
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν χρειάζεται να φοβούνται τον ανταγωνισμό από την Κίνα και εξακολουθούν να θεωρούνται οι καλύτερες στον κόσμο, δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ στο CNBC.
Πώς η ηλεκτροκίνηση ανεβάζει τον πληθωρισμό
«Τα γερμανικά αυτοκίνητα είναι τα καλύτερα αυτοκίνητα στον κόσμο, δεν έχει σημασία αν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ή το ηλεκτροκίνητο όχημα», δήλωσε στην Karen Tso του CNBC στο περιθώριο της εαρινής συνόδου του ΔΝΤ στην Ουάσιγκτον την Πέμπτη.
«Οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι πρωτοπόροι παγκοσμίως, δεν χρειάζεται να φοβούνται τον κινεζικό ανταγωνισμό», δήλωσε ο Λίντνερ.
Ο ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ή EV στην Κίνα και την Ευρώπη, καθώς και στις ΗΠΑ, έχει αυξηθεί τους τελευταίους μήνες. Όλο και περισσότερες κινεζικές εταιρείες σημειώνουν πρόοδο όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα και η κινεζική BYD βρίσκεται σε στενό ανταγωνισμό με την Tesla για το στέμμα του μεγαλύτερου κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων.
Tρέχει η Κίνα
Ο τομέας EV της Κίνας έχει σημειώσει σημαντική ανάπτυξη, στέλνοντας μεγάλο αριθμό οχημάτων σε άλλες αγορές που συχνά έρχονται σε πιο προσιτό σημείο τιμής. Αυτή η ταχεία εξέλιξη έχει εγείρει ερωτήματα και ανησυχίες σχετικά με τις εμπορικές πρακτικές και πολιτικές της Κίνας στις ΗΠΑ και την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ Janet Yellen προειδοποίησε τον περασμένο μήνα ότι η Κίνα μπορεί να χρησιμοποιεί τις παγκόσμιες αγορές ως χωματερή για φθηνότερα προϊόντα καθαρής ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό θα μπορούσε να ωθήσει προς τα κάτω τις τιμές της αγοράς και να ασκήσει πίεση στην πράσινη μεταποίηση αλλού, δήλωσε η Γέλεν.
Τόσο η Γέλεν όσο και η επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν νωρίτερα αυτό το μήνα ζήτησαν μια σκληρή στάση για πιθανές αθέμιτες ανταγωνιστικές πρακτικές από την Κίνα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε επίσης έρευνα σχετικά με τις κινεζικές επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα.
Η Κίνα αρνήθηκε οποιαδήποτε αδικοπραγία, με τον υπουργό Εμπορίου της, Wang Wentao, να λέει ότι οι ισχυρισμοί για «πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα» ήταν αβάσιμοι. Η επιτυχία της Κίνας στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων συνδέεται με «συνεχείς καινοτομίες» καθώς και με ένα «καθιερωμένο σύστημα εφοδιαστικής αλυσίδας και ανταγωνισμό στην αγορά», παρά με επιδοτήσεις, πρόσθεσε.
Οι ανησυχίες από τις ΗΠΑ και την ΕΕ καλύπτουν μια σειρά τομέων πράσινης τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων, των ηλιακών συλλεκτών και των μπαταριών ιόντων λιθίου.
Ο Λίντνερ δήλωσε την Πέμπτη ότι πρέπει να εξεταστεί το πιθανό ντάμπινγκ κινεζικών προϊόντων στις παγκόσμιες αγορές, όπως και οι ανησυχίες ότι η Κίνα πληρώνει επιδοτήσεις στους παραγωγούς για την πώληση αυτοκινήτων κάτω από την αξία παραγωγής.
Όλες οι επιλογές στο τραπέζι
«Αυτό θα ήταν άδικο και στη συνέχεια θα έπρεπε να αποφασίσουμε για τα μέτρα», δήλωσε ο Λίντνερ. Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν έχει καταστεί σαφές ότι η Κίνα ακολουθεί στην πραγματικότητα αυτή την προσέγγιση ντάμπινγκ όταν πρόκειται για ηλεκτρικά οχήματα ή άλλες βιομηχανίες, σημείωσε.
Όταν ρωτήθηκε πώς θα μπορούσαν να μοιάζουν αυτά τα μέτρα, ο Λίντνερ είπε ότι όλες οι επιλογές ήταν στο τραπέζι. Αυτό απηχεί τα σχόλια της Γέλεν, η οποία νωρίτερα αυτό το μήνα δήλωσε στο CNBC ότι δεν θα αποκλείσει κανένα μέτρο, συμπεριλαμβανομένων των δασμών στις κινεζικές εξαγωγές.
Ωστόσο, υπήρξε απροθυμία από τη γερμανική κυβέρνηση ιδιαίτερα για τέτοιους δασμούς, με έναν εκπρόσωπο του Γερμανού καγκελάριου Όλαφ Σολτς να λέει ότι ήταν σκεπτικός για το αν ήταν απαραίτητοι, σύμφωνα με το Reuters.
Αυτό συνέβη πριν από την επίσκεψη του Σολτς στην Κίνα νωρίτερα αυτό το μήνα, κατά τη διάρκεια της οποίας προειδοποίησε κατά των αθέμιτων ανταγωνιστικών και εμπορικών πρακτικών.
Ενώ τελικά θα υπάρξουν κινεζικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, ο ανταγωνισμός πρέπει να είναι δίκαιος και δεν πρέπει να υπάρξει ντάμπινγκ, υπερπαραγωγή ή παραβιάσεις πνευματικών δικαιωμάτων, είπε σε φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Tongji στη Σαγκάη, σύμφωνα με το Reuters.
Ο Λίντνερ δήλωσε την Πέμπτη στο CNBC ότι υπάρχουν επίσης πλεονεκτήματα στις κινεζικές εξαγωγές πράσινης τεχνολογίας, όπως τα «πολύ φθηνά» κινεζικά ηλιακά εξαρτήματα που έχουν εισρεύσει στις γερμανικές αγορές.
“Τα ιδιωτικά νοικοκυριά στη Γερμανία, επωφελούνται από αυτά τα φθηνά εξαρτήματα και το πλεονέκτημά μας, το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι το σύστημα στο σύνολό του”, εξήγησε.


Latest News

Η Αργεντινή αναζητά... 23η διάσωση από το ΔΝΤ και ζητά δάνειο 20 δισ.
Το πακέτο που ζητά η Αργεντινή και η σταδιακή του εφαρμογή του υπόκειται σε έγκριση από το Εκτελεστικό Συμβούλιο του ΔΝΤ

Ανησυχία στους ξένους επενδυτές για την Τουρκία παρά τις «τονωτικές ενέσεις» Ερντογάν
Παρά την «ένεση» των 25 δισ. δολαρίων για τη στήριξη του νομίσματος οι επενδυτές διατηρούν ακόμα επιφυλάξεις για την Τουρκία

Καμπανάκι Νάγκελ: Δεν πρέπει να είμαστε πολύ αισιόδοξοι για τον πληθωρισμό
Ο επικεφαλής της Bundesbank προειδοποιεί και αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοικτά για την επόμενη συνεδρίαση της ΕΚΤ

«Φως» βλέπει η Γαλλία στη διαμάχη του κονιάκ με την Κίνα
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι η επιβολή οριστικών δασμών θα επηρεάσει 70.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας, 270 κονιάκ και 4.400 αμπελουργούς

«Τσίμπησε» ο αγαπημένος πληθωρισμός της Fed - Ανησυχίες για στασιμοπληθωρισμό
Ενισχύονται οι ανησυχίες ότι οι ΗΠΑ βρίσκονται σε τροχιά στασιμοπληθωρισμού, προκαλώντας νέα αναστάτωση στις αγορές

Οι δασμοί ρίχνουν την καταναλωτική εμπιστοσύνη στις ΗΠΑ
Οι μακροπρόθεσμες εκτιμήσεις για τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ φτάνουν στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 32 ετών, στο 4,1%

Τέλος εποχής για την εμβληματική αλυσίδα WH Smith με ιστορία δυο αιώνων
Το ιστορικό βιβλιοπωλείο WH Smith πουλάει τα 480 καταστήματά του και πολλοί Βρετανοί αναμένεται «να θρηνήσουν» την απώλειά του - παρόλο που κάποια καταστήματα θα διατηρηθούν

Φρέναρε η οικονομία του Καναδά τον Φεβρουάριο εν μέσω δασμολογικών απειλών
Η μείωση της δυναμικής λόγω των δασμολογικών απειλών δεν σημαίνει απαραίτητα άμεση μείωση επιτοκίων από την Τράπεζα του Καναδά

«Δελτίο παραχωρήσεων» από την ΕΕ για να αποφύγει τους αμερικανικούς δασμούς
Οι Βρυξέλλες αναμένουν τις επίσημες ανακοινώσεις από τον Ντόναλντ Τραμπ στις 2 Απριλίου

Μεγάλες διαφορές στο κόστος εργασίας στην ΕΕ - Η θέση της Ελλάδας
Μικρές αυξήσεις για το 2024 δείχνει η έρευνα της Eurostat- Ποιοι είναι οι πρώτοι και οι τελευταίοι στην ΕΕ