![«Our Ocean Conference 2024»- Orsel: Η ναυτιλία σωστά τοποθετημένη στον ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/ploio-nautilia-600x376-1.jpg)
Η ενεργειακή μετάβαση έχει γίνει το νέο πεδίο του διεθνούς οικονομικού ανταγωνισμού όμως η ναυτιλία ο πιο φιλικός προς το περιβάλλον τρόπος μεταφοράς είναι σωστά τοποθετημένη για να επιτύχει την ενεργειακή μετάβαση.
Τα παραπάνω τόνισαν μιλώντας στο 9ο Our Ocean Conference η πρόεδρος της ένωσης των εφοπλιστικών φορέων της Ευρώπη (ECSA) κα. Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo κ. Δημήτρης Φαφαλιός.
Η πρόεδρος της ένωσης των εφοπλιστικών φορέων της Ευρώπη (ECSA) κα. Karin Orsel, τόνισε ότι η ναυτιλία αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της ασφάλειας της Ευρώπης – από την ενέργεια έως την ασφάλεια των τροφίμων και της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός στόλος είναι ένας από τους μεγαλύτερους στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας το 39,5% του παγκόσμιου στόλου, επιτρέποντας στην ΕΕ να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού. Η ναυτιλία πρόσθεσε, διαδραματίζει επίσης στρατηγικό ρόλο στην επίτευξη των κλιματικών της στρατηγικών όπως ο στόχος Fit-for-55 έως το 2030 και ο στόχος του net zero έως το 2050. Στην πραγματικότητα, η ναυτιλία θα μεταφέρει τα καθαρά καύσιμα που χρειάζεται η ευρωπαϊκή οικονομία μας από τον άνθρακα, υπογράμμισε η κα. Orsel.
![](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/thumbnail_orsel.jpg)
Η πρόεδρος της ένωσης των εφοπλιστικών φορέων της Ευρώπη (ECSA) κα. Karin Orsel
Η ενεργειακή μετάβαση είναι μια ευκαιρία να επενδύσουμε στην παραγωγή καθαρών καυσίμων και τεχνολογιών για τη ναυτιλία και να ενισχύσουμε τη ναυτιλιακή βιομηχανία στο σύνολό της, τόνισε η κα. Orsel. Ωστόσο, όπως συμπλήρωσε η πράσινη μετάβαση απαιτεί τεράστιες επενδύσεις και ανέφερα ότι απαιτούνται στην ΕΕ 500 δισεκ ευρώ ετησίας για να επιτύχει τους πράσινους στόχους της, το ένα τρίτο των οποίων θα πρέπει να προέρχεται από δημόσιες πηγές. Η πρόσβαση στη χρηματοδότηση αποτελεί ακόμη μεγαλύτερη πρόκληση για τη ναυτιλία, η οποία είναι ένας πολύ διαφορετικός τομέας. Έχουμε διαφορετικά τμήματα, διαφορετικά πλοία, διαφορετικά επιχειρηματικά μοντέλα και δραστηριοποιούμαστε σε παγκόσμιο επίπεδο, είπε η πρόεδρος της Ecsa.
Πεδίο ανταγωνισμού
Η ενεργειακή μετάβαση έχει γίνει το νέο διεθνές πεδίο μάχης του οικονομικού ανταγωνισμού και της ασφάλειας, συνέχισε συμπληρώνοντας ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία είναι πρωτοπόρος στις πράσινες επενδύσεις. Μια ισχυρή και διεθνώς ανταγωνιστική ευρωπαϊκή ναυτιλία αποτελεί προϋπόθεση για μια ισχυρή και καινοτόμο ναυτιλιακή βιομηχανία και βιομηχανία καυσίμων στην Ευρώπη, πρόσθεσε.
Η κα. Orsel επιβεβαίωσε την δέσμευση των ευρωπαίων εφοπλιστών να συμβάλουν στην επίτευξη του στόχου της ΕΕ να γίνει η πρώτη ήπειρος με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2050.
Η ECSA ανέφερε, έχει συνεργαστεί στενά με τους φορείς χάραξης πολιτικής για να διασφαλίσει ότι οι πολιτικές αυτές είναι εφαρμόσιμες και επιτυγχάνουν τους στόχους τους.
Για την ευρωπαϊκή πλοιοκτησία πάντως το βασικό σημείο στην ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας είναι η διαθεσιμότητα καθαρών, προσιτών και ασφαλών καυσίμων. Το πρόσθετο κόστος για τα καθαρά καύσιμα μπορεί να φτάσει έως και τέσσερις ή πέντε φορές ακριβότερο. Η δέσμευση μέρους των εσόδων από το ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (ΣΕΔΕ) είναι απαραίτητη για να βοηθηθεί η ναυτιλία να απαλλαγεί από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Ιστορική συμφωνία
H κα. Orsel αναφέρθηκε και στην ιστορική συμφωνία που επιτεύχθηκε πέρυσι στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ). Η ναυτιλία είναι ο μόνος τομέας της οικονομίας που έχει στόχο καθαρό μηδενικό ισοζύγιο μέχρι το 2050 σε διεθνές επίπεδο, ο οποίος αντιστοιχεί στον κλιματικό στόχο της ΕΕ. Είναι ζωτικής σημασίας για εμάς να διασφαλίσουμε ισότιμους όρους ανταγωνισμού σε παγκόσμιο επίπεδο και να παραμείνει η ναυτιλία διεθνώς ανταγωνιστική, υπογράμμισε η πρόεδρος της Εcsa.
Τέλος δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στους ναυτικούς υπογραμμίζοντας ότι οι μελλοντικές τεχνολογίες καθαρών καυσίμων θα απαιτήσουν νέες δεξιότητες, εκπαίδευση και επιχειρησιακή κατάρτιση για τους ναυτικούς. Τα τεχνολογικά προηγμένα πλοία θα απαιτήσουν επίσης νέες ψηφιακές δεξιότητες. Η πράσινη και ψηφιακή μετάβαση θα απαιτήσει την αναβάθμιση και επανεκπαίδευση 800.000 ναυτικών τα επόμενα 10 χρόνια.
Η ναυτιλία 120 φορές πιο αποδοτική από τις αεροπορικές μεταφορές
Η ναυτιλία είναι ο πιο ενεργειακά αποδοτικός τρόπος μεταφοράς. Είναι περίπου πέντε φορές πιο αποδοτική από τις οδικές μεταφορές και περίπου 100 έως 120 φορές πιο αποδοτική από τις αεροπορικές μεταφορές, είπε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός.
![](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/thumbnail_fafalios-1024x582.jpg)
Ο πρόεδρος της Intercargo κ. Δημήτρης Φαφαλιός
Ωστόσο, ο τομέας έχει δεσμευτεί να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και συνεχίζει τις προσπάθειές του σε συνεργασία με τους άλλους ενδιαφερόμενους φορείς.
Η πλήρης απανθρακοποίηση της ναυτιλίας φυσικά δεν είναι εύκολη υπόθεση χωρίς νέες τεχνολογίες και εναλλακτικά ασφαλή καύσιμα τα οποία θα είναι διαθέσιμα σε παγκόσμιο επίπεδο, πρόσθεσε ο κ. Φαφαλιός. Ωστόσο, τόνισε, πιστεύω ακράδαντα ότι ο κλάδος δεν ήταν ποτέ πιο καλά τοποθετημένος για να επιτύχει την ενεργειακή μετάβαση. Επίσης τόνισε ότι τ ρυθμιστικό πλαίσιο δεν είναι απλώς ζωτικής σημασίας. Είναι προαπαιτούμενο.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά