![Jumbo: Αλμα κερδοφορίας 21,88% το 2023 – Στα 303 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/jumbo-1.jpg)
Στα 303,00 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα καθαρά κέρδη του ομίλου Jumbo το 2023 καταγράφοντας αύξηση +21,88% σε σχέση με το 2022.
Οι πωλήσεις του Ομίλου ξεπέρασαν το φράγμα του 1 δισ. ευρώ, ενώ ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά +13,90% σε σύγκριση με το 2022, στα 1.081,39 εκατ. ευρώ.
Τα «μαθηματικά» του Ταμείου Ανάκαμψης, το «δώρο» Βακάκη και ο νέος σταθμός του Προαστιακού
Το μικτό περιθώριο κέρδους διατηρήθηκε σε 55,77% από 55,92% την προηγούμενη αντίστοιχη περίοδο λόγω της μικρής αποκλιμάκωσης του κόστους μεταφοράς.
Τα κέρδη προ Φόρων, Τόκων, και Αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ανήλθαν σε 398,10 εκατ.€ από 336,75 εκατ.€ την προηγούμενη αντίστοιχη περίοδο παρουσιάζοντας αύξηση κατά +18,21%.
Την 31η Δεκεμβρίου 2023, τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα μαζί με τα λοιπά κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά στοιχεία του Ενεργητικού του Ομίλου, ήταν ανώτερα του συνολικού ποσού των δανειακών υποχρεώσεων και των υποχρεώσεών του από μισθώσεις, κατά το ποσό των 370,41εκατ.€ έναντι 522,48 εκατ.€ κατά την 31η Δεκεμβρίου 2022.
Η Διοίκηση θα προτείνει στη Γενική Συνέλευση των μετόχων, τη διανομή μερίσματος € 1,00 (μικτό) ανά μετοχή όπου αντιπροσωπεύει το περίπου το 45% των καθαρών κερδών του Ομίλου.
Όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, «η δύσκολη στρατηγική επιλογή, καθημερινής μείωσης των τιμών στα καταστήματα JUMBO, μέσα σ’ ένα ανασφαλές διεθνές περιβάλλον, με άφθονες πληθωριστικές αφορμές, τελικά αποδίδει καρπούς και βρίσκει πλέον αρκετούς μιμητές. Οι καταναλωτές ανταποκρίθηκαν στην πολιτική του Ομίλου, που επέβαλε αποκλιμάκωση των τιμών σε χιλιάδες κωδικούς προϊόντων και συνεχίζει αποκλείοντας από τα ράφια αδικαιολογήτως υπερτιμολογημένα είδη, οδηγώντας σε αύξηση του όγκου των πωλήσεων σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται ο Όμιλος».
Επίσης επισημαίνει ότι «παρότι οι ενδείξεις πωλήσεων και κερδοφορίας είναι αισιόδοξες μέχρι και σήμερα, λόγω της ρευστότητας του πολέμου στη Μέση Ανατολή η διοίκηση θα επανεξετάσει τις εκτιμήσεις της για το σύνολο του 2024 με την ανακοίνωση των πωλήσεων του Απριλίου, οι οποίες αποτυπώνουν τα τέσσερα
πέμπτα της συνολικής Πασχαλινής περιόδου».
Οι πωλήσεις του πρώτου Τριμήνου του 2024
Οι πωλήσεις του Ομίλου JUMBO κατά τον Μάρτιο 2024, εμφανίζονται αυξημένες κατά 17% περίπου σε σχέση με τον αντίστοιχο περσυνό μήνα κυρίως λόγω της εποχικότητας των πωλήσεων σε Ελλάδα και Κύπρο όπου ο εορτασμός των Αποκριών φέτος ήταν στις 17 Μαρτίου (26 Φεβρουαρίου πέρυσι).
Συνολικά, στο πρώτο τρίμηνο του 2024, οι πωλήσεις του Ομίλου, ήταν αυξημένες κατά +6%.
Η πορεία των πωλήσεων ανά χώρα
Ελλάδα
Τον Μάρτιο του 2024, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας (χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές), παρουσίασαν αύξηση κατά +18% περίπου καθώς φέτος ο Μάρτιος περιελάβανε και τις πωλήσεις που σχετίζονται με τον εορτασμό των Αποκριών.
Συνολικά για το πρώτο τρίμηνο του έτους 2024, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς τις ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση κατά +4% περίπου σε σχέση με το 2023.
Κύπρος
Οι πωλήσεις των καταστημάτων κατά τον Μάρτιο του 2024, ήταν αυξημένες κατά 27% περίπου καθώς φέτος ο Μάρτιος περιελάβανε και τις πωλήσεις που σχετίζονται με τον εορτασμό των Αποκριών.
Συνολικά οι πωλήσεις των καταστημάτων στην Κύπρο για το πρώτο τρίμηνο του 2024 είναι αυξημένες κατά 4% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Βουλγαρία
Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν αύξηση κατά +10% περίπου τον Μάρτιο του 2024, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Συνολικά οι πωλήσεις στη Βουλγαρία για το πρώτο τρίμηνο του 2024 είναι αυξημένες κατά +10% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Ρουμανία
Οι πωλήσεις του δικτύου καθώς και του ηλεκτρονικού καταστήματος (www.e-jumbo.ro) σημείωσαν αύξηση της τάξης του +14% περίπου τον Μάρτιο του 2024, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Συνολικά, οι πωλήσεις στη Ρουμανία για το πρώτο τρίμηνο του 2024 είναι αυξημένες κατά +13% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Δίκτυο καταστημάτων
Κατά την 31η Δεκεμβρίου 2023, ο Όμιλος JUMBO αριθμούσε 85 καταστήματα. Τα 53 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 10 στη Βουλγαρία και 17 στη Ρουμανία.
