Παρά το ρευστό διεθνές οικονομικό περιβάλλον και κόντρα στις παγκόσμιες προκλήσεις η ALUMIL διατηρήθηκε σε αναπτυξιακή τροχιά και το 2023, υπογραμμίζει η εταιρεία σε σχετική ανακοίνωση.
Ειδικότερα, ο Όμιλος πέτυχε το 2023 αξιοσημείωτη αύξηση του όγκου των πωλήσεων, της τάξεως του 7%, συνεχίζοντας έτσι με αμείωτο ρυθμό την αύξηση του 2022. Παράλληλα, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε με χαμηλότερο ρυθμό κατά 0,5%, λόγω της ραγδαίας μείωσης της τιμής της πρώτης ύλης του αλουμινίου στο χρηματιστήριο μετάλλων (LME), συμπαρασύροντας ως επακόλουθο τις τιμές πώλησης προς τα κάτω.
Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου σημείωσε αύξηση κατά 0,5 % και διαμορφώθηκε στα 404,6 εκατ. ευρώ έναντι 402,5 εκατ. ευρώ του 2022 και τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 4,1 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 27,7 εκατ. ευρώ του 2022, μειωμένα κατά 85,2 %.
Αλουμίνιο: Αγώνας δρόμου ΗΠΑ και ΕΕ για το αλουμίνιο της Μέσης Ανατολής
Η αύξηση των πωλήσεων του Ομίλου κατά το α’ τρίμηνο του 2024 αγγίζει το 15%. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών για την Ελλάδα σημειώνει διπλάσιο ρυθμό αύξησης σε
σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
Παράλληλα, για την υποστήριξη της όλο και μεγαλύτερης ζήτησης διεθνώς για τα προϊόντα της, η εταιρεία έχει δρομολογήσει και υλοποιεί μια σειρά μεγάλων επενδύσεων, από τις οποίες ξεχωρίζουν: το νέο υπερσύγχρονο κάθετο βαφείο με τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης (έναρξη λειτουργίας Ιούλιο 2024), η αγορά οικοπέδου 35.000 τ.μ. και κτιρίου 6.000 τ.μ., δίπλα στο οποίο θα ανεγερθεί νέα εγκατάσταση για τη στέγαση ρομποτικής αποθήκης αρχικά 4.000 θέσεων, επιπλέον των 15.500 θέσεων αποθήκευσης που λειτουργούν στο 33.000 τ.μ. παρακείμενο κέντρο logistics στο Κιλκίς (Οκτώβριος 2024).
Επίσης η αγορά αυτόματης συνδυαστικής γραμμής συσκευασίας (Σεπτέμβριος 2024), η εγκατάσταση νέας γραμμής διέλασης (1.350 ΜΤ) με τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης (Ιούνιος 2024),
καθώς και η επένδυση σε νέας τεχνολογίας αεροσυμπιεστές για τις μονάδες διέλασης, το βαφείο, το χυτήριο και τη μονάδα ανοδίωσης.
Σημαντικός «σύμμαχος» της ALUMIL στην επενδυτική της στρατηγική για το τρέχον έτος είναι η χρηματοδότησή της από τον Μηχανισμό Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας με 15 εκατ. ευρώ, για την οποία αναμένεται σύντομα η τελική έγκριση.
Ανάπτυξη και εκτός συνόρων
Το 2023 ήταν μια χρονιά κατά την οποία αναδείχθηκε η κυριαρχία της ALUMIL έναντι άλλων ευρωπαϊκών εταιρειών στη σημαντική αγορά της Αιγύπτου, ενώ διαφάνηκε η μεγάλη της προοπτική τόσο στις αγορές της Αφρικής όσο και στην αγορά της Ινδίας, Ταϊλάνδης, Βιετνάμ και Ινδονησίας, όπου ήδη δραστηριοποιείται.
Επίσης, ιδιαιτέρως θετική ήταν η πορεία της σε μια σειρά ανεπτυγμένων αγορών, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία και ο Καναδάς. Άλλωστε, η ALUMIL εδώ και δεκαετίες δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 60 χώρες ανά τον κόσμο, γεγονός που συνιστά σημάδι σταθερής ανάπτυξης, οικονομικής υγείας και εξωστρέφειας.
«Το 2023 ήταν μια χρονιά με πολλές προκλήσεις σε όλα τα επίπεδα. Μέσα σε ένα δύσκολα προβλέψιμο και ρευστό οικονομικό περιβάλλον, με νέες κρίσεις διεθνώς, καταφέραμε να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων και να προσαρμοστούμε αναλόγως, καταγράφοντας σημαντικές επιτυχίες.
Η αύξηση των πωλήσεών μας κατά 7% σε όγκο σε σύγκριση με μια κορυφαία χρονιά, όπως ήταν το 2022, και με μια φθίνουσα Ευρωπαϊκή αγορά, είναι ένα πολύ σημαντικό και ενθαρρυντικό στοιχείο, που δείχνει πως η εταιρεία μας ενδυναμώνει την παρουσία της και συνιστά βασικό παίκτη σε παγκόσμια κλίμακα» τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, κ. Γεώργιος Μυλωνάς, σχολιάζοντας τις οικονομικές επιδόσεις του 2023 και πρόσθεσε: «Συνεχίζουμε ακάθεκτοι το πλάνο μας, υλοποιώντας επενδύσεις που αυξάνουν την παραγωγική μας δυναμικότητα και παραγωγικότητα, και συμβάλλουν στη μέγιστη αυτοματοποίηση και στον περαιτέρω ψηφιακό μετασχηματισμό του Ομίλου.
Με πυρήνα τη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης που ακολουθούμε, προχωράμε μπροστά και τη νέα χρονιά, πρωτοπορώντας και ανοίγοντας νέους δρόμους στον κλάδο του αλουμινίου, αλλά και εν γένει του επιχειρείν».
Η χρήση του 2023 σε αριθμούς
Πιο αναλυτικά, το 2023, ο Όμιλος και η Εταιρεία παρουσίασαν αύξηση του όγκου πωλήσεων έναντι του 2022.
Ειδικότερα, σε επίπεδο Ομίλου η πορεία των οικονομικών μεγεθών είχε ως εξής:
• Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου κατέγραψε αύξηση κατά 0,5 % και διαμορφώθηκε στα 404,6 εκατ. ευρώ έναντι 402,5 εκατ. ευρώ του 2022.
• Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 91,1 εκατ. ευρώ έναντι 104,9 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2022, καταγράφοντας μείωση κατά 13,2 %.
• Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 6,5 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 34,6 εκατ. ευρώ του 2022, μειωμένα κατά 81,2%.
• Αντίστοιχα, τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 4,1 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 27,7 εκατ. ευρώ του 2022, μειωμένα κατά 85,2 %.
• Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 32,2 εκατ. ευρώ έναντι 56,5 εκατ. ευρώ του 2022, μειωμένα κατάໄ 43,0 %.
Σε επίπεδο Εταιρείας η πορεία των οικονομικών μεγεθών το 2023 είχε ως εξής:
• Ο κύκλος εργασιών της Εταιρείας κατέγραψε μείωση κατά 7,7 % και διαμορφώθηκε στα 238,9 εκατ. ευρώ έναντι 258,7 εκατ. ευρώ του 2022.
• Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 32,7 εκατ. ευρώ έναντι 47 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης προηγούμενης περιόδου, σημειώνοντας μείωση κατά 30,4 %.
• Τα κέρδη προ φόρων άγγιξαν τα 0,5 εκατ. ευρώ έναντι 19,6 εκατ. ευρώ του 2022, καταγράφοντας μείωση κατά 97,4 %.
• Αντίστοιχα, τα κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν σε 0,5 εκατ. ευρώ έναντι 15,6 εκατ. ευρώ του 2022, σημειώνοντας μείωση κατά 96,8 %.
• Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 14,2 εκατ. ευρώ έναντι 30,4 εκατ. ευρώ του 2022, σημειώνοντας μείωση κατά 53,3 %.
Η μειωμένη κερδοφορία του 2023, παρά την καταγεγραμμένη αύξηση πωλήσεων, οφείλεται στη συνεχιζόμενη καθ’ όλο το 2023 καθίζηση στην τιμή της πρώτης ύλης του αλουμινίου, τις έκτακτες αλλά μεγάλες συναλλαγματικές διαφορές από θυγατρικές τους εξωτερικού, την μεγάλη αύξηση των επιτοκίων, καθώς και τις αυξημένες προβλέψεις.
Με δεδομένη όμως τη δυναμική και εντεινόμενη αύξηση των πωλήσεων, η τάχιστη ανάκαμψη της κερδοφορίας θεωρείται προδιαγεγραμμένη. Ήδη συμβαίνει στο α΄ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης.
Latest News
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων