
Αντεπίθεση σε όλα τα μέτωπα επιχειρεί η ΑΒ Βασιλόπουλος προκειμένου να καταφέρει να γυρίσει το «παιχνίδι» και να επανακτήσει, χωρίς αστερίσκους, τη δεύτερη θέση στην οργανωμένη λιανική τροφίμων, θωρακίζοντας ταυτόχρονα την κερδοφορία της.
Με τον τζίρο της αλυσίδας τα τελευταία χρόνια «κολλημένο» πέριξ των 2 δισ. ευρώ (σ.σ. ανάλογες ήταν οι επιδόσεις και το 2023), όταν οι ανταγωνιστές της, επάνω και κάτω και κυρίως δίπλα, αυξάνουν τις πωλήσεις τους, το νέο αλφαβητικό αφήγημα χτίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες: σχέση ποιότητας – τιμής, πιστότητα πελατών και αγοραστική εμπειρία.
Το στοίχημα των τιμών
Έχοντας το βλέμμα στραμμένο κυρίως στη Lidl, που έχει σταματήσει να είναι το σούπερ μάρκετ αυτών που ζορίζονται οικονομικά και πλέον διεκδικεί ξεκάθαρα τη θέση κάτω από τον Σκλαβενίτη, η ΑΒ Βασιλόπουλος υλοποιεί ένα γενναίο πρόγραμμα προσφορών και εκπτώσεων, με περισσότερους από 3.000 κωδικούς προϊόντων, αλλά και επιστροφή χρημάτων (παροχή επιταγών AB Plus αξίας 6 ευρώ για αγορές αξίας 20 ευρώ και άνω σε προϊόντα μιας μεγάλης κατηγορίας, διαφορετικής κάθε εβδομάδα).
Στόχος είναι να «ματσάρει» τις τιμές στα βασικά αγαθά με εκείνες της γερμανικής εκπτωτικής αλυσίδας και όχι μόνο ώστε να αποτυπωθεί στο μυαλό των καταναλωτών ότι είναι η αλυσίδα με την καλύτερη σχέση ποιότητας – τιμής.
Ενιαία ιδιωτική ετικέτα
Ταυτόχρονα με τις πλάτες της μητρικής Ahold-Delhaize, ενός μεγάλου πολυεθνικού λιανέμπορου, επανασυστήνει στο καταναλωτικό κοινό την ιδιωτική ετικέτα ενισχύοντας παράλληλα τις σχέσεις της με τους Έλληνες παραγωγούς.
Όπως αναφέρει μιλώντας στον ΟΤ ο κος Νίκος Λαβίδας, Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος χτίζεται ένα ενιαίο brand για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και για τις 4 χώρες της κεντρικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης (Τσεχία, Ρουμανία, Σερβία και Ελλάδα) και με τον τρόπο αυτό αφενός επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακος και αφετέρου δίνεται η ευκαιρία σε τοπικούς παραγωγούς να ενισχύσουν την εξωστρέφεια τους.
Στην Ελλάδα στόχος είναι η ανάπτυξη αποκλειστικών συνεργασιών με παραγωγούς και ήδη σύμφωνα με τον κο Λαβίδα έχουν κλείσει περί τις 20 συμφωνίες, τόσο με μεμονωμένους επιχειρηματίες όσο και με συνεταιρισμούς.
Έτσι η εταιρεία αξιοποιεί τις αποθήκες της στη Θεσσαλονίκη ως κομβικό εμπορικό σημείο για την Νοτιοανατολική Ευρώπη, εξάγοντας ελληνικά φρούτα, λαχανικά και συσκευασμένα προϊόντα προς την Τσεχία, τη Ρουμανία και τη Σερβία.
«Υπολογίζουμε ότι οι εξαγωγές θα ξεπεράσουν τα 70-80 χιλιάδες τόνους τον χρόνο» αναφέρει ο επικεφαλής της ΑΒ. Ήδη έχουν «φύγει» τα πρώτα φορτία με ακτινίδια, ενώ η γκάμα περιλαμβάνει τομάτες, αγγούρια και πιπεριές από την Κρήτη, φράουλες από την Ηλεία, πορτοκάλια και μανταρίνια από την Πελοπόννησο και την Αιτωλοακαρνανία, ροδάκινα, βερίκοκα και νεκταρίνια από την Πελοπόννησο και την Κεντρική Μακεδονία, καρότα από την Βοιωτία και καρπούζια από την δυτική Πελοπόννησο. Παράλληλα στόχος είναι να εξαχθούν και συσκευασμένα προϊόντα, όπως όσπρια, ζυμαρικά και τυροκομικά.
Ας σημειωθεί ότι ανάλογη είναι η πρακτική που ακολουθεί η Lidl διατηρώντας συνεργασίες με δεκάδες Έλληνες παραγωγούς.
Αναβαθμίζεται η αγοραστική εμπειρία
Σε επίπεδο δικτύου, η «φιλοξενία» κι άλλων brands σε επιλεγμένα καταστήματα της αλυσίδας, όπως η Holland & Barrett του ομίλου Φουρλής και η πολωνική αλυσίδα ειδών ένδυσης και σπιτιού Pepco, σύμφωνα με τη διοίκηση μεγεθύνει την αγοραστική εμπειρία.
Συνολικά η Holland & Barrett θα ανοίξει 4 shop in shop στο δίκτυο της ΑΒ, ενώ εξετάζεται η επέκταση της συνεργασίας με την εκπτωτική αλυσίδα Pepco και σε άλλα τα καταστήματα κυρίως στην περιφέρεια. Υπενθυμίζεται ότι η Pepco «συγκατοικεί» με την ΑΒ Βασιλόπουλος σε Παιανία, Γρεβενά, Σάπες και Σέρρες.
Δύο – τρία νέα εταιρικά καταστήματα
Σε ό,τι αφορά την επέκταση του δικτύου για εφέτος εκτιμάται ότι θα ανοίξουν 2-3 εταιρικά καταστήματα, μεταξύ αυτών το πρώτο κάνει εγκαίνια την επόμενη Τετάρτη στη Χερσόνησο, στην Κρήτη, ενώ δεν αποκλείει και κάποια εξαγορά τοπικής αλυσίδας εάν βρεθεί η κατάλληλη ευκαιρίας
… και 50 franchise
Για εφέτος ωστόσο πολύ μεγαλύτερος είναι ο στόχος για τα καταστήματα που λειτουργούν μέσω του συστήματος δικαιόχρησης (franchising), καθώς οι διοικούντες επιδιώκουν να προστεθούν στο δίκτυο της αλυσίδας 50 νέα καταστήματα.
Ταυτόχρονα «τρέχει» και η μετατροπή εταιρικών καταστημάτων, κυρίως μικρού μεγέθους, σε καταστήματα που θα λειτουργούν με franchising. Ήδη 12 καταστήματα έχουν αλλάξει status και αναμένεται η σχετική μετατροπή 12 ακόμη μέχρι το τέλος του 2024.
Αυτή τη στιγμή το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος αποτελείται από 302 εταιρικά καταστήματα και 267 καταστήματα μέσω franchising.


Latest News

ΔΥΠΑ: Έναρξη υποβολής προτάσεων για νέα δράση κατάρτισης σε κλάδους αιχμής
H υποβολή προτάσεων ξεκινά σήμερα και η προθεσμία υποβολής θα λήξει την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025, σύμφωνα με την πρόσκληση της ΔΥΠΑ

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς