Έτοιμο να πρωτοστατήσει στην πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας, παρουσιάζοντας συγκεκριμένη πρόταση μελέτη μέσω του Πολυτεχνείου, για τη ναυπήγηση ενός νεότευκτου πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα, δηλώνει το νησί της Σκύρου.
Ήδη ο χρόνος μετράει αντίστροφα έως το 2030 με βάση τους ευρωπαϊκούς στόχους για μείωση των εκπομπών αερίων στο πλαίσιο της δέσμης «Fit for 55», αλλά και του EU ETS από το οποίο η ελληνική ακτοπλοΐα έχει εξαιρεθεί έως το 2030.
Πράσινη μετάβαση: Χαμηλώνουν τις ταχύτητες επιχειρήσεις και κυβέρνηση
Πρόσφατα, ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης αναφερόμενος στο θέμα της ακτοπλοΐας και ειδικότερα σε ό,τι αφορά τις άγονες γραμμές, ανέφερε ότι σε πρώτη φάση η χώρα μας έχει εξασφαλίσει μέσω του ΕΣΠΑ μεταφορών ένα επιδοτούμενο πρόγραμμα για τις άγονες γραμμές γύρω στα 80 εκατ. ευρώ με δυνατότητα εκταμίευσης και επιπλέον χρημάτων στην πορεία αλλά με την προϋπόθεση να υπάρχει συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος της Σκύρου, Κυριάκος Αντωνόπουλος η μελέτη που έχει αυτή τη στιγμή ο δήμος και είχε εκπονηθεί από την προηγούμενη διοίκηση, προβλέπει όλες τις πιθανές επιλογές που θα μπορούσαν να προκριθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση και να χρηματοδοτηθούν από το σχετικό πρόγραμμα, προκειμένου να “χτιστεί” ένα πράσινο πλοίο σε ελληνικό ναυπηγείο για τη γραμμή Σκύρος-Κύμη Ευβοίας.
Το “πράσινο” πλοίου που προβλέπεται να κατασκευαστεί σε ελληνικό ναυπηγείο μπορεί να είναι είτε αμιγώς ηλεκτρικό, είτε υβριδικό, δηλαδή να συνδυάζει την ηλεκτροκίνηση με μηχανή εναλλακτικού καυσίμου χαμηλών εκπομπών άνθρακα (σσ υδρογόνο, αμμωνία μεθανόλη).
“Εκτιμώ ότι η δεύτερη επιλογή που αφορά το υβριδικό πλοίο δηλαδή τη χρήση μπαταριών με μηχανή εναλλακτικού καυσίμου είναι η καταλληλότερη καθώς όταν μιλάμε για μεγάλα πλοία το θέμα είναι ότι είναι ιδιαίτερα δύσκολο στα μικρά νησιά να βρεθούν οι κατάλληλες ποσότητες ρεύματος για την ηλεκτροφόρτιση στην ηλεκτροκίνηση του πλοίου”, τονίζει.
Υπογραμμίζει ότι τα λιμάνια στα περισσότερα μικρά νησιά είναι ενσωματωμένα στον αστικό ιστό και οι κοινόχρηστες ζώνες είναι πολύ δύσκολο να αποκτήσουν συστήματα ανανεώσιμων πηγών, στα μεγέθη που απαιτεί η ηλεκτροφόρτιση ενός πλοίου γι αυτό θεωρεί ότι η υβριδική πλεύση είναι η καταλληλότερη για την ακτοπλοΐα.
Ο δήμαρχος της Σκύρου επισημαίνει ότι στην ακτοπλοϊκή γραμμή της Σκύρου με την Κύμη δραστηριοποιείται ήδη αυτή τη στιγμή το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο “Αχιλλέας” που ανήκει σε μια πολυμετοχική εταιρεία λαϊκής βάσης, στη “Σκύρος Ναυτική Εταιρεία” μια από τις ελάχιστες εταιρείες λαϊκής βάσης που έχουν απομείνει να δραστηριοποιούνται στα ελληνικά νερά με βασικό μέτοχο και το δήμο σε ποσοστό 27%
Τονίζει ότι το υπόλοιπο 6,5% ανήκει στην περιφέρεια Στερεά Ελλάδας που είχε συμπράξει καταβάλλοντας χρήματα όταν αγοράστηκε το πλοίο το 2003 και μετασκευάστηκε το 2004,ενώ ένα 2,5% έχει η μονή μεγίστης Λαύρας που έχει επίσης συμφέροντα στο νησί, αλλά υπάρχουν και 5 με 6 ιδιώτες που κατέχουν έως 2 % καθώς στα φυσικά πρόσωπα δεν επιτρέπεται περισσότερο. Το υπόλοιπο μετοχικό κεφάλαιο μοιράζεται μεταξύ των 2.200 ακόμα μικρομετόχων της εταιρείας που είναι κάτοικοι της Σκύρου.
Ο κ. Αντωνόπουλος αναφέρει ότι το πλοίο λειτουργεί με απόλυτη επιτυχία στη συγκεκριμένη γραμμή που είναι επιδοτούμενη για εννέα μήνες το χρόνο με περίπου 700.000 ευρώ από το υπουργείο Ναυτιλίας ενώ δεν έχει δημιουργηθεί το παραμικρό πρόβλημα έως σήμερα.
Πρόκειται επισημαίνει για το μοναδικό πλοίο που μπορεί και εξυπηρετεί το νησί όλο το χρόνο από τότε που συστάθηκε η Σκύρος Ναυτική Εταιρεία το 1980.
Το «Αχιλλέας» αντικατέστησε το προηγούμενο πλοίο «Λυκομήδης»(1987-2005) που με την σειρά του είχε αντικαταστήσει το «Ανεμόεσσα» (1980-1987)
Ο δήμαρχος του νησιού τόνισε ότι από τότε τα πλοία αυτά εξυπηρετούσαν τη γραμμή Κύμης-Σκύρου με εξαίρεση ένα διάστημα το προηγούμενα 10 χρόνια που εξυπηρετούσαν και τη γραμμή Κύμης-Αλοννήσου-Σκοπέλου περί του 2,5 με 3 μήνες το καλοκαίρι.
“Το “Αχιλλέας” εξυπηρετεί τη γραμμή Σκύρος- Κύμη και τα δρομολόγια επιλέγονται ως τακτικά και ως έκτακτα ενώ όταν υπάρχουν αυξημένες ανάγκες όπως οι εορτές το πλοίο εκτελεί και δύο και τρία δρομολόγια καθημερινά” δηλώνει ο ίδιος προσθέτοντας ότι η χωρητικότητα του συγκεκριμένου πλοίου είναι 750 επιβάτες και 155 ΙΧ.
Σύντομα σταθμός ηλεκτροφόρτισης στο λιμάνι
Ο δήμαρχος του νησιού επισημαίνει επίσης ότι τον επόμενο μήνα στο λιμάνι θα κατασκευαστεί ο πρώτος σταθμός ηλεκτροφόρτισης οχημάτων, που με βάσει το νέο νομοθετικό πλαίσιο θα έχει τη δυνατότητα να είναι εγκατεστημένος σε σταθμό καυσίμου.
“Η εγκατάσταση ηλεκτροφόρτισης δεν θα απαιτήσει περισσότερο από 20 με 25 ημέρες και εκτιμώ ότι πριν την έναρξη του καλοκαιριού θα είναι έτοιμος καθώς έχουν βγει όλες οι αδειοδοτήσεις και έχουν ληφθεί οι φορτιστές και τα υλικά ενώ αναμένουμε τα συνεργεία της coral που έχει αναλάβει το έργο” αναφέρει.
Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο νησί προχωρά και στην ίδρυση και λειτουργία αδειοδοτημένου υδατοδρομίου και σύντομα αναμένεται να δοθεί η τελική έγκριση.
Το νησί της Σκύρου φημίζεται για την πλούσια λαϊκή του παράδοση και την ομορφιά του ενώ σε αυτό κατοικούν 3.050 κάτοικοι.
Ο δήμος ήδη είναι σε διερεύνηση με διάφορους φορείς για την υλοποίηση μια ενεργειακής κοινότητας που θα είναι επ’ ωφελεία όλων, ενώ αναφορικά με το κομμάτι της διαχείρισης των απορριμμάτων προσπαθεί να αντιμετωπίσει ολιστικά το ζήτημα με τη χρήση ανακύκλωσης, ώστε το υπόλειμμα να είναι ελάχιστο και να μην επιβαρύνει το περιβάλλον.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης
Πέντε μίνι - Εξοικονομώ 250 εκατ. για επιχειρήσεις, καταλύματα, δήμους, παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία
Οι ενδιαφερόμενοι για καθένα από αυτά, θα μπορούν να υποβάλουν, σταδιακά, τις αιτήσεις τους, καθώς υπεγράφησαν οι σχετικές προσκλήσεις