Η ελληνική ναυτιλία είναι μια οικονομική και στρατηγική δύναμη… Διαθέτει ένα σύγχρονο και τεχνολογικά προηγμένο στόλο, απόδειξη της δέσμευσής μας για το περιβάλλον, τόνισε η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού μιλώντας χθες στο 9ο Our Ocean Conference 2024.
Η κα. Τραυλού πρόσθεσε ότι «καθώς περνάμε από την εποχή των υδρογονανθράκων στην αυγή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η ναυτιλία είναι έτοιμη για άλλη μια φορά να αποτελέσει ακρογωνιαίο λίθο σε αυτή τη μετασχηματιστική εποχή». Υπογράμμισε ότι οι ωκεανοί είναι το σπίτι της ναυτιλίας και η προστασία τους είναι τρόπος σκέψης και δράσης της. Όσον αφορά την ελληνική ναυτιλία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των τεχνολογικών εξελίξεων και καινοτομιών, υπογράμμισε η κα. Τραυλού.
Η ελληνική ναυτιλία
Αρχικά η κα. Τραυλού καλωσόρισε του παρευρισκόμενους στην Ελλάδα. «Καλώς ήρθατε στην όμορφη χώρα μου. Καλώς ήρθατε στη γενέτειρα του Ωκεανού. Ο Ωκεανός είναι σύμφωνα με το μύθο, ο γιος του Ουρανού και της Γαίας . Ένας Έλληνας Τιτάνας πράγματι, που ρέει πάντα γύρω από τη Γη»
Στη συνέχεια η πρόεδρος της ΕΕΕ σημείωσε ότι «καθώς συγκεντρωνόμαστε στο λίκνο του θαλάσσιου πολιτισμού, καθήκον μας είναι να χαράξουμε μια πορεία για το βιώσιμο μέλλον του». «Ζούμε σε έναν πλανήτη, τον οποίο ονομάζουμε Γη, ενώ είναι ξεκάθαρα Ωκεανός, καθώς τα δύο τρίτα του καλύπτονται από νερό. Η διατήρηση των ωκεανών είναι η διατήρηση της ίδιας της ζωής» τόνισε και ζήτησε να ενώσουν όλοι τις δυνάμεις τους «για να σώσουμε τους ωκεανούς μας. Για ένα βιώσιμο μέλλον για όλους μας».
Η Πρόεδρος της ΕΕΕ επεσήμανε στη συνέχεια ότι το πεπρωμένο της Ελλάδας έχει συνδεθεί με τη θάλασσα καθώς διαθέτει «μια ακτογραμμή που εκτείνεται σε πάνω από 20 χιλιάδες χιλιόμετρα και ένα μωσαϊκό από 6 χιλιάδες νησιά…»
Η θάλασσα είναι η ταυτότητά μας, εμείς, οι Έλληνες, αναπνέουμε, ζούμε και ανθίζουμε από τη θάλασσα., η θάλασσα είναι η γέφυρα μας με τον κόσμο. Αυτή η κληρονομιά έχει δημιουργήσει τον μεγαλύτερο ποντοπόρο στόλο, υπογράμμισε η κα. Τραυλού.
Αναφερόμενη στην ελληνική ναυτιλία είπε ότι «είναι μια οικονομική και στρατηγική δύναμη… Διαθέτει ένα σύγχρονο και τεχνολογικά προηγμένο στόλο, απόδειξη της δέσμευσής μας για το περιβάλλον».
«Είμαστε, συνέχισε, υπερήφανοι που είμαστε ηγέτες σε έναν κλάδο που διασφαλίζει την ευημερία της ανθρωπότητας. Κάνοντας δυνατό το παγκόσμιο εμπόριο. Αποτελώντας τον πιο αποδοτικό τρόπο μεταφοράς βασικών αγαθών και ενέργειας. Διατηρούμε το βιοτικό επίπεδο των ανθρώπων παγκοσμίως. Η ναυτιλία είναι η ραχοκοκαλιά της παγκόσμιας οικονομίας.Η ιστορία μαρτυρά αυτόν τον καθοριστικό ρόλο που διαδραμάτισε – και διαδραματίζει – η ναυτιλία ακόμη και μπροστά σε πρωτοφανείς προκλήσεις.
