
Με στόχο την ναυπήγηση 10.000 πλοίων μέχρι το 2035 σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία η Sea Europe, ο φορέας που εκπροσωπεί ναυπηγεία και κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού της Γηραιάς Ηπείρου, ζητά από την Κομισιόν και την ευρωπαϊκή πολιτική ηγεσία να διαμορφώσει μια ολοκληρωμένη ευρωπαϊκή Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική, που θα την βοηθήσει να αντιμετωπίσει το άνισο ανταγωνισμό από τα ναυπηγεία της Ασίας.
Όπως τονίζει λόγω των σημαντικών διαφορών τιμών της τάξης του 30% έως 40%, σε συνδυασμό με τις ευνοϊκά οικονομικά κίνητρα – ιδίως από τις κινεζικές τράπεζες -, οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες επιλέγουν όλο και περισσότερο τα Ασιατικά ναυπηγεία. Αποτέλεσμα, της εξέλιξης αυτής είναι τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία να καταγράφουν σημαντική μείωση των παραγγελιών. Αυτή η τάση δεν αποτελεί μόνο σημαντικό οικονομικό κίνδυνο, αλλά υπονομεύει επίσης τη στρατηγική αυτονομία της Ευρώπης, ιδίως εν μέσω των σημερινών γεωπολιτικών εντάσεων, υπογραμμίζει η Sea Europe.
Ναυτιλία: Ρεκόρ ναυπηγήσεων σε πλοία νέας τεχνολογίας από τους έλληνες εφοπλιστές
Η SEA Europe ζητά μια άλλη πολιτική από την ΕΕ για τα ναυπηγεία με στόχο τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία μέχρι το 2035, να κατασκευάσουν 10.000 βιώσιμα και ψηφιοποιημένα πλοία σε στρατηγικούς τομείς της ευρωπαϊκής γαλάζιας οικονομίας”.
Ναυτιλιακή τεχνολογία
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης. Κατασκευάζει, εξοπλίζει και συντηρεί πλοία και πλατφόρμες ζωτικής σημασίας για τη μεταφορά αγαθών, ανθρώπων και ενέργειας, συνδέοντας θαλάσσιες περιοχές και την ενίσχυση της γαλάζιας οικονομίας. Επιπλέον, παρέχει ναυτικές ικανότητες απαραίτητες για την άμυνα και την ασφάλεια της Ευρώπης, επισημαίνει σε μία δήλωση της η Sea Europe.
Παρά τον στρατηγικό της ρόλο, η ευρωπαϊκή βιομηχανία θαλάσσιας τεχνολογίας έχει αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις τα τελευταία χρόνια, ιδίως λόγω των μακροχρόνιων στρεβλώσεων του ανταγωνισμού από την Ασία.
H μείωση της ναυπηγικής δραστηριότητας δεν έθεσε σε κίνδυνο μόνο τη βιομηχανική ικανότητα των ευρωπαϊκών ναυπηγείων, αλλά και υπονόμευσε ολόκληρο το οικοσύστημα της εφοδιαστικής αλυσίδας που περιλαμβάνει εξοπλισμό, συστήματα και τεχνολογίες, και έβλαψε τις ναυπηγικές ικανότητες, συμπληρώνει η ευρωπαϊκή ένωση των ναυπηγείων.
Ο Christophe Tytgat, Γενικός Γραμματέας της SEA Europe, υπογράμμισε τον επείγοντα χαρακτήρα της κατάστασης: Είναι επιτακτική ανάγκη να ανακτηθεί η ναυπηγική ικανότητα της Ευρώπης με την εξασφάλιση παραγγελιών από τους πλοιοκτήτες, συμπεριλαμβανομένων των ευρωπαίων πλοιοκτητών τόνισε.
Πράσινη μετάβαση
Η πράσινη μετάβαση συμπλήρωσε, η ψηφιοποίηση και η γαλάζια οικονομία είναι μια πολλά υποσχόμενη ευκαιρία για την Ευρώπη να ξεπεράσει τους παγκόσμιους ανταγωνιστές στην ποιότητα, την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια. Η φιλοδοξία μας είναι σαφής: έως το 2035, στοχεύουμε να προμηθεύσουμε 10.000 βιώσιμα και ψηφιοποιημένα σκάφη σε στρατηγικούς τομείς της ευρωπαϊκής γαλάζιας οικονομίας, υπογράμμισε.
Η SEA Europe θα παρουσιάσει από πλευράς της προτάσεις πολιτικής στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις 17 Απριλίου, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που συνδιοργανώνουν η ευρωβουλευτής Catherine Chabaud και ο ευρωβουλευτής Pierre Karleskind.


Latest News

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της Οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ

Πράσινο φως Τραμπ σε λιμάνι στο Τέξας - Θα διακινεί 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως
Το έργο στο Τέξας θα επιτρέπεη στα γιγάντια δεξαμενόπλοια VLCC να φορτώνουν έως και 85.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ώρα