Ο Όμιλος διέθετε ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα, στην Κύπρο και Ρουμανία. Μέσω συνεργασιών, είχε παρουσία με 36 καταστήματα που φέρουν το σήμα της JUMBO, σε 7 χώρες (Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία, Μαυροβούνιο και Ισραήλ).
Τον Απρίλιο του 2024, ξεκίνησε τη λειτουργία του το ανακαινισμένο υπερκατάστημα Jumbo στην Καρδίτσα όπου παρέμενε κλειστό λόγω του πρωτοφανούς πλημμυρικού φαινομένου στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2023.
Επίσης, στην πόλη Oradea στη Ρουμανία ξεκίνησε να λειτουργεί το νέο ιδιόκτητο υπερ-κατάστημα, το δεύτερο JUMBO στην πόλη.
Μέχρι το τέλος του 2024, αναμένεται να λειτουργήσουν ένα ιδιόκτητο υπερ-καταστήμα στην Λευκωσία (Κύπρος) ένα ιδιόκτητο υπερ-καταστήμα στην Timisoara (Ρουμανία) ένα ιδιόκτητο υπερ-καταστήμα στο Βουκουρέστι (Ρουμανία) επαναλειτουργία του καταστήματος στη Λάρισα.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τράπεζες: Γιατί φορτώνουν με επιπλέον έξοδα το τελευταίο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_trapezes_flags_NEA_2025-600x352.png)
Γιατί «φορτώνουν» με επιπλέον έξοδα τους ισολογισμούς οι τράπεζες - Ο πήχης για τα μερίσματα
Στην τελική ευθεία εισέρχεται η δημοσιοποίηση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων από τις τράπεζες - Η στρατηγική και ο στόχος για τα μερίσματα
![Miele Hellas: «Bonus» από τους Γερμανούς στην ελληνική εταιρεία – Το στοίχημα των 100 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/miele-1-600x400.jpg)
Το «bonus» των Γερμανών στη Miele Hellas, το στοίχημα των 100 εκατ. και ο Κωτσόβολος
Τι ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Miele Hellas για την πορεία ανάπτυξης – Το μήνυμα των ιδιοκτητών για την ανάθεση του cluster – Πώς θα αναπτυχθεί
![Βιομηχανικές περιοχές: Σύσκεψη βουλευτών της ΝΔ και εκπροσώπων του ΠΑΣΕΒΙΠΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/1213-600x450.jpg)
Διορθωτικές παρεμβάσεις στο νόμο 4982/22 για τις βιομηχανικές περιοχές ζητούν οι επιχειρήσεις των ΒΙΠΕ
Οι βουλευτές της ΝΔ μαζί με εκπροσώπους του ΠΑΣΕΒΙΠΕ, θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης «ώστε να διαμορφωθεί ενα βιώσιμο μέλλον» για τις βιομηχανικές περιοχές
![Miele Hellas: Επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Miele-600x400.jpg)
Η Miele Hellas επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία
Η επιτυχημένη πορεία της Miele Hellas οδηγεί σε ανάληψη της νέας αρμοδιότητας του νέου Miele Cluster Adria Aegean
![Jumbo: Αυξήθηκαν κατά 11% οι πωλήσεις τον Ιανουάριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/jumbo55.png)
Jumbo: Αύξηση 11% στις πωλήσεις τον Ιανουάριο
Αυξημένες 15% οι πωλήσεις στην Ελλάδα τον Ιανουάριο - Τι αναφέρει η διοίκηση της Jumbo
![Κλωστοϋφαντουργία: Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί -Υπόμνημα σε Σκυλακάκη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/klostoyfantoyrgia-768x430-1-600x336.jpg)
Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί - Υπόμνημα σε Σκυλακάκη
Υπεισέρχεται πλέον στο κόστος του προϊόντος περίπου κατά 50%, και είναι 40% υψηλότερο από Ισπανία και Πορτογαλία αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΒΚ
![ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_peiraios_megalou333-600x352.png)
ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων
Το σενάριο της απόκτησης της Εθνικής Ασφαλιστικής το 2025 - Βραχυπρόθεσμες προκλήσεις
![Public: Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_Publichome_Ηράκλειο-600x400.jpg)
Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης
Τα νέα μεγάλα “Public + home” αποτελούν μέρος του τριετούς επενδυτικού πλάνου των €10 εκατ. ευρώ που υλοποιεί η εταιρία
![Profile Software: Νέο κέντρο ερευνας και ανάπτυξης στην Πάτρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/profile-software-600x300.webp)
Νέο κέντρο R&D στην Πάτρα για την Profile Software
Το νέο κέντρο R&D της Profile Software θα εστιάζει στη δημιουργία Χρηματοοικονομικών και Επιχειρησιακών λύσεων με χρήση AI και LLM
![Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 9% στα online – Τι προτιμούν οι καταναλωτές [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/online-supermarket-768x402-1-600x314.jpg)
«Άλμα» 9% στις πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ - Η δημοφιλής ημέρας [γραφήματα]
Ποιες κατηγορίες προϊόντων πρωταγωνιστούν στα online σούπερ μάρετ