Αντεπίθεση σε όλα τα μέτωπα επιχειρεί η ΑΒ Βασιλόπουλος προκειμένου να καταφέρει να γυρίσει το «παιχνίδι» και να επανακτήσει, χωρίς αστερίσκους, τη δεύτερη θέση στην οργανωμένη λιανική τροφίμων, θωρακίζοντας ταυτόχρονα την κερδοφορία της.
Με τον τζίρο της αλυσίδας τα τελευταία χρόνια «κολλημένο» πέριξ των 2 δισ. ευρώ (σ.σ. ανάλογες ήταν οι επιδόσεις και το 2023), όταν οι ανταγωνιστές της, επάνω και κάτω και κυρίως δίπλα, αυξάνουν τις πωλήσεις τους, το νέο αλφαβητικό αφήγημα χτίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες: σχέση ποιότητας – τιμής, πιστότητα πελατών και αγοραστική εμπειρία.
Το στοίχημα των τιμών
Έχοντας το βλέμμα στραμμένο κυρίως στη Lidl, που έχει σταματήσει να είναι το σούπερ μάρκετ αυτών που ζορίζονται οικονομικά και πλέον διεκδικεί ξεκάθαρα τη θέση κάτω από τον Σκλαβενίτη, η ΑΒ Βασιλόπουλος υλοποιεί ένα γενναίο πρόγραμμα προσφορών και εκπτώσεων, με περισσότερους από 3.000 κωδικούς προϊόντων, αλλά και επιστροφή χρημάτων (παροχή επιταγών AB Plus αξίας 6 ευρώ για αγορές αξίας 20 ευρώ και άνω σε προϊόντα μιας μεγάλης κατηγορίας, διαφορετικής κάθε εβδομάδα).
Στόχος είναι να «ματσάρει» τις τιμές στα βασικά αγαθά με εκείνες της γερμανικής εκπτωτικής αλυσίδας και όχι μόνο ώστε να αποτυπωθεί στο μυαλό των καταναλωτών ότι είναι η αλυσίδα με την καλύτερη σχέση ποιότητας – τιμής.
Ενιαία ιδιωτική ετικέτα
Ταυτόχρονα με τις πλάτες της μητρικής Ahold-Delhaize, ενός μεγάλου πολυεθνικού λιανέμπορου, επανασυστήνει στο καταναλωτικό κοινό την ιδιωτική ετικέτα ενισχύοντας παράλληλα τις σχέσεις της με τους Έλληνες παραγωγούς.
Όπως αναφέρει μιλώντας στον ΟΤ ο κος Νίκος Λαβίδας, Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος χτίζεται ένα ενιαίο brand για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και για τις 4 χώρες της κεντρικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης (Τσεχία, Ρουμανία, Σερβία και Ελλάδα) και με τον τρόπο αυτό αφενός επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακος και αφετέρου δίνεται η ευκαιρία σε τοπικούς παραγωγούς να ενισχύσουν την εξωστρέφεια τους.
Στην Ελλάδα στόχος είναι η ανάπτυξη αποκλειστικών συνεργασιών με παραγωγούς και ήδη σύμφωνα με τον κο Λαβίδα έχουν κλείσει περί τις 20 συμφωνίες, τόσο με μεμονωμένους επιχειρηματίες όσο και με συνεταιρισμούς.
Έτσι η εταιρεία αξιοποιεί τις αποθήκες της στη Θεσσαλονίκη ως κομβικό εμπορικό σημείο για την Νοτιοανατολική Ευρώπη, εξάγοντας ελληνικά φρούτα, λαχανικά και συσκευασμένα προϊόντα προς την Τσεχία, τη Ρουμανία και τη Σερβία.
«Υπολογίζουμε ότι οι εξαγωγές θα ξεπεράσουν τα 70-80 χιλιάδες τόνους τον χρόνο» αναφέρει ο επικεφαλής της ΑΒ. Ήδη έχουν «φύγει» τα πρώτα φορτία με ακτινίδια, ενώ η γκάμα περιλαμβάνει τομάτες, αγγούρια και πιπεριές από την Κρήτη, φράουλες από την Ηλεία, πορτοκάλια και μανταρίνια από την Πελοπόννησο και την Αιτωλοακαρνανία, ροδάκινα, βερίκοκα και νεκταρίνια από την Πελοπόννησο και την Κεντρική Μακεδονία, καρότα από την Βοιωτία και καρπούζια από την δυτική Πελοπόννησο. Παράλληλα στόχος είναι να εξαχθούν και συσκευασμένα προϊόντα, όπως όσπρια, ζυμαρικά και τυροκομικά.
Ας σημειωθεί ότι ανάλογη είναι η πρακτική που ακολουθεί η Lidl διατηρώντας συνεργασίες με δεκάδες Έλληνες παραγωγούς.
Αναβαθμίζεται η αγοραστική εμπειρία
Σε επίπεδο δικτύου, η «φιλοξενία» κι άλλων brands σε επιλεγμένα καταστήματα της αλυσίδας, όπως η Holland & Barrett του ομίλου Φουρλής και η πολωνική αλυσίδα ειδών ένδυσης και σπιτιού Pepco, σύμφωνα με τη διοίκηση μεγεθύνει την αγοραστική εμπειρία.
