Nίκη που θεωρείται ορόσημο στην 89χρονη ιστορία του κατάφερε το συνδικάτο United Auto Workers, καθώς οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της Volkswagen Tennessee ψήφισαν υπέρ της ένταξης τους στους κόλπους του. Το συνδικάτο έσπασε ένα δύσκολο μέτωπο τα εργοστάσια που ανήκουν σε ξένες εταιρείες στο Νότο, σύμφωνα με την Wall Street Journal.
Η UAW κέρδισε κατά κράτος με 73% των εργαζομένων που ψήφισαν υπέρ της συνδικαλιστικής εκπροσώπησης. Συμμετείχε περίπου το 84% των 4.300 εργαζομένων του εργοστασίου που είχαν δικαίωμα ψήφου.
General Motors: Εγκρίνεται η νέα συμφωνία για τους μισθούς από τους εργαζόμενους
Το συνδικάτο χαρακτήρισε το αποτέλεσμα ιστορική νίκη και δήλωσε ότι είναι η πρώτη φορά που ένα νότιο εργοστάσιο αυτοκινήτων εκτός των τριών αυτοκινητοβιομηχανιών του Ντιτρόιτ οργανώνεται από την UAW.
Οι άνθρωποι είναι έτοιμοι για αλλαγή
Η UAW της οποίας τα μέλη έχουν συρρικνωθεί κατά περίπου τα τρία τέταρτα από τη δεκαετία του 1970, αριθμούσε λιγότερους από 400.000 εργαζόμενους πέρυσι.
«Οι άνθρωποι είναι έτοιμοι για αλλαγή», δήλωσε ο Kelcey Smith, 48 ετών, ο οποίος εργάζεται στο βαφείο του εργοστασίου της VW εδώ και περίπου έναν χρόνο, αφού άφησε τη δουλειά του σε αποθήκη της Amazon.com στην πόλη. «Ανυπομονούμε να γράψουμε ιστορία και να φέρουμε την αλλαγή σε ολόκληρο τον Νότο».
Οι εκπρόσωποι της UAW και οι εργαζόμενοι ελπίζουν ότι η νίκη θα αποτελέσει εφαλτήριο για την οργάνωση κινητοποιήσεων σε εργοστάσια αυτοκινήτων που ανήκουν σε περισσότερες από δώδεκα αυτοκινητοβιομηχανίες με μη συνδικαλιστικό εργατικό δυναμικό στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων των Toyota Motor, Tesla, BMW και Kia. Το συνδικάτο αγωνίζεται να ενισχύσει τη διαπραγματευτική του επιρροή στον κλάδο και να ενισχύσει τις τάξεις του, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ έχουν κλείσει εργοστάσια και έχουν μειώσει το εργατικό δυναμικό τους στις ΗΠΑ.
Τον επόμενο μήνα, περίπου 5.000 εργαζόμενοι σε εργοστάσιο της Mercedes-Benz κοντά στην Tuscaloosa, στην πολιτεία Ala, αναμένεται να ψηφίσουν για το αν θα αφήσουν το UAW να μπει στο εργοστάσιο.
Η ψηφοφορία αποτελεί άλλη μια νίκη για τον πρόεδρο της UAW Σον Φέιν, ο οποίος ανέλαβε το επί μακρόν ταλαιπωρημένο συνδικάτο πριν από 13 μήνες, υποσχόμενος να ξεριζώσει τη διαφθορά και να διευρύνει τις τάξεις της εργατικής ομάδας.
Ο Φέιν επιστράτευσε εξωτερικούς συνεργάτες από όλο το εργατικό κίνημα για να αναπτύξει νέες διαπραγματευτικές τακτικές -συμπεριλαμβανομένης μιας αντισυμβατικής απεργίας έξι εβδομάδων- κατά τη διάρκεια των κοινών διαπραγματεύσεων της UAW πέρυσι με τη General Motors, τη Ford Motor και την κατασκευάστρια εταιρεία Jeep Stellantis. Παράλληλα το συνδικάτο κινητοποίησε μια εκτεταμένη εκστρατεία οργάνωσης, επιδιώκοντας να αξιοποιήσει τα μεγαλύτερα κέρδη της σε συμβάσεις εδώ και δεκαετίες για να κερδίσει την υποστήριξη των εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία σε ολόκληρη τη χώρα.
Η ιστορία της UAW και οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες
Από την ίδρυση της UAW τη δεκαετία του 1930, οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες με ρίζες στο Ντιτρόιτ ,General Motors, Ford Motor και Chrysler, η οποία σήμερα αποτελεί μέρος της Stellantis, αποτέλεσαν τον πυρήνα των μελών του συνδικάτου. Η UAW εκπροσωπεί σχεδόν 150.000 εργαζομένους στις εν λόγω εταιρείες.
Με την πάροδο των δεκαετιών, η Toyota, η Honda Motor, η Hyundai και άλλες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κατασκευάσει εργοστάσια σε πολιτείες με δικαίωμα στην εργασία εκτός του βιομηχανικού προπυργίου της UAW στις μεσοδυτικές πολιτείες. Σε αυτές τις πολιτείες, οι εργαζόμενοι μπορούν να αναλάβουν μια θέση εργασίας χωρίς να χρειάζεται να ενταχθούν σε συνδικάτο ή να πληρώσουν συνδρομές.
Αυτές οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κατακτήσει σημαντικό μερίδιο της αμερικανικής αγοράς, ενώ επωφελούνται από το χαμηλότερο εργατικό κόστος, μια ανταγωνιστική ανισότητα που αποτελεί πηγή ανησυχίας για γενιές στελεχών του Ντιτρόιτ.
Γιατί κέρδισε το συνδικάτο
Αρκετοί παράγοντες βοήθησαν στην επίτευξη της ιστορικής νίκης.
Ορισμένοι εργαζόμενοι της VW δήλωσαν ότι εντυπωσιάστηκαν από τα μεγάλα κέρδη που πέτυχε το συνδικάτο πέρυσι στις συμβάσεις που διαπραγματεύτηκε στη GM, τη Ford και τη Stellantis, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης των μισθών κατά 25% σε διάστημα τεσσεράμισι ετών και της ετήσιας προσαρμογής στον πληθωρισμό.
Η θετική κοινή γνώμη για τα εργατικά συνδικάτα έχει επίσης αυξηθεί μετά την πανδημία, καθώς ο υψηλότερος πληθωρισμός μειώνει την αγοραστική δύναμη των εργαζομένων.
Εν τω μεταξύ, η αναζωογονημένη ηγεσία της UAW υπό τον Φέιν έχει ενισχύσει το μήνυμά της προς τους απλούς εργαζόμενους και έχει αποστασιοποιηθεί από τα σκάνδαλα διαφθοράς που έστειλαν στη φυλακή περισσότερους από δώδεκα πρώην συνδικαλιστές την τελευταία δεκαετία, συμπεριλαμβανομένων δύο προηγούμενων προέδρων του συνδικάτου.
«Θέλουμε μια σύμβαση»
Περαιτέρω νίκες της UAW θα μπορούσαν να μειώσουν το μακροχρόνιο χάσμα στο εργατικό κόστος μεταξύ των ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών και των GM, Ford και Στελλαντίς. Ήδη, πολλές μη συνδικαλιστικές αυτοκινητοβιομηχανίες έδωσαν στους εργάτες των εργοστασίων αυξήσεις στους μισθούς τους μετά την υπογραφή των συμβάσεων της UAW στο Ντιτρόιτ.
Στο εργοστάσιο της VW στην Τσατανούγκα, τα ωρομίσθια των εργαζομένων ξεκινούν από τα μέσα της τάξης των 20 δολαρίων και φτάνουν στο μέγιστο περίπου στα 34 δολάρια. Συμπεριλαμβανομένων των υπερωριών και των μπόνους, πολλοί εργαζόμενοι κερδίζουν ετήσιο εισόδημα 70.000 δολαρίων, δήλωσε η εταιρεία.
Οι μισθοί των εργαζομένων στην παραγωγή της GM, της Ford και της Stellantis ξεκινούν γύρω στα 25 δολάρια και φτάνουν μέχρι πάνω από 40 δολάρια. Πολλοί εργαζόμενοι μπορούν να ξεπεράσουν τα 100.000 δολάρια ετησίως μετά τις υπερωρίες και τα μπόνους συμμετοχής στα κέρδη.
Latest News
Μικρότερες διακοπές ρεύματος στην Yπερδνειστερία - Σε 3 απο 8 ώρες οι διακοπές του ηλεκτρικού
Η ρωσική Gazprom δήλωσε ότι δεν θα στείλει φυσικό αέριο στη Μολδαβία, επικαλούμενη «οφειλές της Μολδαβίας ύψους 709 εκατομμυρίων δολαρίων»
Τι ψάχνουν στην Ευρώπη τα ιδιωτικά κεφάλαια [γραφήματα]
Η συνολική αξία των μεγάλων συμφωνιών με ιδιωτικά κεφάλαια στην Ευρώπη αυξήθηκε με διπλάσιο ρυθμό από τον υπόλοιπο κόσμο το 2024
«Φρενίτιδα» για ξένα προϊόντα στις ΗΠΑ - Τρέχουν να προλάβουν τους δασμούς Τραμπ
Οι καταναλωτές στις ΗΠΑ προγραμματίζουν αγορές αγαθών καθώς φοβούνται τις αυξήσεις που θα προκαλέσουν οι δασμοί
Στο...έλεος της πολεμικής οικονομίας και του πληθωρισμού οι Ρώσοι - Ο ρόλος των κυρώσεων
Τα σημάδια υπερθέρμανσης της οικονομίας πυκνώνουν στη Ρωσία έπειτα από τρία χρόνια πολέμου στην Ουκρανία, όμως ο τερματισμός του θα μπορούσε να σηματοδοτήσει για τη Μόσχα νέες μείζονες προκλήσεις
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ κατακρίνει την Apple για έλλειψη καινοτομίας
O Μαρκ Ζάκερμπεργκ είπε για την Apple, μεταξύ άλλων , πως «Δεν έχουν εφεύρει κάτι σπουδαίο εδώ και καιρό»
O πρώην υπουργός Οικονομικών της Ελβετίας προειδοποιεί για το μέγεθος της UBS
Με περίπου 1,7 τρισεκατομμύρια δολάρια, ο ισολογισμός της UBS είναι διπλάσιος από το μέγεθος της ετήσιας οικονομικής παραγωγής της Ελβετίας
Πλάνο για τέσσερις μειώσεις επιτοκίων από την ΕΚΤ
Εν αναμονή των ανακοινώσεων και των μέτρων του νέου Αμερικανού προέδρου η ΕΚΤ σχεδιάζει τις επόμενες κινήσεις
Δήμαρχος στην Ιταλία παλεύει να σταματήσει πώληση ναπολιτάνικης νησίδας
Ο δήμαρχος του Bacoli, στην Ιταλία, υποστηρίζει πως θέλει να αγοράσει την Punta Pennata και να τη μετατρέψει σε «υπαίθριο μουσείο»
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Πώς ο Μασκ προκάλεσε την ομόνοια των Βρετανών πολιτικών
Τα κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου ενώνονται προτρέποντας τον Τραμπ να επανεξετάσει την ανάμιξη του Μασκ