![Sea Europe: Τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία στοχεύουν να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/shutterstock_1701382183.webp)
Με στόχο την ναυπήγηση 10.000 πλοίων μέχρι το 2035 σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία η Sea Europe, ο φορέας που εκπροσωπεί ναυπηγεία και κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού της Γηραιάς Ηπείρου, ζητά από την Κομισιόν και την ευρωπαϊκή πολιτική ηγεσία να διαμορφώσει μια ολοκληρωμένη ευρωπαϊκή Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική, που θα την βοηθήσει να αντιμετωπίσει το άνισο ανταγωνισμό από τα ναυπηγεία της Ασίας.
Όπως τονίζει λόγω των σημαντικών διαφορών τιμών της τάξης του 30% έως 40%, σε συνδυασμό με τις ευνοϊκά οικονομικά κίνητρα – ιδίως από τις κινεζικές τράπεζες -, οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες επιλέγουν όλο και περισσότερο τα Ασιατικά ναυπηγεία. Αποτέλεσμα, της εξέλιξης αυτής είναι τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία να καταγράφουν σημαντική μείωση των παραγγελιών. Αυτή η τάση δεν αποτελεί μόνο σημαντικό οικονομικό κίνδυνο, αλλά υπονομεύει επίσης τη στρατηγική αυτονομία της Ευρώπης, ιδίως εν μέσω των σημερινών γεωπολιτικών εντάσεων, υπογραμμίζει η Sea Europe.
Ναυτιλία: Ρεκόρ ναυπηγήσεων σε πλοία νέας τεχνολογίας από τους έλληνες εφοπλιστές
Η SEA Europe ζητά μια άλλη πολιτική από την ΕΕ για τα ναυπηγεία με στόχο τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία μέχρι το 2035, να κατασκευάσουν 10.000 βιώσιμα και ψηφιοποιημένα πλοία σε στρατηγικούς τομείς της ευρωπαϊκής γαλάζιας οικονομίας”.
Ναυτιλιακή τεχνολογία
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης. Κατασκευάζει, εξοπλίζει και συντηρεί πλοία και πλατφόρμες ζωτικής σημασίας για τη μεταφορά αγαθών, ανθρώπων και ενέργειας, συνδέοντας θαλάσσιες περιοχές και την ενίσχυση της γαλάζιας οικονομίας. Επιπλέον, παρέχει ναυτικές ικανότητες απαραίτητες για την άμυνα και την ασφάλεια της Ευρώπης, επισημαίνει σε μία δήλωση της η Sea Europe.
Παρά τον στρατηγικό της ρόλο, η ευρωπαϊκή βιομηχανία θαλάσσιας τεχνολογίας έχει αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις τα τελευταία χρόνια, ιδίως λόγω των μακροχρόνιων στρεβλώσεων του ανταγωνισμού από την Ασία.
H μείωση της ναυπηγικής δραστηριότητας δεν έθεσε σε κίνδυνο μόνο τη βιομηχανική ικανότητα των ευρωπαϊκών ναυπηγείων, αλλά και υπονόμευσε ολόκληρο το οικοσύστημα της εφοδιαστικής αλυσίδας που περιλαμβάνει εξοπλισμό, συστήματα και τεχνολογίες, και έβλαψε τις ναυπηγικές ικανότητες, συμπληρώνει η ευρωπαϊκή ένωση των ναυπηγείων.
Ο Christophe Tytgat, Γενικός Γραμματέας της SEA Europe, υπογράμμισε τον επείγοντα χαρακτήρα της κατάστασης: Είναι επιτακτική ανάγκη να ανακτηθεί η ναυπηγική ικανότητα της Ευρώπης με την εξασφάλιση παραγγελιών από τους πλοιοκτήτες, συμπεριλαμβανομένων των ευρωπαίων πλοιοκτητών τόνισε.
Πράσινη μετάβαση
Η πράσινη μετάβαση συμπλήρωσε, η ψηφιοποίηση και η γαλάζια οικονομία είναι μια πολλά υποσχόμενη ευκαιρία για την Ευρώπη να ξεπεράσει τους παγκόσμιους ανταγωνιστές στην ποιότητα, την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια. Η φιλοδοξία μας είναι σαφής: έως το 2035, στοχεύουμε να προμηθεύσουμε 10.000 βιώσιμα και ψηφιοποιημένα σκάφη σε στρατηγικούς τομείς της ευρωπαϊκής γαλάζιας οικονομίας, υπογράμμισε.
Η SEA Europe θα παρουσιάσει από πλευράς της προτάσεις πολιτικής στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις 17 Απριλίου, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που συνδιοργανώνουν η ευρωβουλευτής Catherine Chabaud και ο ευρωβουλευτής Pierre Karleskind.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023