![Σκύρος: Πρόταση για τη ναυπήγηση πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/skyros.jpg)
Έτοιμο να πρωτοστατήσει στην πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας, παρουσιάζοντας συγκεκριμένη πρόταση μελέτη μέσω του Πολυτεχνείου, για τη ναυπήγηση ενός νεότευκτου πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα, δηλώνει το νησί της Σκύρου.
Ήδη ο χρόνος μετράει αντίστροφα έως το 2030 με βάση τους ευρωπαϊκούς στόχους για μείωση των εκπομπών αερίων στο πλαίσιο της δέσμης «Fit for 55», αλλά και του EU ETS από το οποίο η ελληνική ακτοπλοΐα έχει εξαιρεθεί έως το 2030.
Πράσινη μετάβαση: Χαμηλώνουν τις ταχύτητες επιχειρήσεις και κυβέρνηση
Πρόσφατα, ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης αναφερόμενος στο θέμα της ακτοπλοΐας και ειδικότερα σε ό,τι αφορά τις άγονες γραμμές, ανέφερε ότι σε πρώτη φάση η χώρα μας έχει εξασφαλίσει μέσω του ΕΣΠΑ μεταφορών ένα επιδοτούμενο πρόγραμμα για τις άγονες γραμμές γύρω στα 80 εκατ. ευρώ με δυνατότητα εκταμίευσης και επιπλέον χρημάτων στην πορεία αλλά με την προϋπόθεση να υπάρχει συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος της Σκύρου, Κυριάκος Αντωνόπουλος η μελέτη που έχει αυτή τη στιγμή ο δήμος και είχε εκπονηθεί από την προηγούμενη διοίκηση, προβλέπει όλες τις πιθανές επιλογές που θα μπορούσαν να προκριθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση και να χρηματοδοτηθούν από το σχετικό πρόγραμμα, προκειμένου να “χτιστεί” ένα πράσινο πλοίο σε ελληνικό ναυπηγείο για τη γραμμή Σκύρος-Κύμη Ευβοίας.
Το “πράσινο” πλοίου που προβλέπεται να κατασκευαστεί σε ελληνικό ναυπηγείο μπορεί να είναι είτε αμιγώς ηλεκτρικό, είτε υβριδικό, δηλαδή να συνδυάζει την ηλεκτροκίνηση με μηχανή εναλλακτικού καυσίμου χαμηλών εκπομπών άνθρακα (σσ υδρογόνο, αμμωνία μεθανόλη).
“Εκτιμώ ότι η δεύτερη επιλογή που αφορά το υβριδικό πλοίο δηλαδή τη χρήση μπαταριών με μηχανή εναλλακτικού καυσίμου είναι η καταλληλότερη καθώς όταν μιλάμε για μεγάλα πλοία το θέμα είναι ότι είναι ιδιαίτερα δύσκολο στα μικρά νησιά να βρεθούν οι κατάλληλες ποσότητες ρεύματος για την ηλεκτροφόρτιση στην ηλεκτροκίνηση του πλοίου”, τονίζει.
Υπογραμμίζει ότι τα λιμάνια στα περισσότερα μικρά νησιά είναι ενσωματωμένα στον αστικό ιστό και οι κοινόχρηστες ζώνες είναι πολύ δύσκολο να αποκτήσουν συστήματα ανανεώσιμων πηγών, στα μεγέθη που απαιτεί η ηλεκτροφόρτιση ενός πλοίου γι αυτό θεωρεί ότι η υβριδική πλεύση είναι η καταλληλότερη για την ακτοπλοΐα.
Ο δήμαρχος της Σκύρου επισημαίνει ότι στην ακτοπλοϊκή γραμμή της Σκύρου με την Κύμη δραστηριοποιείται ήδη αυτή τη στιγμή το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο “Αχιλλέας” που ανήκει σε μια πολυμετοχική εταιρεία λαϊκής βάσης, στη “Σκύρος Ναυτική Εταιρεία” μια από τις ελάχιστες εταιρείες λαϊκής βάσης που έχουν απομείνει να δραστηριοποιούνται στα ελληνικά νερά με βασικό μέτοχο και το δήμο σε ποσοστό 27%
Τονίζει ότι το υπόλοιπο 6,5% ανήκει στην περιφέρεια Στερεά Ελλάδας που είχε συμπράξει καταβάλλοντας χρήματα όταν αγοράστηκε το πλοίο το 2003 και μετασκευάστηκε το 2004,ενώ ένα 2,5% έχει η μονή μεγίστης Λαύρας που έχει επίσης συμφέροντα στο νησί, αλλά υπάρχουν και 5 με 6 ιδιώτες που κατέχουν έως 2 % καθώς στα φυσικά πρόσωπα δεν επιτρέπεται περισσότερο. Το υπόλοιπο μετοχικό κεφάλαιο μοιράζεται μεταξύ των 2.200 ακόμα μικρομετόχων της εταιρείας που είναι κάτοικοι της Σκύρου.
Ο κ. Αντωνόπουλος αναφέρει ότι το πλοίο λειτουργεί με απόλυτη επιτυχία στη συγκεκριμένη γραμμή που είναι επιδοτούμενη για εννέα μήνες το χρόνο με περίπου 700.000 ευρώ από το υπουργείο Ναυτιλίας ενώ δεν έχει δημιουργηθεί το παραμικρό πρόβλημα έως σήμερα.
Πρόκειται επισημαίνει για το μοναδικό πλοίο που μπορεί και εξυπηρετεί το νησί όλο το χρόνο από τότε που συστάθηκε η Σκύρος Ναυτική Εταιρεία το 1980.
Το «Αχιλλέας» αντικατέστησε το προηγούμενο πλοίο «Λυκομήδης»(1987-2005) που με την σειρά του είχε αντικαταστήσει το «Ανεμόεσσα» (1980-1987)
Ο δήμαρχος του νησιού τόνισε ότι από τότε τα πλοία αυτά εξυπηρετούσαν τη γραμμή Κύμης-Σκύρου με εξαίρεση ένα διάστημα το προηγούμενα 10 χρόνια που εξυπηρετούσαν και τη γραμμή Κύμης-Αλοννήσου-Σκοπέλου περί του 2,5 με 3 μήνες το καλοκαίρι.
“Το “Αχιλλέας” εξυπηρετεί τη γραμμή Σκύρος- Κύμη και τα δρομολόγια επιλέγονται ως τακτικά και ως έκτακτα ενώ όταν υπάρχουν αυξημένες ανάγκες όπως οι εορτές το πλοίο εκτελεί και δύο και τρία δρομολόγια καθημερινά” δηλώνει ο ίδιος προσθέτοντας ότι η χωρητικότητα του συγκεκριμένου πλοίου είναι 750 επιβάτες και 155 ΙΧ.
Σύντομα σταθμός ηλεκτροφόρτισης στο λιμάνι
Ο δήμαρχος του νησιού επισημαίνει επίσης ότι τον επόμενο μήνα στο λιμάνι θα κατασκευαστεί ο πρώτος σταθμός ηλεκτροφόρτισης οχημάτων, που με βάσει το νέο νομοθετικό πλαίσιο θα έχει τη δυνατότητα να είναι εγκατεστημένος σε σταθμό καυσίμου.
“Η εγκατάσταση ηλεκτροφόρτισης δεν θα απαιτήσει περισσότερο από 20 με 25 ημέρες και εκτιμώ ότι πριν την έναρξη του καλοκαιριού θα είναι έτοιμος καθώς έχουν βγει όλες οι αδειοδοτήσεις και έχουν ληφθεί οι φορτιστές και τα υλικά ενώ αναμένουμε τα συνεργεία της coral που έχει αναλάβει το έργο” αναφέρει.
Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο νησί προχωρά και στην ίδρυση και λειτουργία αδειοδοτημένου υδατοδρομίου και σύντομα αναμένεται να δοθεί η τελική έγκριση.
Το νησί της Σκύρου φημίζεται για την πλούσια λαϊκή του παράδοση και την ομορφιά του ενώ σε αυτό κατοικούν 3.050 κάτοικοι.
Ο δήμος ήδη είναι σε διερεύνηση με διάφορους φορείς για την υλοποίηση μια ενεργειακής κοινότητας που θα είναι επ’ ωφελεία όλων, ενώ αναφορικά με το κομμάτι της διαχείρισης των απορριμμάτων προσπαθεί να αντιμετωπίσει ολιστικά το ζήτημα με τη χρήση ανακύκλωσης, ώστε το υπόλειμμα να είναι ελάχιστο και να μην επιβαρύνει το περιβάλλον.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
![Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/dimitriadis-600x400.jpg)
Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία
H Ελλάδα το 2024 χάρη στις επιδόσεις του Υπερταμείου ανέβηκε στη 12η θέση (16 θέσεις συγκριτικά με το 2022) στην κατάταξη του Global Sovereign Wealth Funds Scoreboard