![ΑΒ Βασιλόπουλος και Lidl διεκδικούν τη δεύτερη θέση στην οργανωμένη λιανική τροφίμων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/labidas-nikos.jpg)
Αντεπίθεση σε όλα τα μέτωπα επιχειρεί η ΑΒ Βασιλόπουλος προκειμένου να καταφέρει να γυρίσει το «παιχνίδι» και να επανακτήσει, χωρίς αστερίσκους, τη δεύτερη θέση στην οργανωμένη λιανική τροφίμων, θωρακίζοντας ταυτόχρονα την κερδοφορία της.
Με τον τζίρο της αλυσίδας τα τελευταία χρόνια «κολλημένο» πέριξ των 2 δισ. ευρώ (σ.σ. ανάλογες ήταν οι επιδόσεις και το 2023), όταν οι ανταγωνιστές της, επάνω και κάτω και κυρίως δίπλα, αυξάνουν τις πωλήσεις τους, το νέο αλφαβητικό αφήγημα χτίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες: σχέση ποιότητας – τιμής, πιστότητα πελατών και αγοραστική εμπειρία.
Το στοίχημα των τιμών
Έχοντας το βλέμμα στραμμένο κυρίως στη Lidl, που έχει σταματήσει να είναι το σούπερ μάρκετ αυτών που ζορίζονται οικονομικά και πλέον διεκδικεί ξεκάθαρα τη θέση κάτω από τον Σκλαβενίτη, η ΑΒ Βασιλόπουλος υλοποιεί ένα γενναίο πρόγραμμα προσφορών και εκπτώσεων, με περισσότερους από 3.000 κωδικούς προϊόντων, αλλά και επιστροφή χρημάτων (παροχή επιταγών AB Plus αξίας 6 ευρώ για αγορές αξίας 20 ευρώ και άνω σε προϊόντα μιας μεγάλης κατηγορίας, διαφορετικής κάθε εβδομάδα).
Στόχος είναι να «ματσάρει» τις τιμές στα βασικά αγαθά με εκείνες της γερμανικής εκπτωτικής αλυσίδας και όχι μόνο ώστε να αποτυπωθεί στο μυαλό των καταναλωτών ότι είναι η αλυσίδα με την καλύτερη σχέση ποιότητας – τιμής.
Ενιαία ιδιωτική ετικέτα
Ταυτόχρονα με τις πλάτες της μητρικής Ahold-Delhaize, ενός μεγάλου πολυεθνικού λιανέμπορου, επανασυστήνει στο καταναλωτικό κοινό την ιδιωτική ετικέτα ενισχύοντας παράλληλα τις σχέσεις της με τους Έλληνες παραγωγούς.
Όπως αναφέρει μιλώντας στον ΟΤ ο κος Νίκος Λαβίδας, Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος χτίζεται ένα ενιαίο brand για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και για τις 4 χώρες της κεντρικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης (Τσεχία, Ρουμανία, Σερβία και Ελλάδα) και με τον τρόπο αυτό αφενός επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακος και αφετέρου δίνεται η ευκαιρία σε τοπικούς παραγωγούς να ενισχύσουν την εξωστρέφεια τους.
Στην Ελλάδα στόχος είναι η ανάπτυξη αποκλειστικών συνεργασιών με παραγωγούς και ήδη σύμφωνα με τον κο Λαβίδα έχουν κλείσει περί τις 20 συμφωνίες, τόσο με μεμονωμένους επιχειρηματίες όσο και με συνεταιρισμούς.
Έτσι η εταιρεία αξιοποιεί τις αποθήκες της στη Θεσσαλονίκη ως κομβικό εμπορικό σημείο για την Νοτιοανατολική Ευρώπη, εξάγοντας ελληνικά φρούτα, λαχανικά και συσκευασμένα προϊόντα προς την Τσεχία, τη Ρουμανία και τη Σερβία.
«Υπολογίζουμε ότι οι εξαγωγές θα ξεπεράσουν τα 70-80 χιλιάδες τόνους τον χρόνο» αναφέρει ο επικεφαλής της ΑΒ. Ήδη έχουν «φύγει» τα πρώτα φορτία με ακτινίδια, ενώ η γκάμα περιλαμβάνει τομάτες, αγγούρια και πιπεριές από την Κρήτη, φράουλες από την Ηλεία, πορτοκάλια και μανταρίνια από την Πελοπόννησο και την Αιτωλοακαρνανία, ροδάκινα, βερίκοκα και νεκταρίνια από την Πελοπόννησο και την Κεντρική Μακεδονία, καρότα από την Βοιωτία και καρπούζια από την δυτική Πελοπόννησο. Παράλληλα στόχος είναι να εξαχθούν και συσκευασμένα προϊόντα, όπως όσπρια, ζυμαρικά και τυροκομικά.
Ας σημειωθεί ότι ανάλογη είναι η πρακτική που ακολουθεί η Lidl διατηρώντας συνεργασίες με δεκάδες Έλληνες παραγωγούς.
Αναβαθμίζεται η αγοραστική εμπειρία
Σε επίπεδο δικτύου, η «φιλοξενία» κι άλλων brands σε επιλεγμένα καταστήματα της αλυσίδας, όπως η Holland & Barrett του ομίλου Φουρλής και η πολωνική αλυσίδα ειδών ένδυσης και σπιτιού Pepco, σύμφωνα με τη διοίκηση μεγεθύνει την αγοραστική εμπειρία.
Συνολικά η Holland & Barrett θα ανοίξει 4 shop in shop στο δίκτυο της ΑΒ, ενώ εξετάζεται η επέκταση της συνεργασίας με την εκπτωτική αλυσίδα Pepco και σε άλλα τα καταστήματα κυρίως στην περιφέρεια. Υπενθυμίζεται ότι η Pepco «συγκατοικεί» με την ΑΒ Βασιλόπουλος σε Παιανία, Γρεβενά, Σάπες και Σέρρες.
Δύο – τρία νέα εταιρικά καταστήματα
Σε ό,τι αφορά την επέκταση του δικτύου για εφέτος εκτιμάται ότι θα ανοίξουν 2-3 εταιρικά καταστήματα, μεταξύ αυτών το πρώτο κάνει εγκαίνια την επόμενη Τετάρτη στη Χερσόνησο, στην Κρήτη, ενώ δεν αποκλείει και κάποια εξαγορά τοπικής αλυσίδας εάν βρεθεί η κατάλληλη ευκαιρίας
… και 50 franchise
Για εφέτος ωστόσο πολύ μεγαλύτερος είναι ο στόχος για τα καταστήματα που λειτουργούν μέσω του συστήματος δικαιόχρησης (franchising), καθώς οι διοικούντες επιδιώκουν να προστεθούν στο δίκτυο της αλυσίδας 50 νέα καταστήματα.
Ταυτόχρονα «τρέχει» και η μετατροπή εταιρικών καταστημάτων, κυρίως μικρού μεγέθους, σε καταστήματα που θα λειτουργούν με franchising. Ήδη 12 καταστήματα έχουν αλλάξει status και αναμένεται η σχετική μετατροπή 12 ακόμη μέχρι το τέλος του 2024.
Αυτή τη στιγμή το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος αποτελείται από 302 εταιρικά καταστήματα και 267 καταστήματα μέσω franchising.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Attica Bank: Κλειδώνει το deal – Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/attica_bank_774064730-600x375.jpg)
Κλειδώνει το deal για την Attica Bank - Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση
Oλοκληρώνονται οι διαδικασίες της Attica Bank για τη δημιουργία του πέμπτου ισχυρότερου πόλου στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα
![Linea Piu: Τριπλάσια κέρδη για τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο της Chanel στην Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/chanel-flap-bag-600x420.jpg)
«Τα σπάει» η Chanel στην Ελλάδα
Ώθηση από τις νέες μπουτίκ Chanel σε Βουκουρεστίου και Nammos Vilage στη Μύκονο
![Flora: Λίγο πιο «θαμπά» το 2023 τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/flora1-600x398.png)
Γιατί «θάμπωσαν» τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ Flora
Πόσο επηρέασε η πτώση του τουρισμού στη Μύκονο την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Flora
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Τράπεζα Χανίων: Προχωρούν οι διαδικασίες για τον μετασχηματισμό σε ΑΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/synaiteristiki_xanion-768x384-1-600x300.jpg)
Τράπεζα Χανίων: Προχωρούν οι διαδικασίες για τον μετασχηματισμό σε ΑΕ
Ενδιαφέρον από τσεχικό επενδυτικό fund
![Space Hellas: Διανέμει καθαρό μέρισμα 0,152 ευρώ ανά μετοχή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/space-hellas-600x380.jpg)
Space Hellas: Διανέμει καθαρό μέρισμα 0,152 ευρώ ανά μετοχή
Από τη Δευτέρα 22 Ιουλίου 2024 οι μετοχές της εταιρείας θα είναι διαπραγματεύσιμες στο Χρηματιστήριο Αθηνών
![CNL Capital: Έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου έως 850.000 ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/CNL-600x308.png)
CNL Capital: Έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου έως 850.000 ευρώ
Τι αναφέρει η εταιρεία
![Betshop.gr: Τι αναφέρει η ανακοίνωση της ΕΕΕΠ για το κλείσιμο της πλατφόρμας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_betshop-600x352.png)
ΕΕΕΠ για Betshop.gr: Κινούμαστε με γνώμονα την προστασία των πελατών
Συνεργάζεται και με άλλες αρμόδιες αρχές για κάθε απαραίτητη ενέργεια για την διαφύλαξη των νόμιμων συμφερόντων τους
![Προμήθειες σε τράπεζες: Ερχεται μπαράζ μειώσεων και δωρεάν συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ot_banking_euros22-1024x600-1-600x352.jpg)
Κύμα μειώσεων στις χρεώσεις των τραπεζών
Πρώτη η Eurobank από τις τράπεζες ανακοίνωσε νέα τιμολογιακή πολιτική στις προμήθειες - Το μυστικό ραντεβού Χατζηδάκη - τραπεζιτών
![Μπρατάκος: Συναντήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου με τον Κυριάκο Μητσοτάκη – Τι συζήτησαν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/photo_2024-07-15_14-23-06-600x399.jpg)
«Τετ α τετ» Μητσοτάκη με Μπρατάκο - Τι συζήτησαν οι δύο άνδρες
Ο υποψήφιος πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών ΕΒΕΑ κ. Μπρατάκος παρουσίασε τις προτάσεις του για το μεγαλύτερο επιμελητήριο της χώρας