Συνολικά η Holland & Barrett θα ανοίξει 4 shop in shop στο δίκτυο της ΑΒ, ενώ εξετάζεται η επέκταση της συνεργασίας με την εκπτωτική αλυσίδα Pepco και σε άλλα τα καταστήματα κυρίως στην περιφέρεια. Υπενθυμίζεται ότι η Pepco «συγκατοικεί» με την ΑΒ Βασιλόπουλος σε Παιανία, Γρεβενά, Σάπες και Σέρρες.
Δύο – τρία νέα εταιρικά καταστήματα
Σε ό,τι αφορά την επέκταση του δικτύου για εφέτος εκτιμάται ότι θα ανοίξουν 2-3 εταιρικά καταστήματα, μεταξύ αυτών το πρώτο κάνει εγκαίνια την επόμενη Τετάρτη στη Χερσόνησο, στην Κρήτη, ενώ δεν αποκλείει και κάποια εξαγορά τοπικής αλυσίδας εάν βρεθεί η κατάλληλη ευκαιρίας
… και 50 franchise
Για εφέτος ωστόσο πολύ μεγαλύτερος είναι ο στόχος για τα καταστήματα που λειτουργούν μέσω του συστήματος δικαιόχρησης (franchising), καθώς οι διοικούντες επιδιώκουν να προστεθούν στο δίκτυο της αλυσίδας 50 νέα καταστήματα.
Ταυτόχρονα «τρέχει» και η μετατροπή εταιρικών καταστημάτων, κυρίως μικρού μεγέθους, σε καταστήματα που θα λειτουργούν με franchising. Ήδη 12 καταστήματα έχουν αλλάξει status και αναμένεται η σχετική μετατροπή 12 ακόμη μέχρι το τέλος του 2024.
Αυτή τη στιγμή το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος αποτελείται από 302 εταιρικά καταστήματα και 267 καταστήματα μέσω franchising.
Latest News
Η Παπουτσάνης μπαίνει στην αγορά των μαλακτικών με τα Aromatics
Τα μπουκάλια της σειράς μαλακτικών της Παπουτσάνης περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό
Αλλαγή ηγεσίας στη Xerox Hellas - Αποχωρεί ο Βασίλης Ραμπάτ μετά από 35 χρόνια
Ύστερα από 21 χρόνια στο ελληνικό branch της αμερικανικής πολυεθνικής, θα υπάρξει αλλαγή προσώπου στην ηγεσία της εταιρείας
Στην οικογένεια Σαράντη η Κάμπος Χίου – Έκλεισε το deal
Ύστερα από 18 μήνες διαπραγματεύσεων, επετεύχθη η συμφωνία ανάμεσα στην οικογένεια Σαράντη και την Κάμπος Χίου, όπως είχε αναφέρει ο ΟΤ
«Καμπανάκι» από τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς για τον αθέμιτο ανταγωνισμό από κινεζικές πλατφόρμες
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς μιλά για ανισότητες από κινέζικα sites που έχουν διαφορετικό φορολογικό καθεστώς
Αύξηση 6,3% στις πωλήσεις της Jumbo το 2024 - Πότε θα δώσει guidance για το 2025
Η διοίκηση του Ομίλου JUMBO θεωρεί ότι μία πρώτη εκτίμηση για το 2025, θα ήταν χρήσιμο να δοθεί μετά το πρώτο τετράμηνο
Προχωρά ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Sunlight Group
Για την υποστήριξη αυτής της μετάβασης, η εταιρεία έχει ενισχύσει τις παγκόσμιες Ομάδες Business, Digital & IT
Όμιλος Μεϊδάνη: Στρατηγικές επενδύσεις σε νέα καταστήματα και υποδομές
Το περασμένο έτος ο Όμιλος Μεϊδάνη δημιούργησε 35 νέες θέσεις εργασίας, φτάνοντας συνολικά τους 390 εργαζομένους
Προχωρά η ΙPO της Τιτάν στη Νέα Υόρκη - Δείτε την αίτηση που κατατέθηκε στη SEC
Η αρχική δημόσια προσφορά θα περιλαμβάνει πρωτογενή προσφορά από Titan America και δευτερογενή πώληση από την Titan Cement International
Mohammad Tabish: Ο θαλάσσιος βιολόγος που δίνει δεύτερη ευκαιρία στην Avramar
Τι δηλώνει στον ΟΤ ο Mohammad Tabish για την επόμενη ημέρα της Avramar - Το όραμα της βιωσιμότητας μέσω των νέων τεχνολογιών
Diageo και Αθηναϊκή ποντάρουν στα μη αλκοολούχα - Το εύρημα του Dry January
Λανσαρίσματα και νέες τάσεις έρχονται κατά τις ημέρες του Dry January - Εντείνεται ο ανταγωνισμός για Diageo, Αθηναϊκή και κολοσσούς της αγοράς