400.jpg)
Προσφορά «μαμούθ» 97,4 δισ. δολαρίων από Μασκ για την OpenAI - Τι απάντησε ο Άλτμαν
Τι περιλαμβάνει η προσφορά - Οι παλιοί συνεργάτες Σαμ Άλτμαν και Μασκ «κοντράρονται» ήδη στα δικαστήρια για την κατεύθυνση της εταιρείας
![Μητσοτάκης: Επαφές με εταιρείες τεχνολογίας στη Σύνοδο AI στο Παρίσι – Στο επίκεντρο τα data centers](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/sdf-600x400.jpg)
Επαφές Μητσοτάκη με εταιρείες τεχνολογίας στη Σύνοδο AI στο Παρίσι - Στο επίκεντρο τα data centers
Σύμφωνα με πηγές της κυβέρνησης είχε συνάντηση μεταξύ άλλων με τον Demis Hassabis, Νομπελίστα, συνιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Deepmind, εταιρείας η οποία ανήκει στην Google
![Βρετανός θέλει να αγοράσει τη χωματερή όπου έχασε 700 εκατ. ευρώ σε bitcoin](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/2017-11-27T182719Z_121180323_RC111A62D430_RTRMADP_3_BLOCKCHAIN-REGULATION-TOKENS-600x400.jpg)
Βρετανός θέλει να αγοράσει τη χωματερή όπου έχασε 700 εκατ. ευρώ σε bitcoin
Σκληρός δίσκος με 8.000 bitcoin κατέληξε στα σκουπίδια πριν από 11 χρόνια. Η αναζήτηση ακόμα δεν έχει ξεκινήσει.