
Η ελληνική ναυτιλία είναι μια οικονομική και στρατηγική δύναμη… Διαθέτει ένα σύγχρονο και τεχνολογικά προηγμένο στόλο, απόδειξη της δέσμευσής μας για το περιβάλλον, τόνισε η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού μιλώντας χθες στο 9ο Our Ocean Conference 2024.
Η κα. Τραυλού πρόσθεσε ότι «καθώς περνάμε από την εποχή των υδρογονανθράκων στην αυγή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η ναυτιλία είναι έτοιμη για άλλη μια φορά να αποτελέσει ακρογωνιαίο λίθο σε αυτή τη μετασχηματιστική εποχή». Υπογράμμισε ότι οι ωκεανοί είναι το σπίτι της ναυτιλίας και η προστασία τους είναι τρόπος σκέψης και δράσης της. Όσον αφορά την ελληνική ναυτιλία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των τεχνολογικών εξελίξεων και καινοτομιών, υπογράμμισε η κα. Τραυλού.
Η ελληνική ναυτιλία
Αρχικά η κα. Τραυλού καλωσόρισε του παρευρισκόμενους στην Ελλάδα. «Καλώς ήρθατε στην όμορφη χώρα μου. Καλώς ήρθατε στη γενέτειρα του Ωκεανού. Ο Ωκεανός είναι σύμφωνα με το μύθο, ο γιος του Ουρανού και της Γαίας . Ένας Έλληνας Τιτάνας πράγματι, που ρέει πάντα γύρω από τη Γη»
Στη συνέχεια η πρόεδρος της ΕΕΕ σημείωσε ότι «καθώς συγκεντρωνόμαστε στο λίκνο του θαλάσσιου πολιτισμού, καθήκον μας είναι να χαράξουμε μια πορεία για το βιώσιμο μέλλον του». «Ζούμε σε έναν πλανήτη, τον οποίο ονομάζουμε Γη, ενώ είναι ξεκάθαρα Ωκεανός, καθώς τα δύο τρίτα του καλύπτονται από νερό. Η διατήρηση των ωκεανών είναι η διατήρηση της ίδιας της ζωής» τόνισε και ζήτησε να ενώσουν όλοι τις δυνάμεις τους «για να σώσουμε τους ωκεανούς μας. Για ένα βιώσιμο μέλλον για όλους μας».
Η Πρόεδρος της ΕΕΕ επεσήμανε στη συνέχεια ότι το πεπρωμένο της Ελλάδας έχει συνδεθεί με τη θάλασσα καθώς διαθέτει «μια ακτογραμμή που εκτείνεται σε πάνω από 20 χιλιάδες χιλιόμετρα και ένα μωσαϊκό από 6 χιλιάδες νησιά…»
Η θάλασσα είναι η ταυτότητά μας, εμείς, οι Έλληνες, αναπνέουμε, ζούμε και ανθίζουμε από τη θάλασσα., η θάλασσα είναι η γέφυρα μας με τον κόσμο. Αυτή η κληρονομιά έχει δημιουργήσει τον μεγαλύτερο ποντοπόρο στόλο, υπογράμμισε η κα. Τραυλού.
Αναφερόμενη στην ελληνική ναυτιλία είπε ότι «είναι μια οικονομική και στρατηγική δύναμη… Διαθέτει ένα σύγχρονο και τεχνολογικά προηγμένο στόλο, απόδειξη της δέσμευσής μας για το περιβάλλον».
«Είμαστε, συνέχισε, υπερήφανοι που είμαστε ηγέτες σε έναν κλάδο που διασφαλίζει την ευημερία της ανθρωπότητας. Κάνοντας δυνατό το παγκόσμιο εμπόριο. Αποτελώντας τον πιο αποδοτικό τρόπο μεταφοράς βασικών αγαθών και ενέργειας. Διατηρούμε το βιοτικό επίπεδο των ανθρώπων παγκοσμίως. Η ναυτιλία είναι η ραχοκοκαλιά της παγκόσμιας οικονομίας.Η ιστορία μαρτυρά αυτόν τον καθοριστικό ρόλο που διαδραμάτισε – και διαδραματίζει – η ναυτιλία ακόμη και μπροστά σε πρωτοφανείς προκλήσεις.
Η πρόεδρος της ΕΕΕ ξεκαθάρισε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία δίνει προτεραιότητα στην ασφάλεια και την περιβαλλοντική διαχείριση. «Λειτουργούμε, είπε, σύμφωνα με τους αυστηρούς παγκόσμιους κανόνες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ). Τηρούμε τις συμβάσεις του, από τις οποίες 21 σχετίζονται άμεσα με το περιβάλλον, και είμαστε υπερήφανοι για την αποτελεσματικότητα αυτών των μέτρων. Ο κλάδος μας ρυθμίζεται αυστηρά για την πρόληψη της ρύπανσης από πετρέλαιο, χημικά, σκουπίδια, λύματα και αέριους ρύπους».
Η δέσμευση των εφοπλιστών
Αφού τόνισε ότι στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, η δέσμευση του κλάδου είναι ακλόνητη, ανέδειξε την πραγματικότητα που δεν είναι άλλη από ότι «η ναυτιλία έχει ξεπεράσει τους περισσότερους άλλους βιομηχανικούς κλάδους όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, λαμβάνοντας υπόψη ότι είναι μια βιομηχανία που δεσμεύεται από ορυκτά καύσιμα. Η ναυτιλία είναι μακράν το μέσο μεταφοράς εμπορευμάτων με τη μικρότερη ένταση άνθρακα».
Επεσήμανε ότι ενώ μεταφέρει το 90% του παγκοσμίου εμπορίου εκπέμπει αέριους ρύπους που ισοδυναμούν με μόλις το 1/15 της χώρας με τις υψηλότερες εκπομπές και συμπλήρωσε ότι “σε κατά κεφαλήν βάση» το αποτύπωμα της σε ρύπους «συγκρίνεται με αυτό των χωρών με τις χαμηλότερες εκπομπές».
Η κα. Τραυλού τόνισε ότι η ναυτιλία δεσμεύεται να «μετατρέψει τους στόχους σε δράση» ωστόσο ζήτησε «να προχωρήσουμε μαζί με πολλούς άλλους κλάδους οι οποίοι καθορίζουν σημαντικές παραμέτρους της δραστηριότητάς της» για την επίτευξη του στόχου της απανθρακοποίησης.
Καθώς περνάμε από την εποχή των υδρογονανθράκων στην αυγή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η ναυτιλία είναι έτοιμη για άλλη μια φορά να αποτελέσει ακρογωνιαίο λίθο σε αυτή τη μετασχηματιστική εποχή. Η ναυτιλία είναι ευέλικτη, αξιόπιστη και ανθεκτική, είπε η κα. Τραυλού.
Για τη ναυτιλία «ο ωκεανός είναι το σπίτι μας. Τον τιμούμε και τον προστατεύουμε. Η προστασία των ωκεανών είναι ο τρόπος σκέψης και δράσης μας. Η ελληνική ναυτιλία κινείται πέρα από φιλόδοξες πρωτοβουλίες. Είμαστε στην πρώτη γραμμή των τεχνολογικών εξελίξεων και καινοτομιών» έδωσε το περίγραμμα του πως σκέφτεται η ελληνική ναυτιλία.
Τέλος ζήτησε να «πλεύσουμε όλοι μαζί προς τα εμπρός, ενωμένοι με εγρήγορση και όραμα. Ας γίνει ο κλάδος μας ένας φάρος κοινής βιώσιμης προόδου».
«Ας αφήσουμε την κληρονομιά μας στις μελλοντικές γενιές να είναι ένας ωκεανός που θα σφύζει από ζωή» κατέληξε η κα. Τραυλού.


Latest News

Το σχέδιο Τραμπ να αναστήσει τη ναυπηγική βιομηχανία - Πρώτα «σκοτώνουμε την Κίνα»
Πατώντας στα χνάρια του κινεζικού σχεδίου ο Τραμπ σχεδιάζει να αναστήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα