Την απόφαση της Jumbo να επενδύσει στην Trade Estates του ομίλου Fourlis με ποσοστό 1% αποκάλυψε ο Απόστολος Βακάκης σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές, τονίζοντας πως ήταν μια «ψήφος εμπιστοσύνης». Σύμφωνα με τον μετοχικό και διοικητικό ηγέτη της Jumbo, οι εταιρείες (ΑΕΕΑΠ) αυτού του είδους έχουν λόγο ύπαρξης εάν οι συνθήκες στην Ελλάδα βελτιωθούν, υπογραμμίζοντας ωστόσο πως στην παρούσα φάση δεν φαντάζουν τόσο ελκυστικές λόγω των υψηλών επιτοκίων.
Έσπευσε μάλιστα να συμπληρώσει πως όσο θα εξομαλύνεται η κατάσταση στην οικονομία, οι εταιρείες αυτές θα ανακάμπτουν και θα ανακτούν θετικό μομέντουμ σε σύγκριση με σήμερα. «Θέλουμε να συνεργαστούμε με την Trade Estates γι’ αυτό και λάβαμε την απόφαση να συμμετάσχουμε με ποσοστό 1% στο μετοχικό τους κεφάλαιο», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ξεκαθάρισε ωστόσο, πως δεν πρόκειται στην παρούσα φάση να υπάρξει κάποια εμπορική συνεργασία με τη λειτουργία καταστημάτων της Jumbo στους εμπορικούς χώρους που διαθέτει ή θα δημιουργήσει στο μέλλον η Trade Estates. Ανέφερε μάλιστα πως οι συγκεκριμένοι χώροι είναι ακριβοί για την Jumbo, διευκρινίζοντας πως η απόκτηση παρουσίας σε τόσο προβεβλημένους χώρους είναι περισσότερο ελκυστική σε μια νεοεισερχόμενη αλυσίδα και λιγότερο για έναν εδραιωμένο παίκτη όπως η εταιρεία του.
Jumbo: Αλμα κερδοφορίας 21,88% το 2023 – Στα 303 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Placement από την Fourlis
Υπενθυμίζεται ότι μέχρι τέλος του έτους αναμένεται να προχωρήσει ο όμιλος Fourlis στη διάθεση περίπου 13% με 14% των μετοχών που κατέχει στην Trade Estates, ώστε να μειωθεί το ποσοστό του σε κάτω του 50%. η απομείωση του ποσοστού στην ΑΕΕΑΠ πέρα από την ενίσχυση της ρευστότητας και τη μείωση του δανεισμού, θα απελευθερώσει τη δυναμική του retail (λιανικής).
Όλα θα κριθούν από την απάντηση του Ισραήλ στην Τεχεράνη
Όσον αφορά στην κλιμάκωση της ένταση στη Μέση Ανατολή και πόσο αυτή θα επηρεάσει την εταιρεία, ο κ. Βακάκης ανέφερε πως ο τρόπος με τον οποίο θα αντιδράσει το Ισραήλ στην επίθεση του Ιράν θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό τη στρατηγική που θα ακολουθήσει η Jumbo, αλλά και τις προβλέψεις σχετικά με την πορεία των οικονομικών μεγεθών.
«Όλα εξαρτώνται από τον πόλεμο», σημείωσε χαρακτηριστικά ο μετοχικός και διοικητικός ηγέτης της Jumbo, δίνοντας πάντως πιθανότητα 51% να διατηρήσει ή και να αυξήσει η εταιρεία την πρόβλεψη για τα βασικά μεγέθη τη φετινή χρονιά. Έσπευσε πάντως να διευκρινίσει, ότι προτού δώσει συγκεκριμένη πρόβλεψη περιμένει να λάβει τα πραγματικά νούμερα του Απριλίου καθώς προτεραιότητα της εταιρείας είναι να μην οδηγήσει τους επενδυτές σε λάθος επιλογή με δεδομένο πως είναι σε εξέλιξη δύο πόλεμοι.
«Δεν πουλάμε αισιοδοξία. Θέλουμε η αισιοδοξία να βασίζεται σε στέρεα νούμερα», υπογράμμισε με έμφαση. Ερωτώμενος για τη δραστηριότητα στο Ισραήλ, ο κ. Βακάκης ανέφερε πως παρά τον πόλεμο δείχνει ανθεκτικότητα και παρέπεμψε στον τοπικό franchise για την πορεία της κερδοφορίας.
Ερωτώμενος για τις επιπτώσεις στο κόστος μεταφοράς δια θαλάσσης και στα περιθώρια κέρδους, ο κ. Βακάκης ξεκαθάρισε ότι η στρατηγική της Jumbo βασίστηκε στην παραδοχή πως η κρίση στο κανάλι του Σουέζ θα είναι προσωρινή, και επανέλαβε πως είναι νωρίς για να εκφράσει γνώμη και πως όλα θα εξαρτηθούν από την «απάντηση» του Τελ Αβίβ στην Τεχεράνη και στη συνέχεια από την αντίδραση της διεθνούς κοινότητας. Σημείωσε πάντως πως μέχρι τώρα το περιθώριο κέρδους δεν έχει μειωθεί, κάτι που οφείλεται στην συμβολή των προμηθευτών, η οποία ωστόσο όπως τόνισε δεν μπορεί να συνεχίζεται επ’ αόριστον.
«Απορροφήσαμε τα κόστη, όμως…»
Κληθείς να απαντήσει για τις επιπτώσεις της ανάφλεξης στη Μέση Ανατολή στην τιμολογιακή πολιτική, ο κ. Βακάκης ξεκαθάρισε ότι όσο η παρούσα κρίση είναι προσωρινή θα συνεχιστεί η πορεία αποκλιμάκωσης των τιμών.
Υπογράμμισε, ωστόσο, ότι αν το θέμα δεν επιλυθεί και εξελιχθεί σε μόνιμο πρόβλημα, τότε δεν μπορεί να συνεχίσει να πιέζει τους προμηθευτές να βάζουν πλάτη σε αυτή την δυσκολία.
Επεσήμανε δε, πως η εταιρεία έχει καταφέρει να απορροφήσει τα άμεσα και έμμεσα κόστη από την ανισορροπία που προκλήθηκε, προσθέτοντας ότι εάν το προσωρινό πρόβλημα γίνει μόνιμο, τότε η στρατηγική θα αλλάξει.
Μερισματική πολιτική
Όσον αφορά στη μερισματική πολιτική, ο κ. Βακάκης επανέλαβε ότι επιλέγει κατά πάγια πολιτική να δίδεται το 1/3 των κερδών στους μετόχους, ωστόσο θα κινηθεί ανάλογα και με τις συνθήκες που θα επικρατήσουν. Να σημειωθεί πως πέρυσι η Jumbo διέθεσε 400 εκατ. ευρώ σε μερίσματα.
Latest News
Έκλεισε 70 χρόνια η Ελίν και μπαίνει σε μια νέα εποχή - Η ανάγκη για ενεργειακή μετάβαση
«Η ενεργειακή μετάβαση είναι αναγκαία», αναγνώρισε ο Πρόεδρος της Ελίν και Διευθύνων Σύμβουλος, Ιωάννης Αληγιζάκης
Το double στα κέρδη της Βενέτης και τι φέρνει η εξαγορά των Παγωτών Δωδώνη
Η Βενέτης με τα… χίλια πρόσωπα και η νέα σελίδα στην 76χρονη ιστορία της πιο γνωστής αλυσίδας αρτοποιίας στη χώρα
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος