Τρεις δεσμεύσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση, την απανθρακοποίηση και το «πρασίνισμα» των λιμενικών υποδομών, ύψους 580 εκατ. ευρώ που μπορεί να φτάσουν μέχρι και τα 860 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης μιλώντας χθες στο 9th «Our Ocean Conference» σχετικά με την βιωσιμότητα των ωκεανών και την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Συγκεκριμένα οι δεσμεύσεις που ανακοινώθηκαν αφορούν:
1. Στην ανάπτυξη στρατηγικής για την ανανέωση του στόλου των επιβατηγών πλοίων και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός τους, που αφορά σε 200 τουλάχιστον πλοία της ακτοπλοΐας 200 πλοία.
2. Στην χρήση πλοίων χαμηλών εκπομπών, σε ακτοπλοϊκές συνδέσεις δημόσιας υπηρεσίας, όπως στα δρομολόγια που επιδοτούνται από το κράτος, μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα για την κατασκευή «πράσινων» πλοίων, τα οποία δεν θα βασίζονται πρωτίστως σε ορυκτά καύσιμα, ένα έργο προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ που μπορεί να φθάσουν και τα 360 εκατ ευρώ
3. Στο «πρασίνισμα» και τον ενεργειακό μετασχηματισμό των λιμενικών εγκαταστάσεων, με έμφαση στην ηλεκτροδότηση ελλιμενιζόμενων πλοίων – το λεγόμενο «cold ironing» – , σε συνεργασία και με το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (έως το 2030 τουλάχιστον δώδεκα (12) λιμάνια στα ελληνικά νησιά και στην ηπειρωτική χώρα θα διαθέτουν υποδομές «cold-ironing»). Σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος θα αξιοποιηθούν κονδύλια ύψους 500 εκατ. ευρώ.
Επιπρόσθετα, ο κ. Στυλιανίδης επισήμανε ότι, σε διεθνές επίπεδο, η Ελλάδα θα συμμετέχει στην Πρωτοβουλία «Clean Energy Marine Hubs», στην ανάπτυξη, δηλαδή, ενός «συνεργατικού σχήματος» που θα φέρει κοντά όλη την αλυσίδα των ναυτιλιακών καυσίμων, παραγωγούς και πλοιοκτήτες, καθόσον «στοχεύουμε να ξεκλειδώσουμε την παγκόσμια παραγωγή, μεταφορά και χρήση ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα στην αναγκαία παγκόσμια κλίμακα», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο Υπουργός επισήμανε επίσης τη σημασία των ωκεανών για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, διαβεβαιώνοντας πως ο ελληνικός ναυτιλιακός τομέας όχι μόνο επιτελεί το χρέος του αλλά και πρωτοπορεί για να εγγυηθεί τη βιωσιμότητα των ωκεανών.
«Από αυτή την άποψη, η Ελλάδα θα πρωτοστατήσει τόσο σε επίπεδο Ε.Ε. όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO). Οι ωκεανοί μας και η προστασία τους είναι συλλογική προτεραιότητα. Με ριζοσπαστικό αλλά κυρίως, με ρεαλιστικό τρόπο. Αυτό είναι το καθήκον μας για τις επόμενες γενιές».
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς