![Μέση Ανατολή: Διπλή απειλή για το εμπόριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_iran_war7.png)
Δύο επιπλέον «αγκάθια» αντιμετωπίζει το παγκόσμιο εμπόριο πέραν της ασθενούς ζήτησης λόγω της κατάστασης της διεθνούς οικονομίας. Οι γεωπολιτικές κρίσεις όπως αυτή που είναι σε εξέλιξη τους τελευταίους μήνες στην Ερυθρά Θάλασσα και κορυφώνεται τις ημέρες αυτές μετά τη σύγκρουση Ιράν – Ισραήλ και οι επιπτώσεις περιβαλλοντικού χαρακτήρα, όπως η ξηρασία στη Διώρυγα του Παναμά ταλαιπωρούν το παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο.
Η ανθεκτικότητα του παγκόσμιου εμπορίου δοκιμάζεται από διαταραχές σε δύο από τις κύριες παγκόσμιες ναυτιλιακές οδούς: τη διώρυγα του Παναμά και τη διώρυγα του Σουέζ, αναφέρει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (WTO) στην τελευταία του έκθεση. Και αν η κατάσταση στη Διώρυγα του Παναμά από την οποία διακινείται το 6% του παγκόσμιου εμπορίου φαίνεται να σταδιακά να εξομαλύνεται, καθώς αναμένεται αύξηση των βροχών, η αβεβαιότητα εντείνεται στο γεωπολιτικό πεδίο.
Deutsche Bank:Τέλος το εμπόριο όπως το ξέραμε- Τα 4 χρόνια που άλλαξαν τον κόσμο
Αβεβαιότητα
Υπάρχει υψηλός βαθμός αβεβαιότητας λόγω πολλών παραγόντων κινδύνου που υπάρχουν στην παγκόσμια οικονομία, συμπεριλαμβανομένων των περιφερειακών συγκρούσεων, των γεωπολιτικών εντάσεων και του αυξανόμενου προστατευτισμού, υπογραμμίζει ο WTO. Οι προβλέψεις είναι δύσκολες και δεν είναι τυχαίο ότι λόγω της αβεβαιότητας που επικρατεί η αύξηση του όγκου εμπορίου το 2024 θα μπορούσε να κυμανθεί από +5,8% έως -1,6%.
Αναφερόμενη η έκθεση, η οποία δημοσιοποιήθηκε στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας και δεν λαμβάνει υπόψη της τις τελευταίες εξελίξεις στις σχέσεις Ιράν – Ισραήλ, στην κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα σημειώνει ότι η έκταση του οικονομικού αντίκτυπου της κρίσης στην περιοχή θα εξαρτηθεί από τη διάρκεια και τη σοβαρότητα των επιθέσεων, καθώς και από τις αποφάσεις που θα λάβουν οι ναυτιλιακές εταιρείες σχετικά με τους κινδύνους και το κόστος που συνδέεται με τα ταξίδια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, ή την εκτροπή των πλοίων τους. Οι ναυτιλιακές δεν αναμένουν ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί σημαντικά τουλάχιστον μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του 2024.
Σε περίπτωση που η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα επιμείνει, ενδέχεται να οδηγήσει τη ναυτιλία και τον κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών να επανεξετάσουν τις στρατηγικές και τις προτεραιότητές τους. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει τη μείωση του αριθμού των συνδυασμών ταξιδιών ή την υιοθέτηση νέων μοντέλων δρομολογίων.
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση WOT, ο όγκος του παγκόσμιου εμπορίου αναμένεται να αυξηθεί κατά 2,6% το 2024 και κατά 3,3% το 2025, ύστερα από μια μεγαλύτερη από την αναμενόμενη μείωση κατά -1,2% το 2023. Η ζήτηση εισαγωγών σε πραγματικούς όρους ήταν αδύναμη το 2023 στις περισσότερες περιοχές, ιδίως στην Ευρώπη, αλλά και στη Βόρεια Αμερική και την Ασία. Οι κύριες εξαιρέσεις ήταν η Μέση Ανατολή και η περιοχή της Κοινοπολιτείας Ανεξάρτητων Κρατών (ΚΑΚ), όπου οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατακόρυφα.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά