Πώς αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό από την Temu; Ποια προϊόντα δεν θα μπουν ποτέ στα καταστήματά του; Υπάρχουν σκέψεις για επέκταση σε νέες αγορές; Τι λέει για τους μισθούς στην Ελλάδα; Στα παραπάνω ερωτήματα -και όχι μόνο- κλήθηκε να απαντήσει ο Απόστολος Βακάκης κατά την χθεσινή τηλεδιάσκεψη με αναλυτές με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Jumbo, με τις απαντήσεις να είναι κάτι παραπάνω από αποκαλυπτικές σχετικά με τις προθέσεις του επιχειρηματία.
Jumbo: Αλμα κερδοφορίας 21,88% το 2023 – Στα 303 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Αρχίζοντας από την κινέζικη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου, η οποία παρουσιάζει αλματώδη άνοδο ο κ. Βακάκης ξεκαθάρισε πως ο υγιής ανταγωνισμός είναι καλοδεχούμενος, απ’ όπου και εάν προέρχεται. «Εάν αρχίσουμε να φοβόμαστε τον ανταγωνισμό θα έχουμε πρόβλημα», σημείωσε χαρακτηριστικά.
«Όποιος φοβάται, πέφτει και κοιμάται…»
Ο ανταγωνισμός, όπως εξήγησε, αποτελεί κινητήριο δύναμη και βοηθά στην βελτίωση και αναπροσαρμογή της στρατηγικής εάν φυσικά οι συνθήκες το απαιτήσουν, λέγοντας πως δεν είναι αλαζόνες και εάν κάποιος χρησιμοποιεί μια επιτυχημένη στρατηγική που κερδίζει πελάτες θα την ακολουθήσει.
«Εάν ακολουθεί» ωστόσο στρατηγικές με αστερίσκους, τότε του ευχόμαστε καλή τύχη γιατί θα την χρειαστεί». Υπενθύμισε μάλιστα πως στο παρελθόν, προηγούμενοι ανταγωνιστές που ακολουθούσαν συγκεκριμένο μοντέλο πωλήσεων είτε εξαφανίστηκαν είτε εξαϋλώθηκαν από την αγορά
Πoτέ… στα τρόφιμα, στα ηλεκτρονικά και στη μόδα
Στη συνέχεια ο κ. Βακάκης σχολίασε και το ενδεχόμενο ένταξης νέων προϊοντικών κατηγοριών στο χαρτοφυλάκιό της Jumbo. Όπως είπε η επέκταση σε νέες κατηγορίες είναι θέμα εξέλιξης, επισημαίνοντας πως «οι κατηγορίες πάνε και έρχονται» γιατί η αλυσίδα προσαρμόζεται και καλύπτει τις ανάγκες των καταναλωτών.
Εμφανίστηκε ωστόσο κατηγορηματικός σχετικά με ποιες κατηγορίες προϊόντων δεν πρόκειται να δουν ποτέ οι καταναλωτές στα ράφια των καταστημάτων του. Ποιες είναι αυτές; Ηλεκτρονικά είδη, τρόφιμα, μόδα και χόμπι. Αναλύοντας το σκεπτικό πίσω από αυτή την θεώρηση, ο επικεφαλής της Jumbo είπε ότι πρόκειται για κοστοβόρες κατηγορίες που δεν αποφέρουν μεγάλη κερδοφορία, λέγοντας χαρακτηριστικά πως οι συγκεκριμένες κατηγορίες δεν πληρώνονται σε μετρητά, αλλά σε αποθέματα…
Βέβαια, αυτή την στιγμή η εταιρεία έχει στα ράφια της μερικούς κωδικούς από τις παραπάνω κατηγορίες όπως παιδικό ρουχισμό και ένα μικρό αριθμό σνακ και αναψυκτικών.
«Keep it simple»
Εξίσου κατηγορηματικός ήταν ο κ. Βακάκης σχετικά με την είσοδο σε νέες χώρες, απορρίπτοντας μια έναν τέτοιο ενδεχόμενο. «Δεν έχουμε όρεξη για κάτι τέτοιο (την επέκταση). Έχουμε αρκετές αγωνίες για να προσθέσουμε νέες. Το μόνο της Jumbo είναι keep it simple», ανέφερε με νόημα.
Όπως είπε η διοίκηση έχει διασφαλίσει την ανάπτυξη στις υφιστάμενες αγορές και δεν του αρέσει να εμπλέκεται σε αγορές που δεν καταλαβαίνει πως λειτουργούν.
Οι μισθοί στα Jumbo
Αναφορικά με τους μισθούς στην Ελλάδα ανέφερε πως το θέμα είναι πως αντιμετωπίζει μια εταιρεία τους υπαλλήλους της, και εάν συμβαδίζει με τους κανόνες ή κινείται καλύτερα από τον μέσο όρο ενώ υποστήριξε πως η Jumbo με την πάροδο του χρόνου έχει βελτιωθεί, κάτι που αποτυπώνεται και στην αφοσίωση που επιδεικνύουν οι υπάλληλοι στην αλυσίδα της.
Ο ρυθμός αποχωρήσεων όπως είπε, είναι μειωμένος…
Latest News
Premia Properties: Αύξηση 35% στα λειτουργικά κέρδη στο εννεάμηνο
«Η Διοίκηση παραμένει επικεντρωμένη στην αποτελεσματική υλοποίηση του business plan του Ομίλου», επισημαίνει η Premia Properties
Η Pfizer επεκτείνει τις εγκαταστάσεις της στη Θεσσαλονίκη μέχρι το τέλος του 2026
H Pfizer σχεδιάζει την επέκταση των κτηριακών εγκαταστάσεών της σε μέρος της έκτασης όπου ήδη χωροθετούνται, στο «East Plaza Campus», εντός του 2026
DKG Development: Συνεργασία με την ισπανική LHG για δύο εμβληματικά ακίνητα στο Piraeús Gate
Τη συνεργασία της με την Líbere Hospitality Group σε δύο εμβληματικά ακίνητα στο έργο Piraeús Gate, ανακοίνωσε η DKG Development, εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων με έμφαση τα οικιστικά, εμπορικά και τουριστικά ακίνητα. Πρόκειται για μια νέα στρατηγική συνεργασία με την ευρωπαϊκή εταιρεία που δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη και διαχείριση serviced apartments και hospitality concepts, LIBERE HOSPITALITY GROUP […]
Τι λέει η Ideal για τις συζητήσεις με CVC για την εξαγορά της «Μπάρμπα Στάθης»
«Δεν υπάρχει σήμερα, πληροφορία προς ανακοίνωση», αναφέρει η Ideal σε απάντηση της στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
O Όμιλος AKTOR επεκτείνει την συνεργασία του με την ΚΑΕ Παναθηναϊκός
O Όμιλος AKTOR συντόνισε τις μελέτες και την ανακατασκευή του γηπέδου
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ
Frigoglass: Συμμετοχή στην BrauBeviale με νέα προϊόντα και υπηρεσίες
Στη BrauBeviale θα λάβει μέρος η Frigoglass πλαισιώνοντας το Εκθεσιακό Κέντρο της Νυρεμβέργης στη Γερμανία στις 26-28 Νοεμβρίου
Accenture: Το πρώτο gen AI studio στην Ελλάδα ως μέρος του παγκόσμιου δικτύου της
Το gen AI studio εντάσσεται στην επένδυση 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων της Accenture
Νέο επενδυτικό χτύπημα από την Vivartia – Προς εξαγορά της αλυσίδας Jackaroo
Η Vivartia βρίσκεται σε προχωρημένες επαφές για την απόκτηση της αλυσίδας street food – Τι κέντρισε το ενδιαφέρον της