«Tο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενθαρρύνει τη μετάβαση σε ένα ‘‘πράσινο’’ μοντέλο αεροπορικών μεταφορών, που θα περιορίσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του διαρκώς αυξανόμενου αριθμού μετακινήσεων», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στο «2024 ICAO Seminar on Green Airports», το οποίο πραγματοποιείται στην Αθήνα.
Κατά την τοποθέτησή του, ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στους τέσσερις άξονες που περιστρέφεται η προσπάθεια της Ελλάδας για να γίνουν περισσότερο «πράσινα» τα αεροδρόμιά της.
Οι ενέργειές μας αναπτύσσονται σε τέσσερις άξονες:
1. Νέος κανονισμός AFIR
Στο πλαίσιο του σχεδίου προτάσεων «Fit for 55», η Ελλάδα και τα υπόλοιπα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ψήφισαν έναν νέο Κανονισμό για την ανάπτυξη υποδομής εναλλακτικών καυσίμων σε όλους τους τρόπους μεταφοράς.
Οι ειδικοί στόχοι του προτεινόμενου κανονισμού είναι:
– να εξασφαλιστεί η ελάχιστη υποδομή για την υποστήριξη της απαιτούμενης χρήσης οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων σε όλους τους τρόπους μεταφοράς και σε όλα τα κράτη μέλη για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ.
– να εξασφαλιστεί η πλήρης διαλειτουργικότητα της υποδομής.
Όσον αφορά στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, ο νέος κανονισμός θέτει στόχους για την ανάπτυξη της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στα αεροσκάφη, στα αεροδρόμια του πυρήνα του ΔΕΔ-Μ και στο εκτεταμένο δίκτυο.
2. Κανονισμός RefuelEU για την αεροπορία
Ο κύριος στόχος του νέου κανονισμού RefuelEU για την αεροπορία, ως βασικό μέρος του κοινοτικού σχεδίου «Fit for 55», είναι να αυξήσει τη ζήτηση και την προσφορά βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, τα οποία έχουν χαμηλότερες εκπομπές CO2 από την κηροζίνη, διασφαλίζοντας παράλληλα ισότιμους όρους ανταγωνισμού σε ολόκληρη την αγορά αεροπορικών μεταφορών της ΕΕ.
Η νέα νομοθεσία στοχεύει να θέσει τις αεροπορικές μεταφορές στην τροχιά των κλιματικών στόχων της ΕΕ για το 2030 και το 2050, καθώς τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα είναι ένα από τα βασικά βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα εργαλεία για την απεξάρτηση των αερομεταφορών από τον άνθρακα.
Η υποχρέωση των προμηθευτών αεροπορικών καυσίμων να διασφαλίζουν ότι όλα τα καύσιμα που διατίθενται στους φορείς εκμετάλλευσης αεροσκαφών στα αεροδρόμια της ΕΕ, να περιέχουν ένα ελάχιστο μερίδιο βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων από το 2025 και από το 2030, ένα ελάχιστο μερίδιο συνθετικών καυσίμων, με αμφότερα τα μερίδια να αυξάνονται σταδιακά έως το 2050.
Οι προμηθευτές καυσίμων θα πρέπει να ενσωματώσουν 2% βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα το 2025, 6% το 2030 και 70% το 2050.
3. Στρατηγική των αεροδρομίων για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
Η Ελλάδα σε συντονισμό με τη στρατηγική της ΕΕ για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή (Εθνικός Κλιματικός Νόμος), υιοθέτησε μια νέα στρατηγική, η οποία περιλάμβανε και Υποδομές Ζωτικής σημασίας, όπως τα αεροδρόμια, προκειμένου να μετριαστούν οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και να γίνουν ανθεκτικές στο κλίμα έως το 2050.
4. Δυνατότητα των αεροδρομίων να χρησιμοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Πολλά αεροδρόμια στην Ελλάδα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως ηλιακή, αιολική, αλλά και το υδρογόνο. Προσπαθούμε να αναπτύξουμε πολιτικές και κίνητρα για τη μετάβαση σε καθαρότερες πηγές ενέργειας και το διεθνές αεροδρόμιο Αθηνών διατηρεί στη χώρα μας την πρωτιά φιλόδοξων πρωτοβουλιών για την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος. Η δέσμευσή του στην πρωτοβουλία «Route 2025», ώστε να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2025, πολύ νωρίτερα από τον στόχο της αεροπορικής βιομηχανίας για το 2050, αποτελεί οδηγό και για τα υπόλοιπα αεροδρόμια στην Ελλάδα.
Latest News
Τα απλήρωτα κοινόχρηστα «μπλοκάρουν» τις μεταβιβάσεις ακινήτων
Σκέψεις για «μπλόκο» στις μεταβιβάσεις ακινήτων, οι ιδιοκτήτες των οποίων χρωστούν κοινόχρηστα, πέφτουν στο τραπέζι
Πότε καταβάλλονται επιδόματα & δώρο Χριστουγέννων – Τι ισχύει
Ανακοινώθηκαν οι ημερομηνίες πληρωμής επιδομάτων για τον μήνα Δεκέμβριο.
Στον «πυρετό» του real estate η Εκκλησία της Ελλάδος
Έντονο το επενδυτικό ενδιαφέρον της Εκκλησίας για ακίνητα όπου υλοποιούνται projects εκατομμυρίων ευρώ
Πρόστιμα από αύριο στους οδηγούς ταξί - Συστάσεις από την ΑΑΔΕ
Από 18 Νοεμβρίου όσοι οδηγοί ταξί δεν έχουν το αυτοκόλλητο στα οχήματά τους θα επιβάλλεται πρόστιμο -Τι πρέπει να κάνουν
«Παγώνουν» οι τιμές στα τρόφιμα; - Τι δείχνουν τα στοιχεία [πίνακας]
Οι ανατιμήσεις στις υπηρεσίες δείχνουν να έχουν πάρει τη «σκυτάλη» από την ακρίβεια στα τρόφιμα και να οδηγούν τον πληθωρισμό
Επίδομα θέρμανσης: Η παγίδα για όσους καταναλώσουν ρεύμα - Οι χρεώσεις [παραδείγματα]
Πώς θα δοθεί φέτος το επίδομα θέρμανσης – Τι πρέπει να προσέξουν όσοι επιλέξουν το ρεύμα για να ζεσταθούν
Χριστουγεννιάτικος μποναμάς για 600.000 συνταξιούχους το έκτακτο βοήθημα
Ποιοι και πόσα πρόκειται να λάβουν ως έκτακτο βοήθημα για τα Χριστούγεννα - Αναλυτικά τα ποσά
«Βόμβα» για το εμπόριο τα ενοίκια – Οι ιδιοκτήτες ζητούν διπλάσιες τιμές [γραφήματα]
Για εκτόξευση των τιμών στα ενοίκια μιλούν οι έμποροι – Φόβοι ότι οι πολυεθνικές θα μονοπωλήσουν τους δημοφιλείς δρόμους
Τα βήματα για την εξαγορά καταπατημένων ακινήτων - Τι πρέπει να κάνετε
Άνοιξε η ψηφιακή πλατφόρμα για τα καταπατημένα ακίνητα - Το τίμημα εξαγοράς προσδιορίζεται με βάση την αντικειμενική αξία
Αποπληρωμή ακριβών δανείων και το 2025 προγραμματίζει το υπουργείο Οικονομικών - Το σχέδιο
Το υπουργείο Οικονομικών στοχεύει αφενός να υπάρξει μια ελάφρυνση στο κόστος εξυπηρέτησης των τόκων, αφετέρου κυρίως να δοθεί ισχυρό σήμα στις διεθνείς αγορές