Η πρόεδρος της ΕΕΕ ξεκαθάρισε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία δίνει προτεραιότητα στην ασφάλεια και την περιβαλλοντική διαχείριση. «Λειτουργούμε, είπε, σύμφωνα με τους αυστηρούς παγκόσμιους κανόνες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ). Τηρούμε τις συμβάσεις του, από τις οποίες 21 σχετίζονται άμεσα με το περιβάλλον, και είμαστε υπερήφανοι για την αποτελεσματικότητα αυτών των μέτρων. Ο κλάδος μας ρυθμίζεται αυστηρά για την πρόληψη της ρύπανσης από πετρέλαιο, χημικά, σκουπίδια, λύματα και αέριους ρύπους».
Η δέσμευση των εφοπλιστών
Αφού τόνισε ότι στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, η δέσμευση του κλάδου είναι ακλόνητη, ανέδειξε την πραγματικότητα που δεν είναι άλλη από ότι «η ναυτιλία έχει ξεπεράσει τους περισσότερους άλλους βιομηχανικούς κλάδους όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, λαμβάνοντας υπόψη ότι είναι μια βιομηχανία που δεσμεύεται από ορυκτά καύσιμα. Η ναυτιλία είναι μακράν το μέσο μεταφοράς εμπορευμάτων με τη μικρότερη ένταση άνθρακα».
Επεσήμανε ότι ενώ μεταφέρει το 90% του παγκοσμίου εμπορίου εκπέμπει αέριους ρύπους που ισοδυναμούν με μόλις το 1/15 της χώρας με τις υψηλότερες εκπομπές και συμπλήρωσε ότι “σε κατά κεφαλήν βάση» το αποτύπωμα της σε ρύπους «συγκρίνεται με αυτό των χωρών με τις χαμηλότερες εκπομπές».
Η κα. Τραυλού τόνισε ότι η ναυτιλία δεσμεύεται να «μετατρέψει τους στόχους σε δράση» ωστόσο ζήτησε «να προχωρήσουμε μαζί με πολλούς άλλους κλάδους οι οποίοι καθορίζουν σημαντικές παραμέτρους της δραστηριότητάς της» για την επίτευξη του στόχου της απανθρακοποίησης.
Καθώς περνάμε από την εποχή των υδρογονανθράκων στην αυγή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η ναυτιλία είναι έτοιμη για άλλη μια φορά να αποτελέσει ακρογωνιαίο λίθο σε αυτή τη μετασχηματιστική εποχή. Η ναυτιλία είναι ευέλικτη, αξιόπιστη και ανθεκτική, είπε η κα. Τραυλού.
Για τη ναυτιλία «ο ωκεανός είναι το σπίτι μας. Τον τιμούμε και τον προστατεύουμε. Η προστασία των ωκεανών είναι ο τρόπος σκέψης και δράσης μας. Η ελληνική ναυτιλία κινείται πέρα από φιλόδοξες πρωτοβουλίες. Είμαστε στην πρώτη γραμμή των τεχνολογικών εξελίξεων και καινοτομιών» έδωσε το περίγραμμα του πως σκέφτεται η ελληνική ναυτιλία.
Τέλος ζήτησε να «πλεύσουμε όλοι μαζί προς τα εμπρός, ενωμένοι με εγρήγορση και όραμα. Ας γίνει ο κλάδος μας ένας φάρος κοινής βιώσιμης προόδου».
«Ας αφήσουμε την κληρονομιά μας στις μελλοντικές γενιές να είναι ένας ωκεανός που θα σφύζει από ζωή» κατέληξε η κα. Τραυλού.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς